forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: yankees w Kwietnia 11, 2013, 08:46:50 pm
-
Piasty szprychy obręcze opony dotarły wiec się biorę za przerabianie piast na grubsza ośkę i łożyska maszynowe .
Os przednia fi 15 mm
hamulce tarczowe fi 160 mm
kola 20'' zaplatane na 3 krzyże
(http://pol249.republika.pl/trike/1.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/2.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/3.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/zw.jpg)
-
Witaj :)
No więc tadpole :) Powodzenia!
Co do kół, radze zaplatać na x1 lub x2, bo przy tak małym kole, piasty o wysokim kołnierzu oraz obręczy wysokiego profilu, szprychy będą za bardzo zakrzywione przy nyplach.
Pozdrawiam
-
Piasty przetoczone :)
(http://pol249.republika.pl/trike/piasty.jpg)
kola zaplecone
(http://pol249.republika.pl/trike/kola.jpg)
pora zabrać się za zwrotnice dokładnie wymierzyć katy i problem z gwintem sterów nigdzie nie mogę skoku znaleźć , mam stery pod 1 1/8 " według wyliczeń moich wychodzi 26 swoi ale czy na pewno ?
cala zwrotnice myślę zrobić z aluminium PA 6 myślę ze wytrzyma główki do drążka sterowego gwint M 10 bolec fi 10
(http://www.cncland.pl/image/glowki_c_si_start2.png)
-
Główki M6 w SWB są całkowicie wystarczające, jak jesteś duży i ciężki i szybko /terenowo będziesz jeździł to zaszaleć można z główkami M8.
Ty masz stery gwintowane 1 1/8"?? Skąd?? Jeżeli to są zwykłe A-head (bez gwintu) to wszystkie wymiary znajdziesz tu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1523.0 (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1523.0)
-
Witam
W Trixo mam jako końcówki drążków kierowniczych przeguby M8. A jako mocowanie zwrotnic - M12.
Co do sterów 1 1/8" to miałem takie jakieś 20 lat temu w rowerze górskim - bodajże Wheeler 6800.
Pozdrawiam
RYDZU
-
Ty masz stery gwintowane 1 1/8"?? Skąd??
W chińskich hulajnogach są, czasem da się też złapać na allegro.
-
Stery z allegro ale przerobie nie będę gwintował a co do hulajnogi rozbebeszyłem stara właśnie na tym gwincie skok liczyłem tylko pod mikroskopem kąt płytki mi nie pasował bo ja używam do calowych 55 stopni a do metrycznych 60 a tam wychodzi jakiś poniżej 55
(http://pol249.republika.pl/trike/stery.jpg)
a co do przodu tak będę chciał wygiąć przód jakieś uwagi i sugestie mile widziane
(http://pol249.republika.pl/trike/palak.jpg)
a te końcówki drążków M10 to akurat z poprzedniego projektu jak Quada budowałem
a oś tak będzie wyglądała
http://youtu.be/-kZ7O14y9eY
-
Staraj się zrobić całkowita szerokość pow. 90cm. Dla wózków rowerowych większa możliwość jazdy po euroasfaltach.
-
Ale za to dochodzi problem z barierkami / słupkami na naszych nieraz mocno niestandardowych śmieszkach.
-
110-120 brzmi nieźle na tadpole i inne trajki, ale to się może w sporej części nie mieścić pomiędzy durnie ustawionymi słupkami a w myśl PoRD już nie jest rowerem jednośladowym (do 90cm na DDR). Z kolei przyczepki rowerowe, dziecięce zwykle mieszczą się w 90cm a są dość stabilne...
Największym potencjalnym problemem jest transport i przechowywanie. Standardowe drzwi zwykle maja 70-80cm szerokości, więc tadpole szerszy będzie musiał być składany lub wchodzić bokiem.
-
A jak dasz duże koło z tyłu, to nawet bokiem nie wejdzie ;)
Przy transporcie pociągiem też życzę powodzenia.
No chyba że ma się pusty garaż, i samochód z przyczepą do transportu :)
Wtedy coś takiego można sobie zbudować:
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/wideload_zpsc0bdbe9e.jpg)
I do tego pasująca flaga ;D
(http://www.eastlake.com/store/i/is.aspx?path=/images/1117-1101.jpg)
-
no i pojawił się pierwszy zonk :P hamulce z 1 zwrotnica ok ale do drugiej muszę znaleźć inne rozwiązanie bo hamulce są takie same nie ma lewy / prawy
(http://pol249.republika.pl/trike/zwr.jpg)
jakieś pomysły sugestie ?? ::)
jedynie co mi przychodzi do głowy jednego umieścić z przodu od osi drugiego tak jak na rys.z tylu
-
Widziales moje rysunki i zdjęcia zwrotnic z imk P9? Tam jest wyraźnie zaznaczone, że są 2 różne zwrotne i zaciski są montowane raz linką w górę - normalnie a raz linką w dół.
-
no i pojawił się pierwszy zonk :P hamulce z 1 zwrotnica ok ale do drugiej muszę znaleźć inne rozwiązanie bo hamulce są takie same nie ma lewy / prawy
Rozwiązania są dwa:
1) Magura big disc - one są "lustrzane" - mają jedną wadę kosztują ok 1400 zł (kompletny system - dwa zaciski i klamka je obsługująca) To rozwiązanie stosowane w rowerowych rikszach.
2) zrobić dwie różne zwrotnice - ja tak mam w Trixo i całość działa bardzo dobrze. Zaleta - cena :)
Pozdrawiam
RYDZU
-
Pomału przybywa części czas zabrać się za spawanie ramy :)
(http://pol249.republika.pl/trike/07.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/06.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/05.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/04.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/03.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/02.jpg)
(http://pol249.republika.pl/trike/01.jpg)