forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: tomek70 w Listopada 18, 2014, 07:31:46 pm
-
Jak już wiecie zamierzam zbudować trajkę ze wspomaganiem elektrycznym i trzeba jakoś przenieść napęd na tylne koło idealnie było by jeśli było by to tak jak w trajce Matix :) Jak widziałem na filmie w suport przy wahaczu zamontowane jest coś w rodzaju przekładni pośredniej w ty miejscu spotykają się trzy łańcuchy łańcuch z silnika który przez zębatkę z 80 zębami jak sadzę z magmy na wolno--biegu przekazywany jest na drugą zębatkę która napędza łańcuch rowerowy biegnący do tylnego koła. Ta zębatka nazwijmy ją redukująca z czegoś w rodzaju przekładni pośredniej przekazuje dalej napęd poprzez łańcuch rowerowy na tylne koło to jest wspomaganie z silnika. jest tam jeszcze trzecia zębatka która sprzęga się z tą drugą redukującą kręcąc się razem jak kręcimy pedałami własnie nie bardzo wiem jak one się sprzęgają. całość jest nakręcona jak sądzę na wkład suportu bo na ten gwint idealnie można nakręcić wolno-bieg to taki sam gwint jak przy kole. Jakieś pomysły ?
(http://static.pokazywarka.pl/bigImages/2707120/13508301.jpg?1416335704)
-
blisko :) ale jeszcze trochę pogłówkuj ;)jak trafisz to pomogę
-
He jak trafie to po co mi pomoc :( Z tego co kumam te dwie małe zębatki to może być jeden wolno-bieg czyli sprzęgnięte ze sobą bez ząbków w wolno-bieg tak jak w przekładniach pośrednich w poziomkach kręcisz pedałami to kręcą się razem a ta duża od silnika wtedy jest luźna ale jak włączam silnik to ta duża zaczyna obracać te małe ale cholera te małe wtedy nie mogą być razem bo silnik kręcił by pedałami :(
-
no kręciłby jak holera ;)
tą fote co masz to był prototyp ,od tego czasu trochę się zmieniło przeniosłem silnik nisko
trafiłeś z kołem spowalniacza. było od magmy ale 80 z to za mało więc je nie stosuje
suport odpada do tego celu ???
-
mozliwe ze zostala zaadapana tylna piasta z wolnobiegiem,albo dwie po9laczone ze soba
-
cholera wcale by nie kręcił bo przecież nie jest sprzęgnięty (:
-
podpowiem ze pewne elementy muszą być robione specjalnie nie ma ich w przyrodzie
żadna piasta nie wchodzi w rachubę
TOK MYŚLENIA JEST W DOBRYM KIERUNKU ;D
-
A to problem bo ja raczej bazuje na ogólnie dostępnych :( ale dzięki za podpowiedz :)
-
Cały mechanizm można zamocować na osi suportu.
Dwie zębatki - te łączące się z korbą oraz z kasetą są "na sztywno" z osią suportu, zębatka łącząca z silnikiem do osi podłączona za pośrednicwiem wolnobiegu.
-
podpowiem ;)
2 wolno biegi, 2 zębatki,zębatka zwalniacza ,ośka ,2 łożyska ,specjalna piasta z gwintem 24 ang/unf,dwa dekle,2 śruby
to są części składowe 8)
niestety ze względu na obciążenia musi to być mocna konstrukcja
ja przyjąłem 200 kg ciągu
tez myślałem ze się da to jakoś obejść, ale nie wpadłem na nic prostszego
co kolwiek nie zastosowałem innego rozsypywało się
-
No to kiszka (;
-
a łożyska jednokierunkowe ?
-
co masz na myśli z tymi łożyskami ??
-
co masz na myśli z tymi łożyskami ??
Ma na myśli pewnie sprzęgła toczne jednokierunkowe, które działają jak wolnobieg, ale nie są łożyskami.
