forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Draco w Kwietnia 07, 2009, 09:49:21 pm
-
Witam :3
Otóż, od jakiegoś czasu trapi mnie jedna rzecz. Mianowicie zastanawiam się, dlaczego w rowerach zarówno pionowych jak i poziomych wykorzystuje się tylko dwie przekładnie ? Przecież teoretycznie, gdyby dodać jeszcze jedno przełożenie można by było uzyskać bardziej płynną regulacje, zawrotne prędkości oraz łatwiejsze podjazdy ( nie tyle szybsze co mniej męczące ). Czy chodzi tutaj o jakieś straty na dodatkowych przekładniach ? Czy może o coś jeszcze innego ? Za wszelakie odpowiedzi serdecznie dziękuję
-
Nie stosuje się ponieważ dużo przełożeń by się dublowało i w efekcie było by mniej przełożeń niż to by wynikało z liczby zębatek.
np 3x7 (21 przełożeń) efektywnych może ze 20.
-
Po za tym zwiększa to masę konstrukcji, a na podjazdach głównie ją się czuje.
-
Proszę admina o usunięcie tego postu. Ach te zakładki:P
-
ale po co usuwać człowiek pyta to trza wyjaśnić ;). Mój CLWB miał podwójne przełożenie, to prawda że miał płynniejsze biegi, można było osiągnąć większy zakres przełożeń. Podstawowym powodem dla którego je zdemontowałem to.... awaryjność. sprawiało kłopot w użytkowaniu. pomijam wagę bo aż tak bardzo na odchudzeniu mi nie zależy. Po odjęciu konstrukcja stała się niezawodna, i ładniej wygląda i jest prostsza w obsłudze (mniej kabli przerzutek i innych drobiazgów) pozdro