forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Franc w Kwietnia 14, 2013, 12:32:30 pm
-
Jaki macie (jaki Wam wychodzi :) ) zakres kąta skręcenia koła kierowanego przy kierowaniu z drążkiem pośrednim? Czyli głownie w USS ale także w niektórych LWB ASS. Czyli najprościej jak bardzo skręca Wam się koło kierowane na boki? Zapytuje pod kątem projektu HCS, który sobie rysuje.
-
Na moim jeździłeś ostatnio to wiesz jaki jest ;)
-
Nie mierzyłem go linijką a to o dokładny kąt mi chodzi. W projektowanym układzie HCS wychodzi mi 32o na stronę i nie wiem czy to mało czy dużo, dawno* nie jeździłem na kierowaniu pośrednim.
* chodzi o długie jeżdżenie a nie 2 kółka po hali.
-
Nie mierzyłem go linijką a to o dokładny kąt mi chodzi. W projektowanym układzie HCS wychodzi mi 32o na stronę i nie wiem czy to mało czy dużo, dawno* nie jeździłem na kierowaniu pośrednim.
* chodzi o długie jeżdżenie a nie 2 kółka po hali.
To patrz panie ;)
(https://lh6.googleusercontent.com/-6Jtb3Ah4ktc/UWsLjSlygFI/AAAAAAAAC88/Qr_nqz_2Ya8/s1260/skret.jpg)
Skręt mógłby być większy ale mi kiera blokuje się o ramę i bardziej nie mogę skręcić. Jest też trochę wykrzywiona dlatego jedna nie skręca jak druga.
Nie jest to może idealne mierzenie i zdjęcie też trudno zrobić w linii sterów no ale może to Ci coś zobrazuje.
Poza tym pamiętaj że krótsze ramię na sterach a dłuższe przy kierze daje przełożenie co przekłada się na większy skręt przy małym ruchu kierą.
Oczywiście ma to swoje minusy jednak chyba można to ogarnąć i się przyzwyczaić ;)
-
OOOOOOOO o to chodziło! THX, czyli nie mogę zmniejszać zakresu.
-
W LWBku jak zrobiłem, to "zrobił" mi się skręt ponad 90* (wersja testowa na obejmie na kierownicy z rury 22mm..) Don't do it at home, gleba była przepiękna :)
Kąt zmieniasz w dość szerokim zakresie przez odległość drążka od osi obrotu.
Większy kąt to mniejsza precyzja sterowania (rzuca jak w betoniarce), mniejszy kąt to znowu problemy parkingowe. Najbardziej mi pasował kąt "na oko" 30* z przekładnią trochę więcej niż 1:1 (po stronie kierownicy). Zwrot na parkingu to z założenia chwyt za ramę..
-
Większy kąt to mniejsza precyzja sterowania (rzuca jak w betoniarce), mniejszy kąt to znowu problemy parkingowe. Najbardziej mi pasował kąt "na oko" 30* z przekładnią trochę więcej niż 1:1 (po stronie kierownicy). Zwrot na parkingu to z założenia chwyt za ramę..
No to zrobić sterowanie nielinowe tzn. w okolicy wyprostowanego koła jest małe przełożenie, przy mocno skręconym kole jest duże przełożenie. Wystarczy pokombinować z popychaczem (drążkiem kierowniczym).
-
(http://i47.tinypic.com/14jym83.jpg)
SWB, drążek z lewej strony...