forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: janxx w Maja 08, 2014, 07:10:25 pm
-
Na razie nie buduje poziomego, ale zapaliłem się do budowy tzw. cargo-bike. Od razu przyznaję się, że od wielu lat z techniką rowerową nie miałem do czynienia i bardzo liczę na Waszą pomoc. Z mechaniką daję sobie z grubsza radę, ale po przejrzeniu internetu mam lekki zawrót głowy. Pozwólcie, że będę pytał, czytał, a z czasem może i ja w czymś pomogę.
Jak na razie ideałem tego co chcę osiągnąć, byłaby taka maszyna: http://blog.brooksengland.com/wps/brooks-and-the-titchmarsh-scorpion-cargo-bike/ (http://blog.brooksengland.com/wps/brooks-and-the-titchmarsh-scorpion-cargo-bike/) Co wyjdzie, zobaczymy :)
-
Witaj na forum. Długi ten cargo ze zdjęć. Preferujemy tutaj raczej rowery poziome, ale myślę że i w podobnej konstrukcji będziesz mógł liczyć na pomoc forumowych konstruktorów. Ostatnio Hansglopke uczynił piękne czarne cargo.
Pozdrawiam.
-
Hejkum! :)
Wskazany przez Ciebie link pokazuje innowacyjne podejście do znanego w Holandi CargoBika. Np:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fc1greenlivingideascom.wpengine.netdna-cdn.com%2Ffiles%2F2012%2F05%2Fcargo-bike.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fgreenlivingideas.com%2F2012%2F05%2F02%2Fa-global-platform-for-p2p-cargo-bike-sharing%2F&h=768&w=1024&tbnid=47l183bCGe34ZM%3A&zoom=1&docid=DexYi-gZEuiulM&ei=EOBrU9b4OcbyygOLpYGwBw&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CF8QMygJMAk&iact=rc&uact=3&dur=2418&page=1&start=0&ndsp=10 (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fc1greenlivingideascom.wpengine.netdna-cdn.com%2Ffiles%2F2012%2F05%2Fcargo-bike.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fgreenlivingideas.com%2F2012%2F05%2F02%2Fa-global-platform-for-p2p-cargo-bike-sharing%2F&h=768&w=1024&tbnid=47l183bCGe34ZM%3A&zoom=1&docid=DexYi-gZEuiulM&ei=EOBrU9b4OcbyygOLpYGwBw&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CF8QMygJMAk&iact=rc&uact=3&dur=2418&page=1&start=0&ndsp=10)
albo
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fcommuteorlando.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F08%2Fcarrier-pidgeon.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcommuteorlando.com%2Fwordpress%2Fthe-basics-2%2Fchoosing-a-bike-that-works-for-you%2F&h=1534&w=2400&tbnid=4gYWlmlS6GJ0oM%3A&zoom=1&docid=TpoyzRbaE2544M&ei=EOBrU9b4OcbyygOLpYGwBw&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CGMQMygNMA0&iact=rc&uact=3&dur=390&page=2&start=10&ndsp=13 (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fcommuteorlando.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F08%2Fcarrier-pidgeon.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcommuteorlando.com%2Fwordpress%2Fthe-basics-2%2Fchoosing-a-bike-that-works-for-you%2F&h=1534&w=2400&tbnid=4gYWlmlS6GJ0oM%3A&zoom=1&docid=TpoyzRbaE2544M&ei=EOBrU9b4OcbyygOLpYGwBw&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CGMQMygNMA0&iact=rc&uact=3&dur=390&page=2&start=10&ndsp=13)
Niedawno kolega z miasta Łodzi sprzedawał coś takiego na alledrogo.
Sam kombinuję coś podobnego choć w szczegółach będzie tkwił diabeł ze względu na zastosowanie.
Co do wskazanego linku - coś tam o tytanie piszą, a i sama przednia piasta/zwrotnica stanowi istotę innowacyjności. Z kolei wskazane przeze mnie linki pokazują, że można prościej a więc i taniej. A o to w prototypach przecież chodzi. Prawda? :)
Pozdrawiam miłośnika niekonwencjonalnych rowerów!
-
Witam miłośnika rowerów wygodnych. Poziome są wygodne, bo są, a transportowe, bo można nimi wygodnie przewozić niemal wszystko. Gdzieś tu na forum jest moja Janina (Long John).
-
Dzięki za linki i słowa otuchy. Cargo bike którego zamierzam zrobić, a którego wstępnie nazwałem biporterem ("biporteur" to francuska nazwa tego typu dwukołowców, a pierwszy egzemplarz ma pojechać właśnie do Francji), powinien spełniać następujące założenia: wyglądać ładnie i elegancko jak scorpio z linku w moim pierwszym poście, lekko się napędzać i toczyć, skutecznie hamować przy maksymalnym ciężarze całkowitym z kierowcą i bagażem do 200 kg, mieścić w skrzyni bagażowej dwójkę lub trójkę dzieci. Do tego musi być możliwy do rozmontowania w połowie długości, aby można go było przewieźć na dachu samochodu. No i niestety musi się zmieścić w dosyć skromnym jak na założenia budżecie 1200-1500 zł, przy 99% prac wykonywanych samodzielnie i być gotowy na połowę czerwca.
W tej chwili jestem na etapie wyboru konstrukcji, kompletowania narzędzi i sprzętu oraz, co bardzo cieszy żonę, sprzątania w garażu aby uwolnić miejsce na pracę nad prawie trzymetrowym pojazdem.
Tytanowe zawieszenie i układ kierowniczy "scorpio" z linka to fajny bajer, ale ja nie mam dostępu do takich technologii i na 100% zostanę przy tradycyjnym widelcu ze sztywnym drążkiem kierowniczym.
Jak tylko uporam się z przygotowaniami, będę informował o postępach w oddzielnym wątku.
-
Witam na forum i życzę powodzenia w budowie.
PS. Napisz skąd jesteś.
-
Witam na forum i życzę powodzenia w budowie.
PS. Napisz skąd jesteś.
Już uzupełniłem w profilu.
-
No nie wieżę!
W końcu ktoś z zapałem do budowy/objazdu tych wspaniałych wehikułów pojawił się na Forum. I to jak blisko mnie ;)
Napisz do mnie na priva, to wymienimy kilka zdań ;)
Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie
Łukasz