forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: tomek70 w Kwietnia 10, 2014, 08:00:07 pm
-
Witam znowu :) po dłuższej nieobecności, i mam pytanko do znawców piast wielobiegowych ponieważ nie miałem z taką piastą nigdy nic o czynienia .
Teren u mnie pagórkowaty a silnik w moim rowerku 350 po duże górki sie meczy myślę o zastosowaniu piasty najlepiej trzy biegowej co by mu ulżyć a z górki żeby szybciej było.
Moje pytanko czy na pierwszym biegu takiej piasty przełożenie jest jeden do jednego to znaczy jeden obrót zębatki na tylnym kole równa się jednemu obrotowi koła? Czy może np jest tak że na pierwszym biegu na jeden obrót koła potrzeba np dwa obroty zębatką na tylnym kole. Myślę że dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi.
-
W Nexus 3 przelozeniem bezposrednim 1:1 jest bieg drugi, w Nexus 7 czwarty, w Nexus 8 piaty, w Spectro 7 czwarty, w Sachs Elan trzeci, w Rohloffie jedenasty...ale nie bierz moich slow za pewnik - lepiej zgooglij temat :)
-
Dzięki szukałem własnie w necie i nic ni mogłem znaleźć oprócz procentowego zakresu przełożenia nawet u mechaników w rowerowym byłem i nie wiedzieli :). I jeszcze jedno jak bym kupił piastę trzybiegową używana bez manetki to można by coś wymodzić ze zwykłej manetki żeby dało się zmieniać biegi mając na myśli tradycyjną manetkę do zewnętrznych przerzutek ?
-
Raczej nie beda pasowac, bo uciagi linki inne, chyba, ze sam zmodyfikujesz. Tu masz nowa, oryginalna manetke Nexusa w dobrej cenie i mysle, ze zakup takiej, to dobry pomysl, ewentualnie mozesz polowac na uzywane zestawy juz z manetka i wybierakiem:
http://allegro.pl/manetka-piasty-3-bieg-nexus-i4129426834.html
-
dzięki wielkie :)
-
Tomek70 potrzebujesz to do tego nowego roweru o którym pisałeś na forum arbiter (fwd mbb elektryczny napęd na tył?) Jeśli tak to prościej będzie zastosować normalne koło pod kasetę albo wolnobieg, z tyłu zamiast korby dać silnik i mieć cały zakres przełożeń kasety / wolnobiegu. W tym układzie masz dwie ''tylne" manetki na kierownicy kosztem przedniej przerzutki ( brak miejsca na manetkę, choć to też można obejść.)
-
Nie ,Yin potrzebuje do mojego pół-pozioma opisywanego na forum, walnąłem mu dwa akumulatory grensavery razem 14kg i pod górki mu trochę ciężko chociaż daje sobie jeszcze radę ale chcę temu silniczkowi ulżyć. A napęd mięśniowy zrobić z przodu sposobem który jeszcze w świecie jest nie znany.
Kiedyś zrobiłem takowy niestety fotograficzna dokumentacja zaginęła jak zrobię to opiszę na forum i sfotografuje. Poza tym myślę sobie że piasta wielobiegowa będzie wytrzymalsza od zwykłej piasty kulkowej. Takie cele mi przyświecają. A co do poziomki MBB opisywanej na forum arbiter wykonuje do niej dużo lżejszą ramę chce tam dać silnik w kole to znaczy silnik w przednim kole na tył bo to MBB i akumulatory li-po jak finanse pozwolą w każdym razie wykonuje teraz ramę MBB która jest już w zaawansowanym stanie :)
-
Myślę że w fwd silnik powinien być raczej w tylnym kole, dlaczego:
- Fwd potrafi się ślizgać przednim kołem w czasie startu pod górkę, szczególnie po deszczu - dodatkowy napęd na tył pozwalał by na efektywniejszy start.
- Fwd jest zawsze bardziej ciężkie z przodu więc dodatkową wagę lepiej wrzucić z tyłu.
- W przypadku silnika po za kołem pozwala na łatwe zastosowanie przerzutek.
-
Oczywiście ma być w tylnym może niezrozumiale napisałem :)
-
[...] chce tam dać silnik w kole to znaczy silnik w przednim kole na tył [...]
Właśnie tutaj te małe niedomowienie ;)
-
Nie wiem czy temat jeszcze aktualny, ale może komuś się przyda.
W linku kalkulator przełożeń z rozpiską wielu rodzajów piast wielobiegowych:
http://sheldonbrown.com/gears/internal.html (http://sheldonbrown.com/gears/internal.html)
Dla Nexus 7, którego kupiłem do swojego rodzącego się biportera, przełożenia to: 0.63-0.74-0.84-0.99-1.15-1.34-1.55