forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: popik10 w Października 19, 2014, 05:52:59 pm
-
Witam
Na chwilę obecną gromadzę drewno i robię projekt.
Wstępna idea jest taka żeby rower był drewniany bez grama sklejki.
Klejony z kilku gatunków drewna z cienką przeklejką węglową i na pewno epoksydem.
Wykończenie dwuskładnikowym lakierem pu.
Projekt jest na razie wstępny bo nie mam jeszcze potrzebnych rur na stery, podsiodłowej i suportu.
Stąd niektóre wymiary mogą się różnić.
(https://lh4.googleusercontent.com/m-1F756OnZa_Cui7zFIONrOgWgP7RVgYkfc05eZ3fT8=w600-h355-no)
Całość będzie cięta i pewnie profilowana na cnc.
Haki pod hamulce tarczowe pewnie też będę frezował z alu na cnc, dla tego nie ma ich jeszcze na projekcie. Musze zrobić rozpoznanie które z nich są optymalne i zaprojektować haki.
To chyba tyle na tema. Proszę o wszelkie uwagi konstrukcyjne.
Będą na pewno mile widziane.
Pozdrawiam
-
Myślę, że większość użytkowników forum się ze mną zgodzi, iż należało by zmienić rodzaj siodełka na takie bardziej do pleców dopasowane... ;D
A tak ogólnie to działaj! ;)
-
Coś znacząco podobny do Renovo
http://www.renovobikes.com/r4-road/
Poza tym, daję wiarę ,że to przypadek ...
Jak o poziomych drewniakach, to tutaj znalazłem zajmującą mnie inspirację,
http://www.lairdubois.fr/pas-a-pas/article/1-conception.html
zmieniłem co nieco, koncepcję fotelika.Nie robiłem gipsowej formy, bo za dużo z nią, brudnej roboty.
Mój fotelik ma łączony, podwójny "kręgosłup" z listewkami na siedzisku, w przeciwieństwie do oryginału, będę miał wentylację pleców.
Samą ramę ,skleiłem epidianem 5 , z 8 warstwami 3mm sklejki, ze szklaną tkaniną, pomiędzy warstwami.
Być może, przesadziłem z napędem.
Przód, jeszcze nie wiem czy dać przezutkę.
Ty, piasta Nexus 7, zastanawiam się czy dodać przerzutkę z kasetą 6 b.
Koła przód 24", hamulce rolkowe (mniejsza komplikacja konstrukcji zawieszenia), tył koło 28".
Długo zastanawiałem się, jak do osi zwrotnic, pewnie zamocować przednie koła i ... podpatrzyłem.
W Cannondale stosują, jedno goleniowy widelec. Więc tu znalazłem inspirację...
Jak będzie potrzeba, dodam zdjęcia ale mój drewniak jeszcze jest w rozsypce.
Na razie mam ramę i ten fotelik, a obecnie składam p.zawieszenie ze zwrotnicami.
Trochę to długa zabawa, bo tego trika buduję ... , na korytarzu mojego bloku.
Czysta partyzantka... ale daję rade .
Ciekaw jestem opinii, rad, wskazówek ... , kolegów starszych doświadczeniem.
-
Do trajek stosuję się foteliki z trzymaniem bocznym. Takie wyprofilowanie polepsza wygodę w czasie spokojnej jazdy. W ostrych zakrętach może lekko przeszkadzać w balansowaniu ciałem.
-
Coś znacząco podobny do Renovo
http://www.renovobikes.com/r4-road/
Poza tym, daję wiarę ,że to przypadek ...
Nie przypadek, Renovo mi się podoba i w pierwszym projekcie wole zastosować rozwiązanie istniejące. Nie chcę żeby mi się rower złożył jak na niego wsiądę ;)
Trajka ładna, podoba mi się jej linia. Fotelik jak napisał hansglopke powinien mieć trzymanie boczne, tak na zdrowy rozum. Chyba że zrobisz pochylaną w zakrętach. Nie pamiętam jak się to nazywa.
Pozdrawiam
Edit.
Siedzę teraz nad projektem haków
I mam zagwózdkę.
Chciałem doprojektować haki pod tarcze 160. Nie ma niestety odpowiedniego roweru żeby to pomierzyć, poza tym ważne są chyba kąty.
Pytanie do kolegów.
