forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sprzedam, kupię => Wątek zaczęty przez: chris1990 w Lipca 01, 2017, 04:41:55 pm
-
Po dłuższej przerwie (niespełna 2lata, Flevobike 50-50) czas wrócić do poziomego świata
i postawić kolejny krok w tym temacie.
Jak wyżej, zamierzam dalej rozwijac swoją pasję, uzyskiwac coraz większe prędkośći.
Wiem, że najlepiej byłoby kupić velomobila (moje rowerowe marzenie), lecz chciałbym
pojezdzić na róznych sprzętach, by zdobyc doświadczenie, wiedzę, itd.
Zatem wybór pada na szybszy rower od Flevobike'a 20x20, którego użytkowałem w 2015r.
(osiągałem całkiem przyzwoite śr.36-37 na treningach w szczycie sezonu).
Celowałbym w:
-lowracera
-highracera
-trajkę
Budżet z wysyłką do 3000zł (750 euro).
Chętnie skorzystam z "usług" kolegi fdx (ludzie chwalą).
Proszę o wypowiedz.
Czy ktos z Was miałby do sprzedania ?
-
Swoja drogą witamy ponownie ;)
Jeśli chcesz szybciej to trajka Ci raczej odpadnie (chyba że jakas wyścigowa za kosmiczne pieniądze z karbonu)
Pozostaje high racer bo podpasujesz sobie części wybitnie szosowe a najprościej to jakiś jednobelkowiec - na zlocie było ze 2 takie "na lekkość poszośną"
-
Dzięki.
Zastanawiam się nad tym, ponieważ ma potencjał (idealna opcja):
http://allegro.pl/rower-poziomy-i6862645995.html#thumb/1
Sprzedawca nie wiem, że jest to kultowy M5 Speedliner 20-26.
Wymieniłbym widelec przód, wrzucił lepsze koła na maszynach,
opona 23-28mm (w zaleznosci od szer.wewn.obręczy).
Demontaż "bagażnika", ew. zmiana częsci z grupy (np.korba).
Wówczas układ 26x26, rower troszkę odchudzony i w stosunku
do Flevobike 20x20 (16,5kg) będzie spora różnica.
Myślę równiez nad lowracer'em M5, lecz nie wiem, czy z wysyłką
pójdzie za 700euro (pytanie do kolegi fdx'a ???)
https://www.marktplaats.nl/cookiewall/?target=https%3A%2F%2Fwww.marktplaats.nl%2Fa%2Ffietsen-en-brommers%2Ffietsen-ligfietsen%2Fm1179554664-te-koop-m5-lowracer.html%3Fc%3Dbe2da871b0d84f75c3056cc6db858f31%26previousPage%3Dlr%26pos%3D20
-
Na więcej podpowiedzi poczekaj kilka dni aż ludzie wrócą ze zlotu (koniec w niedzielę) - teraz zapewne wtranżalają kiełbaski przy ognisku więc myślę że od poniedziałku wtorku ktoś coś podrzuci - ja tez chwilowo jestem zmęczony.
-
Tak sądziłem. Poczekam cierpliwie.
-
Dubel.
-
Jeśli myślisz o prędkości to proponował bym hi-racera bo:
- Jedno belkowa rama = najprostsze i najlżejsze co można wymyślić w kwestii ramy do pozioma.
- Mając ramę pod tarcze możesz założyć zamiennie wszystko od 20" do 700c
- Możesz regulować wysokość przodu przez zmianę przedniego kola i geometria dalej będzie pozwalać na jazdę.
-Miałem kilkanaście rożnych poziomek, zrobionych własnoręcznie i kupnych i żadna nie była tak szybka jak hi racer :) (Znaczy się pomijając te elektryczne :) )
Przykładowo:
https://www.youtube.com/watch?v=bFJJ39e3CnY
I w Google pod hasłem "bacchetta recumbent"
Fajne ramy robi też forumowicz: http://forum.poziome.pl/index.php?action=profile;u=172
Tylko trzeba się potargować ;)
Btw chris1990 sprzedałeś tą karbonową szosę którą wystawiałeś na allegro parę miesięcy temu?
-
(http://img26.staticclassifieds.com/images_tablicapl/382963093_5_644x461_rower-poziomy-challenge-high-racer-wielkopolskie.jpg)
Jakiś czas temu fdx miał na sprzedaż ramę do tego high racera za 800zł sam się do niej przymierzałem, bardzo fajna i tania baza na szybki rower kupujesz kpl. szosowych kół na aukcjach często do zdobycia nawet z oponami i śmigasz ;)
-
Toudi: to nie jest highracer, to jest wysoki rower turystyczny.
Chris: ten M5 LowRacer jest zajebisty - fajna geometria, sztywny i szybki, ale w związku z tym, że łańcuch idzie wzdłuż przedniego koła to skręca jak 15m solaris, dodatkowo z przodu ma to większe 20" (451etrto) i będzie trudniej z oponą. Widelec jednostronny pod spowalniacz szosowy. Wart jest swojej kasy. Ten drugi M5 to taki bardzie szosowo-turystyczny rower podchodzący pod GT, ale tylko podchodzący.
-
Yin->
Framesetu pod tarcze nie chcę, poniewaz tarcze są problematyczne, regulacji sporo, itd... (preferuję prostsze rozwiązania).
Jednobelkowiek chodzi mi po głowie, ale czy nie będzie to za wysokie z kołami szosowymi 28" (mam 177cm wzrsotu) ???
Napiszę do trajkocyklisty. Chciałbym zmieścic się w budżecie. Koła treningowe z szosy mam kompletne, pozostałoby
dokupić frameset z kierownicą, fotelem. Do tego pełna grupa, okablowanie, poskładanie do kupy i heja.
