forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Różności => Wątek zaczęty przez: adam80 w Sierpnia 23, 2008, 09:24:32 pm
-
witam "brać"
PLANUJE BUDOWE ROWERU trójkołowego ,o ile sie niemyle to typ "delta"
dwa koła z tyłu i 1 z przodu napedzane łańcuchem:))
kierowanie tylnymi kołami
co do kierownicy niemam pewności zastanawiam się nad kierownicą pod siodłem lub za pomocą dwóch
drążków sterowniczych
i tu zwracam sie z prośba o pomoc do doświadczonych "mistrzów"poziomek o pomoc
moze robił ktoś coś takiego i podzieli się swoja wiedzą ,fotkami z budowy ,rysunki i schematy
ma to być prosty w swej formie trójkołowy rower ,bez ekstrawagancji ,poprostu ma jeździć
-
Z tego co wyczytałem rowery z tylniki skrętnymi kołami mają koszmarna podsterowność. Moim zdaniem najprościej jest jest zastosować napęd na przednie koło z zachowaniem jego skrętności. Poniżej kilka przykładów:
(http://img229.imageshack.us/img229/3183/108912aqc3.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=108912aqc3.jpg)
(http://img229.imageshack.us/img229/323/p4trikemajajf3.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=p4trikemajajf3.jpg)
(http://img229.imageshack.us/img229/4859/nobuodeltaze9.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=nobuodeltaze9.jpg)
(http://img229.imageshack.us/img229/448/maidenvoyage1mb6.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/my.php?image=maidenvoyage1mb6.jpg)
I link do planów: http://poziome.republika.pl/mk_05_87.html
-
YIN
dziękuje za odpowiedz i kilka rad ,dziekuje również za fotki
myślałem że nikt tu mi nie pomoże a jednak jest ktoś:)))
dzisiaj czytając o poziomkach właśnie natrafiłem na wzmianke o podsterowności
konstrukcji z tylnimi skretnymi kolami i jednak bede robił ze skrętnymi z przodu
część ramy już mam niestety niewiem czy się nada .no i najważniejsze jak długa powinna być taka rama?
-
może to głupie pytanie dla niektórych użytkowników poziomek
ale mam takie pytanie do osob ktore jezdziły na poziomkach z napedem na przód i jednoczesnie skretnym
czy skręcanie nie utrudnienia pedałowania?
jakie zastosowac koła
na tył 2 koła 26" a na przód 24"
jaki typ kierowania USS czy ASS?
Prosze o rade i wskazówki
-
a może na początek coś takiego jak myślicie
-
zajrzyj do konstrukcji handbike'ów mają napęd i kierowanie na przód, nie mówie żebyś od razu pedałował rękami :D ale może da ci jakiś fajny pomysł. popatrz też konstrukcję python'a i flevobike'a są tam 3-kołowce z napędem i kierowaniem na przód, dość proste i ciekawe. a co do kół to można naprawdę co chcesz zmontować jak masz 26 to na przedzie też raczej nie powinno być większego problemu wszystko zależy od konstrukcji i długości twoich nog :D a z kierowaniem większego problemu nie ma, na próbę coś podobnego zrobiłem i idzie się szybko przyzwyczaić, a jak nabierzesz wprawy to przy poprawnej konstrukcji bez kierownicy bedziesz jeździł ;D :o podzro
byle poziomo 8)
-
Zdarzyło mi się 'popełnić' taki rower. Tu go opisałem:
http://free4web.pl/3/2,12471,320943,7459009,Thread.html;jsessionid=6F4D7FB8C8E6524CB7A84ED8126AA1EE
Za jakiś czas zrobię update opisu bo w rowerku zaszły kolejne zmiany :).
