forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Chris w Stycznia 29, 2022, 01:57:16 pm
-
Cześć
Znalazłem dzisiaj bardzo ciekawy test ukazujący jak dobór ciśnienia w oponach wpływa na opory toczenia oraz komfort jazdy.
Miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=fuaCwz10UVo (https://www.youtube.com/watch?v=fuaCwz10UVo)
-
Dorzuć do tego zawieszenie przód tył, koła 20", opony 2.20" i w zasadzie stały rozkład masy leżąc, dwa tygodnie jazdy po róznych nierównościach z pompowaniem opon w róznych ustawieniach i voila masz dwie złote wartości do jazdy uniwersalne do jazdy pod teren szutrawy i asfaltowy bez pływania - o typowo kostkowym nie mówie bo do takich cisnienia opon MUSZA byc zdecydowanie niższe (nawet przy psiadanym zawieszeniu).
Dla mnie jest to 47 PSi przód i 42 PSi tył plus stałe nastawy na amorach - i to jest realna korzyść z wiedzy zdobytej dzieki internetom ;) ... 6-7 lat temu ...
PS - w miedzyczasie superduper szybkie opony zostały zamienione na nieprzebijalne - bo co z tego że były szybkie skoro mientkimi będąc i haratane szkłem, ostrym kamieniem i takie tam były dziurawione czasem 2-3 razy w jedna jazdę.
Obecnie od 3 lat ZERO DZIUR choc widać że sa zmęczone "dziurami do zielonego" (do wkładki antyprzebiciowej) - ale jeżdżą dzielnie dalej ...
-
Nie jestem ekspertem w tym temacie, dlatego lubię sobie popatrzeć i posłuchać jak się przeprowadza różne testy.
W Strzale mam założone opony Schwalbe Marathon Plus także z wkładką. Koło przód 20x1,35, tył 26x1,35.
Mój pierwszy sezon na poziomie zaliczyły bez zarzutu.