forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: dziantek w Stycznia 16, 2014, 02:32:15 am
-
Ile waza wasze poziome ramy? Tak wiecie, bez tego wszystkiego co sie da z nich wykrecic czy wyciagnac, ale raczej z wahaczami i widelcem wedle wyposazenia wzgledem ilosci kol. Czy poziomi kolarze to juz raczej na wage ramy nie zwracaja uwagi? Interesuja mnie srednie okolice, bez szalonych dokladnosci, moze byc na wadze lazienkowej ;D
-
witam
chodzi ci o ramy własnej konstrukcji ,czy fabryczne ;)
moja pierwsza rama do trajki stalowa wielo -wahacz. ponad 25kg
aktualnie ta sama konstrukcja koło 16kg
zmiana stali na konstrukcyjna cienkościenną o zwiększonej wytrzymałości z domieszka chromu plus coś tam (mogę sprawdzić )
można było spokojnie zejść do grubości 1mm przy rurce 45-50 mm (nie sa to moje obliczenia pomagał mi metalurg z pzl w mielcu )
natomiast na wzmocnieniach 1,5 mm
jeszcze lepsze efekty daje chromowa stal (kwasowka mimo ze masa własna na 1mb podobnego profilu jest większa )
ale za to można na ściankach zejść do 0,8 mm przy tej samej wytrzymałości całej konstrukcji
obróbka tego materiału to horror (wiercenie gwintowanie )
mam w planie coś takiego zmontować na ramie mniej skomplikowanej
jeśli trochę nie w temacie to sorki
-
Interesuje mnie waga kazdej ramy: domowej, fabrycznej, w zasadzie calego roweru rowniez. Zastanawia mnie jak czesto nie przyklada sie uwagi do wagi samej ramy, bo i tak rower poziomy musi byc ciezszy od pionowego, bo jest poziomy i juz, i nie trzeba zwracac na to uwagi. W przypadku dwukolowych poziomow mamy jakis idler, dluzszy lancuch, choc nie zawsze , a i tak ciezko zejsc ponizej tych 15kg(?) W trojkolowych sztuka jest wazyc ponizej 20kg czy jednak wystarczy rama alu, a nawet cienkoscienna stal i sredniej jakosci osprzet aby taki wynik osiagnac? Glownie pytam z ciekawosci dla wyciagniecia sredniej (forumowej rowniez) i probuje troche zachecic do dyskusji, chociaz informacje pewnie na forum gdzies juz sa porozrzucane, ale czemu tego nie zebrac w temacie temu poswieconym. A moze ramy rowerow poziomych czesto tyle waza, ze wlasciciele wtydza sie podawac wynik? ;D Sam podalbym wynik swojej poziomej ramy, ale przyznaje sie bez bicia - jeszcze nie posiadam, wiec to nie jest prowokacja pionowego bajkera...to nie jest prowokacja :D (zreszta sercem juz dawno jestem poziomy). Duzo jest konstrukcji poziomych ponizej 10kg?
-
Zawsze mnie irytowali ludzie którzy z aptekarską dokładnością liczą gramy części rowerowych a....
rowerem jeżdżą po prostu bardzo mało...
Zawsze można:
1.Popracować nad lepszą kondycją.
2.Odchudzić siebie (przecież istotna jest masa pojazdu+kierowca)
3.Patrz pkt. 1 i 2 ;D
Mam znajomego który wystartował w maratonie MTB 100km (1 raz w życiu) na marketowej damce zupełnie nieodpowiedniej do jego wzrostu i ukończył go i nie był w pierwszej 50tce od końca ;D
Waga oczywiście wagą, ale ważenie wagą aptekarską/jubilerską części kiedy sie jeździ rekreacyjnie raz na miesiąc to zboczenie ;)
-
Chyba mamy tu nieporozumienie: niewątpliwie waga ma umiarkowane znaczenie podczas jazdy i wszystkie rady przedmówcy są wówczas do zastosowania. Niemniej rower też czasami trzeba wnieść/znieść z/do piwnicy/mieszkania, wrzucić na bagażnik dachowy itp. Więc nie ma co się irytować: źródłem takiego pytania wcale nie musi być aptekarska precyzja niedzielnego cyklisty -- nie każdy ma szczęście dysponowania garażem, czy warsztatem z podjazdem...