Ps: adam80 staraj się korzystać z opcji modyfikuj by uniknąć pisania posta pod postem. Zwarty tekst lepiej się czyta. Dzięki :)
-
dzieki za zainteresowanie moją sprawą
wczoraj w nocy myśląc o zrobieniu przedniego koła
napędzanym i skretnym ,myślałem wlaśnie o podobnej konstrukcji
sterów jak w twoim rowerku "wydaje" mi sie chyba najłatwiejszy do wykonania
dla początkującego.z tą różnicą. iz myśle nad tym aby z tyłu byly dwa koła,
(trike-z powodów zdrowotnych)
-
Właśnie założyłem nowy temat z planami poziomek:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=64.0
Pierwszy link w tym temacie powinien rozjaśnić kwestię budowy :).
-
Yin
super pomysl jest tam sporo materialu szkoda tylko że nieznam angielskiego
ale dam sobie jakos rade
napewno przydadza sie te stronki innym którzy myślą o budowie takich poziomków
wielkie dzieki
uznanie dla twojej pracy
-
Yin
super pomysl jest tam sporo materialu szkoda tylko że nieznam angielskiego
ale dam sobie jakos rade
napewno przydadza sie te stronki innym którzy myślą o budowie takich poziomków
wielkie dzieki
uznanie dla twojej pracy
ja też za specjalnie nie znam ale uczę się trochę czytając o poziomkach :D wspomóż się trochę słownikiem albo netem i będziesz trochę łapał :) pozdrawiam
byle poziomo :D
aha przypomniało mi się jak chcesz to wejdź www.carbondesign.pl mają tam ładną galerię z rowerkami (górna półka jakości ;)) może któryś ci się spodoba :)
-
donpedro
dzieki za link do stronki
juz znam ją odwiedzałem ją kilka a moze nawet kilkanaście razy:)))
super maszynki jestem ciekaw jak się tym jeździ ,\
ale narazie ruszam nogami
i to zamierzam wykorzystać do napedu
mojego poziomka:)))
ps jak mozna dodac fotke do wiadomości /?
wcześniej byla funkcja dodaj załącznik /foto/
a teraz nie widze tej funkcji.
jeszcze kilka pomiarow i bede skrecał wszystko w jedna całość
byłem na zaprzyjaźnionym skupie,trafiła mi się fajna rama od górala:)))na 24",
brakowało tylko kół ,noi klamki hamulcowe do wymiany :)))
-
Dodawanie fotek: wchodzisz na http://imageshack.us/ , zaznaczasz upload image, klikasz przeglądaj do lokacji fotki na dysku, potem host it. Potem kopiujesz link z Thumbnail for forums (1) i wklejasz w oknie w którym piszesz posty.
-
dzieki za podpowiedz co do fotek
skoro juz jestes tu na forum
to chciałbym zapytać cie o
rozginanie przedniego widelca masz może jakis patent aby wyszło to jak należy???
zdecydowałem sie na takie rozwiązanie jak w twoim cruzbiku
-
Za pierwszym razem rozginałem ręcznie, na oko wyszło ok a w praktyce koło ma minimalnie przesunięcie co powoduje ze opona 2.5 czasem ocierała o ramę. Problem załatwiło ponownie wygięcie widelca i wstawienie opony 2.0. Też myślałem nad jakimś patentem do bardzo równego rozgięcia widelca i jak do tej pory wymyśliłem tylko ze można by to zrobić umieszczając śrubę o odpowiednio długim gwincie w uchwycie ośki i równomiernym kręceniu nakrętkami w obie strony. Jak ten patent sprawdził by się w praktyce niestety nie wiem. Obecnie kombinuję nad uproszczeniem oryginalnego rozwiązania cruzbika w celu zastosowania amortyzatora. Bez niego podjazdy np. na krawężniki są albo niewykonalne albo nieprzyjemne no i grożą przebiciem dętki przez dobicie do obręczy. Co prawda zawsze można się zatrzymać i unieść koło ale jak dla mnie to nie metoda.
