forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: cody007 w Stycznia 12, 2017, 12:28:53 pm

Tytuł: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 12, 2017, 12:28:53 pm
Doradźcie mi jaki wybrać , raczej nowy bo z używkami można różnie trafić . Skok ramy około  50 mm do 60 mm max .   Długość całkowita około 172mm , długość montażowa 148 mm ( takie wymiary ma obecny "bujacz" ), szerokość montażowa 22 mm , wysokość od środka dolnego otworu tulejki nie więcej niż 10 mm . Oczekiwania : brak wpadania w bujanie na powtarzających się nierównościach ( np. drogi gruntowe ) .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Stycznia 12, 2017, 09:28:24 pm
Ja kiedyś zrobiłem takie coś zdawało egzamin znakomicie, tylko ten siłownik był słabej jakości ale jak by zastosować od klapy samochodu malutki był by ok. Największa zaleta nic nie kosztuje a działa.
(http://static.pokazywarka.pl/i/7236798/832678/7866492448-ef28c49d64-o.jpg)
 
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 13, 2017, 01:27:20 pm
Cytuj
Długość całkowita około 172mm , długość montażowa 148 mm ( takie wymiary ma obecny "bujacz" )
panie, a pan tą miare to z chin ma? może jakieś zdjęcie, bo jedyne co zrozumiałem to długośc montażowa , ale i tak się nie zgadza bo bo są 135 , 150 , 165 , 190 , 200 , 215 , 224 i coś 270 z hakiem

a dokładniej to są 135/20 , 145/25 , 150/25 , 165/38 , 190/50 , 200/55 i dalej nie pamiętam

o te 172mm długośc całkowita - ale czego ..

A skok wahacza liczy się na samym tłoku ile może się ugiąć tłok min-max i jaką " podróż " pokona tylna oś po łuku.tak, po łuku bo jest jedna oś obrotu :P po lini prostej tylko horst link działa :P

kiedyś w pionie jak kupowałem to facet w sklepie powiedział że rama ma skok 50mm, a ja wtf .. , i owszem ma 50mm, ale tłok, a na osi całego skoku było 148mm ;D

a kolejna sprawa to powietrze czy sprężyna? a jak powietrze to zwykła komora czy boostvalve :P
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 13, 2017, 03:00:26 pm
Wymiary "zdjąłem" suwmiarką , skok wahacza : od położenia w spoczynku do 20 mm od koła . Jaki ? Określiłem  w 1 poście , będzie asfalt , las , szuter , piach ( z racji szerokości opon to raczej będę prowadził rower  ) Znalazłem inny wątek o "damperze" - ten poprosiłem o usunięcie . Wszystkie uwagi i sugestie mile widziane .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 13, 2017, 03:16:10 pm
rozmiar dampera mierzy się od oczka do oczka weź zobacz jeszcze raz od od osi oczka dampera do drugiej osi dampera albo od początku oczka do konca drugiego. prawdopodobnie masz 150mm damper, jak wstawisz damper 165mm to podniesiesz tył i główka widelca sie wyprostuje bardziej przez co rower może stać się nerwowy podczas zakrętów . Jesli chodzi o damper 150mm to za dużego wyboru nie masz, musisz szukać powietrznego foxa retro, który będzie wymagać serwisu i jest cieżko dostępny ale ejst. Kombinować jak Tomek70 a jak chcesz damper 165mm to epicon, radium, fox rp2, raidon, widziałem jakieś dnm czy kindshocki ...
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Stycznia 13, 2017, 05:34:30 pm
Albo kombinacja i przespawanie uchwytu dampera ale wtedy pokombinować i zrobić regulacje ,ja na moim mogę wsadzić od 150 do 200
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 13, 2017, 10:48:24 pm
Wymiary wymiarami ( suwmiarka bez tajemnic ) , też mam kilka oczek do montażu . Tył w spoczynku może być chyba podniesiony bo jak dojdzie SAG to może się wyrównać .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Stycznia 13, 2017, 10:52:01 pm
Wymiary wymiarami ( suwmiarka bez tajemnic ) , też mam kilka oczek do montażu . Tył w spoczynku może być chyba podniesiony bo jak dojdzie SAG to może się wyrównać .
ja tak mam i jest ok jak usiądę to amortyzacja siada i jest normalnie wiec spoko
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 19, 2017, 08:40:20 pm
Co wiecie na temat takiego dampera - warto ?

