forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: w.t. w Kwietnia 19, 2015, 08:36:46 pm

Tytuł: Long John
Wiadomość wysłana przez: w.t. w Kwietnia 19, 2015, 08:36:46 pm
No i się udało. Trwało to dłużej niż się spodziewałem, ale zdążyłem przed założonym terminem. Jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia - pasy bezpieczeństwa, nóżka i przerzutki. Nie mniej jednak już mogę zacząć uczyć się jeździć i czerpać przyjemność z jazdy. Trzymajcie kciuki, żeby mojemu synowi też się spodobało! ;-)
Pierwsze zdjęcia 'gotowego produktu' na http://theboxbike.blogspot.com
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: Yin w Kwietnia 19, 2015, 09:34:00 pm
Jest super gratulacje :) Przerzutki wybierz raczej w piaście - ruszenie z ciężarem pod górkę na twardym przełożeniu może być problematyczne. Po za tym nie będzie problemów z osłona łańcucha.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Kwietnia 20, 2015, 05:38:31 am
Drążek kierownicy może mieć tendencje do skręcania się wzdłuż osi poziomej. Tylną końcówkę powinieneś wymienić na coś, co pracuje tylko w osi pionowej.
Jak ze sztywnością ramy jednobelkowej?
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Kwietnia 20, 2015, 08:43:30 am
Na moje niewprawne oko, to będziesz miał problemy z przodem. Koło będzie trochę trudne do opanowania, pod obciążeniem będzie myszkował.. a potem zaliczysz OTB-TTB (over the bar - to the box). Dodaj wzmocnienia do rury sterowej i pod skrzynię z przodu, chociaż takie jak za rurą kierownicy.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: w.t. w Kwietnia 20, 2015, 08:27:55 pm
Po kilku nowych kilometrach ewidentnie brakuje wzmocnienia rury sterowej - niezbędny jest jeszcze jeden punkt podparcia bo czuć jak całość się wygina przy hamowaniu czy mocniejszym zaparciu na kierownicy. Jazda bez przerzutek na dłuższym niż 3 km dystansie też przestanie być przyjemna jeśli będę myślał tylko o przedostaniu się z punktu A do punktu B. Obecnie gdy wyjeżdżam tylko dla zabawy jest ok, ale czuję że bardzo szybko zechcę pożegnać się z obecnym jednym przełożeniem.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: janxx w Kwietnia 21, 2015, 06:11:24 am
Gratuluję konstrukcji, przybył nam kolejny ładny i praktyczny pojazd. Na moje oko przydało by się jeszcze jedno oparcie pod podłogę skrzyni, w miejscu gdzie pasażer najczęściej staje nogami czyli pośrodku. Optyczny ład burzy trochę wystająca wysoko ponad skrzynię rura sterowa z przodu i jak na mój gust zbyt daleko do przodu wysunięte koło przednie, to miejsce można było wykorzystać na dłuższą paczkę. Przerzutki najlepiej wybierz w piaście, można je zmieniać przy zatrzymanym rowerze. Będziesz miał trochę więcej roboty z przeplataniem koła, ale odwdzięczą ci się łatwym ruszaniem z obciążeniem.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: Tef w Kwietnia 23, 2015, 09:56:44 pm
Fajny projekt  :).
Zapraszam na imprezę w czerwcu pt. "Dni Bełchatowa" będzie prezentacja naszych rowerów itd, itp.
Broda Ci nie przeszkadza przy spawaniu?  :D
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: w.t. w Kwietnia 24, 2015, 03:12:39 pm
Dzięki za wszystkie uwagi i spostrzeżenia. Jak pewnie u większości z Was całość jest niekończącą się 'pracą w toku' :-) Jutro zakładam pasy bezpieczeństwa, choć pierwsza próba jazdy z dzieckiem już się odbyła (bez pasów, powoli, na prywatnym terenie) i wypadła dość blado - Młody (kończy dwa lata w poniedziałek) na samo wsadzenie do skrzyni reaguje płaczem.
Liczę, że po kilku próbach się przyzwyczai a po kilku następnych mu się spodoba. Na razie bardziej komfortowo czuje sie na podłodze skrzyni, nie na ławeczce, najlepiej otoczony poduszkami, a i tak te kilka minut które w sumie przejechaliśmy odbyło się na 'włączonej syrenie'
Jeśli chodzi o zmiany dla mnie to czekam na dostawę dłuższej sztycy podsiodłowej, bo obecna jest za krótka - 35 cm, ta dłuższa na którą czekam jest jedyne 5 cm dłuższa, ale zawsze coś.
Jestem też w trakcie poszukiwania używanej piasty z przełożeniami, bo jak usłyszałem, że koszt nowej (plus manetka i wszystko co potrzebne) to ok. 300 zł to moje przekonanie, że takie rzeczy najlepiej kupić nowe przestało być taki istotne.

Co do brody i spawania - na zdjęciu jest Michał, który mi to robił (sam nie umiem spawać - kiepska sprawa dla kogoś kto robi rower...). Mówi, że ma brodę z tytanu i to się chyba potwierdza :-)
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Kwietnia 29, 2015, 08:36:53 pm
Mogę ci polecić człowieka od którego kupiłem już dwie piasty wielobiegowe i sprawują się dobrze. Jedna pracowała nawet jako przekładnia do silnika elektrycznego i nadal żyje.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: w.t. w Maja 07, 2015, 09:36:17 pm
Tomek70 dzięki za namiary. W międzyczasie postanowiłem zaprzyjaźnić się ze znanym polskimi portalem aukcyjnym  ;) i poluję na rowerek dziecięcy z piastą nexus3 od razu na kołach 20', może się uda i zaoszczędzi mi kłopotu z przeplataniem koła a przy okazji będę miał komplet razem z manetką (przy odrobinie szczęścia w dobrej cenie). Trzy biegi powinny mi wystarczyć biorąc pod uwagę, że long john nie będzie moim codziennym środkiem transportu, ma jedynie służyć do jazdy rekreacyjnej z dzieckiem a przy tym 3 przełożenia powinny dać radę.
Tytuł: Odp: Long John
Wiadomość wysłana przez: w.t. w Lipca 14, 2015, 10:07:54 am
Pomysł z kupieniem roweru dziecięcego na allegro nie wypalił więc skontaktowałem się z gościem od Tomek70 - wszystko szybko, profesjonalnie i w dobrej cenie. Gdyby ktoś szukał przerzutek w piaście również polecam, można go znaleźć na olx - http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1tHxt/ Po wysłaniu towaru dzwoni i mówi, że wysłał, oferuje pomoc w wyjaśnieniu co i jak gdyby były problemy (nie było).
Kupiłem koło z 3 przełożeniami w piaście - w zupełności wystarczy na moje potrzeby - i już właściwie niczego mi nie brakuje, tylko wsiadać i jeździć (co zresztą robię codziennie :-))