forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: Yin w Marca 24, 2010, 10:04:35 pm
-
Oto gotowa poziomka z tematu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=353.0
Złożona została już jakiś czas temu ale dopiero ostatnio aura dopisuje na tyle by pojeździć i porobić fotki.
Wagowo wyszło trochę więcej niż sądziłem bo 18kg. Ale nie jest źle bo ta sama waga pokazuje że stalowe lwb jest ponad 4 kg cięższe :). Najwięcej waży amor i koło z prądnicą, przy ewentualnym zbijaniu wagi za pomocą sztywnego widelca i koła bez prądnicy pod v-brake zyskuję ponad 1900g. Do tego przy zrezygnowaniu z mostka przy kierownicy dodatkowe 100g i ewentualnie do 400g na osprzęcie. Choć to co jest chodzi zaskakująco dobrze więc na razie będę się cieszył jazdą, a jeździ się naprawdę rewelacyjnie :).
(http://img230.imageshack.us/img230/9437/dsc03910d.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/i/dsc03910d.jpg/)
(http://img132.imageshack.us/img132/7011/dsc03908i.th.jpg) (http://img132.imageshack.us/i/dsc03908i.jpg/)
(http://img193.imageshack.us/img193/4244/dsc03905s.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/dsc03905s.jpg/)
(http://img202.imageshack.us/img202/3503/dsc03904l.th.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/dsc03904l.jpg/)
(http://img85.imageshack.us/img85/7720/dsc03903p.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/dsc03903p.jpg/)
(http://img714.imageshack.us/img714/1536/dsc03902h.th.jpg) (http://img714.imageshack.us/i/dsc03902h.jpg/)
(http://img511.imageshack.us/img511/6648/dsc03901v.th.jpg) (http://img511.imageshack.us/i/dsc03901v.jpg/)
(http://img405.imageshack.us/img405/6199/dsc03900.th.jpg) (http://img405.imageshack.us/i/dsc03900.jpg/)
(http://img31.imageshack.us/img31/8481/dsc03899p.th.jpg) (http://img31.imageshack.us/i/dsc03899p.jpg/)
(http://img694.imageshack.us/img694/3049/dsc03898l.th.jpg) (http://img694.imageshack.us/i/dsc03898l.jpg/)
(http://img230.imageshack.us/img230/5270/dsc03896x.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/i/dsc03896x.jpg/)
(http://img687.imageshack.us/img687/1839/dsc03894q.th.jpg) (http://img687.imageshack.us/i/dsc03894q.jpg/)
(http://img149.imageshack.us/img149/4470/dsc03891j.th.jpg) (http://img149.imageshack.us/i/dsc03891j.jpg/)
(http://img13.imageshack.us/img13/7031/dsc03890w.th.jpg) (http://img13.imageshack.us/i/dsc03890w.jpg/)
(http://img718.imageshack.us/img718/7572/dsc03888u.th.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/dsc03888u.jpg/)
(http://img408.imageshack.us/img408/3614/dsc03913n.th.jpg) (http://img408.imageshack.us/i/dsc03913n.jpg/)
(http://img80.imageshack.us/img80/3060/dsc03912e.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/i/dsc03912e.jpg/)
-
fajnie wyszedł
ja mam jeszcze stary typ capy bez możliwości tarczy :)
-
Fajne kółko z przodu ;-)))
To jest fajny rower do codziennego użytku w mieście. Pełna amortyzacja, krótki, siedzenie dość wysoko, kierownica nad siodłem. Komfortowe przejazdy po dziurawych ulicach ale zmieści się wszędzie (również w budynku aby schować).
-
Fajne kółko z przodu ;-)))
No też mi się podoba ;)
To jest fajny rower do codziennego użytku w mieście. Pełna amortyzacja, krótki, siedzenie dość wysoko, kierownica nad siodłem. Komfortowe przejazdy po dziurawych ulicach ale zmieści się wszędzie (również w budynku aby schować).
Dokładnie, w lekkim terenie też powinien sobie poradzić, choć to jeszcze przed nim. Tylko semislicki standardowo błotka nie lubią, dziś lekki poślizg miałem ale obyło się bez gleby. Następny poziom który chodzi mi po głowie powinien być jeszcze bardziej kompaktowy :)
-
Piękny ten Yin-Yang. Harmonia i spokój a zarazem siła i moc emanują z każdego elementu tej maszyny :)
-
Dzięki, miło mi że się podoba :)
-
Chylę czoło przed twórcą. Mam nadzieję że się spotkamy gdzieś na Muchowcu i będę mógł bliżej poobserwować....
