forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: kamilrozanski w Października 29, 2015, 03:10:15 pm

Tytuł: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: kamilrozanski w Października 29, 2015, 03:10:15 pm
Jak w temacie, 20' z przodu wyglądające tak:
(http://images77.fotosik.pl/25/54de4fce3d40b0acmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/54de4fce3d40b0ac)

czy wg mnie ciekawsze ale mniej użyteczne 26' wyglądające tak:
(http://images78.fotosik.pl/25/cebbb6a09a423818med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cebbb6a09a423818)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Października 29, 2015, 03:33:08 pm
Według mnie użyteczne i wyglądające będą 20" :D
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: kamilrozanski w Października 29, 2015, 03:42:14 pm
pomyliłem proporcje, to będzie 20 cali, tamto pośrednie to coś koło 24'
(http://images78.fotosik.pl/25/b8bbd0055acd564cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b8bbd0055acd564c)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: gajowy w Października 29, 2015, 03:49:45 pm
No to ja obstawiam za 24" . Ładnie będzie wyglądało i na użyteczności wiele nie straci do 20". :D
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: klubowy w Października 29, 2015, 05:35:31 pm
Też jestem za średnim 24'  ;)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: golden w Października 29, 2015, 07:29:48 pm
Ogólnie 24 będzie lepiej wybierać nierówności naszych polskich dróg.
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: 3x3 w Października 29, 2015, 07:31:14 pm
Według mnie użyteczne i wyglądające będą 20" :D
Mam takie skrzywienie, ale wszystko bym widział na dużych kołach  ;D . Wpaść w dziurę na 20" a na 24" robi różnicę. Jestem za dużymi  :)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Października 29, 2015, 07:59:10 pm
Ze wszystkimi mi się podoba, ale tak jak koledzy mówią ze względu na dziury to duże koła raczej.
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: karbowsky w Października 29, 2015, 08:01:02 pm
Osobiście mam 2 traje (jedna 20 druga 24 z przodu)
20" szybsza kosztem komfortu
24" wolniejsza ale w teren lepsza
użyteczność : 24
osiągi            : 20
zawsze jest coś za coś...
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Października 29, 2015, 08:28:11 pm
Ja obstawiam 20
Mniejsze dziury pod spodem - mniej wieje :)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: Yin w Października 29, 2015, 11:35:32 pm
20" łącznie z tyłem. Z przodu bo:
- Większy dobór opon niż dla 24"
- Będzie lepiej ( ciaśniej) skręcać
- Mniejsze otwory = lepiej.

Z tyłu bo:
-Więcej miejsca na bagaż
-Jedna dętka zapasowa na cały rower
-Ewentualnie silniki elektryczne w postaci mocnego huba w kole 20" dają efekt schodzenia z rowerów na miękkich nogach :)


Myślę że w takiej konstrukcji problem i koszt dorobienia większych blatów dla korby dla koła 20" to drobiazg.
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: oblivion w Października 30, 2015, 09:12:02 am
IMHO 20x26, to nie pojazd w teren tylko chyba raczej na asfalt ;)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Października 30, 2015, 12:02:59 pm
Nie trzeba większych blatów wystarczy przekładnia pośredna. Wtedy jest dużo więcej biegów i większe przełożenia, zamiast rolki.
 

Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: kamilrozanski w Października 30, 2015, 01:36:49 pm
tak to wygląda z 3 x 20''
(http://images77.fotosik.pl/28/a84a9bd29af42539med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a84a9bd29af42539)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: grzeziu w Października 30, 2015, 01:53:48 pm
a co to za program do takich rekonstrukcji
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: kamilrozanski w Października 30, 2015, 02:00:36 pm
troszeczkę zaawansowana odmiana painta :) :)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: AGA w Października 31, 2015, 04:19:59 am
Kamil  z tylnym kołem 26 lepiej wygląda
prześwit w miejskiej dżungli się przydaje  ;)
ten projekt jest fajniutki jak masz to puść rzut przodu
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: kamilrozanski w Października 31, 2015, 12:38:35 pm
a tak z przodu wygląda:

(http://images76.fotosik.pl/30/7f62ba18912e7716med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f62ba18912e7716)
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Grudnia 12, 2015, 04:59:19 pm
Ja raczej bym polecił poprawę widoczności, czyli obniżenie. Ta bardzo wysoka burta może i nadaje "rasowości" (jak auto sportowe), ale niekoniecznie będzie zapewniała odpowiednią widoczność.

A co do wilobiegowości, itp.. Czy myślałeś o zastosowaniu wału zamiast łańcucha?
Tytuł: Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Grudnia 17, 2015, 12:03:35 am
20" łącznie z tyłem. Z przodu bo:
- Większy dobór opon niż dla 24"
- Będzie lepiej ( ciaśniej) skręcać
- Mniejsze otwory = lepiej.

Z tyłu bo:
-Więcej miejsca na bagaż
-Jedna dętka zapasowa na cały rower
-Ewentualnie silniki elektryczne w postaci mocnego huba w kole 20" dają efekt schodzenia z rowerów na miękkich nogach :)


Myślę że w takiej konstrukcji problem i koszt dorobienia większych blatów dla korby dla koła 20" to drobiazg.



Się podpiszę pod tym co kolega napisał ;)


I dodam: to że (prawie)żaden z istniejących na rynku velomobili nie ma z przodu koło większe od 20", to chyba coś oznacza.
Chodzi przede wszystko o promień skrętu. I tak często jest baaardzo duży, a co dopiero z większym kołem.

Z tyłu jeśli mają 26+ to tylko dla łatwego uzyskania odpowiedniego przełożenia, bo szybkie velo na prostej poleci z 50 bez problemu, a starczy -1% by poleciał 70+ no więc często spotykany jet blat 60+ zębów na kole 26 cali.
Owszem kosztem przestrzeni bagażowej.

Jako że ten velomobil jest raczej użytkowy, i dodatkowo będzie wyposażony w silnik elektryczny,
myślę że lepiej dać 20" z tyłu też, i cieszyć się z większej przestrzeni, a ew. kwestię braku wysokich przełożeń rozwiązać z pośrednictwem middrive-a
gdzie także można zrobić tak że większość napędu będzie schowano w środku, a do piasty tylnego koła tylko krótki łańcuch, czy jeszcze lepiej - pasek zębaty.
Bo nie będzie się napęd brudził, zmiana tylnego koła może być łatwiejsza (np. u niektórych jest nawet jednostronne mocowanie tylnego koła, no więc żeby dętki zamienić nie trzeba nawet zdejmować koła.
Jeżeli silnik elektryczny będzie nie w piaście koła, to można to wszystko zintegrować jakoś elegancko w środku, z tylko jednym mocnym 1rz szerokim łańcuchem do tylnego koła, lub paskiem.

Co do dziur.. no, jest amortyzacja, to powinno starczyć. Jasne, że jeszcze lepiej z większym kołem, ale nie jeżeli to łączy się promieniem skrętu niczym autobusu.


Pozdro