forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Yin w Września 16, 2009, 10:40:14 pm
-
Może nie do końca w 'tradycyjnych' poziomych klimatach, ale pewnie część poziomo zakręconej kompani zainteresuje ;)
W Siemianowicach w czasie ostatnich kilku tygodni zaczęło się materializować takie coś:
(http://img141.imageshack.us/img141/5122/dsc02980d.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/dsc02980d.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/7387/dsc02989p.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/dsc02989p.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/3155/dsc02996h.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/dsc02996h.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/2158/dsc03002cv.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/dsc03002cv.jpg/)
(http://img141.imageshack.us/img141/5932/dsc03004p.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/dsc03004p.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/9340/dsc03006p.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/dsc03006p.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/3482/dsc03007u.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/dsc03007u.jpg/)
(http://img225.imageshack.us/img225/9854/dsc03011.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/i/dsc03011.jpg/)
(http://img141.imageshack.us/img141/8537/dsc03014c.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/dsc03014c.jpg/)
(http://img142.imageshack.us/img142/6084/dsc03017w.th.jpg) (http://img142.imageshack.us/i/dsc03017w.jpg/)
(http://img30.imageshack.us/img30/6766/dsc03018t.th.jpg) (http://img30.imageshack.us/i/dsc03018t.jpg/)
(http://img9.imageshack.us/img9/2007/dsc03019f.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/dsc03019f.jpg/)
(http://img30.imageshack.us/img30/5332/dsc03028c.th.jpg) (http://img30.imageshack.us/i/dsc03028c.jpg/)
(http://img142.imageshack.us/img142/4897/dsc03031v.th.jpg) (http://img142.imageshack.us/i/dsc03031v.jpg/)
(http://img9.imageshack.us/img9/2989/dsc03034o.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/dsc03034o.jpg/)
Rama jest już w zasadzie skończona, choć do finału budowy całości jeszcze trochę zostało - dalszy ciąg wkrótce.
-
Bardzo fajny projekt!
Tylko jedno ale, przez to że kąt główki ramy jest tak duży rower wygląda prawie jak normalny góral tyle że rama dość nietypowa. Nie wiem nie znam się aż tak bardzo ale jeśli to miałby być chopper to ten kąt główki ramy powinien być znacznie mniejszy?
-
Kąt wynika z zastosowania czysto rowerowego amorka (bomber junior), dla którego inny niż standardowy kąt mógłby być niekorzystny. Po za tym chodzi o czysto praktyczną długość - rower musi się wykręcić na klatce schodowej.
-
Można by zastosować dokręcaną wstawkę aby koło wysunąć względem amora i wtedy można dać kąt główki jak w chopperach ale generalnie ładnie to wygląda .
To ja się pochwalę kiedyś trochę pomagałem synowi w stworzeniu takiego coś :)
(http://img66.imageshack.us/img66/3917/chop16gh.jpg)
(http://img249.imageshack.us/img249/8985/chop28rt.jpg)
(http://img266.imageshack.us/img266/4259/chop33ax.jpg)
wymiar False Trail zalecany od 2"do 4" najczęsciej widziałem w okolicach 3"
(http://img42.imageshack.us/img42/8229/dbpage17.jpg)
-
wow widze ze i tutaj jest paru chopperowcow calkiem ciekawe maszyny macie jesli moge sie wtracic jakos weteran w budowaniu podobnych rzeczy to proponuje wywalic przezutki i wstawic piaste 3 biegowa ladniej to wyglada a dziala tak samo a nawet lepiej bo biegi mozna zmieniac podczas postoju
-
Tak tak zgadza się kiedyś jeździłem sporo motocyklem chopperem i był bardzo wygodny rower też jest wygodny ale dopóki nie zaczniesz pedałować oparcie sporo pomogło ale jednak jest to chyba najgorsza pozycja rowerzysty więc dałem sobie spokój
-
Yin, czy ta piasta to Sram i-motion 9? Możesz zapytać ile kosztowała i gdzie ją kupił?
