forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Chris w Września 21, 2024, 06:55:04 pm
-
Witam wszystkich forumowiczów.
Dzisiaj zaczynam relację fotograficzną z budowy drezyny rowerowej poziomej.
Od 2012 roku siedzi mi w głowie marzenie o własnym rekordzie prędkości i po wymyślaniu różnych opcji trafiłem na firmę, która zajmuje się certyfikowaniem Rekordu Polski. Firma ta pośredniczy także w przygotowaniu do Rekordu Guinnessa ale koszty jakie tam są powaliły mnie na ziemię (nawet 100tys. PLN).
Wysłałem do nich zapytanie o nasze krajowe rekordy jeśli chodzi o prędkość maksymalną roweru i prędkość drezyny i okazało się, że takich rekordów w bazie nie ma więc nabrałem wiatru w żagle i wziąłem się do roboty.
Będzie dużo zdjęć więc relacja będzie podzielona na części bo jakbym zaczął opisywać wszystko na raz to bym oszalał.
Wśród drezyniarzy panuje powiedzenie, że gdy ma się koła to ma się już prawie całą drezynę i niestety jest to prawda.
Po przetrzepaniu internetu znalazłem ciężkie lub drogie koła wykonywane na zamówienie.
Szukając alternatywy znalazłem na forum "750mm" patent na koła wykonane z półfelg koła do przetrząsarki ale samą budowę zacząłem od przeniesienia napędu.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMC-_O8EFMXyYL1jG4z4Z7RodqI4G8rL2wD077P5VIemz60dBauWISZCGoojtK_3ZXZJmxn7ztyFwEjXBPyQUX9opo6J0iFMqAFzjansxQgbbdqUXsA_6KmJNrn56KqN0Jx7Bp_f6t0yLtujym_Dxpd=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOvaQqe18-lV4sdIXSCY6msHiV2SGxcLCvDMUK_jIVcKPZx5n0Tb6WmOQOOL9enrgeR_zNsE0vdfPG9aXfyddaNZ_Lgm6CA1QMFnAlDUYYd_L3MJESxExvamtcOmLOpM8h_X2HTHlTt3z6YswqoBE52=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Uciąłem starą piastę rowerową zostawiając tylko część z gwintem.
Wybiłem bieżnię łożyskową nawierciłem otwory i nagwintowałem pod śruby mocujące element do wału. Na gwint nakręciłem wolnobieg.
Kolejnym elementem były same felgi.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOH9fpK_6nh-E6hJGqGzlNi-EgTKfV7Ze7cylGepdrFchX2B0FD02SjV0myWbwlyqXOPbp0TkTGa_h3K1kvSnyNrqtDTWi7MkJEAD9ZNSFWhYxWrjRComFkUS7WeNrC6XQoNZW-MtxH_LtUZaVlFwT7=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jeden z kołnierzy został ucięty i dzięki temu miałem już gotowe koła ale pozostał problem piast bo okazało się, że oryginalne do tych kół ważą 1,3kg. Wymyśliłem więc własne, składające się z kilku części ale znacznie lżejsze.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPh9NMYiGgCtIq0ujVt9jtitd_uH4m7rBo0MYla4t7BNLnPa_cz80C0KwwXeVBfV-UQvg4IWTKD1tG4oKC2MTzKZn85A5qoI4lY6lwsxQOAocztH6kznUiXEhVC__8NTCqWmLamo7V0x2JUsHHH1Wre=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zamówiłem cięte laserowo pierścienie ze stali o grubości 4mm. Wewnętrzny, który miał trzymać całe koło w osi i zewnętrzny, który miał trzymać koło od strony ramy.
Do tego doszły elementy, które miały stabilizować całe koło i przenosić cały napęd z wału na koło.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM0ahl0VZLsEqzCD27KhFqzB0vxlCXgZAA30-apg94R-mfvAQH6rnztpwOYM36exrQq0yfYe47dLPEZJqR-7mBampLNuLMZyajQ9-EGLLhE-N5DOPt1fGQt8HNez0bPMMjw5Y14GNZin0NXSMb8esxr=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Wykonałem je z mocowań balustrad ze stali nierdzewnej a jako, że otwór miał średnicę 33,7mm więc doszły do tego tuleje redukcyjne.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNPiFCqV5AHwK15ZbXkIWOzVSTKYMQxuSuK-ZkEhOS_V9WGfhYhj6fHJ-m_Bp9T-zk7HGNk4Q8olfM2Ky7mJGYLzC5pibM9rtkb1J2v0ZkA7rODiCO7supe7sHJF7X0I1vYbQ_cX3uTxYJLWc6_4SGb=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Tak się prezentują kompletne koła z piastami przed skręceniem...
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOVEU9_GI6XOUE7KJF6wR4SlXH4yeN-Ztkes1tHXdjekiazAVph4XoSzi3C6nXQxn6GUIs5l-eyHSuQc3CP2F4OHq69izUZKvX7O1iUy4n-C-sEspUXE5hLBGW0JDJggPkF0BJJRlpuLoZ37JfO17DA=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN4nK7Squ2J2Y9B9mDjvNXknC4oNo4DRaMHm82knijeBRVLjctDwytZCHsjmopFuFROb1gZoHcahbgVoKS5IDIVuR4drw2GvhqBWFtJUIVl76S6fLqkFexuywCtZpBodw40aSTBv5yKyt36Fz90mfQD=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
... i po skręceniu :D
Nadszedł czas aby puścić to po torach i zobaczyć jak się toczy.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMue8bpOt4Lphu6XQyTTu9dop46b8CUpogVYNEC2JOdJGeGXcrkP6e6bATxZ0gUCtJdJ-zIl8uoybokBVpu2Xfurztbu8RoeLwP77dwSnkCSbM7bc6wezAwBT1g1FyG3SRHBVZ6ZxKepR5Hlrmj_eD4=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Puściłem i musiałem za nimi biec bo nie chciały się zatrzymać.
W międzyczasie przyszły pierwsze wały, które okazały się porażką więc musiałem zamówić następne.
Potem przyszedł czas na łożyska.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMudN5yJpEUskrZ_FUH-Cj6TzfLJ6JiVZPUY6JEoqLtaakoji1HSx3fb4cqsHsDiqgKif2pIE-lNDME50iBkjwU1bdojClYFrCOsN9YoO70sc99coPoXO7fJkyAA3dOquA6edh2eh93OB-YhTFEEGp-=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zamiast kupić ciężkie łożyska w obudowach żeliwnych UCP 206 zamówiłem same łożyska UC 206 i do tego lekkie mocowania ze stali PP 206.
Poniżej cały zestaw kołowy po zmontowaniu.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMMWWmt7ns9Cu6BFVK5fP9I4_bYawEUFlPGAUN9_MRV4hHcMVkAHYtSG-LAEzRln-lF35c-OOrO8qErRcnYtraHK0yGJqXUOzBSlGZ6cpQ-USMLdzcYdRyGeUTyd6SmnCp4p2mN7ABfpnsU4RMgByoF=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Łączna waga całego, gotowego zestawu tj. koła, wały, zębatka i łożyska z mocowaniami wynosi 16kg.
Opis ramy wkrótce ;)
Pozdrawiam
-
Pozytywny wariat jednym słowem :)
Powodzenia ;)
-
O ja ciesz kręcę. Raz jechałem drezyną typu rowerowego na wąskotorowym odcinku 2km. Była napędzana przez dwie osoby i miała pomocniczy silnik elektryczny 750Wat.
To było ciężkie, jakieś 250kg. Na końcu linii miała zabudowany w torach panel obrotowy w postaci słupka gdzie cały zestaw "zawracał". Staliśmy przy zarośniętych ruinach stacji i patrzyliśmy jak obsługa kolejno odwraca wagoniki. W drodze pojawiła się zaraz rywalizacja i zaczęliśmy się doganiać i zderzać.
Z praktycznych rzeczy to zauważyłem, że końcówki torów, wszelkie rozwiązania w torach mocno nas spowalniały. Najgorsze jednak były zanieczyszczenia w torach na linii nie użytkowanej regularnie przez prawdziwe składy. Żeby na tym nie stanąć trzeba było dać z siebie wszystko. Skrzyżowanie z lokalną szutrówką to był hamulec.
Powodzenia w realizacji projektu.
-
Wreszcie jakiś normalny temat na tym dziwnym forum ;D ;D ;D ;D
Idę po popcorn...
-
Serdecznie dziękuję za miłe słowa :)
Jedziemy dalej.
Ramę postanowiłem zrobić skręcaną z profili aluminiowych T-slot. Tego rodzaju połączenia pozwalają na modyfikacje i poprawki podczas całego procesu tworzenia.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOdNIw2I2aoDeeNE_8OWfff_Id20WHxMIS13thLpy06gv3oHqZHmPz1iHvyHn0QQnOmvpo-TILI4wd1g0YjnGU_ycmBJTMdEFVruDQzLtyws2VDhoc2lpMfmD0BLnbiWC4t_Qr9hCBwhfnzvi8slxkj=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zamówiłem klamoty i zacząłem zabawę ze skręcaniem.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNBq6wm868sIe9IWWQIbC__-XnRPIIY9OawnriXfUyEaAejxUFN2XtFddSSb32boSz2AqSUHUVuEdzjzXqcow6bwZa7sIVKAuQZSFMfRrFOTZ2l1hJORHTV7WHZ8tnRc5BHvP-kBYB8jL2Pi1b4OYTA=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Belki poprzeczne (dł.0,5m) dostały po dwa kątowniki żebym miał pewność, że to wszystko będzie się trzymało ;)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO5s7oVEEzXYCJiAFdYhwKVEIDuBmu-zGSz6WLHD8ZmH5moWXK_KMiNT5ye9XmjLAfvbpgCT9PJ9moR7QNfT4r6BwJMEoJUJNGCk-r6sWRpo8IliMTELtUkJNcHNjPjB6-S8_NWzEEeTcUCTgllB_9e=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Przykręciłem do profili o długości 1m
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczML4zkOX4AkMSOJ0ViKUr6Fz1v5BdUmBOFvbk0BnKkv_qgXKvXSY-MlAYzBsIg8J1B7DPRwXI969syNnP7nC3IKjBMVGKT6_WmluMNQBDW4KJZh8E8Pyuwroucid4XYfy7K4QpghA11qssN_lOS1dTy=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zestaw kołowy został przykręcony do ramy i część kolejowa została ukończona.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNXXWTqnZaeu8U294qBKO7OORUB9T7mjgccoP3wjEwET2S8Xbofj1UBCQ4DL0K670s7rxDeGcQDqCWkvc4Z8nN_CBHgSqIxmSdUbxJwZVhlybts4KJPEGjRTKLdy2JqsqVhRmGXdw5GV10hIEQvxB3v=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPb7DmCVpjaW4_hWp6sJtg-Y3U9fBhhfGIjQbYO6mhDYv4kF3qpTF0q3Bz0AzezDz-Fq_8f_ahQyQ8xG7sdrjr-z-KmdX79wXaZkXIby7G-WdAbtS1CW9ekmLjP1hCZoJav8GBoTZrWJ7mQ0w9UVbZ6=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Pozostało tylko dopasować ostatecznie ustawienie kół na torach i przetoczenie próbne.