Czy ktoś dysponuje rysunkiem, nie ważny format który byłby na tyle czytelny żeby przenieść wymiary do kompa??
Narysowałem wstępnie coś takiego ze skalowanego zdjęcia, niestety musiałem obrócić w osi bo układ ramion się nie zgadzał.
(https://lh6.googleusercontent.com/-megql1mQ9LA/VEXzbOHezBI/AAAAAAAAGCU/yWeeywp_fws/w800-h494-no/001.jpg)
Najważniejszy wydaje się odstęp otworów mocowania od osi koła i ich rozstaw.
Bardzo proszę jeśli ktoś ma taki rysunek był by pomocny.
Pozdrawiam
-
Wstępny projekt wykonany
(https://lh5.googleusercontent.com/-fzr7cw5UxDU/VEeNZFUG2bI/AAAAAAAAGCk/AivTkfZN97o/w800-h608-no/002.jpg)
Muszę kupić wszystkie części z jakiejś "używki" i wyfrezować ze sklejki, posprawdzać wszystkie wymiary.
Żeby nie generować kosztów planuje kupić płaskownik alu szerokości 100mm i grubości 10mm i frezować dwu częściowo - jak poniżej.
Kupno formatki alu o potrzebnych wymiarach było by dużo droższe.
(http://cycleexifcom.c.presscdn.com/wp-content/uploads/2011/04/renovo-r4-12.jpg)
Pozdrawiam
-
Były na Forum linki do strony np Magury (producent hamulców) i jeszcze do kilku innych producentów, gdzie to jest dokładnie rozrysowane. Użyj wyszukiwarki.
W wątku poświęconym budowie IMK P9 są też rysunki mocowań zacisków przednich w stylu "tylnego koła" z wymiarami.
-
Tutaj znajdziesz: http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Shimano_Framebuilder_Info (http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Shimano_Framebuilder_Info)
-
Dzięki Panowie.
Według tego właśnie rysowałem.
Okaże się jak zrobię testowe frezowanie w sklejce.
Czekam teraz na mechaniczne elementy roweru, drewno na ramę już mam w komplecie.
Klejenie zacznę jak będę miał wszystkie rury.
Zastanawiam się również nad grubością ścianki, kusi mnie 5 mm, ale na pierwszy projekt zastanawiam się czy nie zrobić 7 mm
W końcu to rama testowa.;-)
Pozdrawiam
-
Witam kolegę ja proponowałbym jednak na początek 7 mm i porządnie przetestować.A tak z innej beczki czy te gitary i łódż to kolega budował ???
-
No 7 mm ścianka ramy to dość dużo, przekrój litego drewna wyjdzie w elemencie górnym kilka cm2 - sporawo.
Biorąc pod uwagę, że rama będzie miała w tej części pewnie około 50mm grubości a to działa na ściskanie.
Dolna belka to będzie profil który działa na rozciąganie, ale tam planuję zrobić profil kroplowy i tej ścianki będzie jeszcze więcej.
Pewnie zrobię te 7 mm tak dla bezpieczeństwa. Wzrośnie waga ale to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Jak na pierwszą ramę nie ma co szaleć - uważam... ;)
A tak z innej beczki czy te gitary i łódż to kolega budował ???
A takie tam drobiazgi, nie umie siedzieć przed telewizorem ;D
Pozdrawiam
-
E tam, każdy umie siedzieć przed telewizorem, szybko byś się nauczył, ;) ale wstać sprzed TV i coś wygenerować już trudniej. Możesz powiedzieć coś więcej na temat tego pomarańczowego trójkołowca z galerii? Podoba mi się twój dorobek i realizacja. Powodzenia z drewnianym pionem...poziomy też będzie?
-
Możesz powiedzieć coś więcej na temat tego pomarańczowego trójkołowca z galerii?
To nie moje dzieło. Swego czasu dogoniłem wracając z pracy człowieka na "pomarańczowej petardzie.
To zbudował taki starszy Pan w piwnicy na Kozanowie we Wrocławiu, napędzane silnikiem 500w, ale najciekawsze jest zawieszenie przednie, idealnie składał się w zakrętach. Z tym że po dojechaniu do świateł trzeba było go blokować wajchą żeby się nie kładł.
Strasznie to ciężkie było ale pomykało zacnie.
