forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: AGA w Listopada 02, 2014, 09:06:41 pm
-
witam
z tego co czytam zainteresowanie rośnie matixem
kilka refleksji na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=-aQgEh-_Yhk&feature=youtu.be
jeśli będą pytania proszę śmiało
może jeszcze posiadacze Matixa się dokleją z jakimiś materiałami :)
-
filmik fajny
brak prędkościomierza przydałby się
czemu producent stosuje rolke prowadzaca z rolki od lyzworolki ?
-
może tak" bo zupa była za słona " :)
największa szybkość na tym filmie kolo 65km/h jak puszcze filmik robiony pod reklamę to się poprawie :-[
rolki są na zmówienie robione z poliamidu na maszynowych krytych łożyskach
na jednym zdjęciu rzeczywiście jest coś takiego ale to był prototyp tylko do testów
-
ok
-
korzystajac ze jestes i szybko odp
jestem ciekaw ?
WYSOKIEJ KLASY ROWER TRÓJKOŁOWY POZIOMY MATIX
PRODUCENT S.W.O.S. PRZEZNACZENIE SZOSA TEREN
RAMA STALOWA ,ZE STALI KONSTRUKCYJNEJ CIENKOŚCIENNEJ OBRABIANA CNC
to twoj opis zgadza sie ?
takie pytanie co to za stal podaj oznaczenie ?? co obrabiasz na cnc ?? w tej stali
-
Gratuluję odwagi.
Założyłeś swój wątek na Forum. Zachwalaj towar i życzę powodzenia.
Pozdrawiam.
-
dzieki
towar sam się broni pod warunkiem ze ktoś oszczędzi bezpodstawnych złośliwości ;)
-
co z od na moje pyt. ?
-
rower ma kilkadziesiąt elementów
mocowanie wahaczy do ramy
zawieszenie amorów
mocowanie fotelika
regulacja fotelika
haki widelca
wsporniki wahaczy
jarzma łożysk
zamki bomu
materiał przycinany na cnc
stal z domieszką chromu możesz sam dobrać charakterystykę jak zapytasz o numer konta tez nie ujawnie ;)
-
tak wiele pytan a zadnych odpowiedzi ?
-
czytaj uważniej
-
Oznaczenie według PN-90/B-03200 Oznaczenie według PN-EN 10025-2:2005
St3S S235
St3W S235J0
St4S S275JR
St4W S275J0
18G2A S355J0
zadna tajemnica oznaczenie stali trzeba sie zna
a nr konta moge podac tylko zeby ktos wplacal kase
pozdro.
-
po co uzywac CNC
jak mona uzyc wypalarka lub ciecie woda sterowane elektronicznie
-
grzeziu nie będę zamawiał usługi na innych obrabiarkach skoro w stodole mam cnc kpw
-
cnc jest to sterowanie komputerowe
-
Computerized Numerical Control, CNC
układ sterowania numerycznego, który można dowolnie zaprogramować
-
łał kurcze, to dla tego producent cnc dał monitor i przyciski dzieeeeki, jeden dylemat życiowy mam z głowy :)
zastanawiałem się czemu mój pracownik pcha laser ręką
-
czyli masz wypalare
-
od takie moje spostrzezenie stac na laser za gruby kesz a rolki do prowadzenia lancucha zlecasz komus zamiast miec tokareczke jest ona duzo tansza od lasera cnc mozna powiedziwc ze drobne
-
e tam od razu wypal-ara ledwie arkusz na to wchodzi ,żywcem nie ma miejsca gdzie postawić kawę
-
arkusz pojecie wzgledne na nasza arkusz wchodzi 12m x 3m
-
są firmy które to robią na obrabiarkach numerycznych ,postawić człowieka zapłacić zus i pensyjkę na miesiąc
to jakieś 3tyś wiesz ile za to jest kółek u producenta ??
-
takie bydle by mi do stodoły nie weszło ;) 12x3 ale z tego co wiem to raczej falujecie blachę niż ja wycinacie
-
czemu tak myslisz ze falujemy? blache
-
(http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_Yb9xMstMN1UcT0Jf4tNKO4N7qICJ0TmY,w400.jpg)
takie cosik budujemy
-
bo obrabiarki na 12 m mogły by być nie dokładne długość prowadnic lasera??
tak mniemam
-
spoko zaimponowałeś mi, tylko jak to się ma do mojego skromnego rowerka
-
tak ze mowisz ze blacha pofalowana a ja przy tym robie i nic takiego nie zauwazylem
najciensza blacha 6mm najgrubsza 40 mm jaka spawam
-
do moderatora skończ z tym krukiem bo to forum robi się prostackie ludzi na poziomie.