Kolejna część to już część ramy samej poziomki, która musiała zostać zintegrowana z ramą drezyny ale to już następnym razem :D
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za dobre słowa.
-
Doskonała podstawka do mobilnego trenażera! ;) ... Nie mogę się doczekać, co będzie dalej 8)
-
Idę po popcorn
;D
Wykonałem je z mocowań balustrad ze stali nierdzewnej a jako, że otwór miał średnicę 33,7mm więc doszły do tego tuleje redukcyjne.
Rozetki szafowe są na fi25
-
Jednym z problemów jakie napotkałem było połączenie stalowej mufy z aluminiowym profilem więc zrobiłem to w ten sposób, że otwornicą wykonałem cięcie pod mufę.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOGcosYXth2ZCV9iDQi2ZNQpyWnrcSbFVg11WZxpbbxyzQlVnIRToJmKzCG339UcIdCKZuVBm44Vewt89NZa9-CECrGubLSXm4hnjN4cnacFc44wVw381_oXh-ITG8V9Hore03gEzAOXudzr4CGKV5p=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOcmp9zwlFYzUzGhN8Uz2MW_HXrSCGpzxgCV9qOPxGjZ8lqK9F8knWFk5Htm5yREkpuoyeWsZ2yNjvy-GB0wRB_q8Dl_MeAaidWp43m2jwvm-lHR5BHjAAU_HvVlKQPE--HlavFv6hUXqUoOkoywOgK=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Wszystko idealnie pasuje :)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOOFpcNdOO1Kv_CiOXDDdcQ2lFdcIxmkAMTwGroHtDiauviIa5-gcXkA2hvcTlPqzd2uidm65F0vWXdbzf7tKPiSjBxj0K_XFFEDrCrZXrvuNTydWc-XQWVCusWjCVjgYqpQ2D1WrhMCzbooEPALQV-=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Następnie nagwintowałem otwór po śrubę, która miała suport trzymać w profilu
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPh8SngqOf4RXJRGHR9IbKpMGTE_ka3Zq5teSUg3H_zj7TpJhNYj2BL4ZTDrF8T4ko935rLaTNg0-Tu5RWSY2bpmsqZiotwTHVsQiYYLVQNd5CxjoYWWAdIcRuwuVWgJYA6JeNsIbmI1qqSBUCoV35w=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Profil dostał kleju CX-80
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOhWPM01-sy9omdwWj2umw1pSpM0C6NuqFsaLymcb6ZJ2HUihbZVXkihon-4iAJRe245wpT2GL4OQdgiD4vML20l0AWXUGnxbmuBVSSKPWLtT_DsOih9kmrblaIVX5GdKEif9V30q_X2Hs5c8KvjCe2=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
I mufa została dokręcona :D
Wszystko trzyma się dość sztywno i to na tyle, że podczas pierwszego testu przy naciśnięciu na korby cały profil zaczął się uginać.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMgmx7NDqmnAxURh3DlfbfSH0Y792cFOq2Rq3aaPadjiqF_c-JtaizSzQvhV1HXaUrk06HiOeh1ZlJKJSFXH-kmNthBhX4c72jTWG66MT8kh2CqVK_ReepGDbbwN_4ZatW8JhzAWH3vY--ZhgQ71GPk=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM9iBlNvElgKN8WvfcfJHqd7W4It5Wkgu_j0GNF4leNpZ-cwerEpncv6xc-xLGnnMEhxh4lxG6-7rtkM7JpfDFCYPsD9XPm6wqlq4yx08RWoEHD_4ix2uJyBlUC7NxWT4pPNRq7ownpUonFDThR1VYa=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Nadszedł czas na montaż przegubów :)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOX5v8wEUzW_vy3jMmEN_p-2UpChZ_eZc9S39hGA3QNdk7T_pavoDQ2NcaKd-p2Ls1yfAT43-wTEAOi8li41hO3R71LTo_-AyFvqCovccnq7yvybJiZA6dhJn2u-TmbgHALhgD2eV2cK-e7-oZwrQC4=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
I profil z mufą został zamontowany do ramy.
Tak więc część pozioma została zintegrowana z częścią kolejową.
Pozdrawiam.
-
Wrzucam dzisiaj ostatnią, przed testową część relacji.
Po testach będą już bieżące modyfikacje i zmiany.
Robiąc eksperymentalnie kilka rodzajów oparcia w pewnym momencie stwierdziłem, że po prostu założę stare siedzisko od M5
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNF8Q6M4xypEil0McQMoKxdYa3jWSAsXoeOqorTRN7f9JfNHf9EFORYXsIp-lMR8nwd0-P0Qd9J2gy4TSSTjq7A5GAZ0E_yoRCQ36hysxEgNtjw8Rf32CK4eLVKSk5hdr_QTRtif1MhkjCM9tWtuPTA=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPrA_Js3ZjAhZy6IXsffZrHV2rqtd5-ZBMRg5VznLSm3N5r7dcw8128_rtqpljXC7pkZfAkh3MPAurunlMy58mWQkRLvHgdML1WI5Q9rXToDYXseFiAHnSbp6JZgZnDLRI8gh5oVR5Ig96Fa7BF8heC=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Tył podparty jest pojedynczym profilem a napęd założyłem na próbę żeby zobaczyć jak się wszystko zgrywa.
Teraz czas na hamulce
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMq6Z363d3OgXy3gwZS0q40lSwAEKeMU30w_49I4mBuEmKoaX1PdfCHHzFA1QfsP-9RWJqIZL8YdSGkQuaBcGoMcu-892ghjqLQhx1eG2a8g1f-gSrD6zdedeoMZgNCA-J92Sv1kYzByjl4mBCcnWi9=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jako elementy hamulca posłużyły mi mostki kierownic z rowerów pionowych.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMRy7av244ZPJ957sSyBu4co_vL9TvhqA_-7sWFWWU_ulzAnNHKqUWDtTNUGyFDUeck6oKdVFuyQtWJAfN84ihEzinkjLCAGdr_y_PGBeT478r3tVs4oHna29xJXzdw_iqa5BFUZBw9WT1yrkwnhKbH=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zostały one założone na rurkę aluminiową ale niestety podczas testów stacjonarnych zdeformowała się więc została zamieniona później na rurkę ze stali nierdzewnej.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNvk2U_niNKGKOiJUXsMZ6GKrO5nC0CvNLF1IbmxHOWUj5C32zWmPP8IyPg87vqNqxwAQRWh_ro7D1UdNQWtWy4ubY4viLTdW2MAC-SMDTx7d8TD7UtjPDE5FKEQSathlOB53ZxXTVPjm5DLyecSyVg=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jako elementy styku z kołem zostały użyte stare nogi z PRL-owskiego tapczanu, które uformowałem w łuk żeby były w miarę kompatybilne z kołem.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPX0eBohZuuFC9Qqo01Bmb5upQ29kVwuMKgMyOT-7xm_yfWo3QtSxF0y5ZrJ6zpMIe3CY4vQSY0njiiZgYLDK_hdjWZrg9uwoF6hTUXzd4uvHtAcx-68HTQ2uAoNkOaDPtQlx_k71cywj79f03TdxeE=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM4GFgdkoG7xfpa32udFH1qrzI8yoqEKNpYcWefxsDEOVPeYIbGeHlfupYk3crSwu3kx9VOl1veDfE0UfkOuMnYlQ6e2uznt_UY8ltnvwPZR-UjNEvEZv233na0QMsgkrRSZZow40c7e08T5iknV293=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
No i wersja testowa gotowa ;D
Łączna waga roweru to 30kg.
Kolejne zdjęcia w miarę postępu modyfikacji będą wrzucane na bieżąco.
Gdy zakończę testy mam nadzieję do pierwszych mrozów to wtedy będę miał pełen obraz ile wyciągnie to wtedy otworzę zrzutkę na rekord.
Na razie z wzorów z tego przełożenia co mam czyli 64-16 to maksymalnie można pojechać 21km/h.
Większy blat już jedzie 8)
Pytajcie ile wlezie ;)
Pozdrawiam
-
Najwyraźniej kolega zafiksował się na 4 kołowej drezynie zamiast najpierw zgłębić temat. Są przecież drezyny "rowerowe" na 3 kołach (dwa w linii i jedno z boku) o znacznie mniejszym oporze toczenia i lżejsze. Jak zwykle idzie w ruch "piła, spawarka i klucz francuski" zamiast najpierw uruchomić szare komórki. :-)
-
Ustanowi rekord to się będziemy zastanawiać jak go poprawić.
-
Ale to chyba miała być drezyna. Pełnoprawny dwuosiowy pojazd napędzany człowiekiem poruszający się po torach kolejowych a nie jakaś sprytna metoda na prędkość.
-
Najwyraźniej kolega zafiksował się na 4 kołowej drezynie zamiast najpierw zgłębić temat. Są przecież drezyny "rowerowe" na 3 kołach (dwa w linii i jedno z boku) o znacznie mniejszym oporze toczenia i lżejsze. Jak zwykle idzie w ruch "piła, spawarka i klucz francuski" zamiast najpierw uruchomić szare komórki. :-)
Gdybym nie zgłębił tematu to ten pojazd w ogóle by nie powstał.
Polecam przejechanie się taką drezyną trójkołową z prędkością większą niż 12-18km/h i zobaczyć co się dzieje na zakręcie.
Wiesz od czego zależy opór toczenia? To wyjaśnij tą różnicę w oporze pomiędzy rowerem trójkołowym a czterokołowym.
