forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: cyqlop w Stycznia 28, 2017, 05:29:17 pm
-
Hejo,
Jak ja dawno postów nie zakładałem, masakra
Jako że chciałbym zbudować poziomkę typowo miejską, potrzebuje jakiejś koncepcji bo pusty baniak,
Myślałem nad CLWB ale to to długie, a chciałbym dojeżdżać około 20 km codziennie, poziomka ma być zelektryfikowana, rama jak będę sobie mógł na to pozwolić będzie węglowa, zresztą wspomaganie też
coś ale http://www.ransbikes.com/library/into-the-ride-articles/itr037/ ale z pamperem z tyłu,
-
Jezeli ma byc zelektryfikowana i chcesz dojezdzac codziennie to lepie trajke + jakies polskorupy.
Docenisz jesienia na deszczu i wietrze a zima na lodzie i sniegu .
-
u mnie raczej sezon letni i nie codziennie.
-
gdzie ci będzie lepiej niż na trajce :-)
-
Z seryjnych "wzorów" na miasto.. Flux (v220?? miał takiego Yin) czy chociażby "półpoziomy" Giant Revive (Gazele Glider, czy inne)
Bardzo ciekawie wygląda też Pashley PDQ (tak jakoś mi wskoczył w wyszukiwarce), na kole 26/28" byłby ciekawym rozwiązaniem.
W sumie "do miasta" to chyba najlepiej pasuje SWB, tylko nie coś w "sportowej" konfiguracji, a bardziej pionowo.
Mały rozstaw osi, duża kompaktowość, idealna zwrotność, a wszystko na wysokości zbliżonej do "pionowych".
No i ciągle chciałbym zrobić sobie "Mikruska" jak Maćka/Mackenzen :D
-
Przede wszystkim to mozliwosci jezdzenia po chodnikach/kraweznikach
-
Ja jeżdżę swb z full amortyzacją kołami 26" po miescie i jest fajnie
-
No ja 2x20" i też jest dobrze - zjazd do 20 cm (do 20/h) i wjazd na 5 cm (do 5/h bo 2-3 cm łykam na pełnej prędkości) nie robi wrażenia.
-
Krawężniki na 26" na ful amortyzacji przy 15km luzik a do fabryki mam prawie 20km od domu i kawałek przez las a tu to 20km/h a jak fajny dzionek to i 25-28 lecę.Ale ful to niestety i waga roweru większa , ale wygoda jest super wiec coś za coś
-
Oj tam oj tam - dobra strategia to maskować wady i maksymalizować zalety:
1. jak droga kręta i mocno "oświatłowana" - wtedy małe kółka lepszę - łatwiej przyspieszyć a i zwrotność nieco lepsza
2. długie mało "oświatłowane" drogi - większe lepsze i płynniejsze ale małe też dają rade
W obu przypadkach full znacząco pomaga niwelować wagę - nie trzeba się zatrzymywać i zwalniać na progach czy kostce - można jechać bez zbytniego pośpiechu ale płynnie - i to jest maksymalizowanie zalet i maskowanie wad ...
Zresztą każdy rower je posiada ... współczuje ostrokołowcom na kostce ...
-
Z seryjnych "wzorów" na miasto.. Flux (v220?? miał takiego Yin)
Niezupełnie, mam M5-cmpct - zresztą z racji tego że ostatnio kupiłem fata i ciasno mi się w mieszkaniu robi to będę go sprzedawał - 3 poziomki na raz to zbyt wiele dla jednego :) Btw Cyklop nie był byś zainteresowany? W komplecie daję skrzynkę z laminatu na baterię podwieszaną pod ramą, spokojnie wytrzymuje ponad 8 kg aku.
-
gdzie ci będzie lepiej niż na trajce :-)
Trochę jak cytat z Happysad :)