-
no przyznam sie ze masz racje nie chciałoby mi się za każdym razem zatrzymywać się i podnosić kolo
albo szukac podjazdu ,
a co do tej śruby i rownomiernego rozginania widelca tez o tym pomyślalem
ale wydało mi się to zbyt proste rozwiązanie
ale może o to chodzi proste i skuteczne?
jak sprawdze to dam znać:)))
-
Opowiem Wam jak ja to robiłem i działa i proste było baaardzo. Przedni widelec ma standardowa rozwartość 100 mm a tylna piasta wymaga 135 mm miejsca.
Poz 17,5 mm z każdej strony jednym słowem. Zrobiłem tak:
- rurę sterową włożyłem w domowy kaloryfer - taki stary żeliwny żeberkowy - dodatkowo dałem kawałki sklejki żeby jej nie pogiąć, ale nic złego sie nie stało.
- na jedną nogę widelca nałożyłem metrowy kawałek rury - ze starej pociętej ramy
- rozgiąłem sobie widelec na 117,5 mm - a giąłem nie byle co, bo A-gang Authora - poszło na sicher w drugim, góra trzecim ruchu, naprawdę bez najmniejszego problemu. Jak rura "narzędziowa" jest długa to i siła mniejsza jest potrzebna i dokładność łatwiej uzyskać
- potem przełożyłem rurę-narzędzie na drugą nogę widelca i giąłem dotąd, aż było 135 mm
- gotowe - jest równiutko i działa już 2000 km
-
Griffon
dzięki za podpowiedz
napewno się przyda kazda rada i wskazówka
-
dzis wykonałem prace m.in:porozcinałem rame górala ,rozgiołem przedni widelec/wg.griffona/
celem zbudowania czegos co ma przypominać
pozioma trójkołowego
a wiec bedzie to poziomy trike
z tyłu dwa koła "toczne"z przodu jedno napedzane i skrętne
-
Adam,
Popatrz na poniższą stronę i policz troszeczkę - tak żebyś nie wpadł na nieprzyjemną MINĘ:
http://www.kreuzotter.de/english/elenk.htm
wprawdzie masz zamiar jechać na trzech kołach i jakby utrata stabilności Ci nie grozi, ale kierowalność i nerwowe reakcje maszyny zwłaszcza przy większych prędkościach mogą skończyć się bardzo niemiło.
Musisz uzyskać wartość parametru N tak około 5-10 cm. Uważaj, żeby Ci nie wyszło mniej niż zero, bo wtedy rower wariuje. Wprawdzie niejaki Tom Traylor (patent na system cruzbike) twierdzi, że dawał radę na negatywnych wartościach, ale on jest wariat i będzie jechał na wszystkim, co ma pedały na poziomie siedzenia (lub nieco wyżej).
Postudiuj system flevo:
http://flevofanclub.ligfiets.net/
To się wydaje wręcz idealne do trike'a i jest względnie proste do zrobienia w warunkach domowych, Jak poszperasz na tej stronie powyżej to znajdziesz bardzo szczegółowy plan budowy.
Trzymam za Ciebie kciuki
-
Griffon, metoda na rozgięcie widelca jest tak genialna w swojej prostocie ze aż sam się dziwię ze o tym nie pomyślałem :). Dzięki :)
adam80 handbiki to rowery z napędem na ręce, skoro będziesz napędzał nogami to będzie to poziomy trikie :). Jak masz możliwości to zrób trochę fotek z powstawiania rowerka, będziesz miał pamiątkę a jak zrobisz mała fotorelację i wrzucisz na forum to skorzystają na tym przyszli konstruktorzy poziomek :).