Jak zwykle idzie w ruch "kpina, deprecjonowanie i wymądrzanie się" zamiast najpierw uruchomić szare komórki. ;D
-
Nie, nie wiem, może kolega mnie oświeci? :-) W temacie bicia rekordów prędkości na krętym torze zamiast na prostym też nie jest zorientowany, poproszę zatem o wyjaśnienie. :-)
-
Jest coś takiego jak przejazdy testowe i nie mam możliwości wykonywania ich w 100% na prostych odcinkach.
Tory w niektórych miejscach są powyginane i to też muszę brać pod uwagę.
Koła kolejowe są najefektywniejszymi kołami jakie stworzono ze względu na to, że się nie uginają a opór toczenia zależy od powierzchni styku koła z podłożem.
Pojazd zbudowałem w przestrzeni geometrii trapezowej gdzie środek ciężkości jest umiejscowiony pomiędzy kołami jak najniżej (gokarty, bolidy F1 itp.) dzięki czemu nie występuje efekt bujania jak w przypadku zwykłych pociągów gdzie środek ciężkości jest wyniesiony wysoko i wystaje dodatkowo poza obrys szyn.
Nie wiem jak jest Twój cel. Próbujesz mnie sprowokować? Obrazić? Sprowadzić do poziomu ameby umysłowej?
Mam lepsze rzeczy do roboty.
Pozdrawiam i życzę zdrowia
-
Dziękuję za wyjaśnienia. Temat kół kolejowych jest mi zupełnie obcy ale nawet jako laik wiem, iż trzy koła mają mniejszą powierzchnię styku z podłożem niż cztery oraz, że mniej ważą, co może być istotne w przypadku pojazdu, który miałby posłużyć do bicia rekordu prędkości. Nie zamierzałem kolegi prowokować lub obrażać a jedynie zwrócić uwagę na powyższe fakty. Konstrukcja wydaje mi się ciężka jak na cel, któremu ma służyć.
-
Jestem po spotkaniu z kierownikiem muzeum kolei wąskotorowej w Sochaczewie i wydał on wstępną zgodę na testy i rekord ale musi jeszcze skonsultować wszystko ze Stacją Muzeum w Warszawie i wtedy albo dostanę formalną zgodę albo odmowę.
-
Witam
Otrzymałem wstępną zgodę Stacji Muzeum w Warszawie. Ostateczna zgoda będzie po określeniu warunków współpracy i podpisaniu umowy.
Przyszedł blat 120T, zobaczcie jak wygląda na tle roweru M5 i blatu 53T.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMnEqyYYgM2Lf3t-kKNKLtWHewUFiES7jDIX_-62pK5W4_Nhd3pjt_G3VfpMX5Ehg21Xtl16A0OKX8e7fFr9ELG_ZUbO9iCL5E6RAmcCUqg0rCA-5MXq51QVDefRfmTBgpdAUujOGgMjWcEc3f1g6fp=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNru9GVDwR2a6c-Ih3M-mzEQOtx108v-2m4JY_iDoleeDJO76uEsUIcVcyGoNnNA7kOlPo9FzxtlUbpZnRjH6KEN0PP5cTk0szTY6pk556dJ1MRhtDTuA4mVZxUlYvgKsS3aKc8mmoo5zv471OpgisW=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0).
-
Przyszedł blat 120T
Wstawiam popcorn
-
Hmm, mam pytanie: jak chcesz tym ruszyć, ktoś będzie cię z początku rozpędzał?
-
Pytanie: jakie Ty prędkości planujesz na tym osiągnąć?
Lub jakie musisz coby się do rekordu zbliżyć.
Domyślam się, że 30 raczej Ciebie jest w Twoim kręgu zainteresowań ;D
-
hansglopke smacznego ;D
klubowy nie potrzebuję popychacza. Mam ruszyć tylko masę swoją i roweru, koła nie generują prawie żadnego oporu toczenia więc raczej pójdzie prosto, tylko muszę przód usztywnić bo obecnie się ugina.
Na przejeździe testowym po ruszeniu się z miejsca rozpędzanie idzie gładko i bez żadnych oporów.
Całe życie na singlach się tłukłem.
Jedyne rowery jakie mam z przerzutkami to poziomy :)
Tehen światowy rekord prędkości należy do Politechniki Wrocławskiej gdzie na kolei normalnotorowej zbudowaną przez studentów osiągnięto prędkość 141,25 km/h ale nie mogę tego nigdzie zweryfikować bo mimo, że rekord miał miejsce w 2015 roku to w internecie nic na ten temat nie ma (albo ślepy jestem ;) ).
Oczywiście tego rekordu nie zarejestrowano nigdzie i to myślę jest duży problem.
Według wzorów na blacie 120T, przy 90 obrotach na minutę jestem w stanie osiągnąć 36 km/h.
Jutro lub w niedzielę idę osobiście skontrolować odcinek, który mi "przydzielono".
Tutaj jak sam wiesz wszystko zależy od stanu torowiska.
Niestety odcinek z rondem gdzie są nowe tory nie wchodzi w grę ze względu na ludzi, którzy nie potrafią się zachować i łażą gdzie popadnie a o zgodę na przejazd przez środek ronda musiałbym wystąpić do Starostwa.
Muszę wymyśleć własną kategorię rekordu bo drezyna drezynie nierówna więc na początek wstępny opis to "drezyna rowerowa jednoosobowa".
Jeśli się to uda to będzie pierwszy w pełni zarejestrowany i certyfikowany rekord kolejowy w Polsce bo cała reszta jest co prawda medialna i typowo marketingowa ale oprócz jakiegoś show to nie ma tego nigdzie.
-
Zdjęcie tej tarczy będzie kursować w formie ciekawostki po internecie.
Masz już pierwsze osiągnięcie.
-
Dzisiaj założyłem nową przekładnię, niestety nie mam lepszego zdjęcia bo mnie deszcz pogonił :'(
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMyfunITuSVyj2B16tHqyOCJl1pcb5hRwzgzW4a8rLAK-Sp2Zf2xyj07MJefxZGlGC7yZYS8RuRqVc9Ghs6R63_c5SU2KMk7Hzq442WsoM3rQt53DXTbTLefne4kntBdD9o3JJEU48I-XpdasoI1vnx=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPlldh1vd4tIiyKytCLGVPenbahNpP2XNtUCpo10AAPrMye_O0CU3mS0WrMuArNQ9lxGCIYaFLuEUVnM7gn_uqf-2U2dyG14Cg5-mV-AkOR67Uu_mSaPaFksOhqqEaEwHi1o8lZPsNZQ4-QZ-Xomumw=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Założyłem tez obejmę dodatkowo zabezpieczającą mufę suportową na wszelki wypadek ;)
Wczoraj obszedłem szlak i obejrzałem sobie teren wyznaczony przez kierownika.
No do testów się nadaje ale do rekordu to nie wiem.
No zobaczymy.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPPoqFiYhg9qEulAPi2UDCcRG6GLL5i3ZZrkS4hJGWmgW42UYZQ9nS-F4dlgYKM8h5cw_kKfYRBKABw3-O7T5A1JUbILYQUkf3-hVcvBg_wV_TmTf2QYizCBhnJOAhoGnQYvt40E0j1g_GXK21r9Mht=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jeszcze tylko zastrzał usztywniający i można jechać pełną parą ;D
-
Ło matko! Zamontuj ochronnik na swoje cohones ;) bo się ześliźniesz na foteliku i zaśpiewasz falsetem ;)
-
Spokojnie szydziu nie jest tak łatwo taką masę jak moja wyrzucić do przodu ;)
Z takich czysto formalnych informacji Biuro Rekordów wyraziło zgodę na ustanowienie rekordu w kategorii jednoosobowa drezyna rowerowa i chodzi o uzyskanie jak największej prędkości maksymalnej bez określonego odcinka pomiaru - tutaj mam pełną dowolność.
Wymagane jest wynajęcie profesjonalnej firmy pomiarowej więc koszty wzrosną ale jadę dalej 8)
Założyłem dolny zastrzał co mocno usztywniło przód
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOK7q5n3hHaAHtJzphV5X4ZuuaMYcLxwHK1pMDAsDGKlH9rZvuETBu1aL9SIe4DKMHXvJJjlFNQ1UzJlC0tTKOiTvOn7QSXdh_3F2kydtgJapf_q-YuDAker85mCNeK5L3aY0kaUP70HEJ2hQ_MJfIV=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOfNBX615bSa1f8j1LwHgOfdfHMGTsMruHywO8Muhb6ubrcoTsFBWX6NFjmF-oXMblVhblYUi9k5YIuK9B1ZnOCFYHsryhQiRWZq72Yuipo8TrVPKeYnWDJWxhLzQ7Cdtz1izlGku7m3ug_qAR638aF=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Tak więc maszyna w 99% gotowa.
Mam nadzieję, że w weekend przeprowadzę pierwsze testy na nowej przekładni i nagram jakiś film z przejazdu.
Niestety GPS mi w kamerze szwankuje ale mam nadzieję, że się nie wyłączy podczas testu.
-
Pięknie! Tylko teraz będzie Jacka kusiło policzyć, jak by mógł wyglądać rekord na pojeździe obudowanym... bez wizjera ;) czyli streamlinerem...
Krzysiek, pokonania przeciwności i zdobycia rekordu!
-
Mam nadzieję, że w weekend przeprowadzę pierwsze testy na nowej przekładni i nagram jakiś film z przejazdu.
W sobotę jest oficjalne zamknięcie sezonu.
Będę na imprezie i nawet jakaś parada taboru jest przewidziana.
Planujesz jechać przed czy za pociągiem? 8)
Dawaj to zrobimy porządny test machiny ;D
-
Dzięki osesku :)
Tehen żałuję ale niestety w sobotę będę u brata i wrócę dopiero wieczorem.
Niedziela rano to jedyna opcja. Jak coś nagram to wrzucę.
-
Pięknie! Tylko teraz będzie Jacka kusiło policzyć, jak by mógł wyglądać rekord na pojeździe obudowanym... bez wizjera ;) czyli streamlinerem...
Krzysiek, pokonania przeciwności i zdobycia rekordu!
Niestety jeśli chodzi o opory aerodynamiczne to będzie porażka, pojazd jest nazbyt niezwykły.
Opory toczenia za to rekordowo niskie, tutaj wiele bym sobie obiecywał po "nawierzchni".