-
A jak różnica między łożyskiem jednokierunkowym a wolno-biegiem to to samo :(
-
łożyska maszynowe 2 Stronnie kryte
mam taką uwagę nie irytujmy się ,traktujmy to na luzie skoro tyle tęgich umysłów tu zaglądnęło
może dzięki temu i ja coś skorzystam
fajnie jest bo każdy widzi to inaczej
pierwsze spostrzeżenia tomka 70 bardzo mi się spodobały
prawie się wstrzelił w temat
-
Chodziło mi o to że łożyska jednokierunkowe i wolno biegi też w jednym kierunku się obracają. Różnica jest oczywista bo wolno bieg ma zęby na łańcuch, ale jak jest to nakręcone na gwint z suportu to jeden taki gwint to za mało czyli musi być wytoczony taki dłuższy wałek jak byto nazwać, żeby na to nakręcić te trzy wolno biegi a ta śruba jak mi się wydaje co ją widać utrzymuje ten wałek. Ale dobra mam inne też pytanie jakie rozstawy przednich kół macie w swoich trajkach ?
-
Rozstawy są różne 87/84 cm a teraz powstaje 75/77 cm
Pozdrawiam
-
u mnie wg przepisow 90 cm
-
MATIX MA 89-90
NAJODPOWIEDNIEJSZA SZEROKOŚĆ PRZY 26" BYŁOBY 105-110
ALE PRZEPISY NIESTETY >:(
-
Ale wiecie Panowie, że wg przepisów nie o rozstaw kół chodzi, tylko o całkowitą szerokość roweru?
Rozstaw kół: odległość pomiędzy środkami powierzchni styku koła z podłożem nie równa się szerokości roweru bo jeszcze wystają osie i śrubki oraz inne przyległości.
-
od konca sruby do konca ja to wiem
ale np lusterka juz wystaja ponad 90 cm i to chyba nie jest rower?
-
Witam,podobnież lusterka nie wchodzą do wymiaru szerokości ;D
-
Czytałem forum, ale na pisanie nie miałem czasu. Więc nadrabiam zaległości.
Zmierzyłem swoje prototypy czarny i biały dwa razy: rozstaw kół 73 cm co daje max szerokość 82 cm.
Przy przednich kołach 20" myślę że wynik niezły.
Dodając lusterka mieszczę się w 90 cm.
-
Witam,podobnież lusterka nie wchodzą do wymiaru szerokości ;D
Wchodzą, PoRD mówi:
rower ? pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;
-
na mój rozum to muszą być dwa wolnobiegi i jeden ostry wolny pierwszy po tarczy na bomie drugi po silniku
-
jon 52 masz racje dwa wolno biegi jedna zębata na ostro, całość na niezależnej piaście i ładnie wkomponowana w wahacz moje gratulacje ;)
co do przepisów to w przypadku trajki nawet jak rozstaw mieści się w 90 cm
to kierownica ma 750mm+- (u mnie kierownica jest regulowana pochylenie i szerokość )a lusterka raczej na kierownicy się montuje
więc nie koniecznie będą wystawać za obrys
wiec śmiało można budować trajke na 90cm same korzyści :
większa stabilność (rower może być trochę wyższy na prześwicie )
można założyć wysokie koła (na skręcie się mieszczą )
komfort lepszy im dłuższy wahacz tym lepiej damper pracuje (łagodniej wybiera)
lepsza stabilność na bujanie boczne przy wysokim cykliście
jest tez kilka minusów
ale to myślę ze sami dopiszecie :
-
AGA to aż tyle musiałeś nas męczyć pomyślałem sobie do wiosny jakoś do tego dojdziemy :) Bo na razie i tak części kompletuje, a jeszcze pytanko tak się zastanawiam bo będę miał na ramionach przednich kół amortyzację typu zox. I chciał bym zwrotnice zrobić na główkach cięgła tak jak w Matixie tylko ze względu na to że takie rozwiązanie jest lżejsze . Ale zastanawia mnie trwałość tego rozwiązania czy co chwilę nie będzie potrzeby ich wymieniania?
-
Ja proponuję zbudować trajkę o szerokości 91-93 cm. Na oko tego nie widać, ale gdy będziemy chcieli udowodnić dlaczego jedziemy asfaltem a nie śmieżką miara w ręce i panu z SM, czy PP szczena opada. Inaczej mówiąc można takim rowerem, wózkiem, jeździć wszędzie.
