forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: tomek70 w Maja 03, 2016, 09:24:49 pm
-
Trajaka elektrycznya silnik sparta li-ion 250 watt 24v zasilany z akumulatora 36V li-ion 30 Ah sterownik 30A. Silnik umieszczony w kole 26" opona 1.25 koła przednie 20" oponki 1.50 tarczówki treco. https://youtu.be/csmRQMUs6YU (https://youtu.be/csmRQMUs6YU)
-
Pogratulować kolejnego pozioma :) Jakie wychodzi Ci zużycie wh/km w trajeczce?
-
Wrzuć jakąś fotkę, bo tak przemknął na filmie, że niewiele obejrzałem ;)
-
W pierwszej wersji miałem w tej trajce silnik w kole 28" palił jak smok w porównaniu z poziomką na dwu kołach 28". Zaplotłem silnik w koło 26" i spalanie spadło do nawet myślę że mniej niż w poziomce. Prędkość jest ciut mniejsza ale dynamika wzrosła znacznie. Myślę że jak bym zaplutł w koło 24" prędkość była by około 28 km/h i spalanie jeszcze bardziej by spadło. Więc wychodzi mi na to, że powiastki o tym że silnik elektryczny nie potrzebuje przekładni należy między bajki włożyć. Może to być prawdą w płaskim terenie ale po górkach to się nie sprawdza.
-
Mam w jednym z rowerów małego huba przekładniowego na 48v i 17a max i faktycznie jest bardzo wydajny przy jeździe po prostej bierze około 6A pod górki do 17A.
Ale coś za coś - moment i prędkość ma jak 1/1000 tego co mam na mad maxie z mxusem w 66v i 80A.
-
Mam w jednym z rowerów małego huba przekładniowego na 48v i 17a max i faktycznie jest bardzo wydajny przy jeździe po prostej bierze około 6A pod górki do 17A.
Ale coś za coś - moment i prędkość ma jak 1/1000 tego co mam na mad maxie z mxusem w 66v i 80A.
Własnie zależy co chcemy osiągnąć, czy niskie spalanie czy dużą prędkość. Kiedyś zrobiłem rowerek z silnikiem z magmy z którego napęd szedł na pastę wiekobiegową było to super rozwiązanie. Tylko przy budowie roweru dużo więcej komplikacji . A tu wkładamy koło w ramę podłączony i po sprawie.
-
https://goo.gl/photos/dZHC5Ut1gbrfbJAy9 https://goo.gl/photos/4UsEdAPcMVLqcWdt8 https://goo.gl/photos/xotCXrhAuwWjrw5z9 kilka fotek z wycieczki do lasu.
-
Ooo, skąd masz ten materiał na fotelik, nie pęka ? Mógłbyś wrzucić jedno zdjęcie z bliska fotelika ?
Z góry dzięki za odpowiedź !
-
Tesla z nowym silnikiem https://youtu.be/C3-hGlbYItw
Materiał u mnie w firmie chcieli wywalić na śmietnik. Więc to przygarnełem to coś jak płótno żaglowe z warstwą gumowaną z jednej strony nie wiem jak to się nazywa ani gdzie kupić leżał w firmie gdzieś od czasów komuny?
-
Takie tam google zrobiło :) https://www.youtube.com/watch?v=PpaKJuFG0j0&feature=youtu.be
-
Tesla dostał nowy silnik to wiecie. Długo zbierałem się do innego zamocowania akumulatorów aż się zebrałem i zrobiłem. Poprzednio akumulatory były wysoko i na zakrętach lub dołach rower był mniej stabilny wiadomo im niżej środek ciężkości tym lepiej teraz akumulatory przeniosłem dużo niżej rower też dostał nowy sterownik z systemem pas i zwiększeniem prędkości obrotowej o 20% rozpędza się teraz do 35/h na manetce na pasie wiadomo ograniczenie do 25. Rower dostał tajny system dezaktywacji :) manetki. Jest tajny więc nie pytajcie jak zrobiony powiem tylko tyle że nie jest to wyłącznik ani kontrakton :) Poprzez obniżenie środka ciężkości znacznie lepiej się prowadzi, fajny jeż też nowy sterownik ma funkcję pracy z silnikami hallotronowymi i bez hallotronowymi dzięki temu dalej jeżdżę po sfajczeniu hallotronu przez zwarcie w badziewnych chińskich kabelkach, na których izolacja się rozpada od samego patrzenia:( Bez hallotronów całkiem fajnie się jeździ tylko przy ruszaniu troszkę silnik się zastanowi. Ale jak już ruszy to chodzi całkiem płynnie. Wszystko działa znakomicie każdą wolną chwilę wykorzystuje aby pojeździć w miesiącu przejeżdżam powyżej 800 km jeżdżę głównie na manetce rzadko wspomagam.
