forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sznurki => Wątek zaczęty przez: MaciejDlugosz w Kwietnia 21, 2010, 03:38:14 pm
-
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy. Skomercjalizowany. Oczywiście jak przystało na rowery poziome cena odzwierciedla wyjątkowość. 6590 EUR (= +/- 26 360 zł) za ten rower. Można zostać dystrybutorem (zachęcają na stronie). Ekhmmmm mhhhh. Hihihihihihihihihi. Ekhmmmmm mhhh. Prawdziwy Rolls Royce wśród rowerów poziomych. Francuzi są beznadziejni z ekonomii. Za taka kasę... No dobra - ich strona:
http://quadbikexcycles.com/
(http://quadbikexcycles.free.fr/pics/divers/AJP.jpg)
(http://quadbikexcycles.free.fr/pics/interbike/INTERBIKE-2006-INDOOR-03.jpg)
(http://quadbikexcycles.free.fr/pics/presse/O2-BIKERS-1.jpg)
(http://quadbikexcycles.free.fr/pics/randonnee/media/ETE2.jpg)
-
I jeszcze jeden terenowy rower poziomy - ten już wycofano z produkcji:
http://www.crank-it.com/quadhome.html ----> strona producenta
http://www.crank-it.com/rcn-crank-it.pdf ----> tu jest dokładny test tego roweru
(http://www.crank-it.com/front-wheel-removal-seq-3.jpg)
(http://www.crank-it.com/rear-tire-removal-seq-3.jpg)
(http://www.crank-it.com/quad-tall-rider.jpg)
(http://www.crank-it.com/seat-rear-view34.jpg)
(http://www.crank-it.com/mountain-quad-blue.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/New_Mexico.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Very_Steep_Climb.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Climbing_in_Moab.jpg)
-
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy.
Też było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.15
Btw. po co trzy osobne wątki o tematyce ''Quadrocykle'' ? Przecież można zrobić jeden, albo dopisać do wątku z ciekawostkami.
-
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy.
Też było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.15
Btw. po co trzy osobne wątki o tematyce ''Quadrocykle'' ? Przecież można zrobić jeden, albo dopisać do wątku z ciekawostkami.
Łatwiej moim zdaniem przegląda się forum gdy rzeczy są posegregowane tematycznie. Inaczej robi się 1000 w 1 (mętlik). Tzn. można wszystko wrzucić do jednego worka - owszem, jest wtedy bardzo dużo linków, jest fajnie. Ale gdy nie chcemy lecieć "po łebkach" i chcielibyśmy szczegółowo omawiać tematy to lepiej założyć oddzielny wątek. Gdy robi się worek to zawsze ktoś się wtrąci, pisze nie na temat, itp..
Rowery są "wyspecjalizowane" w tym sensie że np. jazda terenowa niektórymi modelami jest praktycznie niemożliwa. Odróżniam modele szosowe (prędkość), turystyczne (szosa + lekki teren), terenowe (zawieszenie, stabilność). Nie chciałbym tego wszystkiego mieszać. Np. w Polsce jest obsesja na punkcie rowerów górskich - część ludzi mogłaby się "przerzucić" na rower poziomy, ale żeby to był rower terenowy. No i teraz taka akcja - ktoś dowiaduje się o forum "poziome". Nie jest w temacie. Klika w poszczególne tematy. Nie znajduje tego czego szuka.. A jak szuka czegoś konkretnego to niech będzie oddzielny wątek i dużo konkretnych informacji. Czasem widziałem że jest np. 9 gości. To mogą być "przypadkowi" ludzie nie znający się na rowerach i tematy wątków wskazują im na coś od czego można zacząć. Dużo ludzi boi się jazdy pod górkę rowerem poziomym, kłopotów z krążeniem. M.in. takie wątki powinny tu być oddzielnie poruszane moim zdaniem.
Ja np. miałem jazdę próbną tym QBX'em i powiem że gdy chodzi o napęd to jestem rozczarowany. Podano mi też inną cenę niż widnieje na stronie producenta. Producent podaje 6590 EUR na stronie www. A ja dowiedziałem się w Niemczech że rower w podstawowej wersji kosztuje 5500 EUR - (tylko wtedy są amortyzatory sprężynowe i chyba słabsze hamulce). Sztywna tylna oś jest jednak we wszystkich wersjach i jest ona dobra ale tylko na prostą, w zakręcie ten rower jest "dziwny". Może to dobre ale co najwyżej na szuter czy teren gdzie koła mogą się ślizgać. Po kostce brukowej dosłownie "hamuje" gdy kręci się pedałami i skręca. Ale ktoś coś takiego lansuje, produkuje i sprzedaje. To też jest ciekawe - sprzedawać niedorobione rzeczy!
Kolejny [czterokołowy] terenowy rower poziomy [quad] - CarvX. Zaprojektowany w Holandii. Projektant był jednak trochę "lewy" i choć zrobił mechanizm pochylania to potem nie wiedział jak przekazać napęd na tylne koła!!! Wystarczyłaby oś i z niej dwa biegnące łańcuchy do poszczególnych tylnych kół z wolnobiegami - są takie rozwiązania. Więc "projektant" pojechał do USA szukać "cudownych rozwiązań". No i jedyne co udało się "projektantowi" ustalić w kwestii napędu to ... zastosować ... wałek giętki (widać go na drugim zdjęciu):
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/Sz-J7GJugRI/AAAAAAAAAfY/X-XTbYg3h0U/carvx_ligfiets_vierwieler.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S9wJZvNHh3I/AAAAAAAAC30/6c-R0Kt-8vs/s640/quadsycleinovation.jpg)
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/THQBfbAxJCI/AAAAAAAAEDQ/5hBE2aRMibY/s640/CarvX.jpg)
Pełne zdjęcie na którym po powiększeniu będzie dobrze widać ten giętki wałek możecie pobrać tu:
http://nullohm.com/wp-content/uploads/2009/06/quadsycleinovation.jpg
-
Kład , pojazd terenowy .... jak kto woli , mogłem równie dobrze umieścić w dziale "elektryfikacja" coś tam ...
YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=1iY0QQBMK2I&playnext_from=TL&videos=iF6770bH8rc&feature=grec)
-
Kład , pojazd terenowy .... jak kto woli , mogłem równie dobrze umieścić w dziale "elektryfikacja" coś tam ...
YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=1iY0QQBMK2I&playnext_from=TL&videos=iF6770bH8rc&feature=grec)
Było :) http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.30
O widzę że link z poprzedniego tematu się zdezaktualizował, poprawiam na aktualny.
-
W temacie rowerów terenowych (nie quadów) gorąco polecam stronę naszego paraolimpijczyka, dużo zdjęć i filmów. http://www.sport-on.com/
-
Tego "pozioma" do zabawy po skałkach i piaskownicy zrobili Niemcy. Wyszedł im dosyć ciężki - jeśli dobrze pamiętam to coś ponad 45 kg. Napęd na wszystkie koła. Raczej do zabawy. Ale ta zabawa musi być przednia, bo rower znosi niezłe przechyły i skosy:
http://www.trailcart.eu/ ----> strona producenta
(http://lh3.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TFRe1nNQWyI/AAAAAAAADsM/1OjoEQYUHgQ/trailcart-downhill-braking.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TFRe1FUtA0I/AAAAAAAADsI/A5BX9FKvruw/trailcart-bad-kissingen-allrad-messe.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/TFRe04kZ9fI/AAAAAAAADsE/B7NkllHHQXs/s512/TrailCART_001.jpg)