forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: woldopeper w Stycznia 16, 2017, 09:17:57 pm
-
witam
Takie pytanie bo nie zepsułem nic ostatnio:
Rower co prawda poziomy ( giant trophy zwany krową-żona go lubi...) ... linki chowają się w ramę, pancerze dochodzą do ramy, dalej linka wchodzi w kolejny odcinek pancerza i do przerzutek.
Jak się zabrać do wymiany linek przerzutek, , bo jakoś nie mam koncepcji?
Tzn. się zastanawiam jak jest prowadzona linka w ramie , wymieniał ktoś linki w takiej konfiguracji?
-
pewnie sobie dynda w środku linka, tylko w karbonach możesz mieć zrobiony kanał, ale w staluchach to wyciągasz normalnie, nie ma jakiś stopów.
-
@ cyqlop tak- tylko ja się zastanawiam czy jak wyjmę starą linkę, to nową po prostu włożę w jej miejsce- czy będę musiał użyć jakiegoś patentu typu drut stalowy albo coś...
-
Do starej linki doklej pilota do niego (sznurek, drut, albo od razu drugą linkę) . Wyciągając linkę wciągasz pilota - a potem już z górki=)
-
@ klubowy - tak myślałem ... z tym pilotem, dzięki.
-
Zainteresowaliście mnie i poszukałem - ponoć można użyć odkurzacza, do wessania nitki, którą potem przeciąga się pilota (grubszą nitkę), którym potem ciągnie się linkę. Trzeba ustawić ramę aby potrzebna linka szła w dół - wrzucamy nitkę i zasysamy odkurzaczem, rzez drugi otwór.
-
w 90% takich kombinacji linka jest we własnym "tunelu". Pozostałe 10% to moje własne przeróbki :D
Mam tak w trzech rowerach.. a w jednym z tym problem: w środku jest jakiś syf (pewnie smar) i blokuje linkę. Pociągnięta chodzi dobrze, a popuszczona niekoniecznie (przerzutka tył to jest w ogóle koszmar, nie chce "spadać" na niższe biegi, szczególnie przy deszczu/mrozie)
-
Zbyt duże opory ruchu - być może masz jakiś "ciasny" zakręt i zgodnie z obowiązującymi wzorami mniejszy promień skrętu, przy rym samym kącie opasania powoduje również wzrost oporów.
A może po prostu zbyt gęsty smar? Bo rozumiem, że mechanizm przerzutki tylnej masz w stanie idealnym? W sensie, że czysty, nasmarowany, ze sprężyną powrotną o odpowiedniej sile?
W takim razie w tak długim tunelu może dziać się wszystko - przez lata nałapało kurzu i smar przepoczwarzył się w fazę kleju :)
Rozebrać, wyciągnąć linkę, wymyć porządnie tunel i nasmarować właściwym smarem.
Do takich miejsc osobiście lubię smar grafityzowany - paskudnie brudzi ręce ale ma naprawdę fajny poślizg i nie gęstnieje w niskich temperaturach. Ewentualnie dolać troszeczkę oleju niskiej lepkości - najlepszy byłby miksol. :)