Co do poziomki drewnianej to może kiedyś. Mnie do pozioma trochę zniechęca to, że jestem mało widoczny. Poza tym nie miałem okazji przejechać się poziomym rowerem i nie mam w ogóle skali porównawczej. Może spodobało by mi się na tyle, że podjął bym problem zrobienia takiego.
Technicznie nie ma kłopotu, rama jest bardzo prosta do wykonania i w zasadzie nie ma ograniczeń co do kształtu jeśli idzie o drewno.
Pozdrawiam
-
Jakbys umiescil mocowanie tylnego hebla na rurze dolnej to masz pro
-
Żeby nie było, że nic się nie dzieje.
Gromadzę graty i dopieszczam ramę.
(https://lh6.googleusercontent.com/-JkFJnKqKKFs/VE-mNOGXCHI/AAAAAAAAGDM/s3KnKMj3r60/w800-h653-no/Untitled-2.jpg)
Nie jest to takie łatwe jak by się wydawało, nie mam drewna na zmarnowanie i cały proces frezowania i klejenia muszę dobrze przemyśleć.
Gdyby cały trójkąt wszedł mi w maszynę nie było by kłopotu, ale pole robocze mam 48x68 cm tylko. Najdłuższy element 84cm.
Zastanawiam się tez nad przesunięciem tylnego koła do przodu, ale to po dokładnym zmierzeniu koła ew.
Pozdrawiam
-
Oglądając zdjęcia na "picasaweb" zazdroszczę Ci narzędzi i powierzchni warsztatowej. Oj i to bardzo.
-
Heh, to tylko zwykły garaż, w którym jeszcze na dodatek na noc staje samochód :-[
A narzędzia, te ciekawsze w większości sam zrobiłem.
Najlepsze i najbardziej pożądane przeze mnie to cnc - niestety za małe. Zbieram klamoty i kasę na budowę większego.
Pozdrawiam
Ps. Nie wierzę, że w Bełchatowie nie ma stolarzy, a jeśli nawet do Radomska nie masz daleko.
-
Ps. Nie wierzę, że w Bełchatowie nie ma stolarzy, a jeśli nawet do Radomska nie masz daleko.
Do Radomska niedaleko ale tam teraz sami stolarze-meblarze i uświadczysz tylko płyty wiórowe itp., itd. >:(
-
Prosz...
http://www.tartaklulkowo.pl/index.php?dzial=162 (http://www.tartaklulkowo.pl/index.php?dzial=162) ;)
Maja jesiona
Pozdrawiam
-
Terefere... kilka razy tam byłem i tylko tarcice iglastą mieli, a na stronie sobie mogą pisać co chcą.
Dam im jeszcze szansę i ponownie tam zajrzę.
-
A tu??http://www.centrumdrewnaioklein.pl/kontakt-oddzialy-pm-6.html (http://www.centrumdrewnaioklein.pl/kontakt-oddzialy-pm-6.html)
Albo Telejko wysyłkowo załatwia sprawę.
W ostateczności ja mogę ci załatwić materiał bo latam od czasu do czasu do Radomska.
Tam długo mieszkałem.
Pozdrawiam
-
A tu??http://www.centrumdrewnaioklein.pl/kontakt-oddzialy-pm-6.html (http://www.centrumdrewnaioklein.pl/kontakt-oddzialy-pm-6.html)
Albo Telejko wysyłkowo załatwia sprawę. W ostateczności ja mogę ci załatwić materiał bo latam od czasu do czasu do Radomska. Tam długo mieszkałem.
Tego adresu nie znam.
Jak tu mieszkałeś toś prawie krajan ;) .
-
Zastanawiam sie, czy to frezowanie na CNC, jest tak bardzo potrzebne? Tym bardziej ,że chodzi tu drewno, a nie metal? Uważam ,iz wystarczy wyciąć ramę "ręcznie", z niewielkim naddatkiem a frezowanie wewnętrzne, również wykonać frezarką ręczną ...
Odpowiednie prowadzenie, wprawna ręka, powinny załatwić sprawę.
Oryginalnie Renovo, używa do drewna,obrabiarek CNC.
Generalnie, tylko po to, aby usprawnić całą robotę. W końcu, liczy się wydajność...