Co do tematu, bo mnie też interesuje ile da się w warunkach ograniczeń budżetowych odchudzić poziomkę: mój SWB, na zwykłej stalowej ramie, z pełną amortyzacją, ale i marketowym osprzęcie to w sumie 21kg (i czuję to ilekroć muszę go podnieść!). Samej ramy nie ważyłem.
EDIT:
Kiedyś na tym forum był test Cykloturu Enduro (też SWB z pełną amortyzacją): podobno to ~20kg, pomimo aluminiowej ramy i lepszego osprzętu. Z drugiej strony Azub twierdzi, że ich konstrukcje to ~16kg. I to chyba wyznacza dolną granicę dla tego typu poziomek. Dużo leżejsze mogą być sztywne racery: wydaje mi się, że gdzieś na forum przewinęło się ~12kg dla Velogica.
-
Kriskor, wnoszenie jest najmniej "rowerowe".. A górki dokładnie odwrotnie. A waga liczy się tu zdecydowanie najbardziej.
Jamniczek w wersji gotowej do jazdy to 18.5kg. Osprzęt półka +/- Deore. Średnia półka osprzętu to około 10kg (+- 2kg, rozmiar koła, tarcze, amorki), więc zakładam że rama to około 8kg. Pewnie dałoby się obciąć jakieś 2-3kg (parę uproszczeń, usunięcie paru wzmocnień).. ale byłoby to zbudowanie ramy od początku.
Zejście poniżej 15kg jest możliwe praktycznie tylko przy odpowiednim projekcie i dobrych materiałach/osprzęcie. Jednym z pozytywnych przykładów może być szosowo-wyścigowy highracer Trajk'o'Cyklisty (gdzie można zejść nawet poniżej 10kg przy kwocie w okolicy 1ke).
-
Aluminiowy IMK P7 bez kufra i oświetlenia ważył około 17Kg, IMK P8 jest trochę cięższy. Niedługo będę go rozbierał do malowania to oficjalnie zważę.
-
Zawsze mnie irytowali ludzie którzy z aptekarską dokładnością liczą gramy części rowerowych a....
rowerem jeżdżą po prostu bardzo mało...
Trochę poirytuję :)
https://picasaweb.google.com/kazanskisac/Stick?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMPBj_Pyuc6nkAE&feat=directlink (https://picasaweb.google.com/kazanskisac/Stick?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMPBj_Pyuc6nkAE&feat=directlink)
Masa ramy od Igora, bez widelca ale za to ze śrubkami, mocowaniem: 4937g Tak dokładnie, bo na nim nie jeżdżę :)
Masa ramy Velogic HR to według sklepu/producenta 3,1 kg. Ale nie wiem czy z mocowaniem, śrubkami, rurkami, czy bez. Pewnie bez. Niestety kiedy składałem rower nie miałem czasu zważyć, bo się spieszyłem na pociąg. Rower waży pewnie jakieś 18 kg, może teraz wiecej bo mam zimówki. Z tego 3,2 kg kufer.
-
Yin Yang :16/18kg Sama rama +- 4 kg ( 2kg biała rama z alu + 2 kg stawowy wahacz).
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=544.msg4590#msg4590
Hi racer:
Rama (stal) przed malowaniem 3.03kg
Rama (stal) po malowaniu (proszek) 3.24kg
Wsporniki fotela + śruby 280g
Fotelik sklejka + mocowanie 1.44kg
Kierownica alu 380g
Wspornik kierownicy alu 120g
Fotelik sklejka + mocowanie 1.44kg
Widelec przód stal 980g
Łańcuch: 780g
-----------------------------------
Waga całkowita w stanie gotowym do jazdy 14.70kg
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1384.0
Zox: 15.8kg. Rama + widelec przedni w okolicach 4-4.5 kg, fotelik sklejka 1400g.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1196.0
Day 6 bike / crank foward. Rama 3-4kg całego chyba nie wrzucałem na wagę, na wyczucie było w okolicach 18kg
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1577.msg23057#msg23057
Fallout: 20 kg sama rama z wahaczem w okolicach 5-6 kg jeśli dobrze pamiętam.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=290.msg1666#msg1666
M5 City Mate: 15.5kg z pamięci.
Mój czerwony SWB FWD 2x20 15.02kg Właśnie wisi na wadze :)
Przy dobrym projekcie z zrezygnowaniu z amortyzacji da się zrobić z zwykłej stali konstrukcyjnej ramę 2.5kg-2.8kg Przy stali lepszej jakości powinno dać się zejść z wagą ramy poniżej 2 kg ( dla sztywnej ramy). To na ile waga ma znaczenia zależy od tego jak jeździmy i jak często mamy pod górę - podjazdy weryfikują teoryjkę o nieopłacalności odchudzania roweru u największych sceptyków ;)
-
jak często mamy pod górę
Yin - zawsze mamy pod górę.