-
Jako że dzisiaj otrzymałem z samego rana błogosławieństwo z niebios co widać na poniższym zdjęciu więc postanowiłem przeprowadzić pierwszą jazdę testową. Szaleństwa nie ma na razie ale wszystko musi się dotrzeć a przede wszystkim koła, które nie są z litej stali więc muszą się ułożyć.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNUed0xbypvcXcwKl-FRT74eodzLnf9kTA2CeAb-Vg5lz3anBAYgTB9BiG1vMnJUNmDqPp9N5GR0v5hY-5ujRJTCAQk72TmXilPVkVymrCOzo3EWCtqWM8qcXKnVHH9W7j4OrBU3f99hQzAGs3DN9N1=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zrobiłem film z przejazdu więc życzę miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=R30sneVbowg (https://www.youtube.com/watch?v=R30sneVbowg)
Pozdrawiam
-
Super. Będę śledził postęp w treningu! Jakby to obudować to wyszłoby Pandolino :D
-
No na razie jeżdżę dość zachowawczo ze względu na krzywe tory i wibrujące koła.
Może w Nowy Rok będę miał okazję przejechać przez jeden z bardziej ruchliwych odcinków przez rondo. Są tam położone nowe tory.
Obecnie jest to niemożliwe ze względu na wzmożony ruch.
A może uda się wcześniej, zobaczymy ;D
-
Dzisiaj testów ciąg dalszy niestety do 30km/h nie mogę nawet dobić.
Krzywe tory i słabe nogi robią swoje.
Ale nie mam zamiaru się poddawać i będę katował sprzęt do oporu.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO565cIkwGeQ8gZqpMhunJLJ-QjamMU0k2gAdzanNlgthGWt-UoKzdQ2wvkYkBgYLTjsQeBc5-6e-64D6VII8rW0LXJPzB9RFAUBjE0N_HRQ-INnsREPk8p79RN3xoYzMlO7VcQXL1pXzw2m5SaVpmi=w304-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPMGTDJoubq-u9GoRv9bA9YaTG8XhPd4HIOXiAwCjdGe38f_FD7Cz6wjLEtVmbNZDJOzWXz6dgFNcEyrx5ajCJo12dGcKLjXB5k3XhQXGKmVcztyGNGvzdF4HQUP0kNAsjNLraxDQiKueqxhcdRwbU4=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
-
Imho nogi masz ok, brakuje przełożenia. Jaką kadencję masz przy tych 27km/h?
-
Niestety 68 to maks jaki uzyskałem jeśli chodzi o kadencję :'(
Muszę dorobić tarcze osłonowe do przekładni bo łańcuch mi dwa razy spadł przez co pedałowałem też trochę zachowawczo :-\
To nie rower drogowy i te siły tutaj działają trochę inaczej.
-
Bardzo ciekawy projekt i inicjatywa.
Gdzie taki blat można kupić (czy można poprosić o linka) ?
-
Dzięki za miłe słowa :D
W przyszłym tygodniu mam kolejne spotkanie z kierownikiem muzeum w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa i współpracy.
Jak już wszystko ustalimy to otwieram zrzutkę.
Kolega pyta o link to link dostaje ;)
https://pl.aliexpress.com/item/32938837526.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24ueecU5&gatewayAdapt=glo2pol (https://pl.aliexpress.com/item/32938837526.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24ueecU5&gatewayAdapt=glo2pol)
-
Nowe koła zostały zrobione.
Musiałem trochę zmienić koncepcję ale konstrukcja niewiele się zmieniła.
Poniżej przedstawiam cały etap montażu.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOR05fNrr40VPjiHRxCIMbnmLOD7vwIT1oMnsm1tkTHMuFzX-8rLLXtA2ICsOizdk6ogAlBBMkKZ5gREhjD3wx8_43O5qYCCblune1oPlw99-FZM7VVfnMVHId1HA8u_tjA4gpd7_0JyTsvyJ0-bGaR=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Zewnętrzna część piasty założona na wał
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOhUhLbgOM40TA-XYzySnVKsGQ_RYDZoEwFQH1cevVk_WY6HAZImEkETalm_-eECR05p8QH2IYObjNsnvWwnJ4KvmFwVyNUr5CssaYArfsiz-RUnZIsHHlUBWThdFYIh_pVMg-6DEOga2gV77fvNUgN=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Montaż zewnętrznego pierścienia centrującego
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM4sqfK2gS0RxNWR5sOP5Fc7NZzy82CyfUtyDIwjLp66HGxJA_NEpHZEbT3KedQF13DXkPANeI4-NoIxnVFjuOnDTIqTtrxMzPJA15e8Ws-65y1YlJN2jSIeFBxLsnWO-zf4bSIDgwP36gC3r2G8mLc=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Felga zewnętrzna, z której docelowo zostanie odcięty kołnierz
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOxW61l0hXKYPDntirgQoRmsxcNcXbczzM2VU2BDS4BSZz2nq6aGKPkXSi3nEOINyJ1LbXTZ2iSjPGP4Gn9Cv-2FEV5ncstycUNi9wgbdu0QipDPCu-uohLt_dRG6c9wjpoLnVNFetc08whnOliqK9n=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Montaż śrub, nakrętek dystansowych z podkładkami i wewnętrznym pierścieniem centrującym
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNztkM-58hhsgfsTpfauZTDYhhbzpD4TSl96xgO6WHdAfXba4V5cEjW6N0Hy8sDF25Ss5WeQJVb53XbCRrYwzsGzjtm2TzkjPsiffK0ytdcnWnn1IgS2PrYeiyQ_9XQ25Bmxc200nF3mAPDCDA2t0j_=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Wewnętrzna felga
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNQKtcvNfmH_l29e2ofYzGskRxfGDiVOpxesHFnQDiCHipLpoibkt2Q5jc8i5PPorzVA-k74XM_h414_WXzhAPb5y-A6viLTwzlUnHS9u-X4CwGLUJyM1FXM1kC3n8n6zZdX5Dug3U_ZHjWkmc9_IPz=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
I flansza mocująca
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPNb7gE3_1IN7iI3zcjpjtJ3WMZ0P6MSgD450qFDrdhHWeeTSb2-JbdDSVYmTSDLcT2KYOrO2fKC71z3J3vntl8dP2FT-pteqiF1w5GtASi1Zl9HoryByUmoICtrFabiPd4I5juJHM3HS_JLJyI137W=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Wszystko skręcone nakrętkami samo kontrującymi
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOI_P4F8r5uZo0QY4Kr0Rq1nn6ZK6ViE0HoeOsT-BxhFBeKIRkSFSslSHyQjm-URRAUKbmcPCNt1wkPgVDenRSEKz39RUHXuv8IHEiMb9W3Lglk6UBmQfVPHyu16z40qC21_yds6pSpZk2A3wuNmMjA=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Koło poszło na tokarkę
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNAa2W8YGfImrg1jiht3tS6HU2rTyOtA8-cTsCgFBzxnOBKaMVre4UmP-iOpijHe-zqQY2-qOOtEt4Lt0d19H5dHVRIDa86-rnPSPGYQDh2RV1pNqIlyUNrYBX-trg9kGt_3EngAMrJrXOjCRgjk9cu=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
I niepotrzebny kołnierz został odcięty
Teraz muszę nowe pomiary zrobić odnośnie ustawienia kół na wale ze względu na spore wysunięcie piast na zewnątrz.
Mam nadzieję, że nowych wałów nie będę musiał kupować ;)
-
@Chris
podziwiam Twój zapał i czekam z niecierpliwością na projekt poziomy. Chodzi mi o taki na zwykłe drogi, nie na drogi żelazne.
To dopiero będzie się działo. Twój potencjał mierzę cierpliwością przy pokonywaniu przeciwieństw.
Co do tego konkretnego pojazdu to myślę, że niezależnie od rekordu jego przeznaczeniem będzie budzenie zachwytu fascynatów na wystawach lub stała ekspozycja w muzeum.
-
Powodzenia w działaniach Chris!
Mam pytanie: Bieżnie kół torowych mają kształt stożków, skierowanych przeciw sobie na osiach. Czy u Ciebie też tak jest?
-
Powodzenia w działaniach Chris!
Mam pytanie: Bieżnie kół torowych mają kształt stożków, skierowanych przeciw sobie na osiach. Czy u Ciebie też tak jest?
Dzięki :)
Niestety krawędź jest prosta bo jakby był stożek to wtedy drezyna trzymałaby się stabilniej na szynach i nie byłoby efektu tarcia po kołnierzach na prostej.
Niestety takie koła są piekielnie ciężkie i drogie.
Poprzednie koła miały zagięcie do środka dlatego poruszało się na krawędziach, które nie były toczone i do tego jeszcze uginały się podczas jazdy generując opór.
Dlatego teraz założyłem felgi, które mają wewnętrzną część w linii prostej.
Dla porównania wrzucam fotkę.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNL6-rmGKvUTyeGq2l-MDrmJtY3E6HJ45NMnZXoMMkwgA71pI1036r7mBy2KD3LDrxI7h-PP4vTw0QxuIVwTaQacPKS0p2uRIWPbocaYt99QK9-ytC07MXAfKfSKtIalxItZ1tUymFX6R6EQC6EX67z=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jakby ktoś miał ochotę wesprzeć to zapraszam
https://zrzutka.pl/4jh45t# (https://zrzutka.pl/4jh45t#)
-
Z mojej wiedzy koła pociągu powinny być zbudowane na zasadzie stożków, tak by samoczynnie się poziomowały i pewne nierówności torów kompensowały
(https://i.postimg.cc/V6ZvD7zh/hq720.jpg) (https://postimages.org/)
W sieci można znaleźć trochę info o tym. Być może w Twoim projekcie i przy mniejszych prędkościach system jednego koła jako obejmy dwustronnej a drugiego swobodnego się sprawdzi. Sugerowałbym pochylić się jednak nad tym tematem gdyż nierówności w trakcji kolejowej w mojej ocenie przy takiej budowie koła jak Twoje nie będą kompensowane.
Zapewne znasz ale może komuś będzie miło pogłębić wiedzę
https://www.youtube.com/watch?v=ize_KqPhLuI
-
Chodzi o to, by uzyskać inną prędkość liniową przy tej samej prędkości kątowej na łukach - obie obręcze obracają sie z tą samą prędkością kątową. Wewnętrze łuku pokonywane jest mniejszą średnicą stożka, zewnętrze - większą.