Natomiast w indywidualnej sprawie, CNC, to nie wyrocznia, i nie tajemnicze zaklęcie.
Można się, bez tego obejść.
Wiem, że to tak ładnie ... , profesjonalnie wygląda i każdy by tak chciał.
Nie dajmy się jednak zwariować...
Przykład?
Sir Francis Drake, opłynął Ziemię dookoła, na statku ręcznie zrobionym.
A podając nowszy przykład, jednymi z najlepszych samolotów II W.Ś. był De Havilland Mosquito, maszyna zbudowana głównie z drewna świerkowego, sklejki i balsy, pokrytych płótnem. A budowany był, głównie przy użyciu piły, od czas do czasu używając narzędzi do budowy pianin lub mebli.
W znacznym stopniu ogranicza nas nasza wyobraźnia i stereotypy.
Ja swojego, Zelo wooden trika buduję "na kolanie", używając zwykłej wyrzynarki i pilnika do drewna.
Oczywiście, do budowy ramy i fotelika. Reszta, jak trzeba tradycyjna.
Pozdrawiam...
-
Zgadzam sie z Aslu, w drewnie mozna robic przy ograniczonym dostepie do sprzetu. Ja swojego pozioma robilem w ogrudku...wszystko dziala i jezdzi. Fakt faktem teraz zrobilbym go inaczej, ale to byl pierwszy rower jaki budowalem i nawet nie mialem projektu...
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263ee84e6ad77107.html
-
Także potwierdzam. Ja swoje wynalazki buduję w mieszkaniu i piwnicy 2/2m2.
-
Aslu@, nestor, Kulek@ i ja jak najbardziej potwierdzam.
Nie jest to jakoś bardzo skomplikowane i nie do ogarnięcia przy minimalnym onarzędziowaniu. Chociaż wtedy czaso-cierpliwość jest niezmiernie istotna :), a mnie czas oraz ćwiczenie cierpliwości i skupienia bardzo odpowiada jako forma czynnego relaksu.
-
He he, chłopaki wszystko można zrobić ręcznie. Tylko po co? Skoro CNC stoi w garażu, czemu zatem nie korzystać??
Ponadto ręcznie nie uzyskam takiej dokładności. Testy haków przeprowadzone, i drewno już pocięte.
Rama będzie się pewnie frezowała wiosną, bo powstaje obecnie nowa, większa, stalowa maszyna. Między innymi pod kątem tej ramy właśnie.
Pozdrawiam
-
Projekt nie umarł, wlecze się tylko bo powstaje nowa maszyna żeby rama w całości wlazła.
(https://lh4.googleusercontent.com/-qTC10VYJsWE/VL5-LOcFsaI/AAAAAAAAGU8/_MQKb68vGeE/s1024/DSCI1135.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-jTttCOfS7BQ/VL5-OodivfI/AAAAAAAAGVM/zd85_50wl4A/s1024/DSCI1137.JPG)
Przez to projekcik będzie "trochę" droższy, ale mam nadzieję na jednej ramie nie skończę... ;-)
Doszedłem do wniosku że klejenie poszczególnych elementów w całość to jednak kiepski pomysł ze względu na wytrzymałość ramy.
Wzorem innych będę frezował 2 połówki i kleił w całość
Pozdrawiam
-
a co to za maszyna jesli mozna zapytac
-
No to jest początkowa faza montażu frezarki numerycznej, potocznie zwanej cnc
W tą maszynę właśnie mi rama całą wejdzie
Pozdrawiam
-
No i stało się. Po bardzo, bardzo długim czasie poszły pierwsze frezowania.
Nie pisałem tak długo bo i nie było o czym, projekt został przerobiony kilkukrotnie. Przez to mam nadzieję się poprawił bo doświadczenia w rysowaniu nabrałem.
Ładnych kilka kawałków drewna zniszczyłem, poprawiałem również maszynę. Z drewnianej zetki stała się aluminiową. O finansach nie będę pisał :-[ Ale stało się.
Poszło dziś wybranie połówki od środka ;D
Pokarzę jakieś zdjęcie i może filmik ale to dopiero w poniedziałek.
Mój komp nie rozpoznaje telefonu jako pamięci masowej a wszystko mam w telefonie.
Edit.