-
wolność słowa ! czyżby komuna wróciła i cenzura ??
-
jaką moc generuje laser przy cieciu 6 mm ?
na jakim programie robicie ?
u mnie jest mach
-
plazma
reszty nie wiem nie obsługuję wypalarki jestem spawaczem
-
a to fajnie się składa miałeś do czynienia z mig-magiem
magnum 320 stal alu
mam w planie to bydle kupić
mamy tiga z magnum nawet całkiem fajnie pali spawacz nie narzeka w sumie juz 2 lata go męczymy jak na razie bez usterek
jest mało informacji na necie
czym spawacie na firmie
albo co byś polecił ??
-
bester 250W wystarczy :) sprawdzone :) choć ja swój spawałem 450W, troche stal an wylot przepalało ale dało rade :) Ja z Kolei właśnie taką 450W bestera operuje nacodzień :) (http://www.profimarket.pl/_var/gfx/BESTER_polautomat_spawalniczy_Magster_501W_2475_2.jpg)
-
I tak z tematu filmiku przeszliśmy na pogadanki o spawarkach ;)
Ile było trajek na tym filmie 2 czy 3 ?
-
spawamy froniusem 450 i 500 z pulsem i podajnikiem przedewszystkim musi byc podajnik drut 1,2 mm
-
odrobina terenu
https://www.youtube.com/watch?v=t19HTCwbKCo&feature=youtu.be
-
Witam.
Jeśli dożyję, a życie jest kruche to mam w planach Bieszczady 2015 na swoich trajkach.
Jeśli się nie pogniewasz chetnie Cię odwiedzę, uwolnimy kilka piwek jak pisałeś, pogawędzimy.
Pozdrawiam.
-
spoko pomysł mi się podoba 8)
serdecznie zapraszam, jak raz zobaczysz Bieszczady to będziesz moim stałym gościem :)
jak złapie czas to puszcze parę fotek dla zachęty
-
W Bieszczadach byłem kilka razy także pamiętam te widoki.
Zwiedzałem pieszo, naście lat temu z dziećmi.
Teraz czas samemu cieszyć się tym pięknem.
Skorzystam z zaproszenia.
-
Także bywałem w Bieszczadach solo, z przyjaciółmi i rodziną i ckni mi się za nimi, takoż zbiera mnię ( :) ) aby znowuż na połoninach zawitać. Spodziewać się mnię wtedy należy ;D . Mam nadzieję, że w dobrym zdrowiu zastanę :).
-
witam
jak będzie więcej chętnych bieszczadocyklistów, to może uda się jakiś prywatny zlot poziomek zorganizować
zainteresowanie rowerami poziomymi w śród tubylców jest wielkie
-
Mi się po październikowym łykędzie z rodziną w Bieszczadach zamarzyła rowerowa wycieczka z Rzeszowa do Ustrzyk i z powrotem. Więc ja się na przyszły rok piszę.
-
Jaką matix ma szerokość całkowitą?
Pewnie więcej niż 90?
-
bez lusterek w osi równiusieńkie 90 cm
jak założę lusterka krótkie to się wszystko mieści
-
bez lusterek w osi równiusieńkie 90 cm
jak założę lusterka krótkie to się wszystko mieści
Czyli bez problemu można ją nazwać rowerem :)
Zastanawiałem się nad budową trajki z amortyzacją z przednimi kołami 24 cale, by promień skrętu był trochę mniejszy niż przy 26". Jak wiadomo 20" koła są bardziej odporne na działające siły boczne, jedna mają sporo większe opory toczenia... :)
-
Jak wiadomo 20" koła mają wieksze opory toczenia jedynie w terenie pofałdowanym, sypkim i kamienistym czyli szutrowym - na asfalcie i kostce 20 cali nawet w wersji 2,40 cala ale na 7+ atmosferach idą jak przecinaki - i taka jest prawda obiektywna ... he he.
Dowodem na powyższe są chociażby stare jak świat rekordy Moultona z lat 60 - w chwili obecnej 20" z TPI 120+ i 110+ PSI i wadze ok 300 - 450 gram (dla 20"x1,75-2,20) dla dobrze podającej nogi z zębatką 9 na tyle, lub 65+ na przodzie nie są kłopotem w rozwijaniu przyzwoitych prędkości.
