forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: tomo w Stycznia 25, 2021, 09:34:40 am
-
Heja
Naszło mnie na nowy rower. Szukałem czegoś małego, lekkiego i niskiego. Wpadł mi w oczy Toxy ZR, ale cena nowego okazała się być dużo za duża, a na pytanie o kupno samej ramy ludzie zza Odry nawet nie raczyli odpowiedzieć.
Trzeba było coś udziergać samemu.
Od kumpelki z forum kupiłem pomarańczowego Velogica:
(http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/036/363/36363106_800.0.jpg/zdjecie.jpg)
Rowerek fajny, ale zmęczony życiem, miejscami trzymający się na trytkach, szybki, ale na wąskich oponkach i bez amortyzacji.
Z ramy zostało "mniejsze pół", resztę pomógł dorobić andrej ( któremu niniejszym serdecznie dziękuję). Na tył poszedł Suntour Raidon, jednostronny wahacz łożyskowany jest na tulejach z poliamidu. Zestaw do konwersji piasty kupiony także na forum. Polecam- Kolega przemiły i miło się z Nim rozmawia. Opony zmienione na Kendy Kwest- za taką cenę IMO nie ma lepszych. Poprzednie Schwalbe Durano zostawione jako backup. Przedni widelec, trzymający się "na patencie" przegwintowany, wrzucona przejściówka na mostek 1 1/8 ahead.
(http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/036/363/36363116_800.0.jpg/zdjecie.jpg)
Fotelik rozmiar "S" poszedł do ludzi, jego miejsce zajęła karbą "emka" z Festung Breslau :). Postanowiłem nie dziurawić fotelika mocowaniem, w żebra wkleiłem nierdzewne śruby pazurkowe. Oblaminuje się węglem i mocowanie nie będzie widoczne z góry.
(http://img1.garnek.pl/a.garnek.pl/036/363/36363120_800.0.jpg/zdjecie.jpg)
Planuję użyć dwóch wibroizolatorów wkręconych w inserty, a od strony ramy użyję obejmy zerżniętej o Azuba, pospawanej z nierdzewki.
CDN.
-
Witam . Mam kilka pytań : Czy ten rower oryginalnie był tak spawany ? Ten spaw na garbie był poprawiany ? Dziwnie wygląda
Chyba dobrze wyczytuje że velogic to polska firma - jeżeli to był prototyp , to warto było zostawić . Zawsze to kawałek historii polskiej myśli technicznej .
Jakiego rozmiaru są opony już w zmodyfikowanej wersji ? 40-406?
Co daje stosowanie "1 stronnego wahacza " - zmniejszenie wagi ? . Czy wzorowanie się na toxy zr ?
Pozdrawiam
-
Witam . Mam kilka pytań : Czy ten rower oryginalnie był tak spawany ? Ten spaw na garbie był poprawiany ? Dziwnie wygląda
Spawy chyba oryginalne są, ale nie śledziłem historii bika od początku :) Na 99% tak. Spaw na garbie poprawiany nie był.
Chyba dobrze wyczytuje że velogic to polska firma - jeżeli to był prototyp , to warto było zostawić . Zawsze to kawałek historii polskiej myśli technicznej .
Myślałem o tym, ale wygrał utylitaryzm. Chciałem rower do jazdy a nie do gabloty.
Jakiego rozmiaru są opony już w zmodyfikowanej wersji ? 40-406?
Tak.
Co daje stosowanie "1 stronnego wahacza " - zmniejszenie wagi ? . Czy wzorowanie się na toxy zr ?
Z wagą to raczej szału nie będzie. Głównie chodziło mi o możliwość skrócenia wahacza. Odsunięcie wahacza w bok daje możliwość niejako schowania dampera za kołem, które może powędrować bliżej ramy. Gdyby damper był w osi koła, to taka sztuka by się nie udała. Dodatkowo upraszcza to konstrukcję- cały wahacz to jedna prosta rurka i dwie osie. O zmianie dętki bez konieczności zdjęcia koła nie wspomnę. No i jest efekt wow- mało jest dwuśladów z jednostronnym mocowaniem kół.
-
Przy tych prześwitach powinny wejść opony 28-451 na "tych większych" obręczach 20".
-
@Tomo, ale opony to nie Durango ale Durano. Bardzo dobre oponki zresztą, wytrzymałe i rzaaadko kiedy łapiące jakieś przebicia.
@Bulabla - rower od momentu nabycia od Konstruktora (Velogic) nie był modyfikowany poza wymianą hamulców na normalne czyli tarczowe, plus złapał pewne przeróbki układu napędowego.
Velogic - http://velogic.pl/
Firma Mariusza Luczaka, na stronie znajdziesz namiary.