-
Na 80% tak, (chyba nie ma inne piasty planetarnej z mocowaniem na hamulec tarczowy, ale nie jestem na bieżąco i mogę się mylić). Jutro przedzwonię do właściciela i doprecyzuję typ. Kupiona była w http://www.zumi.pl/1594415,Extreme_Bike_Zyber_Przemyslaw,Siemianowice_Slaskie,firma.html - ale nie mają jej normalnie na stanie, była ściągana na zamówienie. Koszt z tego co pamiętam jakieś 800zł, ale to kwestia zniżek bo było brane znacznie więcej sprzętu :).
-
Już doprecyzowałem u źródła: piasta to Shimano ALFINE, cenowo wyszło nawet mniej niż Sram i-motion 9 bo 720 zł.
-
Masakra, w Cykloturze jest za 537 zł i w podobnej cenie już od ponad roku występuje :)
-
Heh widać te zniżki znajomego 'troszkę' przereklamowane ;D No ale kasa nie gra roli kiedy pasja swawoli ;) Swoją drogą miałem okazję chwile pobawić się złożonym kółeczkiem, po zakręceniu w palcach koło z opona obraca się +- pół minuty, koło z podobną oponą na piaście na łożyskach maszynowych (z zewnętrzną kasetą, 'tradycyjne' ) obraca się 2 do 3 minut. Niby opory wewnętrzne ma zredukowane w porównaniu do starszych piast planetarnych ale do oporów dobrej piasty na łożyskach maszynowych jeszcze daleko. Chyba że to kwestia tego że piasta jest nowa i 'dotrze' się podczas użytkowania.
Kolejne fotki z powstawania:
(http://img197.imageshack.us/img197/6795/dsc03211sg.th.jpg) (http://img197.imageshack.us/i/dsc03211sg.jpg/)
(http://img197.imageshack.us/img197/433/dsc03217o.th.jpg) (http://img197.imageshack.us/i/dsc03217o.jpg/)
(http://img193.imageshack.us/img193/8220/dsc03225d.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/dsc03225d.jpg/)
(http://img197.imageshack.us/img197/3588/dsc03236s.th.jpg) (http://img197.imageshack.us/i/dsc03236s.jpg/)
(http://img193.imageshack.us/img193/788/dsc03239i.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/dsc03239i.jpg/)
-
Piasty Shimano mają fabrycznie zbyt mocno skręcone łożyska. Przy każdej nowej ktoś z odpowiednimi narzędziami i wyczuciem powinien to poprawić :-)
Poza tym opona oponie nierówna, jej masa ma w takim teście kolosalne znaczenie. Ja jeżdżę na gorszej wersji Alfine, czyli Nexusie i jestem niesłychanie zadowolony ale do 2 kołowca planuję jednak zwyczajny napęd. Miałem przy trike'u pewne problemy by wymogi tej piasty pogodzić z ramą (kierunek i głębokość haków - mają te specjalne podkładki, nietypowe prowadzenie linki itp.). Ale akurat tam to było warte, w pojeździe którym się nie balansuje można naprawdę docenić zmianę biegów na postoju :)
-
Komfortu i wygody piast planetarnych nie neguję, wręcz przeciwnie. Sam uważam że sram dual drive jest idealnym rozwiązaniem do poziomki - daje łatwość ruszania (wspomniane przełączanie biegów na postoju), plus indywidualny dobór zakresu przełożeń na kasecie. Ale do poziomki nastawionej na ściganie jednak dałbym piasty na łożyskach maszynowych, kręcą się tak rewelacyjnie że osoby które na co dzień jeżdżą na kulkowych stwierdzają że 'rower sam jedzie' :).
O zabawach z szerokością tylnych haków, i podkładkami słyszałem, zaglądam na pl.rec.rowery :)
-
Ale do poziomki nastawionej na ściganie jednak dałbym piasty na łożyskach maszynowych, kręcą się tak rewelacyjnie że osoby które na co dzień jeżdżą na kulkowych stwierdzają że 'rower sam jedzie' :).