Dzięki temu nie ścierają się szyny i obręcze na łukach.
-
Z mojej wiedzy koła pociągu powinny być zbudowane na zasadzie stożków, tak by samoczynnie się poziomowały i pewne nierówności torów kompensowały
(https://i.postimg.cc/V6ZvD7zh/hq720.jpg) (https://postimages.org/)
W sieci można znaleźć trochę info o tym. Być może w Twoim projekcie i przy mniejszych prędkościach system jednego koła jako obejmy dwustronnej a drugiego swobodnego się sprawdzi. Sugerowałbym pochylić się jednak nad tym tematem gdyż nierówności w trakcji kolejowej w mojej ocenie przy takiej budowie koła jak Twoje nie będą kompensowane.
Zapewne znasz ale może komuś będzie miło pogłębić wiedzę
https://www.youtube.com/watch?v=ize_KqPhLuI
Dzięki za materiał ale pół roku nad nim siedziałem i dostępność takich kół na rynku to katastrofa.
W dodatku takie koła są też piekielnie ciężkie i rzadko można dostać je bez łożyskowania aby samodzielnie je osadzić na wale.
Wysyłałem też prośby do różnych firm żeby mi wycenili wykonanie takich kół z poliamidu ale odpisała mi tylko jedna firma i krzyknęli taką cenę, że mi się w głowie zakręciło.
Zresztą, mowa tutaj o kołach kołnierzowych stożkowanych a ja miałem problem żeby zamówić najprostsze pierścienie centrujące.
Firmy mają gdzieś detalistów.
Jak była pandemia to brali wszystko jak popadnie a teraz znowu jest wybrzydzanie i problem z jakimikolwiek zamówieniami składanymi przez osoby fizyczne.
Patent na te koła wziąłem z forum http://www.750mm.pl/ (http://www.750mm.pl/). Niestety rejestracja jest wyłączona bo chciałem tam promować moją zrzutkę i pokazać im relację z budowy.
No cóż, poradzę sobie w inny sposób.
-
Niestety krawędź jest prosta bo jakby był stożek to wtedy drezyna trzymałaby się stabilniej na szynach i nie byłoby efektu tarcia po kołnierzach na prostej.
Właśnie o to chodzi! :)
-
Zestaw kół kolejowych jest pełny bo musi przenieść duży ciężar (masę). A może wystarczy zrobić stalową obręcz a wypełnienie ażurowe, lub poliamid?
-
Tak wygląda koło drezyny motorowej DL-2
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNiTc2850lJF4zjgkkn127ABCeEQL3_t2vvZ6F2olgG-pYr2kYfz4x83FLif0mZTuELjabRWW4ktPDCw22uu7pRdvFFUJzIJ-hgocIwFCWwhHYuj4xG6kprSGHcUn72Tlmx5Ft2zWaSBP9Lslf1QlSD=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM5oo_4UCcZ0IVzW2NvBrBMthvs9lShg8q8f4rZR7mzCFG7q4K-_nsavXo-9ou9q5dic7iGIMLd1Mi3cx4tlZWNs1jTQ0pMZOuo1GyqOFBGJFpRbDRRVyQJC6wWVKThI2l2iAzu0mxk3WuNDWbgPJP6=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Drezyny są sporo lżejsze więc nie w każdej stosuje się pełne koła a w rowerach to już w ogóle.
-
Szerokość szyny to niecałe 7cm
(https://www.wamax.pl/wp-content/uploads/2020/02/szyny-49-E1-szyna-S49.png)
Wewnętrzna część rawki to 93mm
(https://www.rowerowyraj.pl/8119-large_default/obrecz-stars-circle-j93-36-otworow-fat-bike.jpg)
https://www.rowerowyraj.pl/obrecze-26-/2882-obrecz-stars-circle-j93-36-otworow-fat-bike.html (https://www.rowerowyraj.pl/obrecze-26-/2882-obrecz-stars-circle-j93-36-otworow-fat-bike.html)
Lekkie, w miarę tanie rozwiązanie.
Zrobiłbym każde koło tak by obracało się niezależnie od innych.
-
Aluminiowa obręcz przy styku ze stalową szyną zedrze się i powygina po dwóch przejazdach. ;D
I jak napędzić każde koło łożyskowane niezależnie? :o
Trzeba montować zębatkę do każdego koła, dodatkowy wał napędowy i w sumie zamiast prostego przeniesienia napędu na wał z jedną zębatką trzeba będzie montować trzy łańcuchy i trzy zębatki. Pierwszy z korby do wału i po jednym na każde napędzane koło.
Niepotrzebna komplikacja >:(
-
Alu tak szybko się nie zdziera, chyba że zamiast szyny masz pilnik - to raz. Dwa to montujesz koła na jednym wale ale z łożyskami jednokierunkowymi.
-
Ostatecznie nic się nie stanie, jak na obręcz nakleisz gumową nakładkę - nawet ze starej opony motocyklowej lub rowerowej.
-
Czy guma nie zwiększy znacznie oporów toczenia i zmniejszając szansę na rekord prędkości ?
-
Jeżeli już, to nie będą większe opory jak w Quadzie, gdzie wyraźny wpływ ma ciśnienie powietrza, tu guma ma powodować ochronę bezpośrednią przed niszczeniem aluminiowej obręczy.
-
Nie kombinujcie Panowie :)
Koła zostają takie jakie są czyli ze stali nierdzewnej ;D
Z Muzeum wczoraj omówiliśmy warunki umowy ale muszę jeszcze czekać na nowe wały bo te co mam są za krótkie po przesunięciu mocowania piasty o 12 milimetrów. I jeśli łańcuch będzie pracował równo to wtedy robię już testy na pełne rozpędzenie maszyny.
Krawędzie już są proste w nowych kołach więc efekt ugięcia zniknie i opory także.
Zbieranie kasy idzie dość opornie ale mam plan zapasowy na wspomniane przez niektórych moje "żebractwo".
Zresztą jak rozmawiałem z paroma osobami to w porównaniu do innych zrzutek o tematyce kolejowej to idzie mi naprawdę nieźle.
Sporo wysyłam maili, sms i innych wiadomości.
Tutaj na mojej głowie jest nie tylko konstrukcja i sama jazda ale także wszystkie kwestie formalne i organizacyjne.
Muszę też wybrać miejsce, które będzie trochę bardziej medialne.
Muszę też dostarczyć prąd firmie pomiarowej i miejsce pod namiot pomiarowy i urządzenia do pomiaru czasu.
Po testach będę miał jasny obraz, na którym odcinku będę mógł ostatecznie ustanowić rekord.
Czas leci szybciej niż zakładałem ale na 180-lecie Kolei na Ziemiach Polskich czyli 15 czerwca 2025 roku wyznaczyłem termin więc ogarnę temat choćby się paliło i waliło.
Na Kaszebe niestety w tym roku nie pojadę a i pewnie rower będę musiał sprzedać :'(
Powoli wszystko się ułoży.
Obecny plan to przekroczyć 30km/h na szlaku gdzie pociągi mają prędkość rozkładową 15km/h więc czekam tylko na te nieszczęsne wały.
-
...........
Na Kaszebe niestety w tym roku nie pojadę a i pewnie rower będę musiał sprzedać :'(
...........
Trudno po tym stwierdzeniu, pisząc na tym forum, być fascynatem poruszania się po torach.
Co byś zrobił @Chris gdybyś wpadł na pomysł zrobienia najlepszego czasu na Kaszebe zamiast rekordu kolejowo/poziomego ? Pytam nie ze złośliwości tylko czysto merytorycznie. Widząc z jakim zapałem i przedsiębiorczością pokonujesz kolejne trudności techniczno-organizacyjno-finansowe związane z rowerem na torach nie mogę nie zadać sobie pytania ile byś mógł osiągnąć na drodze...
.. chyba, że projekt jest swoistym starterem dla innych pomysłów w tym czegoś szybkiego na drogę. To by zmieniło postać rzeczy.
-
zrobienia najlepszego czasu na Kaszebe zamiast rekordu kolejowo/poziomego ?
Ja tak sobie myślę. Na Kaszebe jakiś rekord byłby kolejnym trofeum. Jednym z wielu. Na drezynie rekord jest pierwszy! I to swojski pomysł, wykonanie - być może nowy trend w wyścigach kolejowych ;) Tak rozumiem poczynania @Chris -a.
-
@szydziu
wiadomo, że rekord rekordem z tym nie ma co dyskutować.
Ja o czymś zupełnie innym.
-
Co byś zrobił @Chris gdybyś wpadł na pomysł zrobienia najlepszego czasu na Kaszebe zamiast rekordu kolejowo/poziomego ? Pytam nie ze złośliwości tylko czysto merytorycznie. Widząc z jakim zapałem i przedsiębiorczością pokonujesz kolejne trudności techniczno-organizacyjno-finansowe związane z rowerem na torach nie mogę nie zadać sobie pytania ile byś mógł osiągnąć na drodze...
.. chyba, że projekt jest swoistym starterem dla innych pomysłów w tym czegoś szybkiego na drogę. To by zmieniło postać rzeczy.
Jest dokładnie tak jak napisał szydziu
Na Kaszebe byłbym jednym z wielu i tyle.
Moje zainteresowanie rowerami poziomymi wynika z zainteresowania rekordami prędkości przeszło 12 lat temu i obmyślaniu "swojego" rekordu prędkości.
Rekord z czasem ewoluował z małych pojazdów silnikowych, elektrycznych itp. do pojazdów grawitacyjnych, szaleńczych zjazdów z najbardziej stromych dróg w Polsce i na końcu tej drogi znalazłem coś w końcu dla siebie - rowery poziome.
Najpierw był plan aby skorzystać z "usług" kaliskiego twórcy ale tutaj okazało się, że nic z tego nie wyjdzie. Więcej o tym nie chcę pisać bo nie chcę się denerwować. >:(
Gdy szukałem opon o najniższym oporze toczenia trafiłem na temat o rozwoju kół w ogóle i właściwościach fizycznych kół z różnych materiałów i okazało się, że koła kolejowe mają najniższe opory toczenia ze wszystkich kół w ich historii.
Więc gdy wysyłałem zapytanie do Biura Rekordów o rekord prędkości roweru to przy okazji zapytałem przekornie o drezynę bo chyba czułem, że z tej "współpracy" z Kaliszem nic nie wyjdzie co zresztą finalnie doszło do przewidzianego przeze mnie skutku.
