forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: darznur w Stycznia 17, 2014, 10:48:15 am
-
Witam ponownie. Usprawniając moją SS - Szybka Strzała - po głowie chodzi mi już następny projekt - ZOX. Przeglądałem "parę" stron i do końca nie znalazłem jak rozwiązano problem łamanej rolki - gdzie i jak zrobić kupić przymocować itp.
Czy ktoś może się pochwalić swoim ZOX-em ??
Dz, pzdr
-
Czy ktoś może się pochwalić swoim ZOX-em ??
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1196.0
Mi specjalnie do gustu nie przypadł, na co dzień na ulicę się średnio nadaje jazda między samochodami za bardzo stresuje.
-
Zdobiłem kiedyś coś podobnego. Co prawda bardzie wzorowałem się na Toxy ZR, ale przecież to bardzo podobna konstrukcja.
Mi tam z samochodami było ok, pewnie przez to że poprzednik tego lowracera była trajka ;)
Bardzo mi się spodobał, bo malutki, szybciutki. Tylko że wygodą na wyboistych drogach, ze względu na małe koła,
to raczej nie powalał.
Ale to chyba jedyna koncepcja FWD rodzaju "chain twister" gdzie nie zahacza się prawą nogą o rolkę łańcucha.
Owszem łańcuch nadal jest pomiędzy ramą a noga, ale w takiej pozycji że za dużo nie przeszkadza.
Jak chcesz coś szybkiego, a nie przeszkadza Ci tył na poziomie 20cm od ziemi, to polecam, naprawdę.
Akurat coraz częściej myślę o tym by zrobić taki znowu :)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/FWD%20Lowracer/IMG_7219_resize.jpg)
-
Spore zainteresowanie ZOX'ami :)
Jako że Jamniczek dobrze się sprawuje nawet pomimo partyzanckich rozwiązań..
(https://lh6.googleusercontent.com/-AECwRM3dzkc/Usqk1PG3gwI/AAAAAAAAA6Q/HChsUiEfz2U/s400/DSC_0155.jpg)
Cała galeria (https://picasaweb.google.com/114194181199438930958/LowRacer?authuser=0&feat=directlink)
-
sprytnie, górna rolka: zębatka + 2 płaskie talerze aluminiowe ?? dolna obrotowa, mocowanie od wózka sklepowego, pasuje od każdego czy tylko Lidl?? Ikea??
-
Nie, panie :)
Wózki mają zintegrowane z ramą. To mocowanie jest od roli do fotela (do kupienia w markecie :) ) Łatwo jest przykręcić na śrubki (bo są już otworki) i się trzyma.. ale obiecuję sobie, że przyspawam do tego "pałąka".
A duża rolka to jest toczona na zamówienie: łożyskowana, zębatka z jakiejś śp kasety osadzona na trzpieniu jednej strony i "przydeklowana" drugim kawałkiem. Ze względu na sporą szerokość muszę jeszcze założyć inny support (bo łańcuch szoruje o blat). I warto zrobić jakieś zabezpieczenie od góry, żeby na dziurach łańcuch nie spadał.
W wątku Franca pewnie znajdzie się jeszcze parę rzeczowych uwag.
-
co za ulga, że nie muszę lecieć do Lidla, wystarczy tylko odkręcić od ulubionego fotela Żony i jest git 8) .
Tak na poważnie to bardzo fajne rozwiązanie, jestem zwolennikiem "skręcania" a "spawanie" to ostateczność. Mój pierwszy CB miał na początku wszystko skręcane, później coś tam pozmieniałem i poszła spawara w ruch.
Tak na poważnie primo, czy mógłbyś zapodać foty tych rolek z innych stron ??
Dz pzdr
-
Takie rolki (kółka) to do dostania w sklepach meblowych, metalowych lub nawet w marketach typu nomiocz, praktikor czy innych.
-
Takie rolki (kółka) to do dostania w sklepach meblowych, metalowych lub nawet w marketach typu nomiocz, praktikor czy innych.
Lub tutaj http://www.marlonstal.pl/ (http://www.marlonstal.pl/)
-
Kiedy w styczniu myślałem nad ZOX-em wyszedł mi "p": (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a16875e4d7e7.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/a16875e4d7e7.jpg.html) .
Konstrukcja toporna, oporna, niebezpieczna w ruchu ulicznym. Tak szybko jak go zrobiłem tak szybko go rozebrałem.
W celu sprawdzenia jak mi się będzie jeździć na 20-ach to zrobiłem na bardzo szybko "cbc" (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f6b5c11fe374.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/f6b5c11fe374.jpg.html)
Komfort znośny ale w porównaniu do SS to nie to.
W sumie to mam przetestowane chyba wszystkie rozmiary kół: 20, 24, 26 (w pionie), 27 i 28.
A teraz moje pytania:
jak ZOX nadaje się do jazdy terenowej ??
robić ZOX-a czy RWD??
jakie koło?? 24 czy 26??
W necie znalazłem takie coś:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c4fa2184c5d6.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/c4fa2184c5d6.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/41e25edc476b.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/41e25edc476b.jpg.html)
Jakie sugestie ??
-
jak ZOX nadaje się do jazdy terenowej ??
Hmm. Dokładnie tak samo jak rower do czasówkek? (dla jasności.. prawie wcale).
Na pierwszym piasku leżysz i kwiczysz. Nie zaamortyzujesz przodu. Pod górkę ślizgasz koło a nie jedziesz. Zwrotność Solarisa przegubowego.
robić ZOX-a czy RWD??
Zdecydowanie RWD. Chyba że się inaczej nie da.
jakie koło?? 24 czy 26??
Znacznie łatwiej usprzętowić 26" (najszerszy wybór gum, obręczy, amorków, itd).
