forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: cody007 w Kwietnia 24, 2017, 05:32:12 pm
-
Pomóżcie bo już mnie szlak trafia ! Albo czegoś w tym temacie nie rozumiem albo tego nie da się zrobić .
Widelec amortyzowany z rurą sterową na 1 cal ( główka ramy fi 30,2 mm) muszę to zakończyć mostkiem regulowanym .Szukam mostka jw. na 1 cal ale są tylko 1 1/8 - może słabo szukam a może poziom irytacji na niektóre opisy ogłoszeń już dawno przekroczył granice wytrzymałości i mnie po prostu blokuje . >:(
widelec : https://rower.com.pl/suntour-sf9-m3000-al-czarny-20-cali-1-cal-30-mm-482714
-
czarny - http://www.roowery.pl/towar/697/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-286-1-18-ahead-hn.html
lub
chromowany - http://www.roowery.pl/towar/862/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-254-1-ahead-hn.html
i na to cokolwiek regulowanego - np. http://www.roowery.pl/towar/296/wspornik-kierownicy-ahead-1-18-254-alu-mostek-regulowany-11-cm-hn35215.html
a tu masz to czego CI trzeba bez kombinacji alpejskich https://rower.com.pl/suntour-sf9-m3000-al-czarny-20-cali-1i18-cala-30-mm-482715
-
Nie chcę być niewdzięczny ale widelec ma mieć 1" ahead bo główka ma fi 30,2 mm czyżby 1 1/8 " wejdzie do tej główki ?
-
Nie chcę być niewdzięczny ale widelec ma mieć 1" ahead bo główka ma fi 30,2 mm czyżby 1 1/8 " wejdzie do tej główki ?
Nie wejdzie.
Ale obok masz https://rower.com.pl/suntour-sf9-m3000-al-czarny-20-cali-1-cal-30-mm-482714?zenid=178d84984f26ac7dc8001a6b36e744bb (https://rower.com.pl/suntour-sf9-m3000-al-czarny-20-cali-1-cal-30-mm-482714?zenid=178d84984f26ac7dc8001a6b36e744bb)
-
Przeczytajcie 1 post . Główka jest pod stery gwintowane 1" . Chcę mieć amortyzowany przód z tłumieniem powrotu . Rozważałem zmianę koła na 24 lub 26 . Zmiana na 24 powodowała jakieś problemy ale szczegółów kolega nie podał , 26 pewnie jeszcze bardziej wzmacnia ten efekt a dodatkowo nogi chyba byłyby za wysoko .
-
Wytoczyć prosta tulejkę o wysokości mostka z przecięciem na całej długości i średnicy D25.4/d28.6. Go, problem solved.
-
Myślałem o tym ale czy to będzie pewne , czy przy ostrym/szybkim ruchu kierownicą nie będzie zaskoczenia , że koło będzie " prosto " a kierownica np. w lewo ? Widziałem nawet redukcja 1 1/8 "do 1 " i zastanawiam się jak to możliwe zredukować z szerszego do węższego dodając tulejkę .
-
Nie bardzo rozumiem w czym problem - masz 1" - wsadzasz tym chudym z tego http://www.roowery.pl/towar/862/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-254-1-ahead-hn.html w rure widelca, mocno imbusem blokujesz, potem nasadzasz na to grube mostek http://www.roowery.pl/towar/296/wspornik-kierownicy-ahead-1-18-254-alu-mostek-regulowany-11-cm-hn35215.html i masz gotowe - podnosisz sobie mostem wsadzasz kierownice i jedziesz ...
Jak masz problem z przejściówką w główce ramy to masz to http://www.roowery.pl/towar/56/redukcja-mocowania-steru-tulejki-z-1-18-na-1-3430mm-2-sztuki-alu-cc390627.html a reszta bez zmian.
-
Mociumpel: Bo to co pokazujesz to jest do widelców 1" gwintowany, a kolega cody007 ma 1" ahead. To nie to samo, ten adapter nie pasuje.
-
Pasek blachy alu gr. 2mm powinien załatwić sprawę.
