forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: fdx w Stycznia 30, 2015, 06:23:29 pm
-
planuje przerobic trajke dziecieca na trajke dorosłą.
Znalazlem na zlomowisku takie cudo:
(http://www.zoxed.eu/photos/images/bikes/spezi_2005/kmx_trike_l.jpg)
wiekszy obrazek: http://www.zugspitzevent.de/images/kmx-karts-2.jpg
Taka trajka dla mlodego nastolatka. Pomysl mam taki zeby dac przednie kola wieksze (20-24 cale) i tylne 26-28. Zrobic przy tym tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami tak zeby wykorzystac istniejace mocowanie kola tylnego do zamocowania amortyzatorow i dorobic wachacz nizej.
bedzie jeszcze jedna kwestia - trajka ta jest dosc waska wiec nie wiem czy uda mi sie zmiescic wieksze kola tak zeby przy zakretach nie ocierac oponami po nogach... ale i na to mam pomysl.
Kwestia tylko jak dobrac amortyzatory. mam jakies dwa amortyzatory tylne ale podejzewam ze nawet poluzowane maksymalnie moze to byc zbyt sztywne. Mają: 150mm i 750lbs
Jakies pomysly?
Jak to bedzie zbyt skomplikowane to zrobie taką jak jest i córka bedzie smigac... tez dobrze.
-
Taka przeróbka wydaje się mało opłacalna - w zasadzie robisz nową ramę. Lepiej zrobić nową ramę od podstaw, taką, która będzie lepiej dopasowana do założeń i najwyżej przełożyć niektóre elementy.
Wtedy można zrobić tył na pojedynczym amortyzatorze - będzie lżej i lepiej będzie działać.
-
najlepsze rozwiązanie z amorkiem to założyć dumpera gazowego z zakresem do 300 psi
masz możliwości regulacji reakcji od 50-300 zawsze znajdziesz taką sile żeby zadziałała
w twojej maszynie i do twojej masy
co prawda koszt większy ale za to posłuży kilka lat
moich trajkach po zmianie z mechanicznych na gazowe świat stał się bardziej płaski 8)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df51f8f6640e7b26.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/635525b51d598b36.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ccc6195727636d68.html
-
Ja jeżdżę na 750lbs jest miękko jak pod odpowiednim kątem dasz ten amorek ale dla nastolatka jest za twardy to pewne. Możesz pójść w amortyzację elastomerem wbrew pozorom odpowiednio zrobiona i wyregulowana pracuje płynie lepiej od sprężynowej . Obejrzyj filmiki o Flevobike suspensions lub moją sprężyna tył guma z przodu . https://www.youtube.com/watch?v=BIDtj4K-WmU. To rozwiązanie z pewnością jest tanie jednak trzeba cierpliwości aby dobrać gumę, odpowiedniej szerokości podkładki i ramię odpowiedniej długości
-
zależy kto ile waży, ja przy moich skromnych 65kg mam 650lbs i jest prawie idealna