forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: velogic w Grudnia 16, 2019, 10:59:30 pm
-
Miałem sen ; Polska , pola zasiane wikliną a pośrodku wyplaciarnia velomobilów . Natura2050.
Obudziłem się a w kompie lleci film o sklejce. :-X
https://www.youtube.com/watch?v=MrTo5FhYGzs
-
Jest tam jakiś dyfer z przodu? Coś nie mogę się dopatrzyć. Albo napęd na jedno koło tylko? Ale promień skrętu nie najgorszy:)
-
Może być też ośka z wolnobiegami w każdym z kół (tzw łożyska jednokierunkowe) i wtedy zamiast wewnętrznego koła kręcącego się wolniej niż zewnętrzne (działanie dyfra) to wewnętrzne koło napędza a zewnętrzne koło popuszcza na wolnobiegu.
-
Witam . Mocno zaciekawila mnie ta konstrukcja. Mam pytania do doświadczonych kolegów konstruktorów velomobili :
1. Jakie minusy niesie za soba tylne skretne kolo?
2. Czy pojazd przy większej prędkości będzie stabilny?
3. Czy sensownym było by zastosowanie większych kol przednich napedowych np 26"
Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
-
1 - Nie odpowiem, brak doświadczenia
2 - Co do stabilności tego pojazdu z video,to mam wątpliwości. Zastosował bym dość mocny kąt osi skrętnej ,około 45 stopni, aby koło wleczone miało tendencje do samo prostowania.
3 - Jeżeli nie potrzeba miejsca na skręt koła, to 26'' pasowało by jak ta lala :)
-
Uproszczony mechanizm różnicowy( z dwóch wolnobiegów) stosuję w swoich trajkach, tak przy przednim jak i tylnym napędzie jest OK.Z kierowaniem tylnym kołem jest trudniej, potrzebny jest stabilizator skrętu ( np. z mercedesa - taki wypróbowałem) inaczej lubią myszkować pow. 25km/h.
Leopold
-
ad. 1 : skrętne koło tylne powoduje że pojazd przy skręcie w jedną stronę np. w lewo, musi wychylić cały tył w prawo. Jest to trochę problematyczne - można wtedy o coś zahaczyć.
ad. 2 : imho oś obrotu koła powinna być pochylona tak jak w zwykłym rowerze. Zbyt mocny kąt spowoduje problemy przy skręcaniu.
-
Witam - dziekuje za odpowiedzi . Temat oryginalny znajduje sie tu : http://wimschermer.blogspot.com/?m=1 .
Autor zastosowal chyba swoj patent z pojazdu velotilt - czyli przesuwana kasete . Jaki zysk jest takiego mechanizmu? Wiadomo nie ma przekosu na łancuchu .
Wracajac do ukladu skretnego czy nie poprawiło by sytuacji jakby os skretna przesunąć za kolo wleczone tak jak np jest w kole ogonowym samolotu - takie moje śmieszne pomysły
Podpowiem ze mocno mnie to zainspirowało. Dziekuje autorowi tematu za udostępnienie filmu ;). W wolnych chwilach mozna poeksperymentować. Pozdrawiam