(http://static.pokazywarka.pl/i/6976911/496869/img-20161001-174316.jpg) (http://static.pokazywarka.pl/i/6976911/937694/img-20161001-165834.jpg) (http://static.pokazywarka.pl/i/6976911/710293/img-20160925-141425.jpg)
-
Bateria pokaźna, jaka pojemność? Nie myślałeś żeby zrobić dwie mniejsze symetrycznie?
-
Bateria składa się ze 100 ogniw 10 S 10 P teoretycznie ponad 30 Amperogodzin. Praktycznie nigdy nie rozładowałem jej do końca największy dystans jaki przejechałem to 80 km bez kręcenia i mi się znudziło. Co do rozłożenia symetrycznie baterii to nie chcę komplikować to raz, a dwa że nie czuć nierównomiernego rozłożenie masy pewnie jak by była amortyzacja z przodu może trochę by się to odczuwało. A tak jest ok. Planuje jeszcze zrobić odzysk energii z hamowania zamówiłem już u chińczyków przetwornicę ale to w przyszłym sezonie jak się uda.
-
30 amperogodzin - super :)
-
Może nie z hamowania a podczas jazdy niech ładuje (jak się da)
-
. Planuje jeszcze zrobić odzysk energii z hamowania zamówiłem już u chińczyków przetwornicę ale to w przyszłym sezonie jak się uda.
Może nie z hamowania a podczas jazdy niech ładuje (jak się da)
? ???
-
Może nie z hamowania a podczas jazdy niech ładuje (jak się da)
Tak jak proponujesz nie bardzo, ale nasz kolega Yin założył wątek na forum arbiter z takim pomysłem https://www.youtube.com/watch?v=7hfClQh3rxM Czyli rower z przewodem zamiast łańcucha.
-
raht racer tak ma :)
-
I wiele innych konstrukcji: 2kołowy velomobil Kamila Maneckiego, jakiś czarny włoski velomobil trójkołowy.....
-
Jak zima to tylko na elektrycznej trajce :) (http://static.pokazywarka.pl/i/7239464/690241/p-20170112-190816.jpg)
(http://static.pokazywarka.pl/i/7239464/811520/p-20170112-190759.jpg) Na siedzeniu testowana gruba warstwa gąbki cieplutko w tyłek i płynie po dołach jak na chmurce:)
-
Klasyka filmu w starym kinie "Breja" http://roaming-initiative.com/mediagoblin/u/romek7008/m/movie/
-
drift 'em all ;)
-
tomek 70 mam pytanie odnośnie prądów. Czy sprawdzałeś może jaki prąd bierze silnik przy jeździe ze wspomaganiem nogami przy prędkości koło 22-23km/h?
-
Niestety nie sprawdzałem teraz właśnie robię watomierz to znaczy w chińskim watomierzu wymieniam ekran na podświetlany i ma mi słuzyć za watomierz. Na naładowany akumulatorze zasięg mam około 100 km bez kręcenia. z średnią prędkością 20 km/h w akumulatorze jest 100 ogniw po 3000Mah każde ale to oczywiście pojemność katalogowa. Jak dobrze pamiętam to na tej ciężkiej trajce zużycie wynosi na trasie 7,6 wata co przy rowerze dwu kołowym jest bardzo dobrym osiągnięciem. Silnik to bez przekładniowy Giant Hybrid 250 wat 36 volt ale śmieszne te dane znamionowe bo silnik jest bardzo duży te dane to chyba tylko ze względu na przepisy przy zasilaniu napięciem znamionowym przy manetce odkręconej na ful 30 Amper sterownik w lecie po jeździe silnik jest ledwo wyczuwalnie ciepły.
