forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: miki11 w Maja 08, 2024, 09:09:52 pm
-
Mam dwie oponki (20" i 26") Schwalbe Marathon 1,5". Chciałbym zakupić zapasowe dętki. I widzę, że szerokość 1,5" jest ni w oko, ni w ... nic. Dętka nr 6 jest polecana do opon 1.1-1.5", a dętka nr 7 do 1,5"-2,3" (a nawet 2,5"). No i zadałem sobie pytanie: która będzie słuszniejsza? Ta rozciągnięta na maksa, czy ta ledwie co rozciągnięta? Oczywiście literacko przesadzam, ale myślę, że wiadomo w czym mam dylemat. Proszę o wsparcie.
-
Jeśli nie planujesz ujeżdżać tego w terenie, bierz tą 1,1-1,5.
-
A że nie masz z przodu amortyzacji weż 1,5"-2,3 i wszystko jasne ;)
-
(https://as1.ftcdn.net/v2/jpg/00/43/91/34/1000_F_43913469_JGRZ29DUJte4bJwfdjflY7aQZ0jN1d8A.jpg)
-
Ja po którymś tam kapciu zmieniłem oponę na 1,75 i dałem najtańszy amortyzator,pomogło
-
Albo ja już stary jestem albo młody i zdziwiony ;) Dętki się dobiera do opony???
A tak na poważnie - przerabiałem temat przy wymianie opon w BMX-ie młodego - skończyło się na większych dętkach w mniejszej oponie.
Nie rozkminiałem tego szczególnie. Po prostu zrobiłem to odruchowo. Młody rowerem popyla przez cały rok do szkoły + treningi. Na starych oponach łapał gumę średnio co tydzień. Na nowych - na razie spokój ;)
-
Niektórzy jeszcze pytają ile pompować powietrza. Jak mówię, że na każdej oponie jest napisane to są zdziwieni.
-
Niektórzy jeszcze pytają ile pompować powietrza. Jak mówię, że na każdej oponie jest napisane to są zdziwieni.
Czyli tą grubszą dętkę raczej?
-
Niektórzy jeszcze pytają ile pompować powietrza. Jak mówię, że na każdej oponie jest napisane to są zdziwieni.
He he, na oponie mam napisane 6-8 bar(ów), a malutkim druczkiem na (markowej) obręczy jest napisane ~ żeby ciśnienie ogumienia nie przekraczało 5 bar.
Tabelki, przedstawiające zależności ciśnienia od szerokości opony i zalecanej szerokości opon dla wybranej szerokości obręczy, podpowiadają, że tym małym druczkiem nakłamali ;)
-
Producent obręczy się zabezpiecza.
-
@osesku - to obręcz pompuj mniej ;) A i oponę normalnie według zaleceń ;) Normalnie zmieniaj też powietrze z zimowego na letnie ;o)
-
Ważny jest też kierunek pompowania. Imperialne standardy odbiegają od europejskich.
-
Możesz rozwinąć temat kierunku? ;) Rozwaliłeś mi dzień a Google milczy na ten temat :D
-
Skoro w systemie metrycznym pompujemy "od siebie", to na wyspach na bank "do siebie" :-)
-
Jest jeszcze sposób stosowany przez starożytnych górali: w dół.
Ponoć ten kierunek jest najskuteczniejszy bo zazwyczaj powietrza brakuje na dole.
-
8) Po przygodach z brakiem odpowiedniej pompki do aktualnie posiadanego zaworka w dętce, łazi po głowie taka myśl, żeby na wszystkie ewentualności być przygotowanym. Plan jest misterny: dowiercić drugi otwór na wentyl, po przeciwnej stronie obręczy, w sumie to dowiercił bym trzy. Tak, by mieć po dwa fi 6mm i 8 mm. Tak w każdym kole, a z trajką będzie więcej roboty... Kolejne zadanie, w każdej dętce trzeba dorobić drugi wentyl, by były dwa różne. Potem w oponę dwie dętki włożyć i na koło naciągnąć, tylko żeby dobrze wentylami trafić by już nic więcej nie wiercić. Precyzyjnie napompować, do każdej dętki po równo, z dołu i z góry, po bokach też. W obręcz nic nie pompować, skoro producenci strachliwi ;)... ;D
-
Ale w ten sposób wynalazłeś dętkę kierunkową :-)