forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno elektryfikacja => Wątek zaczęty przez: fdx w Marca 03, 2016, 06:22:25 pm
-
Znalazlem cos takiego.
http://www.alibaba.com/product-detail/electric-bike-accessories-cruise-control-for_60081909479.html?spm=a2700.7724857.29.48.helilQ
Czy da sie takie cos zmontowac (pytanie tu do michala i zestawu ktory od niego kupilem).
Jako ze z silnika bede korzystal jako wspomagania pedalowania celem uzyskania odpowiednio wysokiej predkosci sredniej na trasie do i z pracy (30km w jedna strone) takie cos byloby idealne. Jakas automatyka dodajaca i odejmujaca prądy z silnika w zaleznosci od mojego pedalowania i uksztaltowania terenu tak by utrzymac stałą zadaną predkosc (mam takie cos w samochodzie i czesto z niego korzystam).
-
Hej zawsze korzystałem z tej funkcji elektronicznej w sterownikach infineona, ten z linka mógłby być fajny z tego co widzę ma on jakiś układzik. Zapewne dochodzi tam zasilanie i powrót z manetki a + / - steruje się napięciem zwrotnym na złącze manetki w zakresie 1,1-4,5V.
Nie bardzo wiem do czego jest ta dodatkowa kostka. Zapytaj kolegów na forum.arbiter.pl może ktoś z nich korzysta z tego :)
-
Większość sterowników ma opcję tempomatu, działa ona tak że manetką ustalasz sobie jak chcesz jechać, wciskasz przycisk chwilowo-zwierny i puszczasz manetkę a silnik jedzie z zapamiętaną prędkością. Jest to bardzo wygodne i sam używam w moim rowerze. A na przycisk nada się spokojnie np. to:
http://www.maxev.pl/p158,panel-przyciskow-na-kierownice-2x.html
Zielony przyciski jest chwilowy, pod niego podpinasz tempomat. Czerwony jest typu on/off, do wykorzystania wedle uznania (ograniczenie mocy, wsteczny etc.).
Btw, przy używaniu tempomatu pamiętaj o zastosowaniu specjalnych manetek z kontaktronami do jego rozłączania. Wszystko jest fajnie póki nie zdarzy się awaryjne hamowanie, gdzie odruchowo wciśniesz hamulec a nie przycisk tempomatu do jego wyłączenia...
-
przy silniku przekładniowym to dużych mocy nie ma... z resztą zwykły hamulec jak się dobrze wciśnie to i continenta na 3KW zatrzyma...
Fakt, tas pisał kiedyś, że w każdym sterowniku są te same elementy płytka jest wydrukowana, a chińczyk nie wyprowadza kabli bo chce zaoszczędzić.
Na płytce wyjście na tempomat jest zazwyczaj oznaczony symbolem Q lub HX złącze XX w tym sterowniku to pewnie samonauka. Żeby jednak się do tego dobrać niestety trzeba odkręcić te boczne śruby, a one mocują tranzystory pomiędzy nimi jest pasta termoprzewodząca... trzeba uważać, żeby jej nie zdjąć, bo tranzystory szlak trafi podczas jazdy;
Musiałbyś rozebrać sterownik i spojrzeć jakie masz oznaczenia na płytce i dolutować przewód do złącza Q, lub HX i drugi do masy (GND) i zrobić pomiędzy nimi wyłącznik mono-stabilny NO. W sterownikach BLDC steruje się pomiędzy przewodem a masą. Ja mam teraz podobne sterowniki tzn, 100% te same funkcje, ale zmienił mi się kształt obudowy i kolory kabli. Jest spora szansa, że jest dokładnie taka sama płytka drukowana z tymi samymi funkcjami (te sterowniki co ci wysyłałem brałem od 3 lat ale niestety aktualnie musiałem zmienić dostawcę.
-
michal widzę ze jesteś obczaskany z tematem mam pytanie z innej trochę beczki czy nie obiło ci się o uszy coś na temat softów do goldenmotor magic 5 edge
gdzieś czytałem ze można go ciągnąć bez ingerencji do 1500 w i 700rpm po zmianie softu
jakby co to zapraszam na pw ;)
-
Mysle ze raczej bym kombinowal ze sterowaniem prądu z manetki. Siedze troszke w arduino i moze pokombinuje jak to zrobic. arduino musialby znac rpm silnika - (czy ze sterownika mozna wyprowadzic taka informacje? ) i na tej podstawie zmniejszalby lub zwiekszal prac sterujacy z manetki - symulowalby krecenie manetka. - wtedy cel bylby ten sam bez ingerencji w sam sterownik.
(btw. pracuje od 20 lat w serwisie komputerowym wiec na grzebaniu w elektronice troche sie znam, silniki elektryczne i sterowniki to dla mnie nowosc ale i to ogarne..)
-
Jak znajdę chwilę czasu to rozbiorę sterownik ten co mam i zobaczę czy nie ma wyjścia z tempomatu. Tym przyciskiem blokuje się zadane napięcie z manetki i rower będzie jechał tak długo, aż nie skasujesz te prędkości albo ponownym naciśnięciem przycisku, albo nie podasz impulsu z klamki hamulcowej kasowało to także ruszenie manetką, ale upewnie się, czy w tym sterowniku też to działa i napiszę.
-
Co do magicpie to ostatni model to był MP2 albo MP3 który testowałem i maxev dawał do nich zewnętrzny sterownik. Ja pamiętam, że śmigało to wyśmienicie na 60V ze sterownikiem 9 mosfet.
Tymi silnikami handluje generalnie Bartek ze sklepu Maxev.pl wejdź na stronę i wyślij mu email może on coś podpowie.
Spora kopalnia wiedzy do ebajków jest na forum.endless-share.com przeglądając to powierzchownie rzuciły mi się w oczy jakieś soft ale niestety nie darmowe do magica. W oryginalnym z tego co kojarzę ktoś pisał, że prędkość jest regulowana w oprogramowaniu, z własnego doświadczenia wiem, że każdy silnik jedzie tak szybko jak duże podasz napięcie od którego zależy prędkość przełączania faz.
-
dzięki ;)