-
yin
też myślałem nad dokumentacją fotograficzną
historii powstawania mojego pierwszego pozioma
niestety nie dysponuje cyfrówką:(((
więc może uda się jako takie fotki zrobic telefonem?
p.s ale gafe popełniłem z tym" hanbikie "
wszystkich przepraszam
-
witam co do rozginania widelca stalowego rozpychając go długą śrubą pomysł tak samo dobry jak ręczno-nożny a to dlatego że:
1) stal sprężynuje i odgięcie chwilowe nie pozostawia takiego kształtu, trzeba znacznie bardziej rozciągać
2)wymiar musi być równy względem osi rury sterowej (chyba dobrze to nazwałem) bo jak sam zauważyłeś może być równy wymiar ale jedno z ramion widełek może się mniej lub bardziej rozgiąć
pewną metodą jest podgrzanie miejsca gięcia ale ale zmienia strukturę stali, raczej nie wpłynie to dobrze na wytrzymałość
ja bym za mocno jednak tymi wymiarami się nie przejmował ;D zawsze trzeba mieć troszeczkę tolerancji :D ważne żeby bezproblemowo jeździło byle poziomo :D
PS z tym kaloryferem i rozginaniem każdego ramienia widełek osobno to dobry pomysł na domową metodę pomysłowość i praktyka poziomych nie zna granic ;)
-
siemanko
praca nad rowerkiem posuwa się do przodu małymi kroczkami
niestety ,trzeba mi było wrócić do pracy:((((
wolne chwile bede poświecał na budowe rowerku
przypadkiem trafił mi sie dzis kolejny góral na 24"
z małymi brakami w osprzęcie tj,brak klamki hamulcowej,łańcucha :))
cena jaką chcial zanią znajomy była śmieszna (2 browce)
więc skorzystalem
może się przyda przy innej produkcji rowerka :))kto wie
-
witam przyda się przyda :) ja trzy ukrainy górala i małego (właśnie na 24") full amora rozbebeszyłem zanim swe dziwadła poskładałem :D mam już kilka zdjęć i zastanawiam się gdzie i jak je tu wkleić ???
-
donpedro
z chęcią bym oblukał twoje "dziwadła"
może mnie zainspirują do dalszej działalności "budowniczego":))
-
spoko właśnie walczę z fotosikiem jak mi się uda to dam tu gdzieś znać ;) do rana mam czas :D pozdro byle poziomo :D
-
mam pytanko do kolegów ze stażem
1).CZY KTOś Z WAS BUDOWAł JUż TRIKE POZIOMEGO???
2).SPOSóB NA GIęCIE RUR NA RAME
słyszałem juz o gięciu rur na gorąco na rowerowej feldze
(rura wypełniona piachem by zapobiec marszczeniu się)
może macie jakies swoje sposoby lub narzędzia ręczne do gięcia???
byłbym wdzięczny za pomoc
P.S sory za duze litery:)))
-
hydraulicy używają giętarek specjalnie do gięcia rur. poszukaj fachowca lub popytaj o takiego w sklepach z artykułami hydraulicznymi jeśli nie są to za grube rurki pewnie mogą to wygiąć. bo kupić tą giętarkę to się na jeden rower nie opłaci (kosztuje kilkaset złotych) na gorąco możesz wygiąć jak masz znajomych na złomie to ci palnikiem rurkę podgrzeją tylko trzeba delikatnie żeby nie przepalic, zresztą sam wiesz co będę fachowca uczył... :) pozdrawiam byle poziomo :D
-
szukałem giętarek takich niedużych warsztatowych ręczne ,rolkowe lub hydrauliczne cenowo to różnie to wygląda ale jak dla siebie prywatnie to wystarczyłaby mi taka za jakieś 600zł
ale jak wspomniałeś dla jednego roweru sie niekarkuluje kupowanie
więc pójdzie chyba na gorąco no chyba ze znajde kogoś z takim sprzętem :)))
choć nie zamierzam poprzestać na jednym:))poziomie
-
Pamiętajcie tylko, że przed gięciem rurę należy wypełnić wysuszonym piaskiem, ubić go, a końce rury zakorkować szczelnie np klinami drewnianymi.
-
z braku wolnego czasu praca nad rowerkiem troche sie wydłuży
dziś udało mi się jedynie podszykowac mocowanie napedu
/haki do mocowania tylniego widelca z przednim/
ale może jutro uda sie zrobić więcej
zostało by umocowanie główki ramy do pozostałej części ramy trike
zrobić jakiś fotelik założyć koła i w droge pierwsza jazda próbna
-
szukałem giętarek ....................
