forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: velogic w Grudnia 16, 2019, 10:59:30 pm

Tytuł: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: velogic w Grudnia 16, 2019, 10:59:30 pm


   Miałem sen ; Polska , pola zasiane  wikliną a pośrodku wyplaciarnia  velomobilów  . Natura2050.
 Obudziłem się a w kompie lleci film o sklejce. :-X

      https://www.youtube.com/watch?v=MrTo5FhYGzs
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Damcio w Grudnia 17, 2019, 07:28:19 pm
Jest tam jakiś dyfer z przodu? Coś nie mogę się dopatrzyć. Albo napęd na jedno koło tylko? Ale promień skrętu nie najgorszy:)
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Franc w Grudnia 17, 2019, 08:05:45 pm
Może być też ośka z wolnobiegami w każdym z kół (tzw łożyska jednokierunkowe) i wtedy zamiast wewnętrznego koła kręcącego się wolniej niż zewnętrzne (działanie dyfra) to wewnętrzne koło napędza a zewnętrzne koło popuszcza na wolnobiegu.
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Grudnia 20, 2019, 05:51:02 pm
Witam . Mocno zaciekawila mnie ta konstrukcja.  Mam pytania do doświadczonych kolegów konstruktorów velomobili :
1. Jakie minusy niesie za soba tylne skretne kolo?
2. Czy pojazd przy większej prędkości będzie stabilny?
3. Czy sensownym było  by zastosowanie większych kol przednich napedowych np 26"

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
   
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Damcio w Grudnia 20, 2019, 06:48:17 pm
1 - Nie odpowiem, brak doświadczenia
2 - Co do stabilności tego pojazdu z video,to mam wątpliwości. Zastosował bym dość mocny kąt osi skrętnej ,około 45 stopni, aby koło wleczone miało tendencje do samo prostowania.
3 - Jeżeli nie potrzeba miejsca na skręt koła,  to 26'' pasowało by jak ta lala :)
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Grudnia 20, 2019, 09:55:47 pm
Uproszczony mechanizm różnicowy( z dwóch wolnobiegów) stosuję w swoich trajkach, tak przy przednim jak i tylnym napędzie jest OK.Z kierowaniem tylnym kołem jest trudniej, potrzebny jest stabilizator skrętu ( np. z mercedesa - taki wypróbowałem) inaczej lubią myszkować pow. 25km/h.
Leopold
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: klubowy w Grudnia 20, 2019, 10:29:07 pm
ad. 1 : skrętne koło tylne powoduje że pojazd przy skręcie w jedną stronę np. w lewo, musi wychylić cały tył w prawo. Jest to trochę problematyczne - można wtedy o coś zahaczyć.
ad. 2 : imho oś obrotu koła powinna być pochylona tak jak w zwykłym rowerze. Zbyt mocny kąt spowoduje problemy przy skręcaniu.
Tytuł: Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Grudnia 26, 2019, 11:13:00 pm
Witam - dziekuje za odpowiedzi . Temat oryginalny znajduje sie tu : http://wimschermer.blogspot.com/?m=1 . 
Autor zastosowal chyba swoj patent z pojazdu velotilt - czyli przesuwana kasete . Jaki zysk jest takiego mechanizmu? Wiadomo nie ma przekosu na łancuchu .
Wracajac do ukladu skretnego czy nie poprawiło  by sytuacji jakby os skretna przesunąć za kolo wleczone tak jak np jest w kole ogonowym samolotu - takie moje śmieszne pomysły

Podpowiem ze mocno mnie to zainspirowało.  Dziekuje autorowi tematu za udostępnienie filmu  ;). W wolnych chwilach mozna poeksperymentować.  Pozdrawiam