-
Zima :) http://roaming-initiative.com/mediagoblin/u/romek7008/m/zawadowka/
-
Tomku,
Widziałem Cię kilka razy przelotem na Chełmskiej Lubelskiej. Fajnie się Twoje wozidło prezentuje ;)
Musimy się któregoś weekendu umówić na wspólny przejazd ;)
-
Tesla odszedł już w odmęty niebytu :) Nie przypadł mi do gustu jazda trójkołowcem strasznie nudna jest :(. Teraz doszedłem do przekonania że potrzebuję dwóch rowerków zwykły to znaczy elektryczny do miasta pionowy i taki już poczyniłem, oczywiście rama mojego pomysłu już jeździ testowo. Za jakiś miesiąc myślę będzie pomalowany i skończony. I drugiego poziomego niskiego low racera doładowanego elektrycznie na wycieczki poza miasto z prędkością przelotową 45/h Miałem takie MBB na którym jeździłeś ale ze względu na wadę kręgosłupa która przy MBB się powiększała nie mogłem dalej nim jeździć. Drugim będzie najprawdopodobniej FWD low racer a z tyłu silnik przekładniowy w kole 28" 36V przewoltowany na 48V zobaczymy. Umówić się zawsze możemy ale niestety na razie na jazdę prototypem pionowca, nieźle śmiga :).
-
tez sobie pionowca na miasto skladam. z tym ze u mnie naped opieram na bafang 750w48v middrive napedzajacy przekladnie nuvinci... (chyba zwaiowalem... masakra jakie to ciezkie). rower w typie beach cruiser. ale ja nie maluje tylko lakier bezbarwny, zostanie surowa stal i dodatki ze starej skóry (bateria schowana w starej skórzanej ladownicy wojskowej). wrzuc zdjecia swojego.
wybaczcie panowie offtopik nie trzymajacy poziomu...
-
Teraz doszedłem do przekonania że potrzebuję dwóch rowerków
Prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1.
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinieneś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku :) .
Roboczo można przyjąć: mtb w teren, poziom na szosę i wycieczki, miastowy / zimówka jako wół roboczy. W celu zwiększenia liczby kombinacji można zastosować rozdzielenie na elektryka i analoga ;)
http://www.trzymajkolo.pl/2013/01/na-stronie-velominati-rules-mozna.html :)
-
Dobra fotki i nie zadawać głupich pytań :)
(http://static.pokazywarka.pl/u/m/s/1ea6647e482bbe638f7d2d143e3715f1_orig.jpg)
(http://static.pokazywarka.pl/n/g/u/83a0ae59bbb91298b2b5aa50bd74e68e_orig.jpg)
(http://static.pokazywarka.pl/l/a/0/a5e2249a667604a47f8e87422fb7d92b_orig.jpg)
-
To ja zadam pierwsze :) jaki wymiar kwadrat rury dałeś i czy wahacz tylni Ci się nie gnie :)
-
Fajny :) Jedno mnie zastanawia- masz wąskie mocowanie wahacza - nie czujesz trochę braku sztywności tyłu przy wchodzeniu w zakręty? Profil ramy to na oko 35x35?
-
Profil ramy to 40/27/1,5 Profil wahacza 25/25/1,8 jak sie nie myle chociaż sptzedawca m?wił 1,5.
Takie profile stosuje od lat w swoich konstrukcjach i wszystko jest ok.nic mi nie peka ani sie nie gnie
Wahacz jest wystarczająco sztywn y nia problemu wprawdzie waze niecałe 70kg ale akumulator i
silnik są dosyć ciężkie.
-
Ile waży cały rower z aku i silnikem
-
Jak będę na złomie imię to zważę . Ale sama rama jest lekka.