Udało się odpalić uszkodzony aparat ;D
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii620/popik10/DSC_2100_zps0rsq7pd4.jpg)
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii620/popik10/DSC_2101_zpss4ecaqem.jpg)
-
Obiecany filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GDiTfclc0as (https://www.youtube.com/watch?v=GDiTfclc0as)
i ze 2 zdjęcia połówki ramy
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii620/popik10/20160726_175016_zpsgnij59cl.jpg)
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii620/popik10/20160726_182132_zps3nzzvx2p.jpg)
-
Super moje klimaty ;-)
-
Czekam na materiał na 2 połówkę ramy.
W międzyczasie chyba powstaną formy do klejenia tylnego widelca.
Będzie klejony z jesionowych obłogów.
Golden, można by się pokusić o zaprojektowanie i zrobienie takiej ramki do pozioma ;-)
-
Czekam na materiał na 2 połówkę ramy.
W międzyczasie chyba powstaną formy do klejenia tylnego widelca.
Będzie klejony z jesionowych obłogów.
Golden, można by się pokusić o zaprojektowanie i zrobienie takiej ramki do pozioma ;-)
Ja się piszę!
Już dłuższy czas czekam na wenę do następnego rowerka z drewna. Właśnie mi dorzuciłeś +10p do realizacji ;D .
-
Właśnie dotarły wstępnie powycinane haki. ;D
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii620/popik10/2016-07-27%2012.22.47_zpsyrrfe4tw.jpg)
Tef. Możemy się pobawić w robienie projektu i szablonów do klejenia ramy.
Kłopot tylko, że nie mam zielonego pojęcia o geometrii ramy poziomej. :)
A to pewnie jeszcze większa personalizacja wymiarów jak w pionowym.
Edit:
Jak jest średnia długość ramy takiego pozioma??
Chodzi o długość ramy głównej bez tylnego widelca.
-
Móc możemy! Osobiście to nie wiem jak taka forma miałaby wyglądać.
Mam zachomikowane obłogi olcha/brzoza co to je swego czasu dostałem od @tomo takoż coś z nich wreszcie bym zrobił.
Personalizacja na pewno jest ale rozmiarówka kół jest stała, wystarczyłoby to uwzględnić.
Co do średniej długości ramy to nikt z nas jeszcze nie przeprowadzał takich badań statystycznych :) , ale myślę że tak na oko to od 0,5 do 3,0 [m] ;D.
-
Pierwsze primo...
Ja to myślę, że tego inaczej nie da się zrobić jak z klejonych listew. Okleina i obłogi odpadają, za cienkie. Chyba, że masz obłogi po 4-5 mm grubości.
Ma to wyglądać tak:
(http://cdn21.muratordom.smcloud.net/t/photos/thumbnails/28168/drewno_klejone_300x200_crop_rozmiar-niestandardowy.jpg)
Foto z netu.
Chodzi o to, żeby uzyskać wytrzymałość z drewna, obłogi rzędu 1,5 - 2 mm na pewno mają poprzecinane włókna. Co do gatunku drewna. Olcha i brzoza to kiepski wybór.
Są to gatunki które nie mają wyraźnego rozróżnienia biel twardziel. Nie będę tu wprowadzał fachowych określeń ale porównam to do masywu i sandwicha. Łatwiej złamać lity materiał niż warstwowy. Stąd lepiej jeśli używa się materiału który tworzy naturalnie właśnie taka strukturę.
W stanach najlepsza hikora, u nas "odpowiednikiem" jest wiąz. Z dostępnością jest trochę krucho, przynajmniej u mnie.
Ja użyłem jesionu.
Forma to nie kłopot, można ją w prosty sposób zrobić i jak ktoś będzie chętny ponownie użyć.
Poszukam zdjęć jak to wygląda. Potrzebna będzie też komora do parzenia drewna. Też banalna do wykonania.
Generalnie zasada jest taka. Formujemy na formie listwy, stabilizujemy je i dopiero wtedy kleimy. Najlepiej na epoksyd.
Potem będziemy obrabiać na maszynach.
O długość pytałem bo mi w maszynę wchodzi 120 cm, jeśli rama jest dłuższa, to trzeba robić szablony do frezowania.
edit:
Forma to coś takiego
(http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_stoly-z-metalowymi-formami-do-wy-25986742.jpg)
To forma profesjonalna, można spokojnie wykonać taką z tańszych materiałów i zamiast śrub trapezowych zastosować ściski
-
Nad komorą do parzenia już się zastanawiałem. Kojarzę że należy parować w temperaturze 80oC. Tylko przez jaki czas w zależności do grubości parowanego drewna?