-
Nie bardzo rozumiem w czym problem - masz 1" - wsadzasz tym chudym z tego http://www.roowery.pl/towar/862/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-254-1-ahead-hn.html (http://www.roowery.pl/towar/862/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-254-1-ahead-hn.html) w rure widelca, mocno imbusem blokujesz, potem nasadzasz na to grube mostek http://www.roowery.pl/towar/296/wspornik-kierownicy-ahead-1-18-254-alu-mostek-regulowany-11-cm-hn35215.html (http://www.roowery.pl/towar/296/wspornik-kierownicy-ahead-1-18-254-alu-mostek-regulowany-11-cm-hn35215.html) i masz gotowe - podnosisz sobie mostem wsadzasz kierownice i jedziesz ...
Jak masz problem z przejściówką w główce ramy to masz to http://www.roowery.pl/towar/56/redukcja-mocowania-steru-tulejki-z-1-18-na-1-3430mm-2-sztuki-alu-cc390627.html (http://www.roowery.pl/towar/56/redukcja-mocowania-steru-tulejki-z-1-18-na-1-3430mm-2-sztuki-alu-cc390627.html) a reszta bez zmian.
Ale cody ma główkę 30.2mm czyli pod 1" (dla 1 1/8 jest chyba 34mm) redukcje, które pudlingowałeś są dla wariantu gdy główkę masz pod 1 1/8 a chcesz włożyć tam widelec i stery pod 1"
Z tego co rozumiem, to problem jest nie tylko w mostku ale i w tym, że cody chce włożyć widelec z rurą 1 1/8 w główkę 1" a tego problemu te redukcje nie rozwiązują.
@Cody nie ma czegoś takiego, jak główka pod stery gwintowane. Jeśli masz główkę pod 1? to musisz szukać widelca pod 1" i koniec, bo inny nie wejdzie (teoretycznie ;) )
Jedyne z czym można kombinować z rozwiązań standardowych, to zastosowanie różnych mostków i różnych sterów (ahead lub nakręcane). Na 1" możesz zastosować mostki na 1 1/8 przy pomocy tych podlinkowanych przez Mociumpla redukcji http://www.roowery.pl/towar/697/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-286-1-18-ahead-hn.html (http://www.roowery.pl/towar/697/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-286-1-18-ahead-hn.html) lub porostu owinąć rurę sterową naciętą blachą jak piszą koledzy nacięta wzdłuż - szczelina ok 2mm sorry, że nie widać nacięcia - jest z drugiej strony) https://www.facebook.com/ForumPoziomePl/photos/a.647282442101213.1073741839.129425130553616/647283278767796/?type=3&theater (https://www.facebook.com/ForumPoziomePl/photos/a.647282442101213.1073741839.129425130553616/647283278767796/?type=3&theater)
Natomiast, jeśli chcesz włożyć widelec z rurą 1 1/8 w główkę na 1" to takiego standardowego (dostępnego w sklepach) rozwiązania nie widziałem i chyba takiego tematu na forum nie było (?). Choć zapewne przy pomocy tokarki to również jest możliwe, o czym świadczy ten wątek http://szosa.org/topic/17834-widelec-1-18-do-ramy-1/ (http://szosa.org/topic/17834-widelec-1-18-do-ramy-1/)
Edit:
Doczytałem jeszcze raz dokładnie.
Robisz np. tak
Kupujesz stery https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/a-head-1-cal-25-4-mm/
Owijasz rurę wspomnianą blachą. I zakładasz mostek a-head na 1 1/8
Koniec.
Jeśli masz widelec z gwintem, robisz jak wyżej, lub:
Jeśli masz gwint w widelcu i chcesz gwintowane stery http://sklepzrowerami.pl/11412-Stery-NECO-1-22-4-30-02-26-4-mm-74100224.html?gclid=CN6q_JyPv9MCFVJlGQodBjAH4Q
Zakładasz wtedy to http://www.roowery.pl/towar/697/adapter-mocowania-mostka-redukcja-z-222-1-na-286-1-18-ahead-hn.html
i na to mostek 1 1/8 a-head http://www.roowery.pl/towar/296/wspornik-kierownicy-ahead-1-18-254-alu-mostek-regulowany-11-cm-hn35215.html
Przy sterach ahead musisz oczywiście w obydwóch przypadkach "nabić" gwiazdkę (nie zawsze jest w komplecie). Przy sterach z gwintem sprawę załatwia ten klin na końcu redukcji.