W niedzielę wskoczę na wagę z Rino. :)
-
poprzedni cruzbike na jubilacie gotowy do jazdy ważył ze 25kg i dawał rade nawet z mtb na asfalcie, aktualny waży jakby trochę mnniej, może koło 20kg, i nie czuć aż tak tego, po prostu trzeba jeździć i tyle
-
Nikt nie twierdzi, ze zle jest miec dobra kondycje i ciezki rower, ale lepiej miec swietna kondycje i rower lekki ;) W koncu wyzsza waga to jednak nie zaleta, ale faktycznie popadanie w rowerowa anoreksje wieje juz troche snobizmem, chociaz z drugiej strony niektorzy uczynili z tego hobby. Sa audiofile wydajacy fortune na sprzet muzyczny, sa i wagofile wydajacy po stowce za srubke. Gdyby nie ci wariaci, to nie mielibysmy teraz rowerow wazacych po 3kg, a kto nie lubi przeczytac o takim niusie, zrobic oczy i wymienic w swojej maszynie kilka czesci na lzejsze. Zastanawialem sie co przede wszystkim stanowi o masie roweru i fotele pozeraja jednak lwia czesc tej wagi. Pomijajac rame to chyba prawie zawsze najciezszy element roweru, ale to w koncu esencja lezacego kolarstwa, a za wygode sie wazy ;D
-
Poziomy poniżej 10kg, to już rzadko spotykany, głównie przez to że mowa tu u rowerze wartości 10.000Zł lub więcej.
Z takich, to miałem Velokraft Hi, z nie lekkim osprzęcie wyszedł ca. 9.5kg
Z lekkim to spokojnie wyjdzie 8-8.5kg.
Ale za to jest dużo niedrogich rowerów z waga pomiędzy 10 a 13kg.
Moje to:
Velomotion Stick, wersja light.
Rama
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/4_zps409225bd.jpg)
Boom
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/1_zps7a0fe2b8.jpg)
Mostek/riser
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/2_zps216a4b8e.jpg)
Kiera alu(nieco cięższa niż ta u Tomka, bo inny kształt był)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/3_zpsa44ce34a.jpg)
Wsporniki fotelika (mocowanie do fotelika alu, plus chyba 70g, jakoś nie zrobiłem zdjęcia nie wiem czemu)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/5_zps86300f9b.jpg)
Komplet cały rower, jak na zdjęciu, 10.5kg (1kg zaoszczędziłem zmieniając korbę, oraz kierownicę na karbon)
(pierwotnie była korba alu, jak i standardowa kier alu)
10.5kg nie licząc materacu na fotel, pedałów, oraz widocznych pokrywek na tylne kolo,zegarków i mocowań oświetlenia, oraz torby z zawartością ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/The%20Stick/miechow200k.jpg)
Z standardową ramą (jak u Tomka) a z tym samym osprzętem co w wersji lajt, to ca. 600g więcej.
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1157493_536507456422530_303870298_n.jpg)
To samo, tylko z kolami Ksyrium - 150g mniej ;)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/562310_561599457246663_111802128_n.jpg)
Seryjna rama Velomotion Stick + ten osprzęt co jest(carbon fotel, widelec, kiera, korby) to koszt całkowity ca. 6.000 Zł, z tego koła i korba w cenie używanych części, reszta kupiona jako nowe.
Chyba nie źle.
W każdym razie, dla mnie, wagę czuć dopiero jak trzeba rower nosić, np. na 4. piętro jak u mojej siostry ;D
lub na 1. jak u mnie.
Gdy miałem Velokraft Hi, to wysiadając z nim z pociągu (w butach szosowych z blokami Look ;) )
to jedną ręką muszę się mocno trzymać uchwytu, a w drugiej ręce wygodnie trzymam rower, bo akurat było wygodnie chwycić jedną ręką za podstawę kierownicy typu chomiczek.
Stick już się nie da tak bo kierownica przeszkadza, ale na masie krytycznej gdy pozdrawia się rowerami do góry,
to spokojnie się chwyci jedną ręką za ramę pomiędzy fotelikiem a kierownicą, i do góry.
