forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: kaczor1 w Czerwca 21, 2014, 08:16:11 pm
-
Parę tygodni temu moja piasta w dość spektakularny sposób zakończyła swój żywot.
Pisnęło, chrupnęło, i postawiło mnie bokiem na samym środku, na szczęście mało ruchliwej jezdni. Całe koło przesunęło się prawie o centymetr w prawo, aż tarcza zeszlifowała adapter hamulca.
(https://lh4.googleusercontent.com/-6afKb-vTSnQ/U5BM0erS9KI/AAAAAAAAEWs/dHS1qoTCIFE/w702-h527-no/DSC_0079.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-ZyvILAidOM0/U5BMb_TEnUI/AAAAAAAAEWI/zxzy2VOX_Tw/w437-h583-no/DSC_0077.jpg)
Za cholerę nie mogłem odkręcić konusów, więc założyłem koło od LWB'ka i zawiozłem pacjenta na Nowowiejską*
Jakież było moje zdziwienie, gdy nieopodal lady zobaczyłem nowiuśkiego LWB z kierownicą podsiodłową produkcji Kazimierza Leśniewskiego (TROP). Okazało się też, że jakiś czas temu, właściciel wyremontował, velomobil SUN RIDER (Skorupy do nich robił Maciek Kaczmarek), ale problemy z przechowywaniem oraz to, że był on mało praktyczny w mieście spowodowały, że został sprzedany, choć możliwe, że gdzieś na ulicach będzie go można spodka.
Chłopaki na warsztacie rozebrali koło i niestety okazało się, że konusy uległy uszkodzeniu i zapadła się bieżnia - więc szrot.
(https://lh4.googleusercontent.com/-fDhn0pAepkM/U6XNYrvhJzI/AAAAAAAAEhs/_1kKN1M-pE0/w437-h583-no/DSC_0084.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-8deQOw6NbU0/U6XN6hkD5bI/AAAAAAAAEiE/p9pZnbfviA0/w437-h583-no/DSC_0087.jpg)
Umarło koło niech żyje koło.
Tym razem, zdecydowałem się zrezygnować z kulek. Nowe koło zostało zaplecione na piaście NOVATEC D042SB. Zobaczymy jak będą się sprawować maszynówki - nie miałem jeszcze doświadczeń z tymi pastami.
(https://lh3.googleusercontent.com/-EAk9fZjMEe4/U6XN-1qWKxI/AAAAAAAAEiM/v_nJxcFtWKk/w702-h527-no/DSC_0089.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-g2ZErBiZbPk/U6XOVFylZyI/AAAAAAAAEic/5SarGsYmONo/w702-h527-no/DSC_0090.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-q4ApoubYNZ8/U6XO3MD7tLI/AAAAAAAAEis/-afJKztTWBI/w702-h527-no/DSC_0092.jpg)
No i rower wreszcie ma obręcze tego samego koloru ;)
*) takie nasze zagłębie rowerowe, gdzie handel rowerowy odbywał się jeszcze za komuny, obecnie są tan obok siebie dwa sklepy i jeden warsztat rowerowy.
-
Teraz na jakieś 8-10k km zapomniesz że masz łożyska w piastach :) Maszyny to jest to.
-
@Kaczor - na Nowowiejskiej OIDP to są 2 serwisy rowerowe: jeden w sklepie po lewej stronie patrząc na zachód a drugi w bramie. O którym mówisz?
I ile dałeś za nowe kółko i ile za piastę?
Pytam bo ostatnio sam składałem kółko 20". Udało mi się stargować piastę Dartmoore'a na maszynówkach do 90 zeta :D
-
@Kaczor - na Nowowiejskiej OIDP to są 2 serwisy rowerowe: jeden w sklepie po lewej stronie patrząc na zachód a drugi w bramie. O którym mówisz?
Ten w sklepie robi pierdoły, a grubszą robotę oddaje do bramy - przynajmniej kiedyś tak było. W sklepie robili mi kiedyś przednie koło. Teraz byłem w tym w podwórzu (w bramie).
I ile dałeś za nowe kółko i ile za piastę?
Za całość ponad 300. Nie wiem ile za samą piastę, bo umawialiśmy się za całość, ale te piasty chodzą w cenach od 160 do 180.
Pytam bo ostatnio sam składałem kółko 20". Udało mi się stargować piastę Dartmoore'a na maszynówkach do 90 zeta :D
Ja nie mam do tego cierpliwości i czasu.
Do przodu jak już wspomniałem, też sam nie robiłem - a i w warsztacie mieli kłopot ze szprychami, bo nie dość, że piasta XT ma wysoki kołnierz, to jeszcze dwie długości szprych były potrzebne.