-
Jasne, Katowice to wszak małe miasto ;). Postaram się zorganizować poziomych z okolicy i zrobimy mikro-zlot :)
-
Przepiękna konstrukcja ! ;) Nic tylko pogratulować, ładny widelec przedni :D :D
-
Ponownie dzięki za uznanie :). Co do widelca, jest stanowczo za miękki (a miała być to dedykowana do poziomek, 'utwardzona' wersja), muszę napisać do cykloturu czy wymiana sprężyny na twardszą nie narusza warunków gwaranci ( mam nadzieję że nie ). Pomijając twardość, z samej pracy widelca jestem zadowolony :)
-
Piękna konstrukcja i niezła waga. Swoją drogą, chyba wiele wysiłku włożyłeś by wypracować tak lekką poziomkę.:)
-
Hmm na początku liczyłem bardziej na 15 kg, wiec jest cięższa niż zamierzałem :) Ale jak napisałem wcześniej - dało by się ją jeszcze odchudzić, ponadto gdybym porwał się na zrobienie wahacza z aluminium można by zaoszczędzić co najmniej 500g ( a optymistycznie nawet 900g ). Żeby zrobić naprawdę lekką poziomkę trzeba by zrezygnować z amortyzacji, tak będzie w następnej - ta ma być komfortowa i uniwersalna.
Z konstrukcyjnego punktu widzenia najtrudniejsze jest dokładne splanowanie wszystkiego przed spawaniem i samo spawanie by nic nie ściągnęło. Ale udało się :) ( Pozdrawiam spawacza i ekipę, dzięki jeszcze raz :) ).
-
Faaajny! :) fajna lampka tez ;) Aurora ? ;->
Czemu dodałeś jeszcze tego profilu z przodu ? By chronić zębatkę czy co ?
W każdym razie idealne miejsce by zaintegorwać lampkę w samą rame :D
Na ile jest baza tofeliku ?
Pozzzdro :)
-
Faaajny! :) fajna lampka tez ;) Aurora ? ;->
Nie, ale ciepło - to minimalnie tańszy kuzyn MTE SF-15
Czemu dodałeś jeszcze tego profilu z przodu ? By chronić zębatkę czy co ?
W każdym razie idealne miejsce by zaintegorwać lampkę w samą rame :D
Dokładnie tak, ma chronić zębatkę na wypadek zderzenia / upadku. Dodatkowo pozwala łatwo zamontować owiewkę gdybym kiedyś miał taka potrzebę. Z lampka to też jedna z opcji, dodatkowo mogę tam zmieścić łatki, łyżki do opon i podręczne imbusy :).
Na ile jest baza tofeliku ?
Wysokość na jakiej jest fotelik to 67 cm.
-
fajowa, poscigamy się;)
-
Testowo założyłem z przodu koło 26" z stosownym amorkiem:
Było tak:
(http://img155.imageshack.us/img155/2571/dsc04824q.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/i/dsc04824q.jpg/)
Teraz jest:
(http://img830.imageshack.us/img830/8894/dsc05193o.th.jpg) (http://img830.imageshack.us/i/dsc05193o.jpg/)
(http://img215.imageshack.us/img215/2841/dsc05195mp.th.jpg) (http://img215.imageshack.us/i/dsc05195mp.jpg/)
(http://img440.imageshack.us/img440/9254/dsc05202w.th.jpg) (http://img440.imageshack.us/i/dsc05202w.jpg/)
Jak wpływa zmiana koła z 20" na 26" na prowadzenie i ergonomię:
Odczuwanie* ciężej się skręca jadącym rowerem ( co jest spowodowane prawdopodobnie większą masą (lub jej rozłożeniem na większym promieniu - nie wnikam w fizykę tego zjawiska) rotującą koła 26".
Trzeba więcej ''pracować'' kierownicą by utrzymać tor jazdy - może jest to spowodowane tym że przyzwyczaiłem się do koła 20", zmianą kąta główki ramy (choć właśnie przy 26" prowadzenie powinno być lepsze), lub tym że mam kierownicę typu ''hampster bar'' na szerszej kierownicy ''hands forward'' prowadzenie powinno być bardziej przyjazne.
Ergonomia: start jest troszkę trudniejszy niż w przypadku koła 20" ale po przyzwyczajeniu nie ma z tym problemu. Możliwe że dla niższej osoby mogło by to być uciążliwe. Większy jest czas miedzy postawieniem nóg na ziemi w celu podparcia, szczególnie kiedy musimy się nagle zatrzymać (niby setne sekundy ale trzeba się przyzwyczaić).
Znacznie odczuwa się różnicę przy pokonywaniu uszkodzeń asfaltu: większym kołem po prostu przelatuje się przez uszkodzenia / nierówności ( widać przy tym jak mocno uszkodzenia spowalniają koło 20").
Minusy układu 26"x26" wychodzą przy manewrowaniu w ciasnej przestrzeni (np. wstawianie roweru do piwnicy). Tu zdecydowanie plus dla układu 20"x 26".
Opory toczenia 20" x 26" vs 26" x 26" - to mnie najbardziej ciekawiło i skłoniło do testu. Wrażenie po przesiadce jest takie że koło 20" z przodu faktycznie spowalnia - ale czy jest tak w liczbach? Oto zestawienie średnich w obu układach: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=934.0
Po testach wrócę do koła 20" z przodu ze względu na to że rower jest bardziej podręczny. W przyszłości na pewno będę chciał przetestować z przodu koło 24" - to powinien być idealny kompromis.
*Silę potrzebną do skręcenia na kole 20" określiłbym w skali 1/10 dla koła 26" 3/10.