forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: marynowskhy w Lutego 02, 2015, 11:09:54 pm

Tytuł: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 02, 2015, 11:09:54 pm
Witam poziomych i poziomki.
Po przywitalcu pora na przedstawienie maszyny powstającej w moim piwnicznym ośrodku badawczym. Rama z profilu 30x40x2 i różnych przetworzonych dawców. Gdyby można było dostać choć jakieś ludzkie CrMo w naszych wspaniałych pomorskich składach to pewnie byłoby lżej i sztywniej. Wyszło 14,6Kg bez żadnych zabiegów odchudzających ( no może wiercenie płaskowników usztywniających liczy się jako taki ).
(http://i61.tinypic.com/123tsgg.jpg)
(http://i60.tinypic.com/29aqj6d.jpg)
(http://i61.tinypic.com/2yknguv.jpg)
Zdecydowałem sie na Vbrake i napęd 7x1 dla minimalizacji kosztów, z podobnych powodów stery 1" i korba na kwadrat. Fotel z oferty Rocka, jestem pozytywnie zaskoczony jego produktem. Generalnie wiadomo, coś się jeszcze zegnie, coś zmieli, coś ukręci - do weryfikacji w fazie testów.
Już dowiedziałem się od kolegów forumowiczów że suport za wysoko i słabo dociążone przednie koło. Tym niemniej postanowiłem dziś prototyp oblatać, nigdy nie siedziałem na poziomce ale nie sądziłem że będzie tak źle. Po kilku metrach z pewnością nowo narodzonej sarenki gleba. Nie wiem co bardziej ucierpiało, d**a czy duma. Chyba duma bo w pionie sobie całkiem całkiem radzę... a tu totalna niemoc. Czy też mieliście takie pierwsze wrażenia? Może jednak totalnie skopałem geo... Nie wiem czy są jakieś patenty na naukę jazdy w poziomie ale przyszło mi na myśl cieższe tylne koło, może da większy moment prostujący i na początku będzie lepiej...
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: storm w Lutego 02, 2015, 11:58:34 pm
1. Suport faktycznie za wysoko, dobrze ktoś napisał.
2. Waga koła w nauce jazdy na poziomie nie ma znaczenia jeśli chodzi o stabilizację. Tu raczej chodzi o przyzwyczajenie ciała do innego rodzaju kontrolowania położenia podczas jazdy.
3. "Niemoc" to rzecz normalna. Mięśnie pionowe =/= mięśnie poziome. Na kolarce możesz sobie deptać ile fabryka dała, ale na poziomie owa fabryka musi od nowa się nauczyć produkować moc.
4. Geometria fajne, podoba mi się. Ale ten suport niestety nieco psuje.
5. Wydaje mi się - ale nie jestem pewien - że profil jaki wziąłeś do budowy może być nieco za wiotki (zbyt wąski). Robiłeś obliczenia choćby w Frame2D?

Jak poprawić konstrukcję?
- przesunąć koło przednie do siebie przez zmianę miejsca montażu widelca przedniego w ramie
- opuścić suport w dół - masz długie nogi, więc korby nie powinny zahaczać o koło

Jak przyspieszyć naukę jazdy na poziomie w tym konkretnym przypadku?
- na te pierwsze kilkadziesiąt kilometrów podniósłbym fotelik do góry, w szczególności mając na myśli oparcie. Nogi będą miały bliżej do ziemi a i ciału będzie bliżej do kierowania "innym rodzajem pionowca".
- zmieniłbym kierownicę na prostą a la MTB.
W sumie patrząc na kierownicę - wcale się nie dziwię, że nie możesz zacząć jeździć. Ja sam miałbym problemy aby z czymś takim ruszać na obcym rowerze. Poza tym nie wiem czy ta kierownica jest podnoszona czy nie, ale przy takiej pozycji już teraz pomyśl o jej unoszeniu. Raz, że poprawisz sobie komfort wsiadania i zsiadania - a dwa, że w razie upadku też łatwiej będzie ci wstawać.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Lutego 03, 2015, 06:56:22 am
Tylny widelec w drugą stronę.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 03, 2015, 09:17:45 am
Tylny widelec w drugą stronę.