......................... no chyba ze znajde kogoś z takim sprzętem :)))
Zawsze możesz zapytać w najbliższym sklepie z hydraulikom jeżeli nie mają na wyposażeniu( do wypożyczenia) to znają instalatorów którzy giętarki posiadają
A najlepiej dopaść ekipę remontującą CO
-
M63 może dałbyś gdzieś na forum fotki swojego trike
może bym coś podpatrzył w twoim poziomie
tez buduje trike
przyda się kazda pomoc lub jakiś wzór
np buduje trike na wzór tego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bbe414325fb0eff.html
a żeby niebyło ze poprzestane na jednym to mam juz pomysł na drugi poziom trike
coś na miare tego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28b370ef428ff41d.html
-
złożyłem wszystkie części w calość i nic
wyszedł fotel ogrodowy na kólkach:((((((((
nie tego szukam ,wstyd ,
poszedl na części i pracuje nad nowym rowerkiem
może ten będzie lepiej sie prezentował
pozdrawiam wszystkich którym udało się za pierwszym razem )))))
-
do wszystkich poziomkowców czy nikt tu z was nie jest użytkownikiem trike poziomego????????????
jeśli jest tu ktoś kto buduje trike lub juz ma bądz ma jakiś trike to wrzucajcie na forum lub na prv.ich zdjęcia opisy
-
http://www.allegro.pl/item435214594_rower_poziomy_trojkolowy.html
Tu jest rower tricke z napędem na przód
tylko troszkę źle wygląda
-
witam poziomkowców
mam jak zwykle pytanie do poziomo jeżdżących :)))
czy ktos z was miał przyjemność jeżdżenia rikszą ? a mianowicie chodzi mi o to jak sie kieruje rowerem który ma oś dwu kołowa skretną cos na zasadzie jak to jest właśnie w rikszach (do osi przyspawana rurka prostopadle ,która z koli wchodzi w główke ramy????
ewentualne odpowiedzi na forum lub prv,...
byle poziomo:))))
-
Jeśli chodzi o riksze, to miałem przyjemność jeździć takim czymś:
http://www.youtube.com/watch?v=3-e2LRfvkeI
Jest to "pozioma" riksza, z kołami tylnymi napędzanymi i prednim kołem skrętnym, jeździ się rewelacyjnie :-)
-
dzięki za link ale nie do końca o to mi chodziło ,
może źle to opisalem
otoz mialem na myśli dwa koła na osi z przodu- skrętne(kierowanie całą osia)
a z tyłu jedno napędzane
-
Wiem, o co Ci chodziło, po prostu jak padło hasło "riksza", to stwierdziłem, że link wart jest zaprezentowania.
-
nie wiem czy takie coś będzie dobrze działać bo może koło zahaczać o rękę kierowcy lub o ciało na pewno trzeba by było jakieś ograniczniki zastosować co zapewne zmniejszyło by promień skrętu
-
Przedłużyłem korby! Próba podjazdu pod trzy górki, które prowadzą do mojego lokum, wypadły pomyślnie. Lekkość i szybkość z jaką to uczyniłem, utwierdziło mnie w przekonaniu, że teoria nie pokrywa się z praktyką. Przeciwwskazania były duże, lecz pod uwagę, nie była brana długość kończyn moich, co w moim przekonaniu ma fundamentalne znaczenie, gdyż zwykłe korby są uśrednione i nie adekwatne do wzrostu pedałującego. Ile przedłużyłem? - 3 cm, ze 170mm zrobiłem 200mm mierząc od osi pedała do osi suportu.:)
-