Komorę mam zamiar zrobić z odpowiedniej fi rury kanalizacyjnej tak aby element się zmieścił (fi 75mm - 100mm). To akurat niestanowi problemu wystarczy pójść do sklepu hydraulicznego, martwi mnie brak pomysłu na źródło pary.
W kwestii materiału to widziałem w markecie style do łopat i zmiotek bodajże z jesionu, ale to materiał do ewentualnego wykorzystania w konstrukcjach przestrzennych.
Z tymi listwami z odpowiedniego materiału to faktycznie będę miał problem.
-
hola hola :)
powolutku ;D
rura kanalizacyjna ok, ale po co masz kupować??
Nie lepiej wykorzystać 4 paździeże bądź cokolwiek??
Zrobić skrzynkę do której będziesz wpuszczał parę ze starego garnka??
Para to para, ja elementy do archtopa:
http://obrazki.elektroda.pl/3862922800_1382011375.jpg
parowałem nad czajnikiem.
W temperaturze 80 stopni nie uzyskasz pary :)
Dyć woda gotuje się powyżej 100 stopni ;D
Co do drewna.
Jesteś z Bełachatowa??
Czy mi się zdaje??
Jedyne co można użyć to chyba deska 52 mm.
Z tego zrobić listwy, giąć i kleić.
Decha nie jest taka droga, ostatnio kupowałem dechę 350 cm szeroką na jakieś 40 cm i zapłaciłem około 300 zł
To w detalu. Ty może znajdziesz taniej.
Jak nie dasz sobie rady z materiałem, mogę Ci kupić u siebie. Ale lojalnie ostrzegam. Kupujesz całą dechę. ew mogę wybrać jakąś mniejszą. Paragon do wglądu ;)
Potnę Ci to i wyślę.
Radził bym zdecydowanie robić ramę tak jak to robią goście z trójkątnymi ramami.
Z komorami w środku. Sztywność się zwiększa, a rama lżejsza, Ta moja połówka, na chwilę obecną, przed czyszczeniem, waży 1,20 a ścianka jest mocno asekuracyjna.
spokojnie o połowę można zjechać.
-
Wytworzenie pary a jej temperatura to rzecz względna :).
Taką temp. zaobserwowałem na YT. Jak tam trafiłem to nie wiem ale się upewniłem że w oC.
Pracować nad deską 52mm to mi się nie widzi, chybabym pozostać przy sklejce 4mm (brzozowej), a ją ciąć i sklejać biorąc pod uwagę przegięcie kopyta do klejenia na zimno (do tego klejenia należy przegiąć kąty o około 2o). W sumie trochę większa waga ale (!) koszta inne :) .
-
Akurat Tef ma dobry dostep do pary :)
-
Bez pary nie przegnie o te 2 stopnie :)
Nie wiem czemu się tak boicie tego drewna.
Może trochę więcej roboty ale i efekt zdecydowanie ładniejszy.
Sklejka jest do bani, bo połowa jej nie pracuje, poprzeczne warstwy to tylko waga.
Nie chcesz dechy?? Rób z lameli:
http://olx.pl/oferta/oblogi-forniry-lamele-CID619-IDddPrx.html#173484eeb8 (http://olx.pl/oferta/oblogi-forniry-lamele-CID619-IDddPrx.html#173484eeb8)
http://olx.pl/oferta/deki-lamele-lamela-oblog-dab-debowy-4mm-debowe-CID628-IDfCIlb.html (http://olx.pl/oferta/deki-lamele-lamela-oblog-dab-debowy-4mm-debowe-CID628-IDfCIlb.html)
http://olx.pl/oferta/lamele-oblogi-dab-jesion-sosna-i-inne-producent-CID628-ID9JhRB.html#4084bfb38f (http://olx.pl/oferta/lamele-oblogi-dab-jesion-sosna-i-inne-producent-CID628-ID9JhRB.html#4084bfb38f)
Do wyboru do koloru ;D
-
Przegięcie sklejki o 2o (sklejki 4mm!) to nie problem chyba że myślisz o przegięciu mniejszym niż R200[mm] - a to sprawdziłem doświadczalnie.