A trajki są do jazdy w terenie szutrowym a nie po asfaltach - o czym też wszyscy dobrze wiedza .. prawda, że wszyscy to potwierdzą? ... ;)
-
po to są kąty pochylenia i wyprzedzenia
żeby bez stresu i strat założyć dowolne koło na przód
w moich trajkach jest regulacja kąta pochylenia i wyprzedzenia ,można śmiało wpasować dowolne koło od 26 do -20 "
bez ujmy dla trakcji
jedynie prześwit trochę cierpi
tu z kolei zastosowałem regulacje wysokości na wahaczach
odzyskuje się jakieś 5 centów prześwitu kosztem twardości zawieszenia 8)
-
Na pewno komfort jazdy jest o wiele większy niż przy sztywniaku, jednak ciekawi mnie jak o jest z marnowaniem energii poprzez uginający się tył.
Pewnie mniej tej energii się zmarnuje w porównaniu z konstrukcją pionową, gdzie dodatkowo działa siła ciążenia.
Jak to jest w praktyce?
-
Podparcie łańcucha rolką prowadzącą w miejscu mocowania wahacza eliminuje efekt pompowania.
W swoich trajkach nie mam uginającego się tyłu, nie ma marnowania energii.
Przy uginającym się tyle podczas pedałowania będzie odczuwalny efekt szarpnięcia na pedałach przy mocnym ugięciu tylnego wahacza. A to nie jest przyjemne.
-
dużo racji w tym co andrej pisze
dodatkowo dodam ze zastosowanie dobrej klasy dampera ( odpowiednio ustawionego )na tył całkowicie załatwia ten problem
-
Wydaje mi sie, ze.najlepsze rozwiazanie to konstrukcja 4-zawiasowa, bo to byloby najsztywniejsze. :-[
-
"
-
Christophorus: 4-zawiasy(2 wahacze) poprzecznie, z przodu - tak to bardzo poprawi geometrie pracy zawieszenia. Z tyłu jest to przerost formy nad treścią wymyślony do rowerów klasycznych ograniczonych umysłowo przez UCI. W normalnym rowerze nie ma żadnego uzasadnienia do takiego komplikowania sobie życia. Prosty, jednobelkowy wahacz podparty centralnym amortyzatorem jak w motocyklach to jest to co jest najlepsze. Jedynym warunkiem jest zadbanie, aby pracująca linia łańcucha przebiegała przez oś obrotu wahacza lub minimalnie powyżej.
-
Coraz bardziej skłaniam się do dłubania przy trajce z pełnym zawieszeniem. Na sporadyczne przeloty po asfalcie się mniej nadaje m. in. ze względu na bezpieczeństwo na drodze. Wiadomo jak gro kierowców jeździ niestety, a że zajmuje się więcej miejsca i siedzi się nisko - ryzyko jest...
Przepraszam za OT ;)
-
:) myślę ze poruszanie się trajką po naszych drogach
nie jest bardziej niebezpieczne niż przejście przez jezdnie w dużym mieście
jeżeli dołożymy trochę starań z naszej strony żeby być dobrze widocznym
to da się przeżyć na asfaltowej dżungli
poruszanie się jakim kolwiek rowerem niesie za sobą pewne ryzyko ,niestety oczy do okoła głowy 8)
dotychczas miałem kilka napraw powypadkowych od moich klientowski i o dziwo były to wypadki na ścieżkach rowerowych
statystycznie cykliści jeżdżą bardziej nieuważnie na ścieżkach niż na drogach
sam miałem parę przypadków zajechania mi drogi na ścieżce, albo hamowania przed nosem
-
Dlaczego wszyscy tak myślą,że jak zajmujesz mniej miejsca na jezdni to jest bezpieczniej.
Właśnie dopiero jak zacząłem jeździć trajką zauważyłem omijanie, wyprzedzanie mnie,
wyprzedzają szeroko, co na pionowym i na poziomym SWB było wyjątkiem.
To, że siedzi się nisko zmusza nas o zadbanie o własne bezpieczeństwo: oświetlenie, chorągiewka itp.
Jeżdżę też po drogach szutrowych, co jest rzadkością @Mociumpel, chyba nie wiesz co piszesz, albo żartujesz.
Trajka amortyzowana to jest "rower" który jest najwygodniejszym wśród pojazdów napędzanych siłą mięśni. Nie wspomnę o wspomaganiu.
Mam też rower poziomy SWB Chalenge Twister, ale na trajce jest bardziej beztresowo.
Ale to jest tylko moje skromne zdanie.
