forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Yin w Lutego 19, 2009, 09:00:30 pm

Tytuł: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 19, 2009, 09:00:30 pm
Właśnie wygrzebałem ciekawy patent:
http://www.recumbents.com/wisil/headshock/headshock.htm

Szczególnie podoba mi się koncepcja z elastometrem, choć pewnie ma dosyć mały skok.

Edit: Druga ciekawostka amortyzowane piasty:

http://www.pantourhub.com/products.html
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Lutego 19, 2009, 09:26:37 pm
o ile V1 to bedzie miał jakieś przy dobrych wiatrach 10 max 20 mm
 to v2 może mieć już całkiem niezły skok tyle że nie ma tam tłumienia
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: tomigelo w Lutego 19, 2009, 10:00:39 pm
Witam

Miałem kontakt z piastami >Pantour< kilka sezonów wstecz - technika oparta na elastomerach > nie dawały one zbytnio rady na polskich drogach  :-\

Pozdr
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 19, 2009, 10:06:19 pm
Tzn słabo tłumiły czy były jakieś awarie?
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Lutego 19, 2009, 10:08:41 pm
Witam

Miałem kontakt z piastami >Pantour< kilka sezonów wstecz - technika oparta na elastomerach > nie dawały one zbytnio rady na polskich drogach  :-\

Pozdr

I to ma świadczyć o tym, że elastomery ogólnie się do niczego nie nadają?
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: barba w Lutego 19, 2009, 10:12:47 pm
To jeszcze ciekawa konstrukcja:

http://www.bikepro.com/products/forks/amp_index.html

Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: tomigelo w Lutego 19, 2009, 10:39:16 pm
Hm testowane w swb na ramie carbonowej - kolega po dodaniu dodatkowych elastomerów dopiero odczuwał jakiś efekt

Testowaliśmy piasty o skoku 15 i 25 mm

Jeżeli nic się nie zmieniło > to droga zabawka a efekt słaby

 
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Lutego 19, 2009, 11:00:47 pm
Hm testowane w swb na ramie carbonowej - kolega po dodaniu dodatkowych elastomerów dopiero odczuwał jakiś efekt

Testowaliśmy piasty o skoku 15 i 25 mm

Jeżeli nic się nie zmieniło > to droga zabawka a efekt słaby

 

No to wadliwe są elastomery jako takie czy nieudolna jest idea i konstrukcja piasty? Czy uważasz że elastomer nie jest w stanie dać odpowiednich efektów zastosowany w amortyzatorze o bardziej typowej konstrukcji?
Po prostu jeśli miałeś styczność tylko z piastami z elastomerem to czemu negujesz wszystkie inne rozwiązania korzystające z tego materiału? Przecież nie piszemy tu o tych piastach (które moim zdaniem są całkiem chybionym i nadmiernie skomplikowanym pomysłem ;) ).
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 19, 2009, 11:12:00 pm
Zastanawia mnie jak wypadło by połączenie takich piast z amortyzatorem. Amortyzatory na 20' mają skok od 3 do 5 cm, dodając do tego 2,5cm skoku piasty mamy skok 5,5 - 7,5cm a to już coś.  Fakt faktem te piasty do drogi gadżet :)
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Lutego 19, 2009, 11:18:41 pm
Ależ wy lubicie sobie życie komplikować :D Pomijając kwestię ceny, to czy to taki dobry pomysł stosować jak największą liczbę  elementów które mogą się popsuć? Nie sztuką jest coś skomplikować, sztuką jest to uprościć ;)
Lepiej na początku zainwestować w jak najszersze opony (są i slicki) - lżej się toczą i całkiem przyjemnie amortyzują.
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: Yin w Lutego 19, 2009, 11:27:16 pm
Gdyby ludzie nie eksperymentowali to nie było by postępu ;). W temacie opon też coś będzie niedługo :)
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Lutego 19, 2009, 11:36:40 pm
To jeszcze ciekawa konstrukcja:

http://www.bikepro.com/products/forks/amp_index.html



coś podobnego stosuje bmw w swoich motocyklach i całkiem się to dobrze spisuje troszkę inaczej jest zamontowany amortyzator ale koncepcja podobna

np:
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Podwozie/Duolever.html
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Podwozie/Telelever.html
Tytuł: Odp: Przerobienie sztywnego widelca na amortyzowany
Wiadomość wysłana przez: kaktus w Lutego 28, 2009, 07:51:48 am
Robiłem takie zawieszenie a właściwie cały rower z alu. jak BMW  na szosie OK nie siada przy hamowaniu  nawet jak jechałem na przednim kole dziwne uczucie ale dość fajne do poziomki może być dobre .

http://img19.imageshack.us/img19/1829/bmw2wcn.jpg

Ja robiłem rower w teren i okazało się że są przy spotkaniu z krawężnikiem zawieszenie zachowuje się jak sztywne nie siada i tu przestało mi się podobać