Nie wykluczam innego materiału ale pocięcie i przesyłka od Ciebie to wzrost kosztów.
-
To jaki Ty budżet na to przewidujesz??
-
To jaki Ty budżet na to przewidujesz??
Ciiii... bo moja (Druga Połówka) usłyszy i będą nici z całości :) , a tak poważnie to budżetu jako takiego niema. W zależności od potrzeb czas nabycia surowca lub narzędzi się wydłuża i tyle.
Wracając do kwestii materiału to mam pytanie o wymiary ewentualnej deski w kolejności wymiarów: długość x szerokość x grubość i na jakie listwy (listewki) mógłbyś je pociąć mając pod uwagę ich późniejsze gięcie po parowaniu?
-
Wymiary dechy?
I tu sie kłania projekt. Pierwej musimy ustalic co chcemy budować. Potem technologia i materiał.
Na pewno z listew 3-4 mm da się to zrobić. Wszystko zależy od promieni zagięcia.
Podstawa to projekt
-
... Pierwej musimy ustalic co chcemy budować. Potem technologia i materiał.
Na pewno z listew 3-4 mm da się to zrobić. Wszystko zależy od promieni zagięcia.
Podstawa to projekt
Eee... nie.
W moim przypadku, co chcę konstruować to zależy to od potrzeb konstrukcyjnych, możliwości materiału i zapotrzebowania na narzędzia itp..
W kwestii listew biorąc pod uwagę parowanie drewna to myślałem, że mógłbym zastosować trochę grubsze tak pomiędzy 10 a 20 [mm]. W tej materii to nie mam wiedzy i polegam na twojej i twoim doświadczeniu.
-
Błąd rozumowania.
Wiele rzeczy można zlecić na zewnątrz i nie jest to takie drogie.
Elementów alu sam nie wytniesz ani nie wyfrezujesz bo nie masz czym a można to zrobić tanio.
Wyznacz sobie cel i będziesz szukał rozwiązań. A nie na zasadzie, mam masę papierową, to mogę sobie zrobić modelik roweru.
Myślisz czemu u mnie w garażu stoi tyle sprzętu do drewna.
Określaj cele i szukaj rozwiązań, nie odwrotnie.
Pamiętaj, że nawet rower który nie zadowoli Cię w 100 procentach może być przyczynkiem do lepszego.
Ta maszyna cnc jest moją trzecią i podejrzewam nie ostatnią :-)
-
Błąd rozumowania.
Wiele rzeczy można zlecić na zewnątrz i nie jest to takie drogie.
Elementów alu sam nie wytniesz ani nie wyfrezujesz bo nie masz czym a można to zrobić tanio.
Wyznacz sobie cel i będziesz szukał rozwiązań. A nie na zasadzie, mam masę papierową, to mogę sobie zrobić modelik roweru.
Myślisz czemu u mnie w garażu stoi tyle sprzętu do drewna.
Określaj cele i szukaj rozwiązań, nie odwrotnie.
Pamiętaj, że nawet rower który nie zadowoli Cię w 100 procentach może być przyczynkiem do lepszego.
Ta maszyna cnc jest moją trzecią i podejrzewam nie ostatnią :-)
Podejrzewam Twój błąd wynikający stąd, że nie znasz moich postów a zwłaszcza wątków! Moimi celami są: skonstruowanie i wykonanie MAKSYMALNIE jak najwięcej elementów we własnym czasie i własnymi siłami a nie najszybciej i najtaniej tu outsourcing jest WYBITNIE niewskazany.
Tworzenie nowej poziomki jest dla mnie ważniejsze emocjonalnie i czasowo niż czasami nią jeżdżenie! To moje hobby i odskocznia od codzienności a nie jak najszybsza-najtańsza produkcja i dlatego właśnie dwie pierwsze poziomki były dla moich synów a nie dla mnie. Jak pisałem działam bez budżetu gdyż nie "piniądz" jest najważniejszy w tej kwestii lecz frajda z poszukiwań rozwiązań, samo projektowanie i konstruowanie poziomego roweru.
Nie mniej jestem dobrym słuchaczem i jeśli ktoś ma w kwestiach mnie interesujących COŚ do powiedzenia to jestem wdzięcznym (dwojako) słuchaczem.