Pewnie że waga istotna jest przy podjazdach, ale przecież ile to procentów całkowitej wagi rower+człowiek ?
Lepiej raczej zrzucić parę kg z siebie, lub porządniej potrenować, wyjdzie na to samo :)
Pozdrawiam :)
-
WITAM
wiem ze poziomowcy dostana wysypki na widok pionowca
ale zaryzykuje rozdeptanie :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4386004a01724872.html
waga 3.65 kg na golasa
alu cieniowane ,wzmacniana rama. podkowa magnezowo aluminiowa cięta laserowo z jednego kawałka ultr. mocna( obciazenia do 850 kg)
o cene nie pytajcie
po uzbrojeniu i dołożeniu potrzebnych rzeczy prawie 12 kg
zwiedziła już 20-scia parę tysięcy km górek i bezdrożny, na razie bez pęknięć
na początku rower wydawał sie ciężki ale po 2 sezonach jest ok
zgadzam się z przedmówcami , ze kondycja potrafi zaoszczędzić trochę grosza 8)
-
waga 3.65 kg na golasa
http://www.bikeradar.com/road/gear/article/the-worlds-lightest-bike-36902/
Cały rower lżejszy niż twoja rama. Do widzenia 8)
Wracając do rowerów poziomych...
-
spoko fajne rurki ;)
pojeździmy po górkach ?
mi ten odpowiada
te rurki tez są fajne
ale do moich potrzeb za delikatny
ale masz racje wracamy na poziom 8)
-
jakby uklepać ramę do 4kg, to da się wstanie zrobić max 14kg poziom i to do turystyki :)
-
14kg poziom i to do turystyki :)
Ale do takiego czegoś to jeszcze karta kredytowa jest potrzebna (credit card tourism)
-
Mój cruzbike SS waży 21,5 kg, 99,8% to stal, reszta alu i guma.
Jest duża szansa że jakbym miał kasę to do 18 kg bym zszedł ::)
W pełni się zgadzam że jak się jedzie to potrzebna jest kondycja ale przy noszeniu/wnoszeniu itp waga czyni cuda
-
jakby uklepać ramę do 4kg, to da się wstanie zrobić max 14kg poziom i to do turystyki :)
Najłatwiej z laminatu.
Moja rama z fotelikiem i bomem wysuwanym bez wahacza waży 3,5kg
z wahaczem będzie jakieś 5,5kg
Zachęcam do lepienia choćby na rdzeniu.
-
Pierwszy drewniany 28kg, drugi 18kg, ale w lecie mam plan na trzeci max. 12 kilo
-
Kulek...czwarty w przyszla zime bedzie wazyl 9kg, mowie ci :D
-
Mój poziomy high racer całe 19 kg , drewniany oczywiście zobaczymy ile będzie ważył następny, moim celem jest 15 kg :-)pozdrawiam
-
Śledzę ten wątek i ... nasuwa mi się jedno pytanie: ile to wszystko kosztuje, albo jeszcze inaczej:
ile kosztuje kilogram lekkiego roweru ??
-
darznur: pamiętaj, rower może być: lekki albo tani albo mocny i można wybrać tylko 2.
-
Dobry argument Franc, ja pracuję w branży gdzie co niektórzy chcieliby: szybko tanio dobrze
-
Odkopując temat, czyli ten 14 kg, to była jednak okazja :'(
http://allegro.pl/rower-poziomy-dingo-optima-bcm-i5238406896.html (http://allegro.pl/rower-poziomy-dingo-optima-bcm-i5238406896.html)
-
Zajrzyjcie tutaj:
http://bicyclepatents.com/?s=holey+spokes
(i ew. tutaj):
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2781.0
Pozdrawiam wszystkich "odchudzających" (się) yyy ..., tzn. swoje pojazdy ;-)
-
Zajrzyjcie tutaj:
http://bicyclepatents.com/?s=holey+spokes
Mógł tam jeszcze ponawiercać ogniwa w łańcuchu :)
-
Zajrzyjcie tutaj:
http://bicyclepatents.com/?s=holey+spokes
Mógł tam jeszcze ponawiercać ogniwa w łańcuchu :)
Maksymalne zagęszczenie dziurium :D
-
Mógł tam jeszcze ponawiercać ogniwa w łańcuchu :)
Mówisz masz:
http://roweryokey.pl/lancuch-core-3-32-kolory-duplikat-1.html
http://rower-sport.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_9a62d16da981e069a2ec741fafd0985d.jpg