Jakbyś zapytał o 20" to dochodzą problemy z napędem: korby 60-70 są drogie, ciężko dostępne, przerzutka nie pracuje na nich dobrze.
24" i 20" są "dla dzieci", dostać coś sensownego to prawie cud (a często.. dostać cokolwiek to już cud) Od dwóch lat szukam wąskich felg, opony już mam :) )
Ew. jak myślisz o pójściu w stronę sportu szosowego, to polecam koła 28".
-
"Nie znam się ale się wypowiem" (na FWD i ZOXach) - na ostatnim zdjęciu - stanowczo za wysoko suport.
A jeśli chodzi o chęć posiadania amortyzowanego roweru (polecam) to flevo only chyba jeśli napęd ma być na przód.
-
Dzięki za sugestie. Hmm, no dobrze wiem już jakie koło 26" ale z napędem dalej się motam. Prawdę m?wiąc to "kilometry" łańcucha w "patyczaku" to jakoś mi nie pasuje.
Na szosę mam SS na 27" i jestem zadowolony. Na miasto i zakupy mam cbc.
Muszę się zastanowić co zrobić w teren-wiem MTB z tego nie będzie i w taki też teren nie pojadę. To co napisałeś pajak_gdynia się zgadza, trochę piachu i karuzela. Jak tak teraz pomyślę to fakt, do 26" części jest od ... i ciut więcej.
No nic, na pr?bę plan jest taki: całkowicie amortyzowany MTB, do tego dospawam boom, korba, kilometer ła?cucha i heja. Jak nie zrobię i nie wyprobuję to nie będe wiedział
-
Co do tych kilometrów.. W ZOX jest 1.5łańcucha, a w SWB "aż" 3. Najważniejszym zyskiem z patyczaka jest prosta linia łańcucha i trywialne rolkowanie (jedna rolka, czytaj minimalne straty).
Testowa przeróbka MTB jest dobrym pomysłem do testu.. aczkolwiek ogólnie nie najlepszym (bo wychodzi z tego HighRacer o bardzo małej bazie kół, a ciężaru ciała nie przeniesiesz za fotelik :) ).
-
Tak jak pisze Pająk': w SWB z klasycznym tylnym napędem, wcale nie ma kilometrów łańcucha. W IMK P8 (2m roweru) jest 298 ogniw czyli niecałe 3 łańcuchy.
-
Muszę się zastanowić co zrobić w teren-wiem MTB z tego nie będzie i w taki też teren nie pojadę. To co napisałeś pajak_gdynia się zgadza, trochę piachu i karuzela. Jak tak teraz pomyślę to fakt, do 26" części jest od ... i ciut więcej.
W teren z poziomką raczej nie ma sensu - tzn. na swb przejechać się da, jak trzeba ale na dłuższą metę to męka.
Zeszłej jesieni jeździłem sporo po lesie - założyłem nawet w tym celu opony terenowe co wprawdzie poprawiło sytuację na piaszczystych odcinkach ale i tak nie byłem w stanie utrzymać takiego tempa jak dziewczyny jadące na mtb.
Wycofałem sie z pomysłu - jednak w teren pion na szerokich oponach i tyle.
-
mając 180 cm wzrostu, 70 parę kg wagi - robić:
24" + 26" czy 2x 26" ??
rura przekrój kwadrat 40x40x1,5 (2) czy rzeźbić MTB ??
amory ??
jedno wiem już teraz: będzie ciężki >:(
na szybko to mam sztywnego mtb 26, sztywny widelec 24 i koło, no i jak zawsze dwie dechy :D
zapomniałem o zapale do pracy - kieras znowu będzie "zadowolony" ;D
-
Ok, "wiem ale nie powiem" a jak zrobię to zapodam fotę :D
-
mając 180 cm wzrostu, 70 parę kg wagi - robić:
24" + 26" czy 2x 26" ??
Do dobrze zrobionego 2x 26" na sztywnym widelcu bez problemu w razie zmiany koncepcji da się założyć:
- koło 24" na sztywnym widelcu
- koło 20" na widelcu amortyzowanym
- koło 20" na widelcu sztywnym - tu kąt główki jest najmniejszy ale jeździć się da.
-
mając 180 cm wzrostu, 70 parę kg wagi - robić:
24" + 26" czy 2x 26" ??
Do dobrze zrobionego 2x 26" na sztywnym widelcu bez problemu w razie zmiany koncepcji da się założyć:
- koło 24" na sztywnym widelcu
- koło 20" na widelcu amortyzowanym
- koło 20" na widelcu sztywnym - tu kąt główki jest najmniejszy ale jeździć się da.
Zmieniałem u siebie przednie koło z 26" na 24" i musiałem zmienić punkt zamocowania tylnego amortyzatora żeby kąt główki nie zrobił się za bardzo pionowy - gdybym nie miał tej możliwości to byłoby słabo.
Pewnie - jeździć by się dało - ale na pewno rower by się gorzej prowadził. Lepiej jednak dobrze ten układ przemyśleć od początku.
-
Ale Ty masz swb - trochę inny kąt główki ( oryginalnie jeśli dobrze kojarzę tego niebieskiego pozioma tam było chyba 24x26?"). Do tego też mniejszy rozstaw osi niż w sticku co też wpływa na nerwowość sterowania. A ja piszę o tym:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/MojePoziomkiProjektNr5HiRacer1Wrzesnia2011
Oczywiście różnica w prowadzeniu jest, trzeba się przyzwyczaić ale jeździć się da bez problemu.
-
Oryginalnie u mnie było 26x26. Ale fakt, w dłuższym rowerze problem będzie mniejszy.
-
Ok, "wiem ale nie powiem" a jak zrobię to zapodam fotę :D
Witam ponownie i melduję że zrobiłem.
A link jest tu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2364.0