To nie jest tobie potrzebne: http://www.roowery.pl/towar/56/redukcja-mocowania-steru-tulejki-z-1-18-na-1-3430mm-2-sztuki-alu-cc390627.html bo i tak masz główkę 1?. Ja to miałem, bo w moim jest główka pod 1 1/8 a widelec był 1"
-
Panowie nie traktujcie mnie jak idioty . Rozróżniam ahead od " gwintu " . Ani przez chwilę nie chciałem widelca ahead 1 1/8 " wciskać w główkę 1 " pod gwint . Link do amora z 1 postu - ahead ale 1 " . Gdyby nie to , że nie mogę znaleźć mostka na ahead 1" to nie zawracałbym wam głowy . Wspominałem ,że rozważałem tulejkę aby z ahead 1" przejść na ahead 1 1/8 " - martwi mnie tylko czy ta tulejka nie zawiedzie mnie przy np. zjeździe z górki przy prędkości około 50 km/h . Lubię sobie fundować takie emocje i chcę mieć pewność , że rower pojedzie tam gdzie ja będę chciał .
Dziwne , że są widełki na ahead 1" ( takie co mnie interesują - z tłumieniem powrotu ) a nie ma mostka na ahead 1 " .
Dziękuję za odzew i chęć pomocy .
-
Mostka a-head 1" regulowanego nie znajdziesz, bo takich zwyczajnie nie ma.
Więc albo szukasz sposobu, by skontrować stery 1" bez gwiazdki i w to wsadzasz mostek 1" regulowany wpuszczany, albo gwintujesz rurę sterową, dajesz klasyczne nakręcane stery i wpuszczany, regulowany mostek.
-
martwi mnie tylko czy ta tulejka nie zawiedzie mnie przy np. zjeździe z górki przy prędkości około 50 km/h . Lubię sobie fundować takie emocje i chcę mieć pewność , że rower pojedzie tam gdzie ja będę chciał .
Ja używam nakręcanych sterów redukcyjnych - rura widelca 1", główka ramy 1 1/8". Do 92 km/h dały radę, więcej nie jechałem.
Dziwne , że są widełki na ahead 1" ( takie co mnie interesują - z tłumieniem powrotu ) a nie ma mostka na ahead 1 " .
Są mostki ahead 1", ale nieregulowane.
-
Ja tam bym się nie bał tulejki powiększającej średnicę rury widelca z 1"ahead na 1 1/8" ahead. U mnie w IMK P8 goleń widelca jest zaciskana na amortyzatorze i kierunku jeszcze nigdy nie puściła (jak na amortyzatorze nie było kołnierza oporowego to popuszczało wzdłuż osi widelca, ale nigdy kątowo), mostek mam samoróbkę 1 1/8" i tez nie puszcza kątowo. Więc spokojnie bym robił aluminiową tulejkę D25.4/d28.6 i wysokości mostka z przecięciem wzdłużnym 2~3mm i spokojnie używał widelca 1"ahead ze sterami 1" ahead, w główce ramy 1" Ahead i mostkiem regulowanym 1 1/8" ahead. Najwyżej gwiazdka 1" może być trochę za mała, żeby złapać mostek, ale to można rozwiązać podkładką albo kołnierzem na tulejce.
-
Panowie nie traktujcie mnie jak idioty .
Nikt tak ciebie nie traktuje :o . Jeśli coś jest tłumaczone w twoim odczuciu w sposób zbyt łopatologiczny, to nie dlatego, że ktoś podważa twoją zdolność pojmowania, lecz dlatego, że czyta lub w przyszłości może czytać to ktoś, o mniejszym rozeznaniu w temacie.
Nasze forum to nie "elektroda" i naprawdę nie chcemy, by ktoś z mocno ograniczoną wiedzą techniczną, krępował się o coś zapytać.
Wspominałem ,że rozważałem tulejkę aby z ahead 1" przejść na ahead 1 1/8 " - martwi mnie tylko czy ta tulejka nie zawiedzie mnie przy np. zjeździe z górki przy prędkości około 50 km/h . Lubię sobie fundować takie emocje i chcę mieć pewność , że rower pojedzie tam gdzie ja będę chciał .