Tak więc ruszył projekt drezynowy i na początku miała to być maszyna normalnotorowa.
Musiałem jednak z bliska obejrzeć koła ażurowe stosowane w drezynach a takie były w naszym Muzeum Kolei Wąskotorowej.
Ostatnio byłem tam jako dziecko w latach 90 i jak zaszedłem w końcu do tego muzeum to szczęka mi opadła jak zobaczyłem jak to wszystko się tam zmieniło i stwierdziłem, że po co mam chodzić nie wiadomo gdzie jak pod ręką mam szlak co prawda w niektórych miejscach nie pozwalający na większe prędkości ale to automatycznie też oznaczało, że nie muszę tworzyć nie wiadomo czego.
W sumie udało mi się połączyć aerodynamikę roweru poziomego z prostotą kolejowego wózka.
Ogólnie za budowę roweru drogowego nie będę się brał. Moje kilkunastoletnie marzenie spełni się w tym roku i zamykam temat rekordów jeśli chodzi o moją osobę.
Jeśli w przyszłości okaże się, że stałem się inspiracją dla kogoś kto będzie chciał pobić mój rekord to ucieszę się podwójnie ;D
Rekordów kolarskich bił nie będę, temat ten uznałem za zakończony. :-X
-
@Chris
Ja rozumiem potrzebę bicia rekordu, odciśnięcia w ten sposób swojego śladu.
Jak inni ja tylko czytam co piszesz. Będzie pojazd na tory do rekordu, w tym celu będziesz musiał pozyskać fundusze, może nawet sprzedasz swoją poziomkę. To jest ok.
Ludzie dzisiaj wokół czegoś wyjątkowego budują swój pomysł na działalność.
Może więc pojazd powędruje do muzeum, na wystawę, na wynajem dla kogoś kto potrzebuje czegoś wyjątkowego i się finansowo skompensuje. To też rozumiem.
Nie składa mi się w jedną całość, jeszcze - bo może masz w planie o tym pisać, dlaczego to nie pasuje do Kaszebe Runda. Chodzi mi o to, że pisałeś o tej imprezie tak pozytywnie i to kolejny sezon. O swoim przygotowaniu treningowym i tym jakie tempo wykręcasz na tej trasie. Wszystko w taki sposób, że chyba nie tylko ja ale i wiele innych osób zainteresowało się tą imprezą, regionem i tym nastrojem jaki tam panuje.
Skoro to ma iść na bok to do czego w dalszym ciągu prowadzi Cię projekt rekordu na torach ? Oprócz samego rekordu co z niego wyniknie później ?
Jaki jest "masterplan" i czy ma związek z poziomem, niechby i szybkim ale ogólnie jakim ?
-
@Jacekddd
180-lecie Kolei na Ziemiach Polskich przypadnie 15 czerwca 2025 r. Kaszëbë Runda - Edycja 2025 startuje 15 czerwca. Terminy pokrywają się. Start w tym roku to też spory wydatek. No i trzeba mieć rower ;)
@Chris
Życzę powodzenia w pokonywaniu przeszkód i osiągnięciu celu!
Robisz wydarzenie, które niektórym z nas nie mieści się w głowie - i tak ma być! 8)
Chris, gdy piszesz, że wystarczy przekroczyć 30 km/h i będzie rekord, choć minimalizujesz opory toczenia do najmniejszych z możliwych, przynajmniej w teorii, a jednocześnie z wyzywającą nonszalancją ;) traktujesz jakąkolwiek optymalizację aerodynamiczną i nie zrobisz zaledwie owiewki z dykty na logo sponsora ;) ... rozwalasz system.
Z perspektywy kogoś kto jeździ > 30 km/h zwykłym rowerem, hasło rekord, wywołuje skojarzenie z prędkością nieosiągalną dla normalnego śmiertelnika, a Ty pokazujesz, że tak naprawdę wystarczy, że łańcuch nie spadnie ;) 8) i będzie git! Tak trzymaj.
-
@osesku
Czyli dwa tygodnie później jest pod Dębicą impreza i rozumiem, że wraz z ekipą wspierającą ściganie jako promocję, namawiasz @Chris i innych Kolegów i będzie Pozioma Runda na czas ?
-
Życzę powodzenia w pokonywaniu przeszkód i osiągnięciu celu!
Robisz wydarzenie, które niektórym z nas nie mieści się w głowie - i tak ma być! 8)
Chris, gdy piszesz, że wystarczy przekroczyć 30 km/h i będzie rekord, choć minimalizujesz opory toczenia do najmniejszych z możliwych, przynajmniej w teorii, a jednocześnie z wyzywającą nonszalancją ;) traktujesz jakąkolwiek optymalizację aerodynamiczną i nie zrobisz zaledwie owiewki z dykty na logo sponsora ;) ... rozwalasz system.
Z perspektywy kogoś kto jeździ > 30 km/h zwykłym rowerem, hasło rekord, wywołuje skojarzenie z prędkością nieosiągalną dla zwykłego śmiertelnika, a Ty pokazujesz, że tak naprawdę wystarczy, że łańcuch nie spadnie ;) 8) i będzie git! Tak trzymaj.
Dzięki.
Sponsorów nie będzie. Każdy ma mnie w d...e a większość puka się w czoło.
Na zrzutkę w 95% pieniądze wpłacili ludzie, których znam osobiście.
Konsultowałem się też z kilkoma osobami, które działają lub działały w lokalnych, amatorskich drużynach sportowych itp.
Szybko mnie sprowadzili na ziemię i każdy mówił to samo tj; dają Ci 100 zł i 10 stron umowy do podpisania a potem dostajesz zawiadomienie od prawnika firmy, że żądają zwrotu pieniędzy bo logo było za mało widoczne.
A było mało widoczne bo zamiast dać więcej pieniędzy to każdy skrobie po dnie aby tylko zareklamować się jak najtańszym kosztem i w sumie podczas zawodów chłop wygląda jak choinka bo ma na koszulce 20 różnych sponsorów i każdy chce być widoczny tylko gdzie znaleźć miejsce? ;D
Jacekddd
Po rekordzie czeka mnie przeprowadzka po 30 latach mieszkania w jednym miejscu.
Na dodatek mam szansę zdobyć nowe umiejętności i związane z nimi stanowisko więc czeka mnie mnóstwo nauki z zakresu budowy, napraw i ustawień wielowrzecionowych automatów tokarskich.
Dlatego nic nie planuję po rekordzie bo mam mnóstwo pracy i osobistych problemów do rozwiązania. Zobaczymy w 2026 jeśli dożyję :P
-
@Chris
Pomyślnych rozwiązań i spełnienia tej pozytywnej wizji przyszłości życzę.
Podobno nie ma co żałować tego co się nie udało, tylko tego czego się nie zrobiło ;)
Jak nie ma sponsorów, możesz promować co zechcesz.
@Jacekddd
Mam nadzieję, że dotrę na zlot. :) Reszty nie wiem. ;)
-
Nowe koła założone 8)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNUQ4n1-Ea6oELKa-s94zXl6-z6_ZdfVsGvuJpjW7DNUB34U2F2VU9_bFb7iMSasdzfF_uTC4e0ft2A6sX4fT0608iENi7yFmYgn2OF-MWx0631jetweFcQXGqYy0GKAwaGUC3rdgHBrdZwcJfACDM4=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
Jutro pierwsze testy na nowych kołach
Porównanie powierzchni tocznych starego i nowego koła
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNL6-rmGKvUTyeGq2l-MDrmJtY3E6HJ45NMnZXoMMkwgA71pI1036r7mBy2KD3LDrxI7h-PP4vTw0QxuIVwTaQacPKS0p2uRIWPbocaYt99QK9-ytC07MXAfKfSKtIalxItZ1tUymFX6R6EQC6EX67z=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Są delikatne odchyłki boczne spowodowane tym, że zamiast precyzyjnych tulejek dystansowych użyłem nakrętek i podkładek ale są tak niewielkie że wpływu na jazdę raczej nie będzie miało.
Jutro będę wszystko wiedział.
-
Dzisiaj była jazda na nowych kołach i udało się przebić 30km/h i chciałem się pochwalić ale niestety nie poszło wszystko tak jak chciałem >:(
Zobaczcie sami
https://www.youtube.com/watch?v=uQh70Y5Gc-4 (https://www.youtube.com/watch?v=uQh70Y5Gc-4)
-
Życzę więcej cierpliwości w dążeniu do celu - to tylko kamera. Nagrasz 2 raz ;)
-
Dzisiaj była jazda na nowych kołach i udało się przebić 30km/h i chciałem się pochwalić ale niestety nie poszło wszystko tak jak chciałem >:(
Zobaczcie sami
https://www.youtube.com/watch?v=uQh70Y5Gc-4 (https://www.youtube.com/watch?v=uQh70Y5Gc-4)
Masz okazję na kolejny trening na torach. Tylko się cieszyć.
-
Dzisiaj się udało nagrać przejazd bez żadnych niespodzianek ;D
Na razie nie będę już jeździł drezyną tylko będę katował rower w celu zwiększenia kadencji.
Na drezynę wrócę w kwietniu kiedy łączenia między szynami zaczną się zamykać i będzie gładsza jazda bez uderzeń.
Na razie osiągnąłem to co chciałem jeśli chodzi o konstrukcję, teraz tylko poprawić kondycję ;)
https://www.youtube.com/watch?v=2ir9AjH7NWU (https://www.youtube.com/watch?v=2ir9AjH7NWU)
-
Wpadły mi kilka dni temu w ręce koła poliamidowe ale bez kołnierzy
Poeksperymentuję i zobaczę co z tego wyjdzie
A z kwestii formalnych to Muzeum już przygotowało umowę, wystarczy tylko podpisać
-
Dzisiaj podpisałem umowę ze Stacją Muzeum 8)
Niestety ostatni tydzień byłem rozłożony przez choróbsko więc nowych kół nie ruszałem.
Na razie wygląda to tak
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNltn_VRFfPsVyRW2V4B3viH9ROzvaGAASnVQ8TLIs-LTk98C_4NOWl2agl3DpUcQR5iJGGwxOeSn5ds36FtU7HwVwrTlyN3om-GLe-UhSyoAQ40UsjAq9EATJRELQkAloyr_nJHyra6367e3LvEZaD=w341-h607-s-no-gm?authuser=0)
Uśmieję się jak się okaże, że koła zrobione dla zwykłego eksperymentu okażą się najlepsze ;D
-
Zdrówka życzę!
