forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: piotrch22 w Stycznia 19, 2015, 12:20:35 pm
-
Cześć! Ostatnio nurtuje mnie pytanie czym się lżej kręci? Sam posiadam jednoosiową poziomkę ale myślę o trajce lecz sądzę, że dodatkowe koło i waga mają znaczny wpływ na jazdę - jak myślicie???
-
"Lekkość kręcenia" nie zależy w dużym stopniu od tego czy jedziesz na jedno, czy wielośladzie. Bardziej liczy się ciężar, jakość komponentów i ergonomia.
-
Lżej to się palcem kręci :P Kto poiwedział, że ma być lekko? Na rowerze jak nie "wrzucisz do pieca" to nie pojedziesz.
A dalej to już szczegóły. Największe znaczenie mają dwa fakty:
- CX przy dużych prędkościach
- masa przy podjazdach.
Takie szczegóły jak ergonomia, opory toczenia, bezwładność koła czy nawet prowadzenie łańcucha to są pojedyncze %, przy jeździe "rekreacyjnej" (nie w wyścigu) do zignorowania.
Sam posiadam jednoosiową poziomkę ale myślę o trajce
Ciekawe jak wygląda i jak się na niej jeździ ::) Chodzi chyba o jednośladowca?
-
Chodziło mi o różnicę między konstrukcjami - wiem, że musi być ciężko :) ale byłem ciekaw jaka jest różnica jeśli dysponujemy podobnym osprzętem - czy jest to 2-3km/h czy może 10-15?
-
W moim przypadku jakieś 5km/h różnicy z korzyścią dla jednośladowca.
Trajka jest fajna ale na codzienne dojazdy do pracy przez miasto to męka.
-
Zawsze można dodać silnik :) http://pokazywarka.pl/hbp7p8/ (http://pokazywarka.pl/hbp7p8/) ciężko to jest na handbike ale trening świetny.
-
Oczywiście chodziło mi o jednoślad a nie o jednoosiowca :P