forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: kwazik w Marca 05, 2017, 11:03:25 pm

Tytuł: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: kwazik w Marca 05, 2017, 11:03:25 pm
Cześć :)
Z racji przebudowy posiadanego Challenge Wizard mam kolejne pytanie :).
Obecnie rower jest w konfiguracji 7 rzędowa kaseta + 3 biegowy stary Sachs wewnętrzny (wszystko w i przy tylnym kole).
Jedno i drugie do wymiany, ale na co ???

Najprościej Nexus 3 biegowy + jakieś 8 rzędowe Alivio / Deore. Nexus praktycznie wymusza stosowanie manetki obrotowej, której nie lubię.

Druga opcja do dospawanie wysięgnika dla przerzutki do boomu i zmiana konfiguracji na 7/8 biegów wewnętrznych z tyłu + 3 rzędowa korba z przodu.

Ale z jakiegoś powodu producent wszystko wyrzucił na tył. Co za tym przemawia ?

W przypadku przedniej przerzutki - od kogo / czego można dostać osłonę na przód, aby w przypadku kolizji z pieszym nie zrobić z niego czterech liter jesieni średniowiecza ?

Pzdr
kwazik
Tytuł: Odp: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: Franc w Marca 05, 2017, 11:34:39 pm
Nie zmienisz starego sachsa na nexusa, piasty planetarne dual-drive to nie to samo co zwykła piasta planetarna - zwykła ma miejsce na jedną zębatkę, d-d ma miejsce na kasetę.
Nie założysz (raczej) nowej kasety 8s na bębenek 7s - są różne mocowania kaset. W shimano można było wymienić bębenek 7s na 8-9s. W Sachs'ie - nie wiem, czy się da.
Jak założysz 3rzędową korbę i planetarke z tyłu - będziesz musiał kombinować z napinaczem łańcucha.
Producent dał na tył bo przednie przerzutki to złoooo - kiepsko zawsze działa i łatwo zrzuca łańcuch. A dodatkowa zaleta - w planetarce można zmienić biegi na postoju - jak nagle musiałeś się zatrzymać po szybkiej jeździe i nie zdążyłeś zredukować - przy zewnętrznych masz problem, z planetarką nie.
Osłony - większość z nas, jeździ bez takowych. Są tylko obowiązkowe podczas oficjalnych zawodów.
Tytuł: Odp: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Marca 06, 2017, 05:40:02 am
Mam lexusa 7 i trzy z przodu a napinacz to wózek ( przerzutka tylna ) w miejscu przerzutki, kupiłem zębatki do nexusa 16z 18z 20z 22z i testowałem na jakich mi sie bedzie fajnie jeździć manetki sa pod kciuk tylko trzeba znaleść ale obrotowa nie jest taka zła ( też byłem uczylony na nie)
Tytuł: Odp: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 06, 2017, 07:09:46 am
Osłony - większość z nas, jeździ bez takowych. Są tylko obowiązkowe podczas oficjalnych zawodów.

Oficjalne zawody to np. mistrzostwa świata. W naszym kraju nikt na to nie patrzy = nikt nie zwietrzył interesu na osłonach tak jak na kaskach.
Tytuł: Odp: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: fdx w Marca 06, 2017, 07:42:32 am
Są przerzutki przednie montowane do wkładu suportu. nie trzeba spawac dodatkowego wspornika (mocowania) dla przerzutki. Nie zdazyło mi się jeszcze montowac takiej wiec nie wiem jak to dokladnie sie montuje (czy potrzebny inny wkład czy da rade przy tym co jest ale z pewnością oszczedzi ingerencji spawacza rower.

(https://freestylesport24.pl/443-thickbox_default/przerzutka-przednia-xt-fd-m770-9rz-e-type.jpg)
Tytuł: Odp: 3+8 czy 8+3
Wiadomość wysłana przez: Mociumpel w Marca 06, 2017, 09:22:56 am
Propozycja sprawdzona i bardzo wygodna:
Podstawowe:
1. Szosowa Korba kompaktowa na przodzie - dla Twojego dużego koła z tyłu to 50/34) - zapewniająca szeroki zakres całkowity przełożeń
2. nexus 8 z czerwonym paskiem do V-brejków - brak hamulca zintegrowanego zapewni przyzwoita sprawność napędu
i dodatkowo
3. napinacz gotowiec pod nexusa (jest od alfine 8 i 11 ale idealnie napina łańcuch - ma silną sprężynę) https://cyklisci.com/gfx/big/1370346075.16.jpg
4. ewentualnie przerobiony napinacz dowolny (może byc średni wózek)
5. cynglowa manetka do zmiany biegów https://www.rowerystylowe.pl/images/manetka_zmiany_biegow_shimano_alfine_8/1/3875/388/253/0/1 - moim zdaniem wygodniejsza od obrotowej bo skręcenie od 1 do 8 lub z 8 do 1 biegu wymaga zbyt wiele machania nadgarstkiem (w miejskiej dżungli męczące) - palcem pstryka się wygodniej.
Wprawdzie zrzucenie biegów z 8 do 1 trwa nieco dłużej ale i tak jest to ruch kciukiem a nie całą ręka.

Zalety:
1. Przy właściwym doborze tylnej zębatki można otrzymać wirtualny napęd 11-32 na tyle i całkowity zakres przełożeń - ok 420%
2. Zmiana biegów leżąc i stojąc (np. na światłach) jednocześnie ;) w miejscu.

Wady:
Spore koszty bo trzeba od podstaw zrobić całość.