-
no przecież zrobiłem oko ;)
odpowiadam wprost - ostatnie zdanie to była IRONIA mająca na celu wskazanie ba, PODKREŚLENIE wręcz, że na specjalistycznym forum wszelkie uproszczenia tyczące tematu poruszanego (w tym konkretnym przypadku w odniesieniu do cytatu @christophorus-a "Jak wiadomo 20" koła są bardziej odporne na działające siły boczne (prawda), jednak mają sporo większe opory toczenia (półprawda)" są niewskazane bo ...
IRONIA WŁĄCZONA
Nie wolno zaniżać poziomu merytorycznego forum przez cytowanie półprawd rodem z mitów miejskich przepowiadanych przez holenderskie babcie na Rohlofach o problemach zdrowotnych w trakcie spania leżąc na plecach w palącej się kuźni pełnej ostrych sprzętów wszelakich.
IRONIA WYŁĄCZONA.
no i tym żartobliwym akcentem chciałem zwrócić uwagę że takie drobne znaczki z buźkami bądź przesadnie skonstruowanymi zdaniami sa także smaczkiem rozmów i należy uczyć się je wyłapywać ...
szacun dla kręglarzy i toczących swoje kółka ;)
-
witam
a tak na serio to skąd się wziął mit ze 20 do trajki sa cacy a 26 be
siły boczne zawsze będą występować chyba ze się coś zmieni z grawitacją
sprawdzałem i jedną i drugą średnice
na pewno do 26 trzeba mocniejszą piastę , ale to teoria oglądałem ostatnie dzieło ice full fat
i moja teoria została załatwiona przez nokaut w pierwszej rundzie
zerknijcie sami
ciekawy jestem spostrzeżeń
https://www.youtube.com/watch?v=G2bkexHmKSc
-
Myślę, że to byłoby odczuwalne przy dużych prędkościach w ostrym zakręcie.
Sztywność koła 26" w konstrukcji nie pochylanej jest nie tylko kwestią mocniejszych piast ale mocniejszych szprych.
Koła rowerowe są robione do rowerów pionowych, a tam siły boczne?.
Krótsza szprycha większa sztywność.
AGA a może pomyśl o pochylanej trajce, w twojej konstrukcji jest tyle miejsca na niezbędne mechanizmy.
-
mam w stajni taka konstrukcje ,dla mnie całkowicie bezużyteczna
na równych płaskich drogach można tym sobie pojeździć ,
natomiast teren to przerost formy ,niepotrzebne udziwnianie
dochodzi dodatkowy efekt błądzenia na nierównościach
jeżeli koła nie są na tym samym poziomie ciężko nad tym zapanować (mi osobiście kiepsko sie tym jeździło nie było dokładnego sterowania )
więć rozebrałem, rama wisi na haku :) na razie odłożyłem temat
wracając do poprzedniego postu rozwaliła mnie ośka w tym ice
delikatna 12-tka aż ciarki mnie przeszły jak to zobaczyłem potężne koło, bo w sumie po zewnętrznej wychodzi około 27,5"
ja przy mojej piascie 17-stce miałem wyrzuty ze za słaba
taka refleksja 8)
-
Aga - ale tak naprawdę to wszyscy producenci trajek mają z przodu ośki D12. Greenspeed, Ice, KMX, HPVelotechnik, Optima, Azub, Aerorider, Sunrider i inne trajki najczęściej z przodu mają bębny od Sturmey Archer a tam oś jest dokładnie 12mm. A jak mają inne piasty to też oś 12mm. Dedykowane do trajek dynama SON też są robione na 12mm.
Ba nawet w moim IMK P8 z przodu mam oś 12 (piasta Bitex taka, jak w Greenspeed'ach) a to jest SWB z jednostronnym mocowaniem koła, czyli na ośkę działają 2xwiększe siły niż w trajce. Co prawda teraz bym robił 15mm, dla świętego spokoju, ale i tak działa.
-
zdaje sobie sprawę z tego ,ze wiedzą co robią
zaskoczył mnie ten full fat
przy tak dużej średnicy koła z przeznaczeniem pod teren zastosowali ośkę w standardzie
biorąc pod uwagę 50% wysokości to ramie ma prawie 40 cm do tego przy przeciążeniach ponad 100 kg
to na ośkę spada jakieś 200- 250 kg na przeciwnym końcu ramienia( to takie szybkie przeliczenie z naddatkiem nie brałem pod uwagę rozkładu masy na 2 koła przednie )
w pionowcu troszkę inaczej te siły się rozkładają bardziej prostopadle
w trajce na zakręcie jest efekt odśrodkowej
własnie odrabiam lekcje z podobnymi kołami stąd moje wątpliwości 8)