Z naciętą tulejką na gwintowanym widelcu 1" i mostkiem 1 1/8 przejechałem ponad 20tyś km. Nie miałem z tym żadnego problemu. Nie jest to rozwiązanie fabryczne więc nie powiem czy ty będziesz miał jakieś problemy czy nie. Wszelkie modyfikacje każdy robi sam na własną odpowiedzialność, bo sam będzie ponosił konsekwencje.
Rozważałem zmianę koła na 24 lub 26 . Zmiana na 24 powodowała jakieś problemy ale szczegółów kolega nie podał , 26 pewnie jeszcze bardziej wzmacnia ten efekt a dodatkowo nogi chyba byłyby za wysoko .
Włożenie widelca z kołem 24 lub 26 do ramy przystosowanej pod 20 zmieni po prostu kont główki oraz trail a w konsekwencji sposób, w jaki rower będzie się prowadził.
Plus jest na pewno taki, że większe koło lepiej wybiera nierówności.
Sprowadza się to tak naprawdę do przyzwyczajenia i tego, czy jesteśmy w stanie zaakceptować te zmiany, więc jakoś szczególnie bym się tego nie obawiał.
To co może być problematyczne, to włożenie większego koła/widelca, gdy użytkownik jest niski - wygodne postawienie stopy na ziemi może być niewygodne lub wręcz nie możliwe
-
Postanowiłem zostać przy kole 20 " zamówiłem : widelec amortyzowany pod hamulec tarczowy ,stery, mostki owijka , zaciski , składane na zamówienie koło pod hamulec tarczowy , klamkę do hamulca tarczowego hydrauliczną ( mam zacisk z matixa gdzie na tylnym kole klocki się przypalały i okropnie piszczały ) i to wszystko do 4 litery bo amortyzowany widelec z podwójną regulacją okazał się : zwykłym i do tego pod V brake . Koła zapewne nie przyjmą bo zmontowane na zamówienie ( 294 zł ) a już sobie wizualizowałem jak jadę sobie podrasowanym gepardem z U bar .
-
Zwracasz widelec jako niezgodny z umową i prosisz o przesłanie właściwego.
-
Tak . Właściwego nie ma bo ktoś się pomylił ( błędny opis ) i zniknęły wszystkie 20 ze strony sklepu .Sklep nawet to zaproponował ale koła raczej nie przyjmą ( nie pytałem ) bo składane na zamówienie .
Wiesz może co ten amor ma w środku ? Jedną czy dwie sprężyny ? Jak amor wraca z dolnego położenia słychać jakby zasysał powietrze . Może jest jakiś sposób aby go podrasować . Chciałem mieć amor na miejskie krawężniki przy przejściach ścieżek rowerowych , żeby nie zwalniać jak nic " nie jedzie" , czasem jakaś polna droga reszta to asfalt .
Zatem : koła nie zwrócę bo składane na zamówienie ( to było do przewidzenia ) , sklep zaproponował zamianę na https://www.eurobike.pl/b2b/suntour-amortyzatory/768-sf3-xct-jr20-l21c-amortyzator-xct-20-1-21055mm-skok40mm-olejspre-piwoty-czarny.html ale rura sterowa będzie za krótka o 1 cm ( rurka w amorku ma 210 mm z czego 55 mm to gwint ) , główka ma 85mm , stery 40 mm i mostek 40 mm . Amor z linku ma chociaż wstępne napięcie/naprężenie sprężyny i miejsce pod zacisk .
Skracać główkę ?
-
Skracać główkę ?
Ja był skracał, do dość powszechna praktyka.
Jeśli nei ufasz swoim zdolnościom manualnym, to daj do serwisu rowerowego i niech skrócą frezem.
-
Postanowiłem zamontować ten co mi przysłali ale to nie koniec problemów , nie mogłem nabić dolnej miski sterów , wziąłem suwmiarkę i wyszło - rura ma 27,13 mm a miska 26,38 mm - tokarz załatwił sprawę . Zresztą pewnie to nie koniec niespodzianek .Jakiego samaru użyć do amortyzatora , zajrzałem tam i jest go jak na lekarstwo .