forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: lechulysy w Czerwca 19, 2015, 11:52:06 am
-
Witam,
do poziomki żony kupiłem używany damper jak w temacie. Chcę go wyregulować i mam pytania:
- jaki przyjąć SAG?
- damper ma komorę pozytywną i negatywną - ile się pompuje do negatywnej?
wg manuala jaki udało mi się ściągnąć wartość ciśnienia powinna być od 100 do 250 PSI, a po ustaleniu SAG komorę negatywną powinno się napompować tak jak pozytywną
ten mój ma niebieską wajchę - manuala mam do starszej wersji z pokrętłem - w jakiej pozycji powinna być ustawiona?
chodzi mi o wstępne ustawienie amortyzatora, żeby mieć jakiś punkt wyjścia - testy chcę zrobić na szutrówce z dołkami - może ktoś go miał i podpowie mi co praktycznie jest najlepszym ustawieniem
Leszek
-
Ja mam bez negatywnej (komora negatywna jest stały na 300 PSI azotem dmuchana) ale ogólnie polecam tak - napompuj poz/neg tak abyś uzyskał SAG na poziomie 50% (ilośc PSI zależna od przełożenia wahacza - zazwyczaj powinno wystarczyć dla 1:1 na początek ok. 120/120 potem pompuj pozytywną o 10 PSI w górę a negatywną -10 PSI w dół aby uzyskac SAG ok 40% dla wygodnej jazdy po wszystkim lub ok. 20% dla jazdy TYLKO po równym.
Ja mam 40% dla 190/50 mm i mam wygodnie niezależnie od miejsca jazdy.
Mam dodatkowo amortyzowany przód (bardziej obciążony - przód (55%)/tył (45%) więc musiałem zgrać trzy rzeczy - PSI w oponach, PSI przód i PSI tył.
Ponieważ poruszam się po bliżej nieokreślonych nawierzchniach (asfalt, kostka, szuter, pole - czyli miasto i podmiasto) to wynikowo wygląda to tak po próbach.
Przód opona 80 PSI (ładnie przy 2,20 wyłapuje drobne nierówności), amor 125 PSI (SAG 40% i wyłapuje większe 2-3 cm), Tył opona 55 PSI (2,15 tez ładnie łapie nierówności), damper 135PSI (SAG 40%).
A kiedy asfalt dalszy to oba amory na sztywno (bo maja blokade ) i jazda ...
-
komra pozytywna to ogółem ugiecie wstępne, czyli odpowiada za twardość,a negatywna to chodzi o dobicie, kiedy ma się utwardzać, ja w poziomie jak testowałem powietrzniaka dawałem sobie na teście że największą przeszkodą będzie krawężnik, i tak też ustawiłem grunt żeby nie dobijał po zjaździe z kilku cm