Szosa Wave poszła wczoraj, ale straciłem na niej 25%. Kilka pudeł w OPEN na wyścigach w tym sezonie na niej miałem,
zgrupowanie w Chorwacji, lekko ponad 5k km zrobiłem na niej.
Toudi->
Widizałem ten rower. Szczerze mówiąc nie podoba mi się przede wszystkim ze względu na wysokość fotela nad ziemią.
Franc->
M5 lowracer faktycznie w dobrych pieniądzach. Natomiast do Speedliner'a mam już koncepcję. ale w stosunku do tradycyjnego
highracera będzie pewnie wolniejszy. Planowałbym wrzucenie widelca i koła 26", konkretny komplet kół. Może zmiana grupy,
usztywnienie ramy poprzez wyrzucenie amora (wrzuciłbym stalowy płaskownik), zmiana kierownicy. Na pewno wagowo nie
wyjdzie tyle co Bachetta.
Zobaczymy, napiszę do trajkocyklisty.
-
ta rama juz dawno poszla. i faktycznie to dla kogos wysokiego bylo. 2x700c wiec fotel dosc wysoko
-
odatkowo z przodu ma to większe 20" (451etrto) i będzie trudniej z oponą.
Dostępne w PL od ręki i to w dobrej cenie:
http://detal.unibike.pl/b2cprodukt.aspx?id_artykulu=19272
-
To M5, jest takie jak moje. Stalowa cienkościenna rama i lekka alu kierownica. Polecam.
-
hansglopke->
Wnioskuję, że masz lowracer'a M5 ?
Może chciałbyś sprzedać ? Chętnie kupię.
-
Chodziło mnie o:
http://allegro.pl/rower-poziomy-i6862645995.html#thumb/1 (http://allegro.pl/rower-poziomy-i6862645995.html#thumb/1)
Jest w dobrej cenie.
-
Framesetu pod tarcze nie chcę, poniewaz tarcze są problematyczne, regulacji sporo, itd... (preferuję prostsze rozwiązania).
Poważnie? Policzmy:
1. Vbrake:
- regulacja sprężynek po obu stronach x2
- regulacja położenia klocków po obu stronach x2
- naciąg linki x1(x2 jeśli przy kierownicy)
2. Hamulec tarczowy mechaniczny:
- regulacja linki x1 ub x2
- regulacja przyłożenia klocków do tarczy x2
Nie chcę tutaj robić dyskusji na temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą (tak tak wiem, i tak robię ;) ), ale jak dla mnie mechaniki tarczowe są znaaaaaacznie lepsze niż jakiekolwiek wibrejki. Ale ja się nie znam, Avidów SD nie testowałem, za to miałem u siebie Avidy BB7 i mogę je polecić z czystym sumieniem. Zresztą największą reklamę robią chyba one właśnie obecnie w tandemie poziomym u Bartków ;)
-
Ja mam rolkowe zero obsługi raz na okolo 700-1000 km wstrzymać troszkę smaru (zima w ramach nudy rozbieram na części i czyszcze) i niech nikt nie mówi ze słabo hamują bo to nieprawda moje ponad 100kg razem z rowerem w miejscu zatrzymują ,fakt lekkie nie są ;) ale bezobsługowe za to :)
-
Dzięki Panowie za cenne informację.
Wybór padł na szosową wersję roweru poziomego, czyli high-racer'a.
Temat dopnę z kolegą trajkocyklista (frameset), resztę dokupię, poskładam
i będzie cacy. W stosunku do Flevobike, to będzie przepaść.
Potem za jakiś czas pewnie carbonowe stożki dojdą.
Gdy będzie wszystko gotowe, podrzucę zdjęcia.
Następnie faza testów, również podzielę się spostrzeżeniami.
-
Rower kupiony.
Flevobike 20x28".
Sporo pracy, następnie czas testów i heja.
W przyszłosći napęd 1x10.
-
Udany powrót - tak trzymaj, nie zwalniaj i rób wyniki, dziel się nimi - masz potencjał więc motywuj innych ;) - najlepsza reklama to sport - każdy chce być Małysz, Lewandowski, Kubica czy Majka ...
-
Prosimy jakieś fotki:-)
-
Po 10h pracy nad rowerem, wczoraj zwyczajnie wsiadłem i pojechałem, zero problemów.
Potestowane w normalnym ubraniu i już wiem, ze będzie szybciej :), także
średnie rzędu ponad 40km/h będą normalne.
Zdjęcia nie wypada mi wrzucac z prowizoryczną gabką na fotelu :).
Czy macie Panowie jakieś "patenty" na obszycie/obicie fotela ?
Moze prześcieradło na gumce, a pod nim gruba gąbka ?
-
Ventisit i po kłopocie :)
-
Uderzaj do Antona pewno pomoże :)
-
W sprawie materaca i ew.fotelika pomyślę.
Dziś odbył się pierwszy trening na Flevobike'u 20x28. Ostatnio w połowie pazdziernika 2015r.
trenowałem na Flevobike'u 50-50, 2x20".
Znów rozbudowa nowych grup mięsni, potrzeba na to czasu, ok.5-6 miesięcy cięzkiej pracy.
Nadejdzie zima, przygotowania i przyszłym roku lecimy.
Po dzisiejszym jestem w delikatnym szoku, ale fizyce zaufałem i dalej mnie nie zawodzi i działa !!!!!!
Rower może wyglądem nie powala, ale w cześci głównej treningu jadąc s1 - s5a,
osiągnąłem prawie avg 40 !
(pierwszy trening po przerwie) w terenie płaskim + pagórkatym (podjazdy, zjazdy 1-4%)
Jestem dobrej myśłi :)
-
Obicie fotelika metodą DIY gotowe. Zdjecia podrzucę w innym wątku.