forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: pajak_gdynia w Września 24, 2013, 10:16:44 am
-
Od paru lat (albo dokładniej parunastu..) fascynuje mnie zbudowanie napędu w tandemie. Zero odkręcania się pedałów, zero wybijania "tego drugiego". A i.. w razie co wspomożenie przy pomocy silnika jest do zrealizowania "od ręki".
Po wrzuceniu przez Yin'a linków do polskich sklepów zupełnie zarzuciłem pomysły spawania czegokolwiek do czegokolwiek.. i zrobienie tego "po bożemu".
Na wstępie linki:
Wolnobiegi 37mm z mocowaniem pod zębatki Magma (http://magma.sklep.pl/product-pol-1143-WOLNEKOLO-WOLNYBIEG-WOLNOBIEG.html)
Korby z gwintem 37mm pod wolnobieg Trialshop (http://trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=801)
Pierwsze przejścia, czyli zakupy części.
Paczuszka od Magmy przyszła w tempie ekspresowym. Waga szokująco wysoka ("na ręką" około 1kg). Po rozpakowaniu okazało się, że głównym czynnikiem powiększającym masę są stalowe tarcze grubości 5.3mm. Idealny sprzęt do współpracy z silnikiem motocyklowym. Przeżyje wszystko, tylko że do roweru się nie nada.
Druga sprawa wolnobieg. Zamawiałem w przeświadczeniu, że będzie standardowe osadzenie 64mm (BCD 64mm to standardowy rozmiar małej zębatki w korbie górskiej). Niestety okazało się, że wolnobieg jest znacznie większy, zgrubny pomiar suwmiarką wykazał 81mm.
Czyli unikajmy tego (http://magma.sklep.pl/product-pol-1635-ZEBATKI-DO-SKUTERA-ROWERU-ELEKTRYCZNEGO-38-ZEBOW-Z-WOLNYMKOLEM-ZEBATKA-WOLNEKOLO-WOLNYBIEG.html). Niestety zwrot niedyskutowalny.. czyli drugie podejście.
W ekspresowym tempie dostałem odpowiedź, że wolnobiegi pod tarczę do silnika z redukcją zawsze mają BCD 81 (tarcze 29-41), mniejsze są te pod silniki bez redukcji (pod Pocket'a: tarcze 55, 65, 80) oraz te w ogóle bez tarczy. Pokornie zamawiam więc nowe wolnobiegi (wtopione 100zł.. ale to nie pierwszy raz przy budowie tego typu napędu).
Aktualny wygląd złożonego zestawu:
(https://lh3.googleusercontent.com/-AuUc0VisdI8/Ukaz1vUeB5I/AAAAAAAAA5M/YM9u-L6X5hU/s400/DSC_0139.jpg)(https://lh4.googleusercontent.com/-28uG69lpewc/Ukaz3kAX0xI/AAAAAAAAA5Y/EQ90kZkl38Q/s400/DSC_0140.jpg)
Piękniasta korba z założonym wolnobiegiem..
(https://lh4.googleusercontent.com/-1MJ-PDOVc9o/Ukaz6zUW5JI/AAAAAAAAA5o/ku78L8Kyfa0/s400/DSC_0142.jpg)
BCD małej zębatki jest ciut za małe..
(https://lh4.googleusercontent.com/-R-MHC8Jq3mM/Ukaz929SLjI/AAAAAAAAA54/kfcRB5exGqA/s400/DSC_0144.jpg)
Również szerokość zębatki trochę nie pasuje..
-
Brzmi ciekawie. Będe czekał na relacje z postepu prac. :)
-
Nie możesz zwrócic tego wolnobiegu? Przecież kupiłeś go "na odległość" i sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot bez żadnej dyskusji.
-
Wypatrzyłem fajny adapter pod zębatki z wolnogiegiem, przelotnie kiedyś widziałem go w magmie jeśli pamięć mnie nie myli:
http://www.sickbikeparts.com/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=62&osCsid=d4khoaigka3kj4hnir718npdu5
Z tego co kojarzę w magmie cenowo było sporo taniej (okolice 30zł).
-
Nie możesz zwrócic tego wolnobiegu? Przecież kupiłeś go "na odległość" i sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot bez żadnej dyskusji.
Faktycznie mogę zwrócić, ale koszty przesyłki trochę "psują" sensowność tego posunięcia. Waga zestawu w połączeniu z brakiem "znajomego" kuriera praktycznie to wyklucza. A w razie czego.. zawsze można to jakoś wykorzystać (np. wyciąć z tego piękny adapter pod zębatki szosowe).
Wypatrzyłem fajny adapter pod zębatki z wolnogiegiem
Jak na razie.. męczę blachę alu w celu uzyskania odpowiedniego kształtu. Nie będzie tak super ładnie i profesjonalnie, ale mam nadzieję, że będzie działało :)
-
Jak tam postępy w budowie?
-
Prace tymczasowo poległy.. Mam nową przyjaciółkę, nazywa się robota :)
Skończyło się tymczasowo na zmasakrowaniu jednej zębatki 22T pod BCD 64, zrobieniem jednego pająka pod rozstaw 80/130 (i nie jest to coś, czym warto się chwalić: ręczne pilnikowanie..)
-
Wygrzebałem stronkę producenta korb cyclone z opcją zamawiania może komuś się przyda:
http://www.cyclone-tw.com/order-chainwheel.htm