Dobry pomysł, można nawet dać go trochę pod kontem co obniży support. Co do nauki - zimowe warunki nie sprzyjają przednionapędowcom :) Cierpliwości trochę prób i poziome '' oprogramowanie ' się wgra do głowy ;)
Btw ale masz przestrzeni do majsterkowania - pozazdrościć :)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 03, 2015, 10:00:38 am
Dzięki Yin przestrzeń w sumie nie moja ale planuje swój warsztat wkrótce. W drodze plazma CNC którą właśnie buduję, więc będzie możliwość wykonania specyficznych detali jak haki, duże blaty do korb itp. Dłubię w pionach jakiś czas już więc poziom wydawał się następnym krokiem w ewolucji.
Co do widelca, faktycznie kątem lepiej pasowałby w drugą stronę ale miałby otwarte ku górze haki co mnie zniechęciło.
Dziś spróbuję ponownie z trochę bardziej pionowym fotelem, może tak jak piszecie mózg i błędnik się przeprogramują. Pokonało mnie to wczoraj bo na ostrym nieraz przestoję czerwone światło nie wypinając bloków a tutaj wygląda jakbym potrzebował bocznych kółek ;)
Żeby nie być gołosłownym to jeździłem już na różnych dziwolągach:
(http://i62.tinypic.com/67tai1.jpg)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: świeżak w Lutego 03, 2015, 07:04:42 pm
 stal chromomolibdenowa jest chyba jakimś deficytowym towarem,bo sam próbowałem ja zdobyc i  nic . Proponuję stal kwasoodporną ,rurka fi 50 ma już sciankę 1.2 i jest łatwo dostepna no i nawet  ma dobre parametry.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Lutego 03, 2015, 08:23:35 pm
A trzmiel nie ma prawa latać. "Support za wysoko" jest mocno przereklamowane.. Ja też się dowiedziałem, ze nie da się jeździć, ale parę km Jamniczek już jakoś przejechał. Kolana również jakoś słabo zasłaniają widoczność.

Na niskich najlepiej uczyć się od pozycji siedzącej (bez opierania pleców). Kiera którą masz dość słabo nadaje się do tego celu, znacznie wygodniejszy jest tu tzw u-bar (czyli pół taborka turystycznego :) ) Balansu ciałem też trzeba się nauczyć praktycznie od nowa (ba.. i to w bardzo szerokich zakresach prędkości).

Co do kiery. Wysoko umieszczone chwyty bardzo szybko powoduje drętwienie rąk. Temat był już omawiany (linia serca czy jakoś tak). A jak będziesz miał powyżej oczu.. to wtedy faktycznie nic nie będziesz widział.

Inna sprawa, strasznie daleko masz główkę, nie dość że będzie skręcał jak autobus (bo FWD) to jeszcze będzie skręcał jak autobus przegubowy z przyczepą. Lekkie zwiększenie kąta główki i przesunięcie w kierunku fotelika pomoże. Zwiększenie kąta główki niestety również spowoduje, że będzie bardziej narowisty (zapomnij o jeździe "bez trzymanki").

Możesz kiedyś wpaść, spróbujesz się z Jamniczkiem. Łatwiej uczyć na cudzych błędach niż własnych.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lutego 03, 2015, 08:51:57 pm
Dyskusja o wyższości kierownicy chomiczkowej nad u-barem się zaczyna:) Yessss. :D
Ale z drugiej strony - nic nie stoi na przeszkodzie dać suport niżej wykorzystując przesunięcie główki ramy bliżej fotela.
Kąt główki ramy w rowerach MTB to 68~70o a w kolarzówkach to coś koło 70~73o. W IMK P8 mam ~69o + 12mm ofsetu i daję rady jeździć bez trzymanki, tyle samo będzie też w PX.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 03, 2015, 09:03:31 pm
HA! To jedzie! podniosłem trochę oparcie i obniżyłem swój odwłok czyli przód siedzenia. Po kilku startach z podparcia byłem w stanie przejechać parking, jutro szukam jakiegoś placu. Zakwalifikuję to jako błąd pilota i przerost ambicji ( chciałem od razu super aero pozę ).  W każdym razie teraz muszę się teraz nauczyć skręcać i ogólnie funkcjonować w ruchu.
pajak_gdynia faktycznie, jak ktoś pamięta przegubowe Ikarusy to jest tu jakieś podobieństwo gracji tych dwóch pojazdów. Myślę że do sezonu skompletuję listę rzeczy do zmiany i wykonam coś bardziej składnego. Faktycznie przydałoby się zobaczyć i wymienić doświadczenia, jak już się nauczę przemieszczać to do ciebie podjadę tym złomowcem.

Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: dziantek w Lutego 03, 2015, 11:36:18 pm
Podoba mi się adaptacja wózka sklepowego w konstrukcji towarowej...potrzeba-matką :) A wracając do konstrukcji FWD, to jak duże kółko kolega za sobą wozi, bo domyślam się, że napędowe to 20" no i ile uzębienia masz na blacie? Gratuluję konstrukcji, zwłaszcza, że udało się zmieścić poniżej 15kg i bezupadkowych testów stabilizacyjnych tor jazdy życzę.

Jeszcze zapytam...czy kolega potrafi żonglować czterema pełnymi bidonami jednocześnie jadąc tym cyrkowym rowerem dla akrobatów?
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lutego 03, 2015, 11:45:42 pm
Zawsze tłumacze tym co siadają na mój rower: w pionie balansujesz tyłkiem - tutaj ramionami ;)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lutego 03, 2015, 11:51:07 pm
Dla lepszego skrętu kółko drugie naciągające łańcuch umieść przyczepione do osi przedniego kółka pracującego trochę poniżej na czymś tak jak bloczki są zamontowane, że może się ono obracać, takie ruchome ma być, prosta sprawa. Nie mogę znaleźć fotki gdzieś w swoim tak miałem bardzo to poprawia skręt i łańcuch nie spada. Tak jak tu (http://)http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2009/07/Oregonnew451.jpg tylko bardziej pod tym dużym kółkiem i te naciągające zrób dużo mniejsze, aż dziwi mnie dlaczego firmy produkujące FWD klepią bezmyślnie te same złe rozwiązanie przeszukałem neta i znalazłem tylko jeden rower z prawidłowym rozwiązaniem prowadzenia łańcucha
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 04, 2015, 08:44:03 am
dziantek oficjalnie dementuję pogłoski że to wózek sklepowy ;) Nie żongluję ale ten wysoki rower zadziwiająco stabilny. Chwilowo blat 53t ale w drodze do mnie jest 75t - założę jak poczuję się pewniej.

tomek70 faktycznie po kilku wykolejeniach cofanego łańcucha skłaniam sie ku przeprojektowaniu rolki powrotnej (napędowa nieźle sobie poczyna). Wydaje mi się że widziałem obrotowe kółko które by przypasiło w którymś z marketów budowlanych, tylko dodać łożysko. Dzięki za skierowanie mnie na patent.
(http://www.recumbents.com/wisil/racing2007/florida2007/cortez/DSCF2302.JPG)

Powoli kompiluję materiały z budowy ustrojstwa, tu pierwszy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=WL-UCDww76Q (https://www.youtube.com/watch?v=WL-UCDww76Q)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lutego 05, 2015, 08:47:36 pm
Wszystko dobrze tylko mi wychodzi że te małe kółko powinno być kilka centymetrów pod dużym. Miałem zrobione to tak że było ono zaczepione na osi tego dużego za pomocą śruby rzymskiej ma ona takie haczyki po prostu założyłem jeden haczyk na oś tego dużego kółka 
a z drugiej strony śruby rzymskiej przyspawałem taką blaszkę w kształcie litery u na końcach tej litry była oska i kółko kółko ładnie się obracało na tej śrubie w tym kółku nie musi być łożysko wystarczy jakaś nawet plastikowa tulejka to kółko naciągające tylko jak w przerzutce  jak założysz kółko od przerzutki z taką blaszką to będzie też dobrze.  O dopiero teraz zauważyłem ze na tej fotce własnie od przerzutki jest kółeczko nie komplikuj sobie życia :) Śruby rzymskie są różnych rozmiarów bez problemu dobierzesz pasującą

Obejrzałem filmik i widziałem że nie prostujesz nóg będziesz się męczyć musisz wysunąć boom albo siedzenie dać do tyłu tak na pewno będzie żle
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 08, 2015, 12:00:24 pm
tomek70 kółko od przerzutki też mi się podoba z racji tego że już je ktoś zrobił za mnie :) Faktycznie siedzenie jeszcze trochę przestawiłem, muszę jeszcze stopy przestawić bo na pionie cisnę zawsze z palcami w dół ( jakoś mi się tak wpoiło ) tutaj będzie się trzeba się zaadaptować. Udało mi się wykręcić pierwsze kółka po parkingu i powoli opanowuję tego potworka. Oczywiście filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=TZ-h1xoLXLg (https://www.youtube.com/watch?v=TZ-h1xoLXLg)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Lutego 08, 2015, 07:11:18 pm
Witam kolegę. Pal licho te poziomki, ale towarówki nie przedstawisz?.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 08, 2015, 07:51:26 pm
Po obejrzeniu filmiku aż zatęskniłem za moim zoxem :) Dorzuć jakieś błotniki - za jakiś czas roztopy to się przydadzą :)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lutego 08, 2015, 08:00:30 pm
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego wszystkie filmy na yt są opisane w języku angielskim? Przecież na filmie widać polski wyrób. Jak ktoś jest zainteresowany to poradzi sobie z tłumaczeniem ;)
Dlaczego nie promujemy polskiej myśli technicznej?
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 08, 2015, 08:15:02 pm
szydziu faktycznie trochę dupowato zrobiłem. Z drugiej strony zbyt długo próbuję bezskutecznie promować polskie pomysły i nieszablonowe myślenie w naszym rodzimym kraju i można się zrazić mówiąc bardzo delikatnie. Innym powodem jest to, że mam sporo zagramanicznych znajomych i tam się chwalę. W każdym razie zaraz dodam polską wersję.

