forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Franc w Października 12, 2020, 05:30:34 pm
-
Do Użyszkodników piasty NuVinci:
Czy można kilka zdjęć piasty wraz z wymiarami mechanizmu zmiany przełżenia? Oraz sugestię gdzie można by założyć na niej zębatkę zdawczą w celu użycia tej piasty jako przekładni pośredniej?
Mogą być też mechanizmy blokady jej obrotu.
Work in progress.......................
-
Jako "Użyszkodnik" NuVinci n380, nie mam teraz roweru pod ręką, ale odpowiem tak:
- steruję mechanizmem manualnym dwulinkowym, z manetki typu s3 (najprostsza wersja),
- manetka montowana jako "półchwyt" na kierownicy fi22mm (?),
- element przekazujący ustawienie linek nakręcany jest na oś piasty płaską nakrętką pod wybranym kątem wprowadzenia ich pancerzy,
- oś piasty jest zeszlifowana obustronnie do szerokości "dropu" w hakach i dodatkowo zabezpieczana przed obrotem, z obu stron kompletem: podkładka blokująca z wypustką wchodzącą w hak + nakrętka kołpakowa,
- piasta z zamontowanym elementem sterującym "wchodzi" w standardowy typ tylnego trójkąta roweru - 135mm,
- mam zanotowane wymiarowanie piasty do doboru szprych - fi125mm, L=P=26mm -> rozstaw kołnierzy 52mm, symetryczny,
- chyba jednym z możliwych rozwiązań zębatki zdawczej, przy zastosowaniu jako przekładnia pośrednia, jest zakup wersji z adapterem dla tarczy hamulcowej (na 6 śrub) i zamiast tarczy zamontowana przystosowana zębatka,
- adapter jest wymienny, więc można by było dorobić coś specjalnego, ale chyba łatwiej jest zrobić jak powyżej,
To tyle...
-
Ja bym dwa razy zastanowił się nad NuVinci ze względu na ogromne - względem innym przekładni wewnętrznych opory.
(https://fahrradzukunft.de/bilder/17/wirkungsgradmessungen-an-nabenschaltungen-2/08.gross.png)
--> https://fahrradzukunft.de/17/wirkungsgradmessungen-an-nabenschaltungen-2/
-
Kumpel ma w holenderce, tą starszą wersję. Był zresztą na zlocie w Bełchatowie i Wildze. Dzielnie z nami wszystkie trasy przejechał, choć wiem, że każdy taki wypad odchorowywał ;) No ale wiadomo, rower nie poziomka, w dodatku ciężki + jeszcze wagar samej piasty.... Jeździłem trochę na tym, trzeba się przyzwyczaić do bezstopniowej zmiany biegów, no i małego jak na moje oko zakresu. Nie wiem na ile jest to patent niezniszczalny, ale ta piasta u kumpla ma już spporo lat i pracuje jak na początku. Linkę tylko wymieniał.