forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: live_evil w Czerwca 18, 2018, 12:58:39 am
-
Kilka zdjęć z budowy. Kierownica tymczasowa, nowa jest w trakcie realizacji.
- Koła 20" 451ETRTO
- opony Panaracer Minits Lite 28-451
- hamulce Avid BB5
- korba 155mm 52t
- kaseta Sunrace MX3 10s 11-46
CDN.
(https://obrazki.elektroda.pl/6770367100_1529279644.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/7237964400_1529279645.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/5267767400_1529279644.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/1771147100_1529279644.jpg)
-
ETRTO 451 a nie 406? Wiesz jak często toto występuje w sklepach?
Wiem.
I hamulce BB5? Czemu nie BB7, które klocki mają takie same jak hydrauliki więc siła hamowania normalniejsza?
Siła hamowania jest podobna - w BB7 jest przyjemniejsza regulacja, łatwiejsza wymiana klocków i dłuższa żywotność tychże.
-
Zapowiada się fajnie, rama to jest ta stara czerwona po malowaniu czy nówka? Będzie premiera na zlocie? :)
-
Ktoś tu jest pozytywnie zakręcony na batavusy 8) Fajnie to wygląda.
-
rama zdaje się była żółta...
-
Tak, Batavus #2 był żółty. Batavus #1 był czerwony, a wcześniej granatowy.
-
W tylnych hakach, tuż nad rurami "wahacza" i oczywiście w odpowiedniej odległości od brzegu (np.6,7 mm) proponuję nawiercić otwory 5 mm i nagwintować M6.
Do tych otworów przykręcić spłaszczone pięknie na końcach rurki (np. fi 12x1. W firmie mam CrMo 13 x o,8 ) i poprowadzić je cudnie do rury głównej, przewierconej poziomo w połowie średnicy, jak i w połowie drogi pomiędzy blachą podsiodłową, a tą imitacją supportu łączącą tylny "wahacz" z rurą główną i przykręcić do śruby M8 przez ten otwór przepchniętej.
Aby przy przykręcaniu także spłaszczonych dochodzących rurek, rury głównej nie zgnieść, gwintowana w całości śruba powinna mieć po obu stronach nakrętki kontrujące, a śruby "ściskające" powinny skręcone być w wyczuciem i wysoką kulturą techniczną.
Siły się rozłożą i rama dłużej oszalałą jazdę na cienkich oponach wytrzyma.
Można oczywiście człowieka o "osobliwej osobowości" (dobre, dobre) nie słuchać i później połamane ramy spawać.
Rower zapowiada się przepięknie.
Mam nadzieję P.Marku, że jeśli okaże się szybszy niż ten na 26/28, to się Pan tą radosną wieścią tu na forum podzielisz.
-
Panie Mieczysławie, ponieważ rower będzie robił mniejsze przebiegi, z mniejszym obciążeniem za to z większą kulturą, to podpórki za niezbędną nie uważam,
Nie mniej wielce prawdopodobne jest, że zrobię za jakiś czas całą podpórkę od nowa.
-
Obiecany ciąg dalszy:
(https://obrazki.elektroda.pl/8466375000_1530043266_bigthumb.jpeg) (https://obrazki.elektroda.pl/8466375000_1530043266.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1790871600_1530043266_bigthumb.jpeg) (https://obrazki.elektroda.pl/1790871600_1530043266.jpg)
-
O żesz w morde.
Teraz dopiero zauważyłem. co to za zębatki z tyłu?
-
Kaseta Sunrace MX3 10s 11-46, dzięki której mamy zakres przełożeń 418% bez przedniej przerzutki
-
jaka to przerzutka daje rade z takimi przełożenimi?
-
Jak to jaka - do samej ziemi ;) - wózek "liza" chyba w zakrętach prawych i zejściach z krawężników bokiem ziemię?
Ale ogólnie to taki rasowy pudel wyścigowy się zrobił ;)
-
Zastosowałem przerzutkę Shimano SLX m7000 gs.
Pasować tez będą SLX m7000sgs, XT m8000 gs/sgs.
Testowałem też z przerzutką Deore m610 i po wkręceniu na maksa B-śruby chodziło jako-tako. Ale wózek był trochę za długi i haczył o asfalt na zakrętach - w SLX z średnim wózkiem tego problemu nie ma.
-
motocyklisci chwala sie startymi ślizgami na "gadających kolanach" a live_evil będzie dumnie prezentować starty wózek przerzutki ;)
-
Nie da się tak pochylić roweru aż tak, by wózek szorował po asfalcie.
-
Ale fajny !!
Ostatnio patrzyłem właśnie na te widelce na Ali. Jak wrażenia ? Czy wiesz może dokładnie jakie wyprzedzenie mają ?
Bo dla producenta to chyba nieistotny element geometrii, więc nie podali :D
-
Dla widelca sprzedawanego jako 22" (280mm prześwitu), wyprzedzenie zmierzone na szybko i niezbyt dokładnie - 45mm.
-
Kilka drobnych usprawnień:
* składana kierownica na bazie regulowanego mostka
* nowy boom z rurą do mocowania przerzutki
* pojedynczy blat 52t zmieniony na kombinację 42-56
* kaseta 10s 11-46 zmieniona na 11-42
Zakres przełożeń zwiększył się z 418% do 511%.
(https://obrazki.elektroda.pl/5380712600_1557593437_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/5380712600_1557593437.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/7886160800_1557593438_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/7886160800_1557593438.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/9381486500_1557593438_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/9381486500_1557593438.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/3619326300_1557593443_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/3619326300_1557593443.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/7123718700_1557593443_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/7123718700_1557593443.jpg)
-
Ładnie, nieźle przerobiony.
-
Gdzie taki blat mozna dorwac ? Są tez w innych konfiguracjach ilość zębów/rozstaw śrub ?
-
Ładnie, nieźle przerobiony.
Blat kupiłem na aliexpress za 27$.
Na 130 i 135BCD jest w czym wybierać, nawet 65t i więcej.
-
Nowe koła - 24" 507 ETRTO
Piasty Novatec D791SB/D792SB 24h
Szprychy płaskie Pillar 1432 3,2x1,0mm
Obręcze Kinlin TL21 24h
(https://obrazki.elektroda.pl/9791674800_1621436603.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1692153000_1621436328.jpg)
-
Rower na nowych kołach:
(https://obrazki.elektroda.pl/6088794400_1623869495_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/6088794400_1623869495.jpg)
-
Super wygląda! Btw, jakich kół do batavusa jeszcze nie wkładałeś :)? Szerokości!
-
Super wygląda! Btw, jakich kół do batavusa jeszcze nie wkładałeś :)? Szerokości!
Napiszę, jakie były/są koła w obu batavusach. Trochę się tego nazbierało ;-)
20" 451 ETRTO
24" 507
24" 520
26" 559
27,5" 584
28" 622
-
Chętnie podeślę Ci 16" =)