forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: lechulysy w Października 06, 2016, 08:52:45 pm

Tytuł: mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: lechulysy w Października 06, 2016, 08:52:45 pm
Witam,
kierownica ASS - mam problem z indeksacją kierownicy, w trakcie jazdy lekko skreca

czekam na sugestie :)
Leszek
Tytuł: Odp: optima mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: fdx w Października 07, 2016, 06:46:04 am
Co dokładnie skręca?
Jadąc prosto rower skręca w jedną stronę (ściąga) czy jadąc prosto trzeba mieć lekko skręconą kierownicę.
Ten gwint na zdjęciu  jest uszkodzony? wgląda jakby część była odłamana. może dlatego nie ma płaszczyzny.

Czy ustawienie tylnego koła jest prawidłowe? Często przyczyny szuka się z przodu a winne jest ustawienie tyłu.
Samo ustawienie kąta kierownicy względem koła (na 90*) wyregulujesz długością drążka - jeśli twoj nie ma regulacji powinieneś może sprawić sobie taki z regulacją albo przerobić ten co masz - w połowie wytnij dwa centymetry, nagwintuj końcówki i połącz je nagwintowaną rurką dając kontry na końcówkach. (jeśli drążk jest zrobiony z rurki to wytnij 2cm nagwintuj srodek i połącz je kawałkiem gwintowanego pręta.)  teraz długość będziesz mógł regulować wkręcając lub wykręcając końcówkę w rurkę - ale wydaje mi się że widzę na końcu od strony kierownicy że regulacja jest  - albo mi się tylko wydaje że jest.

Czy osie pionowe obu kół - patrząc od przody lub tyłu pokrywają się?

Zrób też taki test - wybierz odpowiednio długi prosty odcinek tak zebys dał radę się rozpędzić zeby jechac idealnie prosto nie kręcąc kierownicą, upewnij się ze droga jest sucha i masz plamę wody czy kałużę przed sobą - przejedz przez nią i sprawdz czy ślady się pokrywają.
Tytuł: Odp: optima mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Października 07, 2016, 07:17:34 am
wyregulujesz długością drążka - jeśli twoj nie ma regulacji powinieneś może sprawić sobie taki z regulacją albo przerobić ten co masz - w połowie wytnij dwa centymetry, [...]
Przecież jest regulacja - mocowanie drążka można przesuwać po kierownicy, tym samym regulować kąt kierownicy względem widelca. Z drugiej strony dziwne, dlaczego drążek jest zamontowany do kierownicy zamiast do popychacza widocznego na fotografii.
Tytuł: Odp: optima mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: fdx w Października 07, 2016, 09:02:14 am
Przecież jest regulacja - mocowanie drążka można przesuwać po kierownicy, tym samym regulować kąt kierownicy względem widelca. Z drugiej strony dziwne, dlaczego drążek jest zamontowany do kierownicy zamiast do popychacza widocznego na fotografii.
[/quote]

Drążek nie jest wogole zamontowany - jest o tym napisane w pierwszym poście. normalnie byłby zamontowany do popychacza.
Patrze na końcówkę i zastanawiam się czy jest tam możliwośc wkręcenia - wykręcenia jej i tym samym regulacji długości.
Tytuł: Odp: optima mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: lechulysy w Października 07, 2016, 10:27:34 am
problemem nie jest koło - regulacja drążka to rozwiązuje; drążek mocowany jest oczywiście do mocowania kierownicy, które widać na fotce

Cytuj
Ten gwint na zdjęciu  jest uszkodzony?
nie mam pojęcia i dlatego pytam - może ktoś ma podobne rozwiązanie i będzie to wiedział

wracając do problemu postaram się jeszcze raz wytłumaczyć: w tym rowerze jest patent z dociąganiem kierownicy do pozycji "na wprost". Podejrzewam, że mechanizm (nie wiem sprężyna?) jest w mocowaniu kierownicy i zaczyna działać po dokręceniu do końca śruby mocowania kierownicy do ramy. Jak śruba nie jest dokręcona do końca to kierownica kręci się luźno i nie próbuje ustawić się w pozycji spoczynkowej.

W czasie jazdy to działa tak, że gdy po skręcie prostuję kierownicę to w pewnym momencie kierownica chce mi pomoć i sama się ustawia do pozycji "na wprost".  Widziałem już takie rozwiązanie np. w Nazca Passeo u kuzyna.
Niestety u mnie dociąganie nie ustawia idealnie kierownicy prostopadle do ramy tylko lekko skręconą - niewiele, ale mam dyskomfort psychiczny jak przy piszczącym łańcuchu :).
 
Chciałem obejść problem za pomocą regulacji drążka: prosta kierownica > prosto koło > prosto jedziemy. Ale niestety efekt dociągania działa i próbuje ustawić kierownicę w stanie spoczynkowym, czyli lekko skręconą co powoduje, że koło także wchodzi w lekki skręt i muszę cały czas kontrować siłę dociągania.
Z drugiej strony jeśli ustawię: "stan spoczynkowy" > proste koło > prost jedziemy to jadę z lekko skręconą kierownicą co jest denerwujące, ale lepsze niż kontrowanie.

Tak więc podsumowując pytanie brzmi: czy ktoś zna to rozwiązanie i wie jak wyregulować dociąganie tak, żeby w stanie spoczynkowym kierownica była idealnie "na wprost"?
Tytuł: Odp: optima mocowanie USS - problem z ustawieniem kierownicy
Wiadomość wysłana przez: fdx w Października 07, 2016, 10:44:50 am
Wyraznie widac ze ta końcówka gwintu na jednym zdjeciu jest połamana. moze przez to kierownica sie krzywo ustawia.
Nie rozumiem tego mechanizmu dociągania. mozesz zrobić jakieś zdjecia lub zobrazować to w paincie czy jakos?