Jeżeli lusterka, czy wieziony przedmiot nie wchodzą w gabaryt roweru, to jak przejechać obok kogoś kto ma zwiększoną szerokość tak jak i ja?
Wiem ostrożnie.
-
Witam! możesz śmiało zastosować takie przeguby, ja w swojej trajce mam już 4 sezon zwrotnice na takich przegubach ( durbal-10 ) i sprawują się świetnie. Po zimie należy napakować w nie trochę towotu i śmigasz do jesieni ;D Pozdrawiam.
-
AGA to aż tyle musiałeś nas męczyć pomyślałem sobie do wiosny jakoś do tego dojdziemy :) Bo na razie i tak części kompletuje, a jeszcze pytanko tak się zastanawiam bo będę miał na ramionach przednich kół amortyzację typu zox. I chciał bym zwrotnice zrobić na główkach cięgła tak jak w Matixie tylko ze względu na to że takie rozwiązanie jest lżejsze . Ale zastanawia mnie trwałość tego rozwiązania czy co chwilę nie będzie potrzeby ich wymieniania?
to męczenie było w ramach rozgrzewki żeby szara nie zwiotczała
a tak po cichu liczyłem ze tyle tęgich umysłów coś nowego wymyśli 8)
cięgiełka są dość wytrzymałe
nie miałem jeszcze żadnej reklamacji największy przebieg 9tys
raz na 500km trzeba dać kropelkę smaru wodoodpornego
w ramach testu jednego nie smaruje ,na razie zrobiłem 5680km i ledwie wyczuwalny luzik
nie wiem jak się sprawuje chinszczyzna
te co ja stosuje są z atestem dużo droższe od chińskich
-
No to mnie to cieszy :) trajeczka będzie trochę lżejsza a możecie linki jakie stosujecie cięgiełka ?
-
kupuje w hurtowni specjalistycznej
niestety nie mają stronki
jak poszukasz w sieci jest kilka firm co to produkuje, jeszcze więcej sprzedaje
-
witam, poszukuje ciekawych sprawdzonych rozwiązań hamulca postojowego do trajki
jakiś fajny prosty patencik :)
-
Dodatkowy hamulec V-brake ciągnięty manetką SIS od przerzutki? Widziałem coś takiego na zdjęciach velomobili.
-
Równie dobrze można skorzystać z gotowego rozwiązania i po prostu kupić klamkę z taką blokadą:
http://www.rowerystylowe.pl/p-4093/klamki-hamulcowe-z-blokada-saccon-lk370
http://cyklisci.com/dzwignia_hamulca_prawa_z_blokada_postojowa_do_hamulca_bebnowego,61,8084.html
-
nie mam na wahaczach w moich trajkach piwotów więc vb odpada
dziantek ma zawsze fajne patenciki ;) , ale tez dla mnie kicha konfiguracja na klamko manetkach Rapidfire
zastanawiam się nad klamką sis i podłączyć dodatkową linkę ,w moim przypadku bezpośrednio do równoważnika siły hamowania przednich kółek 8)
może ktoś już odrabiał taką lekcje ?
-
a może.... rzepy.
Bierzesz taki pasek, dobierasz odpowiednią długość, tak aby ładnie opasał grip z klamką hamulca...
Możesz rozpinać i spinać... albo dobierzesz długość, w taki sposób aby zaciskał klamkę na gripie i hamując, jednocześnie dawał się zsuwać z klamki, a takie "oczko" wisiało sobie na kierze, w pobliżu gripa...
Możesz też , trwale zamocować na kierownicy, na gripie... , choć to może nie wygodne.
Może jednak z tym "oczkiem" w razie potrzeby, zaciągasz na klamkę a jak chcesz jechać, to zsuwasz za mechanizm manetki ... , czy tam tego co tam posiadasz...
Nie znam ceny tego "patentu" ale 5 złotych powinno wystarczyć, a jak ci sie nie spodoba, to żadna strata ...
-
udało się przebrnąć przez problem ,całość wyszła dość zgrabnie a najważniejsze ze działa ;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a20004635e4453a3.html
dzięki wszystkim za pomoc