Autosugestia i efekt placebo albo źle skręcone łożyska w poprzednich piastach. To są rzeczy niewyczuwalne przy dowolnej prędkości.
-
Polemizował bym czy niewyczuwalne, szkoda że kiedy jeździłem na piastach z łożyskami kulkowymi nie zapisywałem średnich, sam jestem ciekaw jaka by była różnica w zestawieniu z średnimi na maszynowych. Jeśli masz dostęp do jakiś testów to chętnie zerknę. Argument za za mocno skręconymi łożyskami przemawia na korzyść maszynowych - nic się nie skręca, nie reguluje, nie smaruje, są praktycznie bezobsługowe. Do tego cenowo wychodzą podobnie lub niewiele drożej od odpowiedników na łożyskach kulkowych, więc po co obstawiać przy starej technologi? :)
-
Update i porcja nowych fotek, właściciel rowerka miał nowy koncept na tył więc rama została pocięta ( widział to kto dobrą ramę ciąć, barbarzyństwo ;) ) i przerobiona, koncept okazał się słuszny, przynajmniej wizualnie dla większości oglądających maszynę przed i po :).
(http://img301.imageshack.us/img301/3176/dsc03310k.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/i/dsc03310k.jpg/)
(http://img80.imageshack.us/img80/7605/dsc03313s.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/i/dsc03313s.jpg/)
(http://img202.imageshack.us/img202/2811/dsc03314b.th.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/dsc03314b.jpg/)
(http://img692.imageshack.us/img692/5918/dsc03327.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/dsc03327.jpg/)
(http://img202.imageshack.us/img202/2913/dsc03329e.th.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/dsc03329e.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/9682/dsc03330g.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/dsc03330g.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/3571/dsc03331g.th.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/dsc03331g.jpg/)
(http://img692.imageshack.us/img692/2586/dsc03333.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/dsc03333.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/3140/dsc03334x.th.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/dsc03334x.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/1411/dsc03336.th.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/dsc03336.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/4244/dsc03338.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/dsc03338.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/4418/dsc03345.th.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/dsc03345.jpg/)
(http://img80.imageshack.us/img80/9425/dsc03346y.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/i/dsc03346y.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/894/dsc03348w.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/dsc03348w.jpg/)
(http://img136.imageshack.us/img136/4581/dsc03350o.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/i/dsc03350o.jpg/)
(http://img88.imageshack.us/img88/9004/dsc03352ad.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/dsc03352ad.jpg/)
(http://img136.imageshack.us/img136/5167/dsc03355d.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/i/dsc03355d.jpg/)
(http://img294.imageshack.us/img294/4311/dsc03356.th.jpg) (http://img294.imageshack.us/i/dsc03356.jpg/)
(http://img136.imageshack.us/img136/1909/dsc03374g.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/i/dsc03374g.jpg/)
(http://img294.imageshack.us/img294/7757/dsc03375l.th.jpg) (http://img294.imageshack.us/i/dsc03375l.jpg/)
(http://img692.imageshack.us/img692/3315/dsc03379g.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/dsc03379g.jpg/)
-
Yin, wiesz może co to za kierownica została użyta do konstrukcji? Jakaś "firmówka" od cruisera czy raczej "home-made"? Szukam akurat czegoś gotowego do zaadoptowania do USS.
-
Firmówka, o nazwę musiał bym dopytać, ale jest to coś w stylu ACCENT CROSSROAD. Wygięcie kierownicy jest w miarę proste i można to zrobić nawet na starym kole od roweru,- im mniejsze tym bardziej ostre kąty można uzyskać. Warto też podłożyć zrolowany ręcznik pomiędzy rurę a obręcz dzięki temu rura się nie marszczy i unika się odbicia nypli w rurce kiedy gnie się na obręczach bezkomorowych.
