forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Damcio w Stycznia 12, 2020, 08:04:22 pm
-
Zastanawiam się nad budową własnej kijanki, przeglądając neta w poszukiwaniu różnych ciekawostek natknąłem się na ten materiał :
https://www.youtube.com/watch?v=jvYX0QZZXpA
Czy większość trajek ma taki zwyczaj pochylania się tylnego koła na zewnątrz podczas skrętu ? można to wyeliminować przednim zawiasem? Jak widać na filmiku ostatni model fabryczny zachowuje się najlepiej ale i tak nie jest idealnie.
Osobiście wolałbym jak by tylne koło jak i cały pojazd pochylał się w kierunku skrętu.
-
Czy myślisz, że to będzie miało jakikolwiek wpływ?
Na zakręcie na tylne koło działają takie siły, że bardziej bym się obawiał o szprychy :)
Koło tylne na skręcie po prostu się wygina (razem z ramą, która często nie ma sztywności w tej płaszczyźnie).
Jak policzysz zawiasy to taki drobiazg będzie Ci...
Bartosz
-
Zawsze można zbudować pochylany tzw. tilting trike. Nie jest trudny w budowie, a odpadają kąty pochylenia zwrotnic :)
-
Generalnie kusi mnie budowa trajki ze względu na jej stabilność. Chyba o wiele ciężej na trajce wywinąć orła. Ja już jestem stałym klientem ortopedii w moim mieście;)
Ciekawi mnie czy bardzo przeszkadza takie pochylanie się konstrukcji na zewnątrz podczas skrętu. Jest to sytuacja odwrotna do tego co mamy w rowerach dwukołowych.
"tilting trike" to chodzi pewnie o konstrukcje typu delta ?
-
Tilting trike to rower, który pochyla się podczas skrętu podobnie jak zwykły rower. Wpisz na yt ;)
-
Pochylenie jest niczym, w stosunku do siły poziomej działającej w skręcie :-) Moja trajka ma szerokość 89 cm. Młody podczas pierwszych jazd nie dostosował prędkości do mocy niedotartych hamulców i ratował się bardzo mocnym skrętem na trawie. Nie wiem jakim cudem się nie wywrócił. Ale nie. Na asfalcie w ostrych zakrętach można celowo jeździć w trójkołowych poślizgach.
Prosta trajka pochylająca się była opisywana (z planami) 30 przeszło lat temu w Świecie Młodych.