forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Podróże => Wątek zaczęty przez: Rider w Czerwca 03, 2020, 12:57:28 pm
-
Przez wiele lat jeździłem w długie trasy rowerowe (rowerem szosowym) zabierając ze sobą najpotrzebniejsze rzeczy w sakwy lub ewentualnie do przyczepki. Aktualnie myślę o przerzuceniu się na rower poziomy ze względu na problemy z kręgosłupem. Stąd chciałbym prosić o informację czy w tego typu rowerach również możliwe jest podróżowanie z bagażem? Jakie są rozwiązania dla nich przewidziane? Budowa roweru znacznie różni się od szosówki i nie chciałbym zakładać z góry, że kwestia bagażu wygląda podobnie jak w tradycyjnych rowerach.
-
Witamy, temat bagażu był wielokrotnie poruszany na Forum, ale na wszelki wypadek wkleję:
(https://a1.amlimg.com/MWVmYWM3ZDM0NTg5NTViM2MzZDYwOWY0YjNlZmVkZDO3tWyljd0qsdA15OxoY9UGaHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vOWUzODcxOWUzODRiODAyNzdiMDRiNzhlOWY4NzczOWZhNGZiMDYwM2Q4ODg4OWU0NzRjOWNkZjBhMDA3ZDE3NC5qcGd8fHx8fHw2NDB4NDgwfGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg)
Producent gwarantował dla bagażników stalowych nośność 50kg.
-
Kufry, sakwy, przyczepki i wszelkie możliwe ich kombinacje ;-)
Poniższa przyczepka (z torbą żeglarską 90 litrów) wykonana metodami chałupniczymi przejechała bezproblemowo z Drezna do Budapesztu. Maks. prędkośc z bagażem 87km/h :-)
(https://obrazki.elektroda.pl/5707445800_1591190391.jpg)
-
Wow, to widzę, że jest tu całkiem spore pole do manewru :D Dzięki!
-
https://photos.app.goo.gl/fsvEAsUTa9KrMz359 spakowany na parę dni. Poznań - Spała- Poznań ;)
-
(http://pawlowicz.net.pl/foto/poziomka/pakowanie.jpg)
(http://pawlowicz.net.pl/foto/poziomka/pakowanie2.jpg)
-
Kufry, sakwy, przyczepki i wszelkie możliwe ich kombinacje ;-)
Poniższa przyczepka (z torbą żeglarską 90 litrów) wykonana metodami chałupniczymi przejechała bezproblemowo z Drezna do Budapesztu. Maks. prędkośc z bagażem 87km/h :-)
(https://obrazki.elektroda.pl/5707445800_1591190391.jpg)
Co to za model roweru ??
-
Tu wejdzie do ok 100 litrów bez żadnych zewnętrznych bagaży po prostu tak jak jest.
Tak więc jakieś zakupy na dwie duże torby czy bagaż na wyprawę z namiotem bez problemu.
(https://images89.fotosik.pl/705/ff6433de8895334dgen.jpg)
Sry, ale na białym wszystko widać, każde otarcie, itp. czyszczę dość regularnie ale teraz w zimie jak się jeździ to praktycznie po każdym razie jest tak samo.
-
Cześć Rider,
To może ja rozwinę temat bardziej bo pojeździłem trochę po świecie zaliczając sporo mozliwych konfiguracji, od tych najprostszych:
- Bagażnik: ten co już mamy przy rowerze: u mnie trochę porażka była - na długich rurkach z gigantyczną dzwignią więc wedle naklejki "ładowność 5kg" mocowałem tam co popadło (worki rolowane, lekki plecaczek) ale szybko wyleciał do szafy. raz wziąlem na wyprawę z przyczepką bo znalazłem taką prostokątną sakwę dopinaną od góry - jechała tam ruska kuchenka "smiert turista", garnki i kubeczki i inny lekki szpej
- Sakwy: zwykle wymagają jakiegoś solidnego punktu montowania - oczywiście zwyczajny bagażnik będzie dobry ale zamocowanie go do poziomki może być wyzwaniem samym w sobie. Producenci zwykle oferują wieszaki (w dość premium cenach) - zwykle mocuje się je do fotela rzadziej do ramy, z oczywistych względów nie polecam przy pełym zawieszeniu mocowania do widelca tylnego czy przedniego z uwagi na masę nieresorowaną. Wieszaki firmowe używałem ale po jakimś czasie dorobiłem własne minimalistyczne. Często mamy tu konflikt: wysokie sakwy kolidują z łokciami, nisko zawieszone z przeszkodami czy linią łańcucha. Jest super zaleta w porównaniu z pionowcem - nawet full naładowane nie powodują podnoszenia i "lekkiego" przedniego koła.
- Kufer: Można kupić (tanio nie jest) lub zrobić samemu, wybrałem drugą opcję i jeździłem z nim na codzień po zakupy do Netto (w Danii rower zastępuje samochód). Zalety wiadomo - sucho i poprawia +1 do aero i lansu ale nie przesadzałbym z superlatywami : sporo waży, zdejmowanie zwykle trwa, nie zrolujesz go w kąt szafy, nie dopakujesz ponad normę bo nijak nie rozciągliwy
- Przyczepka jednokołowa: Pojeździłem dużo z Extrawheel'em bardzo fajnie - przy małym załadowaniu pięknie lekko się toczy, woziłem nawet 2x ponad specyfikację wagi, wady: rozkład masy ma gigantyczne znaczenie i trzeba uważać (vmax przy30kg 86kmh:))
- Przyczepka dwukołowa: Przerobiłem starą przyczepkę dziecięcą - taką z brezentem na płaską towarową. Woziłem wszystko łącznie z przeprowadzką mebli raz czy dwa pewnie ponad 60kg, Zalety: stoi sama i nie do zdarcia, wady: mocowanie uchwytem z gałą zdziera widelec do żywego, trzeba separować bagaż od kół przy braku nadkoli
- Wynalazki: wszelkiego rodzaju trójkąty, roll-sakwy podepniesz wedle uznania czasami będzie pasowac jak ulał czasem przyda się umiejętność szycia. Zwykle pod siedziskiem jest na to miejsce. Obecnie przypinam na treningi plecak camelback do tyłu siedzenia jak do pleców i działa jak złoto. Za grosze kupisz lub znajdziesz torby i torebki na aparaty foto które zwykle pięknie pasują mocowaniem do paska - tak woże niezbędnik typu klucze,dętka, pianka itp Jeździłem czas jakiś z półtwardym plecakiem moto - takim w kształcie łezki jak na tył siedzenia - też super pasował za siedzenie jak kufer tylko do góry nogami... Szpej do moto taki na bak na przykład warty przeglądu na Ali jeśli zaakceptujesz wagę i wywalisz magnesy
Powodzenia - lecz najpierw - wiadomo - zobacz czym będziesz kręcił bo możliwości są zależne od pojazdu...
-
Na rowerze poziomym punkt ciężkości jest inny niż w rowerze klasycznym. Dlatego warto równomiernie rozkładać bagaż, zwłaszcza jeśli jedziesz trójkołowcem.
____________________________________
https://www.medipakiet.pl/blog/mleko-modyfikowane-sklad-ranking/