witam :) myślę że teoria nie mija się z praktyką ale często pracę nóg człowieka porównuje się do maszyny tłokowej. w silniku tłokowym krótszy skok tłoka daje większą siłę nacisku i szybszą kadencję co powoduje większą wydajność i wzrost mocy. u człowieka jest inaczej z powodu innej pracy mięśni. w mięśniu aby wykonać pracę muszą kolejno skurczyć się grupy mikrowłókienek mięśniowych. w miarę wykonywanej ilości ruchu zużywają one swoje zasoby energetyczne i przez to męczą się (kto z was nie miał zakwasów? :)) jeśli ruch nogi jest mniejszy mniejsza ilość włókienek bierze udział w pracy. przy pełnym wykorzystaniu długości mięśnia w pracy jego efektywność jest większa. ale jest druga strona medalu nadmierne zginanie stawów (pow.90') pod obciążeniem powoduje ich przeciążenie i w efekcie kontuzje. korba w rowerze jest dźwignią więc im dłuższa tym mniejszy nacisk trzeba wykonać ale za to dłuższą drogę, co dla mięśnia nogi jest akurat korzystne- więcej włókienek pracuje ale pod mniejszym obciążeniem i o to chodzi :D mam nadzieję że nie zanudziłem tym małym wykładem pozdrawiam
byle poziomo :D
-
witam poziomo
mam pytanie jakie zastosowac oświetlenie w poziomie w układzie "detpol"
tak aby w razie kontroli zbyt gorliwych stróżów prawa nie miec kłopotow?(czy wystarczy standardowe oświetlenie rowerowe jakie sa np;w zwykłych rowerach?
-
witam :) na youtube spotkałem się z filmikiem jak gościu zamontował sobie ksenona do roweru :D :o użył do tego lampy z forda mondeo, przetwornicy do ksenona i palnika ksenonowego. jeśli się nie mylę to zasilał tą "latarkę" z kilku akumulatorków (tak żeby było napięcie 12V) moc ksenona 35W ale światło to wymiata... :o :o :o na trasę to super ale trza by było zmieniać podczas mijania ;) wracając do tematu normalne światło do rowera powinno być ok ale czy Tobie będzie odpowiadać. są rowerowe lampy z naprawdę dobrym światłem ale koszt kosmiczny... ponad tysiąc złotych :o to ksenona taniej można zrobić ;) a jak stróż prawa jest naprawdę nadgorliwy to do wszystkiego się może przyczepić. generalnie wg przepisów kodeksu drogowego nie powinno oślepiać innych uczestników ruchu (także pieszych) z przodu "białe" z tyłu czerwone. swoją drogą ciekawe czy rowerowe lampki muszą mieć jakąś homologację ??? ;)
-
Nie muszą mieć homologacji, za to powinny zapewniać komfortową jazdę w ciemności :).
Polecam lekturę:
http://www.torch.pl/www/
http://www.torch.pl/forum/index.php
http://www.swiatelka.pl/
W ramach oświetlenia pasywnego:
http://www.allegro.pl/item435929218_badz_widoczny_super_odblaski_zobacz.html
-
yin i don..
dzieki za wzięcie udziału w dyskusji
yin dzięki za linki :)))
te naklejki odblaskowe sa niezłe
obkleić nimi całą rame roweru i wyglądało by ,
jak by sie jechało na wielkiej jarzeniówce:))
ps któryś z kolegów wspomniał na samym początku że budowa żadnego trike nie będzie prosta
ponieważ jestem raczej niedowiarkiem musiałem sie o tym przekonać sam :((
kolego Miałeś Racje nie jest to takie proste jak mi sie wydawało
ale spokojnie równiez jestem uparty więc sie nie poddaję i próbuje dalej
Ale jak to w życiu bywa marzenia zderzają się z rzeczywistością ,po kilku próbach doszedłem do wniosku że niestety moje zaplecze warsztatowe /narzędziowe /jest poprostu niewystarczające aby zbudować taki rower jaki chciałbym mieć .
-
http://www.youtube.com/watch?v=khZ0JWrr1hY
chyba o taki typ kierowania ci chodził po głowie
Gościu wpadł na fajny patent w Żyroskopem jako przyspieszaczem (gyro wykonane z włókna chyba coś jak koło zamachowe)