forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sznurki => Wątek zaczęty przez: fdx w Lutego 06, 2015, 11:13:24 am
-
https://www.indiegogo.com/projects/3-speed-front-bicycle-gearbox-efneo/
Zbierają chłopaki fundusze. Calkiem niezle to wyglada. (tylko troche drogie to)
-
Temat Efneo był już poruszany na Forum.
-
Fajnie by było gdyby wypościli coś w rodzaju dual drive pod korbę. Planetarne 3 w supporcie + 3 standardowe blaty.. A jak by jeszcze dorzucić z tyłu dual drive... ;)
-
...to sprawność przeniesienia napędu spadnie o jakieś 50% :-)
-
Teoretycznie, w praktyce nie widzę żadnej różnicy na średniej na dual drive i na normalnej kasecie.
-
Odniosłem się do planetarki w suporcie połączonej z planetarką w kole.
-
Tak wiem. Zakładam że jak nie widać różnicy na średniej przy pojedynczym dualu to możliwe że nie było by ich na dwóch. Może się mylę - jak wyjdzie kiedyś ten support w ludzkiej cenie to pokuszę się o testy w praktyce :)
-
lepiej z przodu to cudo z tylu nexus 7 i masz 21 przełożeń. nawet jakby z tylu byla piasta trzybiegowa to i tak z 9-cioma biegami juz mozna podzialac. Tymbardziej ze te biegowe piasty sa obliczane na wspolprace z tarczami okolo 40 zebow wiec z przodu odpowiednik 38-40-50 i rower daje rade i pod góre i z górki.
-
Może mnie ktoś dokładnie oświecić, czemu sprawność przeniesienia napędu maiła by spaść o 50% przy planetarce z przodu i z tyłu? Czy w takim wypadku jeśli zamontuję planetarkę np. tylko z tyłu też będę doświadczał spadku sprawności przeniesienia napędu?
-
Tu nie ma co oświecać - ktoś krzyknie TEN FACET MA EBOLE AIDSA I OSPĘ ... więc bezpieczniej trzymać się od niego z daleka ;)
Nie wierz we wszystko co czytasz słyszysz i widzisz - zastanów się poczytaj i się dowiesz - zresztą skrócę Twoje potrzeby - realna strata Efneo z np. Nexusem 8 na biegu bezpośrednim wobec czystej nówki z łańcuchem bez przekosu to będzie jakieś max. 7-10%.
Teraz pytanie - komu wierzysz ...;)
Trochę powyższe żartobliwe ale czasem tak mam czytając niektóre dyrdymałki - kiedyś łykałem wszystko, teraz albo sam szukam info albo czekam aż 5 osób to potwierdzi ;)
-
Ładnie to wygląda, podoba mi się. Dwa pytania mi się nasuwają:
Jaką to ma odporność na warunki pogodowa?
Dlaczego manetka do PRZEDNIEJ przerzutki jest montowana na prawą stronę kierownicy (i wygląda jakby tylko tak dała się zamontować), gdzie standardowo montuje się manetkę/ klamko-manetką do TYLNEJ przerzutki?
-
Efneo jest obsługiwane standardową 3biegową manetką przednią, czyli na lewej rączce. Pewnie oglądałeś demo.
Problem Efneo to przełożenie - to jest równoważnik 28-40-50T.
-
Problem Efneo to przełożenie - to jest równoważnik 28-40-50T.
No właśnie a piasty wielobiegowe nie lubią 28T..................
-
Wg mnie przyszłość Efneo leży w obszarze ostrego koła. Ciągle się zastanawiam, czy przypadkiem nie zrobić sobie nowego mieszczucha. Prostota jest główną zaletą.
No właśnie a piasty wielobiegowe nie lubią 28T.
A tam nie lubią. Po prostu jak cięższy zawodnik stanie na pedały, to ścina podkładki zapobiegające obracaniu się piasty na osi. Po prostu trzeba o tym pamiętać.. i to w odniesieniu do obu zębatek (np. 24 z tyłu też jest "nielubiane"). Shimano także zabrania używania swoich planetarek w tandemach. Problem nie dotyczy piast firmy na R: tam potężne ramiona pilnują piastę w miejscu, aczkolwiek jest inna wada..