Neverhood towarowy nazywa się cargool i służy dzielnie już 2 sezon. Ogarnia zakupy w markecie, pikniki i grille a nawet butle do spawania ( nie mam samochodu i poza zimą mi go nie brakuje ). Zobaczyć można tu: https://www.youtube.com/watch?v=IiLhTNA_Cgc (https://www.youtube.com/watch?v=IiLhTNA_Cgc) P.S. nie ja tym razem dobierałem muzykę, sorry ;)

Yin coś właśnie usiłuję wyszukać nie szpetnego, kwestia tylko czy iść w plastik czy w metal
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Lutego 08, 2015, 11:46:29 pm
Jaki profil, jaka ładowność projektowana, a jaka wyszła w praktyce, jak rozwiązałeś stopkę, drążek kierowniczy.

 Świat biegnie, robią moje pomysły, a ja stoję. Łeee.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lutego 09, 2015, 10:03:33 am
1. Suport faktycznie za wysoko, dobrze ktoś napisał.
"Za wysoko" jest mocno subiektywne.
Ja w swoim SWB miałem chyba jeszcze wyżej a jeździło się doskonale.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lutego 09, 2015, 08:07:46 pm
1. Suport faktycznie za wysoko, dobrze ktoś napisał.
"Za wysoko" jest mocno subiektywne.
Ja w swoim SWB miałem chyba jeszcze wyżej a jeździło się doskonale.
Jeździło by ci się lepiej jak byś miał niżej :) No śmigasz ładnie ,tylko rozpięta kurtka wprowadza duże zawirowania powietrza działa jak hamulec aerodynamiczny :)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lutego 09, 2015, 09:30:31 pm
1. Suport faktycznie za wysoko, dobrze ktoś napisał.
"Za wysoko" jest mocno subiektywne.
Ja w swoim SWB miałem chyba jeszcze wyżej a jeździło się doskonale.
Jeździło by ci się lepiej jak byś miał niżej :) No śmigasz ładnie ,tylko rozpięta kurtka wprowadza duże zawirowania powietrza działa jak hamulec aerodynamiczny :)
Rozpięta kurtka, to się wkręca w koło albo w łańcuch. Ostatniego lata tak koszulę załatwiłem ;-)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 10, 2015, 12:24:03 am
Ostatniego lata tak koszulę załatwiłem ;-)
Mój polar pozdrawia Twoją koszulę :) Pół rękawa sobie łańcuchem upiłowałem ;P
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lutego 10, 2015, 02:55:17 pm
Ostatniego lata tak koszulę załatwiłem ;-)
Mój polar pozdrawia Twoją koszulę :) Pół rękawa sobie łańcuchem upiłowałem ;P
Dołączam do klubu ;)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 10, 2015, 06:50:42 pm
Neverhood profil 60x60x2, celem było osiągnięcie 50kg ładunku + ja i się poniekąd udało. Do 40kg prowadzi się dobrze a później konstrukcja się zaczyna chybotać, da się jechać ale ostrożnie. Przy 20-30kg śmiga jak pusty. Stopka to pół wachacza z chińskiego mtb, rozgięte ze wspawaną poprzeczką. Wykorzystałem gotową już tuleję i łożyskowanie, dzięki temu można spokojnie załadowanego zostawić. Drążek kierowniczy to drążek do chińskiego quada przecięty i wspawany w rurkę ( kupiłem z przegubami za jakieś nieduże pieniądze ) Dziś oprócz zakupów z lidla woził profile na plazmę CNC, ciekawie się jechało przez miasto takim gabarytem :)
(http://i62.tinypic.com/1zm1r95.jpg)

Jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa ubraniowego to moja pomarańczowa pilotka zrobiona na szydełku ma +50 do obrony ;)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Lutego 10, 2015, 08:11:26 pm
W Long Johnie chybotanie pod obciążeniem minęło po wymianie drążką kierowniczego na grubszy.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 13, 2015, 09:58:59 pm
Myślicie że ten blat nie będzie za mały? ;)
(http://i61.tinypic.com/v4uukm.jpg)

Swoją drogą nie wiem czy go nazwać Różowa pantera czy Purple haze...
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: SAC w Lutego 13, 2015, 11:15:57 pm
 :) "różowa masakra tarczą przednią".
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomo w Lutego 14, 2015, 07:00:24 am
Ja bym raczej powiedział, że taki jagodowy jest..
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Lutego 14, 2015, 07:41:03 am
Zamiast napisów  na tarczy proponuje namalować piłę do drewna.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Lutego 14, 2015, 07:37:16 pm
marynowskhy->

Płyta-piękna sprawa.

Gdzie taką mozna kupic?
Jaki rozstaw śrub ?
Ile zębów ?

Chętnie kupiłbym do Flevo.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 14, 2015, 09:12:32 pm
chris1990 zamówiłem w http://dixerparts.pl/ (http://dixerparts.pl/) ale jak skończę swoje CNC to też będę miał na stanie. BCD 130, 75 zębów. Normalnie zrywa beret z głowy ;) Na 3 biegu kończy mi się plac treningowy, jeszcze trochę poczwiczę manewry i bedzie można wyskoczyć na prostą aby na prawdę dołożyć do pieca.

(http://i59.tinypic.com/2z6xq1v.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=2pRQo87a9NQ (https://www.youtube.com/watch?v=2pRQo87a9NQ)

zrobiłem też małe przemeblowanie w kokpicie, Storm miałeś rację - z niemal prostą kierownicą trochę lepiej

(http://i58.tinypic.com/2ezmf5e.jpg)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Lutego 17, 2015, 12:42:26 am
Blat niewątpliwie robi robotę, ale czy ta ilośc zębów ma sens ?
W Flevo 20x20 jadąc w rytmie, używam
-po płaskim: 52x16 i 52x14 30-40km/h
-na hopkę ok. 1-2% 52x18, by utrzymac 30
-zjazdy 52x12 i przy 60km/h troszkę brakuje

Jesli masz blat 75T i kasetę/wolnobieg, to na "3-cim biegu" założmy, ze będzie to 24T ? 21T ?, czy wykorzystasz cały
zakres kasety z 13T, 12T czy 11T ? Na takich przełozeniach uzyskałbys ponad 100km/h :).
Czy nie lepszym rozwiązaniem bylby blat o mniejszej ilosci zebow, by wykorzystac całą kasetę ?
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 17, 2015, 07:48:13 am
chris1990 mam wolnobieg 14-16-18-20-22-24-28, jakoś z doświadczenia w ostrych kołach mi się utarło że łańcuch lepiej śmiga po 2 dużych kółkach niż 2 małych z tym samym przełożeniem. Widzę po twoich postach, że jesteś trenującym metodycznie ludziem więc pewnie kręcisz poprawne kadencje a ja na ostrym od 4 lat 52-16 pod wszystkie pagórki i spod każdych świateł. Moje nogi akurat są wybitnie wolnoobrotowe i jakoś mi ten styl jazdy przypasił. Blat dobrałem lekko na wyrost żeby sprawdzić ile to ustrojstwo poleci ;) Jak na razie odkrywam że trochę inne mięśnie pracują w poziomie i wracam do domu na miękkich nogach ale jest coraz szybciej. Wkrótce będzie można włączyć endomondo bez wstydu ;)

Tutaj przełożenia w kalkulatorze:
http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html?R0=75&R1=NaN&R2=NaN&C0=14&C1=16&C2=18&C3=20&C4=22&C5=24&C6=28&C7=999&C8=999&C9=999&C10=999&CAS=0&WI=36&CR=170&RT=1&ST=1&RPM=100&SRT=1&lRPM=70&hRMP=90&G=show&S=no&TITLE=Purple Haze&HL=1 (http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html?R0=75&R1=NaN&R2=NaN&C0=14&C1=16&C2=18&C3=20&C4=22&C5=24&C6=28&C7=999&C8=999&C9=999&C10=999&CAS=0&WI=36&CR=170&RT=1&ST=1&RPM=100&SRT=1&lRPM=70&hRMP=90&G=show&S=no&TITLE=Purple Haze&HL=1)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Lutego 18, 2015, 09:04:57 pm
ile to ustrojstwo poleci ;)
Poleci ile nałożysz :) Trzeba pamiętać, że przy dobrze dobranym foteliku możliwości masz znacznie większe niż na OK (zapierasz się w lędźwiach i masz dużo wyższy martwy ciąg). Mały minusik.. po paru "twardych" jazdach mogą zacząć się problemy z kolanami, a i pikawa niezbyt lubuje się w wolnoobrotowości (wydajność pompy mięśniowej znacznie spada.. więcej do roboty ma ten nasz mały "czteropak").