https://www.olx.pl/oferta/damper-manitou-s-type-sr-spv-190mm-CID767-IDeDlyD.html
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Stycznia 19, 2017, 09:45:15 pm
Tylko czy na pewno sprawny bo mój też miał być sprawny i po serwisie ale bez serwisu sie nie obeszło i wymiany uszczelek.I lepiej by tłok był bez skazy bo ubytek może niszczyć uszczelki
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 20, 2017, 09:10:22 am
pierw piszesz że masz zwykłęgo uginacza, wiec wnioskuje że masz 150mm długośc dampera a chcesz teraz wsadzić damper który ma 190? toć to dupa się tak podniesie że kąt główki będzie prawie 90
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 20, 2017, 10:04:44 am
Może czegoś nie rozumiem - co to "główka widelca " - masz na myśli przedni widelec  ?( jaki zakres kątowy powinien być ) Widziałeś zdjęcia mojego roweru ? Może tam powinien być inny amortyzator ( wymiarowo , sprężyna odpada )
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 20, 2017, 07:42:12 pm
(http://wrower.pl/images/strony/004/full/jaki_rozmiar_ramy_rama_geometria.png)

To jest ten " HA "

im bardziej ostry tym bardziej rower narowisty np ja mam prawie w swojej 85 stopni względem ziemi i rower prosto jechać nie umie, przy prędkosćiach trochę większych mi myszkuje, im bardziej położony tym rower trudniej skręca, mówi się optymalny to 67-69 stopni ... jeżeli podniesiesz tył to główka się wyrówna do kąta prostego bardziej... ale spokojnie, storm miał chyba 90 i pewnie napisze ze rower jeździ prosto :P
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 20, 2017, 09:11:36 pm
OK.Zamontuję "uginacza" i pomierzę kąty to napiszę co wyszło .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 22, 2017, 12:26:02 pm
Po zamontowaniu "uginacza" pomiar na widełkach najwyżej jak się dało 69,7 stopni , podniosłem "uginacz" na około 200 mm i wskazało 78,4 .Pomiar na wsporniku kierownicy 72,3 po podniesieniu na 200 mm 79,8 .
Pojawił się problem z prowadzeniem łańcucha - leży na wahaczu po podniesieniu .Sprawa wygląda lepiej gdy łańcuch przeniosę spod rolki nad rolkę .Położenie fotelika (po podniesieniu) dało wygodniejszą pozycję ale korba zeszła w dół o 2,4 stopnia do niemalże poziomu - czy to może spowodować pęknięcie przed główką ramy ?

Pomiary w spoczynku .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 30, 2017, 01:53:33 pm
Więc damper rock shox  monarch rl 190x51 zamontowany , kąt widełek wynosi 77,6 stopni w spoczynku a po obciążeniu 75,4 stopni . Nie mogłem jeszcze przetestować roweru bo się zasmarkałem :( . Obawy związane z łańcuchem okazały zbyt wczesne ale pojawił się problem z podstawką - za krótka o około 7 cm ( 3 cm do posadzki + chyba 4 cm aby postawić rower ) . Podstawka jest aluminiowa średnica nóżek 16,20 mm . Podpowiedzcie jak wydłużyć te nogi aby wyglądało to dobrze . Myślałem o rurce miedzianej lub mosiężnej ale grubość ścianki 1 mm to chyba za mało .

 (https://images82.fotosik.pl/326/0f79c621fd96c4ddmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f79c621fd96c4dd)
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: tomo w Stycznia 30, 2017, 05:20:18 pm
U siebie przedłużałem podnóżkę rurką alu ze ścianką 1mm i drugi sezon nic się nie dzieje.
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Stycznia 30, 2017, 05:44:28 pm
A to ok. chociaż na razie w moim rowerze sprawę utrudnia akumulator i silnik w kole ( waga ) . Mam już pewien pomysł ale nie wiem czy nie uszkodzę nóżek podstawki  - w przypływie geniuszu przymierzyłem dźwignię-rączkę-pręt od kluczy nasadowych - taką "sztywną" treszczotkę i udało się wcisnąć na tyle aby nie wypadło .Suwmiarka wskazuje różnicę 0,20 mm między średnicą wew. nóżek a średnicą zew. klucza . Żeby nie zostać bez klucza nie będę sprawdzał tego pomysłu dopóki nie kupię drugiego - czyli jakieś 2 dni .
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 31, 2017, 04:01:55 pm
zmień na regulowaną:P serio, ja próbowałem przedłużać w swoim, to jak przedłużyłem to się bujął albo do przodu albo do tyłu, to uciąłem pod katem wspawałe podkładki jeszcze dla stabilizacji to opierał się przednim kołem cały czas bo ciężar ..., z tym ze w mojej samoróbce, tylny wahacz gdzie był zamontowany nie było równoległy z podłożem i szedł pod kątem , co owocowała że po rozłożeniu, rower na postoju czasem tą nózkę sam składał ;/
Tytuł: Odp: Damper zamiast "bujacza"
Wiadomość wysłana przez: cody007 w Lutego 07, 2017, 09:06:16 am
Komfort jazdy na monarch u jest dla mnie wystarczający - jestem zadowolony . Przeróbka podpórki powiodła się , rower stoi stabilnie nawet na niewielkich górkach ( pochylony przodem również ) .

(https://images82.fotosik.pl/344/974f56ec55209834gen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/974f56ec55209834)

Szkoda ,że sypnęło śniegiem - nawet przy delikatnym mrozie mogłem wyskoczyć ma 30-40 min .