Sama "zawartość" piasty jest w stanie wytrzymać obciążenia znacznie większe niż ktokolwiek jest w stanie z siebie wydusić (bez problemu przenosi moce liczone w kW).
Fajnie by było gdyby wypościli coś w rodzaju dual drive pod korbę.
Hmm. Tylko po co? Wszyscy uciekają od przedniej przerzutki (bo to samo zło). Prościej i skuteczniej jest zrobić kasetę potwora (np. 11-44), upraszcza się sterowanie i poprawia jego jakość (co jest ważne w sporcie). "Liczba przerzutek" to raczej najważniejsza jest dla dzieci (3x3 / 3x7.. 189 biegów.. łał.. ale by wszyscy zazdrościli..)
...to sprawność przeniesienia napędu spadnie o jakieś 50% :-)
Planetarki mają sprawność ~95% (właściwie zawsze toto pracuje, nie ma pojęcia bieg bezpośredni). Na łańcuchu+dwa koła zębate też jest ~95%. Przy dwóch przekładniach + łańcuch "tylko" ~80% idzie na napęd. W sporcie dyskwalifikacja, ale do mieszczucha jak znalazł.
-
Hmm. Tylko po co?
Do mida. Moment obrotowy by to miało taki żeby pionowe ściany dało się podjeżdżać a i z górki potrafiło by śmignąc. Choć i teraz z dual drive z tylu i midem z przodu nie narzekam :)
-
są kasety 11:42 jakbyś chciał :) oczywiscie 10 rzędowe :)
-
XX1 nawet ma 10-46. Cena "ledwo" 1000$ (za samą kasetę!). Pozostańmy więc przy Dynasys 11-36 (dostępne w postaci 9sp i 10sp, ceny ~80zł) czy Megarange (6sp i 7sp, ceny ~30zł) :)
-
Ja sobie zrobiłem kasetę 8rz. 11-34 dodając do kasety 7rz. dystans i zębatkę 34t.
Wyszło stopniowanie 11-13-15-18-21-24-28-34
Można dokupić pojedyncze zębatki 36,38 a nawet 40 i więcej zębów.
-
a nawet 42t na tył , tylko trzeba 17t wyrzucić z 10-tki , polecam HCC Componets chłopaki z okolic Bydgoszczy mają takowe :)
-
witam czy ktoś już podstawiał do 9tki10-36, 42T właśnie kombinujemy nad takim zestawieniem ? ?
-
Uzurpator w swojej firmie Trybo robi różne dziwne kombinacje.
-
dzieki
masz do niego namiar, tel albo emalia
puść na pw
-
Tyle co się naczytałem..
Kiedyś rozmawiałem z kumplem, miał 40t na 9sp i mówił, że do trekinga z przyczepką w miarę wystarcza, ale większej nie dało się założyć, gdyż szurała po kółeczkach (czy w okolicy Poznania jest jakaś firma tnąca zębatki "na rynek"?) Miał chyba XT (ale tej dodatkowej literki R mogłem nie zauważyć) Więc przede wszystkim szukaj porządnych przerzutek SRAM, podobno mają większe możliwości odsunięcia wózka od koronek. No i "ciągle" jest to ten sam uciąg (1:1)
Ale z drugiej strony. Nawet "zwykłe" 36 jest obsługiwane przez mało co (znaczy się SRAM'a i DynaSys od Shimano).. A ze starych "normalnych" Shimano tylko jedna przerzutka XTR (kiedy 34 ma w specyfikacji chyba już z 10)
-
Nie patrzymy na tabelki świętej kompatybilności tylko sprawdzamy :-)
Moja przerzutka Shimano Claris rzekomo obsługuje maks. 30t, a pięknie obsługuje całą kasetę 11-34.