forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: joseph w Września 03, 2013, 03:59:33 pm
-
Wczoraj przyszedł :)
(https://lh3.googleusercontent.com/-ZD76kFivjBA/UiX7hQ1kI9I/AAAAAAAAAEA/00Sc0XxrW24/s0-I/image.jpg)
Niestety będzie musiał poczekać do następnego sezonu bo jestem świeżo po operacji woreczka żółciowego i ten sezon się już dla mnie niestety zakończył...
Gdyby ktoś chciał zamawiać w www.gebhardt.cz to musi się uzbroić w cierpliwość. Cała akcja trwa około miesiąca.
-
Gratsy - a ile zapłaciłeś jeśli można wiedzieć?
-
Razem z przesyłką, prowizją banku wyszło 299 zł.
-
Wow, robi wrażenie ;) Jeżeli można wiedzieć, to ile waży to 66-cio zębowe monstrum? Wnioskuję, że nie stosujesz do niego drugiego (mniejszego) blatu do zmiany przełożenia? I tak już na koniec, co masz na napędzanym kole? ;) Pytam o koronkę/i ;)
Pozdrawiam
-
Wow, robi wrażenie ;) Jeżeli można wiedzieć, to ile waży to 66-cio zębowe monstrum?
Są większe:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1898.msg27053#msg27053
I taniej:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1208.msg17235#msg17235
;)
-
@Majsterkowicz
Waży około 210 gram - nie mam cyfrowej wagi żeby dokładnie zważyć. Zamierzam obecny zewnętrzny blat 48z z korby SLX przełożyć do wewnątrz demontując dwie mniejsze zębatki a tą dać na zewnątrz. Z tyłu mam 11-32 a koła 20"
-
@Majsterkowicz
Waży około 210 gram - nie mam cyfrowej wagi żeby dokładnie zważyć. Zamierzam obecny zewnętrzny blat 48z z korby SLX przełożyć do wewnątrz demontując dwie mniejsze zębatki a tą dać na zewnątrz. Z tyłu mam 11-32 a koła 20"
Ciekawie pomyślane. Z moich szybkich obliczeń wynikać że na najcięższym przełożeniu, przy kadencji 120 będziesz mógł wycisnąć nawet 70 km/h ;) Aż nie chciałem patrzeć, jaką byłaby różnica na napędzanym kole 26" :p
Powracając, skoro chcesz dac ten blat jako zewnętrzny, to musi posiadać trzpienie unoszące łańcuch, prawda? Dodatkowo ciekawi mnie, jaką przerzutką zamierzasz to obsłużyć? ;)
Pozdrawiam
-
Między 66T a 48T może być za duży skok, żeby przerzutka dała radę, z reguły takie różnice nie przekraczają 15zębów a najlepiej 10zębów.
66T i 26" koło - raczej nie da się rady zakręcić na wyższych biegach. Już przy 58T i 26" jest ciężko zapiąć więcej niż 15T z tyłu. Takie 66T to do 20" kółek.
-
Widziałem w fabrycznym Flux' ie że stosują blaty 61/44 wraz z Shimano 105 - wynika z tego, że jest różnica 17 zębów. U mnie byłoby 18 - zobaczymy może da radę, jeśli nie to pewnie zostanie sama 66 - pytanie tylko jak będzie z ruszaniem. Albo czeka mnie kolejne zamówienie z Gebhardta ;) Ale to jak pisałem dopiero w przyszłym sezonie...
-
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
-
Ja co prawda mam tylko malutki blacik 61 zębów..
61/48/33 spokojnie daje radę standardowa przerzutka. Aczkolwiek jest to granica pojemności (na kółku pośrednim chyba 27 zębów, na mniejszym już by szurało o ramkę). Warto poszukać "starego" Deore DX: mają chyba najwiekszą pojemność (28? 29?).
Taka uwaga "techniczna": rura przerzutki musi mieć "odpowiedni" kąt i przesunięcie, inaczej praktycznie niemożliwe jest ustawienie (albo nie wciąga, albo łańcuch spada, albo szoruje o zęby, itd). Trzeba przeliczyć "kompromisy" w linii łańcucha, wysokości klatki, dopasowania do tarczy (bo przerzutki zdecydowanie są liczone na 44/48/53 zęby). Można trochę poprawić działanie poprzez zmiany podkładek pomiędzy tarczami, ale cudów nie ma..
Z moich szybkich obliczeń wynikać że na najcięższym przełożeniu, przy kadencji 120 będziesz mógł wycisnąć nawet 70 km/h ;) Aż nie chciałem patrzeć, jaką byłaby różnica na napędzanym kole 26" :p
70km/h przy 120rpm? Zdecydowanie się nie da, no chyba że jest się zawodowcem i ma się nogę jak słoń. Również przy 26" taki blat nie ma najmniejszego sensu. 30% wyższa prędkość to praktycznie jest moc x2..
-
70km/h przy 120rpm? Zdecydowanie się nie da, no chyba że jest się zawodowcem i ma się nogę jak słoń. Również przy 26" taki blat nie ma najmniejszego sensu. 30% wyższa prędkość to praktycznie jest moc x2..
Racja ;) Ciężko byłoby uzyskać 90, a co mówić 120 obrotów na minutę na takim przełożeniu. Niemniej chodziło mi tylko o podejście matematyczne do sprawy takiej kombinacji zębów ;)
Wiem, że normalny rower dosyć znacząco się różni od poziomki, ale u mnie stosując przełożenie 42/11 już czuć ten 'przyjemny' opór w korbie ;)
A jeżeli zostajemy przy temacie, to właśnie dziś przyszła nowa (używana wprawdzie :P ) korba wraz z suportem i manetkami do budowanego pozioma;) Także pomalutku, coraz bliżej staję się prawie taki, jak Wy ;)
Pozdrawiam
-
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
Działa. Myślę, że jeszcze trochę podreguluję w weekend, żeby było idealnie.
-
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
Są w sprzedaży gotowe zestawy korbowe o skoku 16t - 34/50t.
-
@live_evil: 34T to na jakimś głupim pająku, bo na szosowy 5x130 najmniejszym blatem jest 38T