Coś mi się zdaje, że podpisanie umowy to prawie gwarancja osiągnięcia celu.
Powodzenia!
Chris, czy nie za bardzo kombinujesz z kształtem kół?
Mówią, że połowy roboty się nie pokazuje... Zaciekawiło mnie choć się na tym za bardzo nie znam i wydawało się, że na torach stożki mają sens.
-
Umowa z Biurem Rekordów ogarnięta.
Teraz tylko czekam na wytyczne.
Niestety poliamid potrzaskał już na etapie skręcania więc zakładania tego na osie nawet nie zaryzykowałem.
Mam problem z obecnymi kołami, ponieważ siły boczne, które powstały podczas skręcania korpusów spowodowały bicie boczne.
Nie jest to dla mnie jakoś uciążliwe ale podczas jazdy słabo to wygląda.
Może to jeszcze dopracuję.
-
Jeśli masz tylko możliwość, to szukaj tokarki podtorowej na ten rozstaw szyn.
-
Niestety, ciężki temat z taką tokarką :'(
Nawet jeśli bym miał dostęp to w zasadzie nie ma co zbierać bo koła są tłoczone z blachy nierdzewnej 2,2mm.
Ogólnie musiałbym teraz rozkładać całe koło, mierzyć nachylenia i regulować to podkładkami ale mam już serdecznie dosyć.
To moja pierwsza i ostatnia taka konstrukcja, chyba przerzucę się na klocki Cobi żeby zaspokoić potrzebę wiecznego konstruowania ;D
Wyjdzie taniej i mniej miejsca zajmie ;)
Dzięki za wskazówki :)
-
Zapraszam na rekord 15 czerwca 8)
https://biurorekordow.pl/event/najszybsza-drezyna-rowerowa-w-polsce/?occurrence=2025-06-15 (https://biurorekordow.pl/event/najszybsza-drezyna-rowerowa-w-polsce/?occurrence=2025-06-15) ;D ;D ;D
-
Jako, że dzisiaj Święto Pracy więc postanowiłem popracować nad drezyną ;)
Dołożyłem dzisiaj przekładnię pośrednią co pozwoli mi zwiększyć prędkość przy niższej kadencji a jednocześnie uniknę bujania się przy jej rozwijaniu.
Kilka testów pozwoliło mi znaleźć wady mojego pierwszego rozwiązania.
Sam pojazd jest dość elastyczny więc przy szybkim pedałowaniu blat na korbie zaczyna się bujać przez co łańcuch potrafi spaść a napinanie powoduje duży opór na przekładni.
Przełożenie pośrednie sprawia, że opory, które odczuwam przy kręceniu korbami są dużo mniejsze.
Między blatem 51 a wolnobiegiem na wale łańcuch jest dość luźny ze względu na odległości przy belce poprzecznej ramy, które wynoszą po 1 mm więc są na granicy tarcia o belkę. Z jednej strony łańcuch a z drugiej wolnobieg.
Dźwignia hamulca została przeniesiona na lewą stronę.
Według wzorów przy 72 obrotach korb powinienem pojechać 40km/h jednak nie wiem czy strach mi pozwoli :-\
Biuro Rekordów przy wytycznych określiło 30km/h jako prędkość minimalną do ustanowienia rekordu.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO7DgHh3mqU8_h-KhBA831o4hwpfuaqMaTqut6Gp-yO75qNd6g2tl5lXaP4j5XG3IEuK9EynUiVMmZhQSBWXG_FD-I3o-aRsRYaIHkygiy0fVnzavanngKP2jyrcxbrXriE9UADPibACdgJ_xQFIUF5=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPqlJ0FgJX2GQ-iAOiQLSzsIi11l9GOstSlijROdAJ7KRDlbmu01_5dbI-5KXV6DJAAQkd7JTGxF2zNf3IBUIzsZqllIdm2Xj54TTmcqPJP9f2U7igApTjvpfZZFrseSKJR-N2MHbDbrfmDMsENRXLN=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOZVUqGn1-tBjjGHfKs6MxtlIE2H8OB8--ITXYdIC9qCJUlzwSapXVgRrbnEuwHv51PiyXEI5AvCkWzNzfxqwWwV04LtvxeF2JPsOYqq55QSwU0DifV4kUo0JJcfw4307u0vtXEeI-n5eBS3ySk3oCa=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
-
A biuro dopuszcza stosowanie przekładni?
-
Tak 8)
W wytycznych pojazd ma być napędzany wyłącznie siłą mięśni od startu aż do mety. Nikt mnie nie może też popchnąć.
-
Dzisiaj ostatni przejazd testowy po wszystkich modyfikacjach.
Obecnie drezyna waży koło 40kg.
Zamówiłem w ostatniej chwili nieobrobione felgi z zamówioną obróbką czyli otworem pod wał fi30mm.
Dzisiaj zostały mocno potraktowane po dylatacjach między torami i nie zrobiło to na na nich najmniejszego wrażenia.
Mimo, że tarcza się ugina przy pedałowaniu to łańcuch się dobrze trzyma.
Maszyna jest bardzo stabilna teraz. Przede wszystkim żadnych wibracji.
Krótki filmik z przejazdu
https://www.youtube.com/watch?v=VaiKy6qVkEE (https://www.youtube.com/watch?v=VaiKy6qVkEE)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM8JDkn9CWhI3pdTIhCKNVdv1_HlxDt3oG1Ymp7hScudMh4Bu1zGJumI7bRgDW0b2zjLmOpeVUq7gR-ocwfdgORQV5b4mHDVEHeE5K5k2Agh1MWko0ypd_vvJSREYB-A2hY3p9t0PJuBas9ZuGD1bF8=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPSWgtM4QaSS2BNJjPzgf0jm7jWrm7NPoC33K9Q5uwOGrBdCIgScsiq2wA1HNYYlwrLeP9kpmxeVQHKE5pzG4KhatABdl7tJfjIhHBVgU354KyqRzzoJQ3nCB06mp5C7MPJbDrbodZzzGHqfQXfqfeR=w1079-h607-s-no-gm?authuser=0)
-
Wiem, że to kamera ale już 15km/h wyglądało groźnie.
Przy 30km/h zrobił się tunel prędkości.
To przełożenie nie zna granic.
Czekam jakie pomysły będziesz miał na szosie.
Powodzenia.
-
A jednak kółka od "toczki" nie dały rady. Tak czułem
-
Wygląda epicko.
@Chris
Czy na to bicie jest organizowany jakiś event czy pojedzie turystyk do Tułowic i potem Ty wjeżdżasz na szlak i bijesz rekorda?
Szukałem informacji i Muzeum milczy ::)
-
Gigant! :)
Jak zmiana kół wpłynęła na zachowanie drezyny na torze?
Powodzenia! 8)
-
hansglopke niestety koła od przetrząsarki, których użyłem wcześniej są dobre ale do 20km/h :'(
Tehen w niedzielę pociąg jedzie normalnym rozkładem, żadnego eventu nie będzie, ponieważ nie jestem w stanie obstawić trasy.
osesku dzięki. Maszyna jest bardzo stabilna, nie lata na boki, koła mają lekki stożek więc względnie trzyma są środka toru.
-
A można przyjechać i popatrzeć?
O której mniej więcej będziesz leciał?
-
Oczywiście, że można przyjechać.
Start punkt 12:00. Jeśli będziesz jechał autem to ustaw nawigację na adres Janusza Korczaka 6 w Sochaczewie.
Następnie nie zatrzymuj się pod tym adresem tylko jedź do samych torów (koniec asfaltu trochę wcześniej) i zaraz za torami dajesz w prawo i meta będzie pod linią wysokiego napięcia.
-
Muzeum wrzuciło post o rekordzie na swój profil
https://www.facebook.com/KolejkaSochaczew/posts/pfbid0222DrvNXVDKot1w7bJaFztzMKJFZvuGeq3QHRY8LTw1PTfxP4uYmeP7Y3rpxQYHL8l (https://www.facebook.com/KolejkaSochaczew/posts/pfbid0222DrvNXVDKot1w7bJaFztzMKJFZvuGeq3QHRY8LTw1PTfxP4uYmeP7Y3rpxQYHL8l)
W piątek mam wywiad w Radiu Sochaczew.
-
Wywiad w Radiu Sochaczew
https://www.radiosochaczew.pl/artykul/14004,proba-ustanowienia-rekordu-polski-na-waskim-torze-13-06-2025 (https://www.radiosochaczew.pl/artykul/14004,proba-ustanowienia-rekordu-polski-na-waskim-torze-13-06-2025)
-
Rekord ustanowiony
37,1km/h
Czekam na ujęcia z innych kamer i drona i będę składał film.
A na razie kilka zdjęć do wglądu
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNHWwfG9daTD-B_GFHcUkV0tlAo_ULSOFU1bL5I1k2RuvIzCwwmBCQagfsy_99o2lLG2liB2tWVW2wEXfCYrOe5eNrxbVDngusGOs_0z24u-Pb4P57gD0-GmC6Vu27omUUY96RpTLm1pSxn76nFlu8h=w640-h480-s-no-gm?authuser=0)
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNRewdcYADuSBNIqs0ExWdnJpO7i_0aXGh6QpQbGt2Jel0USHY3AajfL3-cSjCoiUTa6a6ZlWasVAcF0ZLp4YR4pTrFl9Le8VmdfCGSUZufy0C6mfwVIZPIPswIGwWwZCLCMFmfqBk92Ndxa-pAJDm4=w640-h480-s-no-gm?authuser=0)
-
Brawo, moje gratulacje.
Rekord, cała procedura a najważniejsze, że doprowadziłeś sprawę do końca.
-
Dołączam się do gratulacji i braw! Brawo Krzysiek! Dzięki Twojemu wyczynowi, którym jest całe przedsięwzięcie, hasło rowery na tory nabiera wyrazu na nowym poziomie ;) 8)
-
Gratulacje :)
-
Serdeczne dzięki
Film z wydarzenia ;D
https://www.youtube.com/watch?v=WqteNigkfe8 (https://www.youtube.com/watch?v=WqteNigkfe8)
-
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNhSEW8nBTS8rBGwUkLdr8a8B_OAgP-YlSqlOhWyVV7HIKCpdEpWsimvit2rYpKrRY8K3ESxm2PEL4oqE3AlQv3HAFJ-1oZABHatplzvThu_Gj0TTIA-BAMK5mZijofDwbLOvsyS1i1W7bFOYVds5mn=w607-h607-s-no-gm?authuser=0)
-
Gratulacje!!! :)
-
I tutaj jest miejsce na wklejenie standardowego wpisu z gratulacjami.