Warto też zmierzyć szerokość drzwi przez które rower ma być przeprowadzany, żeby nie okazało się że kierownica jest np 5cm szersza niż drzwi - niby mała rzecz a irytuje :)
-
Yin, nie orientujesz się czy ta firma z Siemianowic (od czoperka) robi jakieś elementy na frezarce pod zamówienie?
-
Nie wiem, trzeba przedzwonić lub przejść się osobiście. Generalnie robią raczej projekty na większą skale ale spytać nie zaszkodzi.
-
Rower ukończony i na chodzie:
(http://img339.imageshack.us/img339/3006/dsc03964j.th.jpg) (http://img339.imageshack.us/i/dsc03964j.jpg/)
(http://img34.imageshack.us/img34/5972/dsc03963f.th.jpg) (http://img34.imageshack.us/i/dsc03963f.jpg/)
(http://img519.imageshack.us/img519/5898/dsc03962l.th.jpg) (http://img519.imageshack.us/i/dsc03962l.jpg/)
(http://img200.imageshack.us/img200/1423/dsc03961i.th.jpg) (http://img200.imageshack.us/i/dsc03961i.jpg/)
(http://img337.imageshack.us/img337/2551/dsc03960.th.jpg) (http://img337.imageshack.us/i/dsc03960.jpg/)
(http://img265.imageshack.us/img265/8788/dsc03959j.th.jpg) (http://img265.imageshack.us/i/dsc03959j.jpg/)
(http://img34.imageshack.us/img34/6245/dsc03958xn.th.jpg) (http://img34.imageshack.us/i/dsc03958xn.jpg/)
(http://img40.imageshack.us/img40/9532/dsc03957c.th.jpg) (http://img40.imageshack.us/i/dsc03957c.jpg/)
(http://img192.imageshack.us/img192/5756/dsc03956j.th.jpg) (http://img192.imageshack.us/i/dsc03956j.jpg/)
(http://img41.imageshack.us/img41/3672/dsc03955e.th.jpg) (http://img41.imageshack.us/i/dsc03955e.jpg/)
-
Bajerancki, wygląda jak motor w sumie... Ciekawe jak się jeździ... Akurat do niego byłoby gdzie i jak zabudować silnik elektryczny i mase baterii:)
-
Jak na moje "oko", gdybyś tylny błotnik wykonanł na spęczarce, to lepiej zaokrąglało by to całość. Bardzo ciekawa koncepcja 3 cylndrów. :D No i prosi się o jakiś znaczek "firmowy". Znajomy na motocyklu miał napis Harlej Dziadowski oczywiście pisany czcionką znanego producenta motocykli. ;)
-
Bajerancki, wygląda jak motor w sumie... Ciekawe jak się jeździ... Akurat do niego byłoby gdzie i jak zabudować silnik elektryczny i mase baterii:)
Takie jest podstawowe założenie by wyglądał jak motor ;). Co do jazdy - miałem okazję się przejechać kawałek, jest całkiem wygodnie choć rower jest na mnie za mały - ale to dlatego że konstruktor jest mniejszych gabarytów ode mnie i maszyna jest robiona pod jego wymiary. Silnik elektryczny jest brany pod uwagę w dalszych planach, na razie bez problemu jeździ na samych pedałach.
Jak na moje "oko", gdybyś tylny błotnik wykonanł na spęczarce, to lepiej zaokrąglało by to całość. Bardzo ciekawa koncepcja 3 cylndrów. :D No i prosi się o jakiś znaczek "firmowy". Znajomy na motocyklu miał napis Harlej Dziadowski oczywiście pisany czcionką znanego producenta motocykli. ;)
To nie moja maszyna, ja tylko wstawiam fotki. Autorem jest forumowicz INDIV, ale on rzadko tu zagląda więc czasem wrzucam fotki za niego.
Więcej fotek na: http://indivbike.blogspot.com/2009_11_01_archive.html