Najbardziej bolesna jest siłownia związana z jakąś górką. Sprawdzałeś już na Tetmajera? (dla tych spoza Gdynii.. taka spokojna ulica, dość długa, trochę stroma, ma kawałeczek bardzo ładnie stromy.. mocno denerwuje, ale idealnie nadaje się do testów sprzętu :) )

Swoją drogą ciekawa koncepcja z "powiększeniem" zębatek. Na pewno całość przeżyje dłużej.

A tak w ogóle, to zapraszam do zapisania się w wątku na Kaszebścią Rundę :)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 18, 2015, 10:19:09 pm
pajak_gdynia kolanami już mnie straszyli wszyscy jak siadałem na ostre koło, siądą po roku, wybuchną, ja swoje zajechałem i inne morskie opowieści. Jeżeli moje miałyby paść to targając sztangi na siłowni lata temu, po prostu wszystko trzeba robić z głową i wiedzieć kiedy odpuścić. Serducha jeszcze nie poczułem ale u mnie w rodzinie mamy wszyscy dwucyfrowe ciśnienia na postoju. Co na razie mnie pokonuje to jakiś mały skrawek mięśnia przy czworogłowym, płonie żywym ogniem po godzinie a ja wracam do domu na nogach z waty. Cóż, pozostaje wytrenować coś o czego istnieniu bym nie wiedział gdyby nie poziomka.
Dziś próbowałem zmierzyć się endomondo ale stosunek wielkości okrążenia do dokładności mojego telefonu pozostawia dużo do życzenia. W każdym razie ciągłe przyspieszanie i hamowanie. Żeby nawet myśleć o Kaszebe to muszę jeszcze sporo poczwiczyć.
(http://i59.tinypic.com/160rg5t.png)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Lutego 19, 2015, 08:59:17 pm
Navime jest dokładniejsze o wiele lepsze wypróbuj.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Lutego 21, 2015, 09:29:19 am
A nie lepiej sobie na jakąś małą "czasówkę" wyskoczyć? Przynajmniej bzdur z GPS'a nie będzie. Masz zaraz pod warsztatem taki fajny tor z dobrym asfaltem  (ulica Polska, gwoli ścisłości)
Jak k... dostanę jakieś manetki 10sp do cholernego shadow.. to bym chętnie popatrzył na Ciebie z góry (znaczy się z high racera) :P Może w końcu wyjdę z kompleksów :)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: marynowskhy w Lutego 21, 2015, 04:31:37 pm
Kurcze po tej Polskiej to samochody też tną ile wlezie, wiele razy byłem na pionie tam molestowany. Za to dziś pierwsza wycieczka "na miasto" i gdyński mikrospot z aligatorpoczta. Mam dziwne wrażenie że absolutnie nikt mnie nie widzi jak jadę :)
(http://i59.tinypic.com/rvbps7.jpg)

widok z kamery onboard:
https://www.youtube.com/watch?v=Y-VgsG_rfYA (https://www.youtube.com/watch?v=Y-VgsG_rfYA)
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Lutego 22, 2015, 10:41:55 am
a pisałeś, że preferujesz niską kadencję :P
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lutego 22, 2015, 10:57:19 am
Jak chcesz, żeby Cię kierowcy nie ignorowali, to jedziesz szeroko, min 1m od krawężnika - wtedy łatwiej jest im Cię zauważyć.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: tomo w Lutego 22, 2015, 02:38:16 pm
Jak chcesz, żeby Cię kierowcy nie ignorowali, to jedziesz szeroko, min 1m od krawężnika - wtedy łatwiej jest im Cię zauważyć.
Powyższą zasadę stosuję niezależnie od rodzaju rowra.
Tytuł: Odp: FWD ze stali
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lutego 23, 2015, 12:17:59 am

(http://i59.tinypic.com/160rg5t.png)
Trafiłeś na rondo? ;)