A tak na prawdę - wielki szacun za to że Ci się chciało!
Znan typa co wpadł na pomysł by "morsować" w samolocie w sierpniu ;)
Lubie takie pomysły :)
-
A ja niewątpliwie do tej "beczki miodu" "łyżkę dziegciu" wrzucę.
Za co z góry przepraszam.
Otóż czytając ten wątek, odniosłem wrażenie, że to sam Krzysztof czyli Chris drezynę będzie napędzał.
I tu moje wątpliwości się zrodziły.
Bowiem wiosną 2021 odwiedził mnie młody, bez zarostu i bardzo, bardzo sympatyczny,
choć z leciutką nadwagą człowiek.
Przedstawił się jako Krzysztof i ode mnie ramę "Strzały" z wieloma dodatkami za niewielkie pieniądze
kupił . Uczyłem go też cierpliwie, jak się poziomem jeździ.
Zaczął on na Forum w temacie Strzały, a później M5 jako Chris pisać.
Zdjęcia z rekordu drezyny prezentują brodatego, starszego i mocno przekarmionego pana,
który raczej na sympatycznego nie wygląda.
I w dodatku ma brzuch, na ok. 8, 9 ty miesiąc ciąży wyglądający.
Mam więc pytanie.
Kim był ten sympatyczny człowiek od "Strzały", który w Kaliszu mnie odwiedził???
Bo po prostu nie wierzę i chyba nikt w to nie uwierzy, aby jazda moją Strzałą czy późniejsza M5,
mogły tak człowieka zmienić.
-
Czy chcesz powiedzieć Macieju, że Twój sprzęt postarza, pogrubia i jeszcze wywołuje zarost?
Jako najwięcej go testujący co masz do powiedzenia na temat swojego własnego stanu ?
Jeśli chodzi o wiek to sprawa obiektywna a jeśli o otyłość to jakoś nie jest dla Ciebie taka zgubna.
Poza tym na obronę Krzysztofa chcę użyć ciężkich argumentów bo ciągle czekam na jego dalsze osiągnięcia. Otóż taka lokomotywa, czy wagony z towarem to nie jest lekka sprawa. Żeby stabilnie znaczną prędkość uzyskać i odpowiedni efekt medialny nie mógł gość jak piórko usiąść na kilku listewkach i bezszelestnie przesunąć się po torach.
Na filmie słychać wyraźnie pewien rodzaju dźwięk budzący respekt podobny do tego jaki budzi pociąg. Tak ma być. To zapewne efekt zamierzony.
Poza tym na poziomie masa aż tak nie przeszkadza, aero pracuje.
Czy będzie wyprawa drezyną na torach ? Da się coś takie w ogóle zrobić ? Zapuścić się po opuszczonych, porzuconych i zapomnianych miejscach przez zarośnięte stację, zamarłe bocznice. Odkrywać przeszłość w postapokaliptycznym stylu... ale by był film z tego.
-
@Chris - GRATULACJE!!!
A poza tym - psy szczekają, karawana jedzie dalej ;)
-
Czy chcesz powiedzieć Macieju, że Twój sprzęt postarza, pogrubia i jeszcze wywołuje zarost?
Jako najwięcej go testujący co masz do powiedzenia na temat swojego własnego stanu ?
Jeśli chodzi o wiek to sprawa obiektywna a jeśli o otyłość to jakoś nie jest dla Ciebie taka zgubna.
Jacku...Byłeś u mnie i zobaczyłeś, że 47 lat "poziomowania" zbytnio mnie nie utuczyło.
(Choć zdjęcia ze Zlotów poziomych oglądając, różnie można myśleć).
W przypadku Chrisa podejrzewam, że on moje "agresywne" i dla wielu niezrozumiałe
komentarze z lat 2017 - 2020 czytając, po prostu wizyty u mnie się LĘKAŁ.
Co przy mojej agresji, chamstwie, nieuprzejmości i chęci kąsania gości,
całkowicie za normalną reakcję uznać można.
Wysłał więc odważniejszego, a sympatycznie wyglądającego kumpla, który zakupu dokonał.
I przy okazji na poziomie jeździć się nauczył.
Proste? Proste.
Ba!!! Człowiek ten będąc u mnie przyrzekał, że tę niewielką nadwagę (w imieniu Chrisa najpewniej mówiąc)
do rekordu TRENUJĄC zrzuci.
I ja mu wierzyłem.
Tak czy siak temu starszemu, brodatemu Panu z pucharem w dłoniach rekordu gratuluję.
p.s. Masz rację. Brzuch ciążowy w aerodynamice pomaga.
-
Macieju - co do drezyny to ja też bym wolał żeby to był wątek o jakimś rekordzie poziomym na drodze ale co zrobisz, zaciśnij zęby i czekaj.
Człowiek ma zapał, jest szansa.
Co do nadwagi to właśnie na torach przy niskich oporach toczenia metalu po metalu ma ona najmniejsze znaczenie.
Broda. Kiedyś tak dawałem na mtb że co rusz zaliczałem otb no i razu jednego miałem spore rozcięcie, które zasłoniłem zapuszczając brodę. Wiesz, czasem człowiek patrzy na siebie i stwierdza, - to czymś trzeba zasłonić - choć pewnie wcale by nie musiał.
Co do odstającego brzucha to tracę argumenty, normalnie siadam, jadę trasę a on gdzieś znika ale na torach nie możesz jechać gdzie i kiedy chcesz. Za to przyznaj żeby zmontować drezynę !!! to trzeba mieć wiarę w cel i silną wolę.
Już na nic innego nie patrzę tylko na to - jak ktoś ma zapał żeby zmontować drezynę rowerową na tory - to chyba nie ma przeszkód jakim by nie dał radę.
Oby tylko nie skończyła ta drezyna od razu w jakim muzeum kolejnictwa tylko niech jeszcze parę tygodni pobuja gdzieś po kolejowych nieużytkowanych trasach.
Tak to widzę Macieju a że tam był człowiek chudy, gruby, owłosiony itd jakie to ma znaczenie, byle coś jeździło, jeździj Chris po czymkolwiek, jeździj Macieju.
-
Dziękuję za gratulacje :D
Na dziecinne zaczepki nie odpowiadam, szkoda życia.
Co do pojazdu drogowego to projekt jest tylko kasy nie ma i raczej się już za to nie wezmę. :(
To co przeszedłem i ile się naczytałem o sobie przy zbieraniu pieniędzy na rekord drezyny to głowa mała.
Wyzwiska od żebraków, nieudaczników życiowych itp. >:(
Dzięki pro męskiej ekipie z OnlyChads udało mi się uzbierać chociaż na pokrycie kosztów wynajęcia profesjonalnej firmy pomiarowej z czego połowę tej kwoty wpłacił jeden ziomek z Poznania, który zresztą na sam rekord przyjechał. 8)
Sama weryfikacja rekordu z pomiarem to koszt przeszło 10000PLN a gdzie jeszcze pojazd?
Rower powstałby na bazie istniejącego velomobilu - Questa ale to koniec mojego szarpania się z tym tematem.
-
....
Rower powstałby na bazie istniejącego velomobilu - Questa ale to koniec mojego szarpania się z tym tematem.
A co byś z Questem zrobił ?
Pytam bo to jest mocno dopracowana przez lata konstrukcja i z tego co wiem sprawdzają się turbulizatory kół i ogona oraz opływowe zamknięcia na nogi. Można by było jeszcze poprawić opływ dziobu. Najwięcej w sumie pomogło by usztywnienia kadłuba i zawieszenia a wraz z nimi większa tarcza z przodu. Widziałem filmiki z tymi dodatkami, dzięki którym Questem ktoś robił tempówki po 60km/h i to chyba szczyt osiągnięć tego modelu.
Aktualnie na tyle się wjeździłem, że domykam biegi po płaskim i trzyma mnie zawieszenie przy ok 60km/h na pewnych nachyleniach. Najłatwiej to uzyskać po zjeździe.
W ogóle nie rozważam tu innych modyfikacji typu przeróbka na coś innego, mieszkalne przyczepki i napędy elektryczne. Są inne modele do tego lepsze, np. praktycznie seryjnie mają napęd.
Pracował byś w laminacie ?
-
Z Questa wyprułbym "flaki" i ogarnął po swojemu
Do poprawy sztywności i zmian konstrukcyjnych użyłbym karbonowych rurek.
Całość zostałaby obniżona, ogon zostałby wydłużony.
Po tych wszystkich pracach pojazd nie nadawałby się do jazdy w ruchu drogowym.
I zastosowałbym zasadę Burrowsa jaką zastosował przy budowie Soup Dragon "one speed - one gear", którą zresztą zastosowałem w drezynie.
To tyle tak na wstępie. Jeśli już kupiłbym Questa to zapewne wyszłoby tego więcej.
-
Artykuł na stronie Biura Rekordów
Miłośników płaskich brzuchów i wrogów cielesnych wypukłości proszę o nie wchodzenie w podany link :D
https://biurorekordow.pl/najwieksza-predkosc-osiagnieta-przez-drezyne-rowerowa-750-mm-rekord-polski/ (https://biurorekordow.pl/najwieksza-predkosc-osiagnieta-przez-drezyne-rowerowa-750-mm-rekord-polski/)
-
Sie porobiło.
Mimo, że płaski brzuch wolę, to przeciw wzdęciom brzusznym czy brzuchom ciążowym nic nie mam.
Napisałem tylko, że inny człowiek u mnie był, a innego zdjęcia tu przedstawione pokazują.
I tyle w temacie.
Poza tym już 30 lat temu, gdy w Kaliszu kilkadziesiąt poziomów śmigało, to jeden albo dwóch wzdętych,
przy próbach tocznych (zwłaszcza na siedzących Choperach ze sportowym kufrem z tyłu)
lepsze wyniki osiągało.
Albowiem brzuch ciążowy (najlepszy 8,9ty m-c) w połączeniu ze szczupłym kufrem taką stylizowaną
kroplę wody tworzył.
Na leżakach też się brzuch sprawdzał.
A więc?
Smacznego.