forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Akara96 w Marca 17, 2010, 01:08:32 pm
-
witam !!!
Mam w planach budowę LWB z amortyzacją ale nie wiem jak rozwiązać sprawę wachacza
I mogę zakupić z gotowego roweru z amortyzacją ale czy taki wytrzyma ( w moim roweże pionowym nie wytrzymał)
II No właśnie nie wiem co tu napisać bo nie mam pomysłu. i tu prośba do weteranów poziomowych jak zrobić wachacz żeby było tanio i fajnie. :)
-
w moim roweże pionowym nie wytrzymał
Jaki to był rower, po ilu km nastąpiło uszkodzenie i jakiego typu było? ( Jakieś fotki? ). Stosuje wahacze zaadoptowane z budżetowych rowerów mtb już w dwóch rowerach poziomych i jak dotąd 0 problemów.
-
Rama była średniej klasy a uszkodzenia w postaci luzów nie do skasowania a przebiek koło 60-70 km tygodniowo przez 2-3 lata praktycznie nie zależnie od pogody. a jakie konkretnie są te ramy i w jakiej cenie. A góry dzięki Adam ;)
-
to tylko luzy
już myślałem że się pogiął czy pękło gdzieś
trzeba nowe tulejki i będzie jak nowy
-
Jesli tam nie było łożysk to skasowanie luzów bedzie niemożliwe:).
Jesli miałeś złżyskowaniem to najcześciej kasacja luzu polega na wymianie łożyska ewentualnie w niektorych rozwiazanniach przy odpowiedniej konstrukcji lozyska akurat slizgowego mozna mocniej dokrecic co na jakis czas pomaga...
Luzy to urok wachacza:).
-
Ja zakupiłem na targu za 50zł rower z amortyzacją tylną i popostu wspawałem go w swój rower. Tulejki były wyrobione więc wytoczyłem nowe i chodzi jak malina. Też tak proponuję zrobić i po sprawie jeżeli są obawy że ze licha konstrukcja to dospawać wzmocnienia i już po problemie ;-) udanych pomysłów życzę pozdrawiam
-
to tylko luzy
już myślałem że się pogiął czy pękło gdzieś
trzeba nowe tulejki i będzie jak nowy
Dokładnie, jeśli tulejki są z tworzywa to do tokarza i będzie ok :). Btw smarowałeś czymś tulejki lub ośkę która robi za zawias?
a jakie konkretnie są te ramy i w jakiej cenie
Jedna typowy makrokesh, druga jakiś wczesny full z średniej pułki (rozwiązania w zasadzie bliźniacze, jest niewielka różnica wagowa i ponoć stal lepsza gatunkowo ).
-
Dzięki za pomysły i rozwiązania wachaczowe. Do zobaczenia na trasie :)
-
Ja w swoich rowerach stosuje wahacze samoróbki - prosta belka z centralnym amortyzatorem postawionym w pionie. Są spawane z profili 50x30x2 z EN-AW 6060 (dawne Pa38) i łączone kwadratem 45x45x2 na którym mocuje amortyzator oraz (obecnie w P7) blachą przy łożyskach. W Nr5 i w P6 wahacz był na panewkach ślizgowych (handlowe z kołnierzem, SKF), zamocowane w ramie i ośką fi30, która była zaciskana w wahaczu. W P7 mam łożyska maszynowe osadzone w ramie i ośkę Fi15 na nakrętkach do wahacza.
Rozwiązanie z łożyskami maszynowymi jest lepsze, choć najlepsze wydaje mi się rozwiązanie z łożyskami skośnymi w ramie i dobrze ściskane ośką.
Im rozstaw łożysk większy i średnica osi większa tym lepiej.
-
witam !!!
Mam w planach budowę LWB z amortyzacją ale nie wiem jak rozwiązać sprawę wachacza...
Zdjęcia o które prosiłeś.
http://picasaweb.google.com/komax14/RowerWahacz#
-
Dziękuje bardzo za fotki potwierdziły moje plany dziękuje jeszcze raz.
Dziękuje również za plan przedstawione przez Czolk-a. Pozdrawiam Adam
Rower to jest świat ;D