-
No i wszytko jasne. :)
W takim razie słucham propozycji.
Bo nie znam Twoich możliwości ani chęci.
Polecałem drewno bo daje lepszy stosunek jakości, wagi no i estetyki :D
-
Założenia projektowe, które chciałbym zastosować po zapoznaniu się z Twoim wątkiem to:
- konstrukcja gięta z drewna;
- klejona epoksydem (?), być może z przekładkami z tkaniny szklanej;
- poziomka typu SWB w pełni amortyzowana (elastomery), przedni widelec także drewniany typu pół wahacz pchany;
- pod ciężar roboczy łącznie około 150kg.
Co myślisz? Jakie zastosować wymiary profilu i jego ścianki?
A w kwestii możliwości to wszystko jest mniej lub więcej możliwe lub dostępne :), prócz oczywiście dobrej jakości wysuszonego drewna.
-
Tef, z mojego doświadczenia, do klejenia epoksyd, tylko nie jakiś 10 minutowy, tylko coś o dłuższym czasie schnięcia, żeby był czas do spenetrowania drewna. A przekładki z włókna szklanego- niezły pomysł. Swojego czasu kleiłem dwie warstwy 3mm sklejki. Sama sklejka dawała się zauważalnie wygiąć w rękach (jednak nie było to duże ugięcie). Po dodaniu w środek jednej warstwy tkaniny szklanej (bodaj 200 g/m2) o jakimkolwiek gięciu "w ręcach" mogłem zapomnieć.
-
A możesz wskazać jakiś konkretny epoksyd?
Na gwałt potrzebuję skleić - poprawić - elementy ze sklejki tzw. budowlanej. Do tej pory używałem Soudalowego kleju poliuretanowego ale jak zobaczyłem, że mi się klocki po prostu porozklejały, to zwątpiłem w jego skuteczność...
-
Używałem żywicy LG 385, bo taką laminowałem swoją ramę. Możesz mieć problem z dostaniem mniejszej ilości, ale możesz użyć o wiele powszechniejszego Epidianu. Jarosław Jankowski w swojej książce "Kusza i łuk" poleca do laminowania łęczyska i łuku zestaw Epidian 5 i utwardzacz PAC. To połączenie daje elastyczną i wysokoudarną spoinę, i jesli w łuku wytrzyma to w ramie rowerowej tym bardziej. Jeśli chcesz mieć spoinę sztywniejszą i dać przekładkę z tkaniny to IMO lepszy będzie Epidian 53 i utwardzacz Z-1. Oba bez problemu znajdziesz choćby na Allegro
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=epidian+53+utwardzacz+z+1&bmatch=relevance-pop30-uni-1-2-0613 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=epidian+53+utwardzacz+z+1&bmatch=relevance-pop30-uni-1-2-0613)
-
Epidian 53 i utwardzacz PAC do tego krzemionka koloidalna. Robimy pastę i tyk kleimy.
Tef. Bedziemy ko tynuowac po moim urlopie, ciezko sie rozpisywac na telefonie.
-
- konstrukcja gięta z drewna;
Gięta na zimno, czyli forma i klejenie. Inaczej sobie nie wyobrażam.
- klejona epoksydem (?), być może z przekładkami z tkaniny szklanej;
Koniecznie epoksyd, ja właśnie skleiłem widelec tylny z obłogów jesionowych z przekładkami ze szkła 140 g/2, powiem ci że nie mogę złamać ścinka o przekroju 1 cm2.
Muszę to poddać próbie wytrzymałościowej jakoś.
- poziomka typu SWB w pełni amortyzowana (elastomery), przedni widelec także drewniany typu pół wahacz pchany;
SWB czyli coś takiego??
(http://poziome.republika.pl/obrazki/rowerki/jarek_b_2.jpg)
Pokaż proszę jakieś zdjęcie bo w tym temacie jestem słaby, wtedy będzie można pogadać o rozwiązaniach konstrukcyjnych.
- pod ciężar roboczy łącznie około 150kg.
Do ogarnięcia spokojnie
Co myślisz? Jakie zastosować wymiary profilu i jego ścianki?
To właśnie po zdjęciu, ale myślę, że rura drewniana z klejonki twardego drewna.