forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: wojtek999112 w Grudnia 05, 2012, 09:35:17 pm
-
Witam moim planem na tegoroczne ferie (14 styczeń) jest zbudowanie roweru właśnie tego typu. Do dyspozycji mam 2 ramy coś pokroju tego http://nokautimg3.pl/p-bd-39-bd39b5982b9922fd984f8e1b5539d1c9500x500/rower-arkus-deltatrend-20-nieb.jpg i tego http://nokautimg2.pl/p-a5-7c-a57cf3d63f207811e3323a781ef7c5d2500x500/rower-gorski-tolin-pelikaan-mtb.jpg z kołami 26 ` i kilka ram od zwykłych damek. Rower chciałbym mieć z amortyzorowanym tyłem (ewentualnie bez) mniej więcej taki jak tego użytkownika http://forum.poziome.pl/index.php?topic=634.0 :) Czy mógłbym prosić jakieś plany amortyzacji i z czego ją wykonać ? O kilku istotnych sprawach pewnie zapomniałem dlatego pytajcie mnie poniżej.
Ps. Co sądzicie o tym by zamiast na końcu rower malować obkleić go folią Carbon 3d ?
-
Czy mógłbym prosić jakieś plany amortyzacji i z czego ją wykonać ?
Najprościej użyć tego co już masz, ja bym to widział tak:
(http://images38.fotosik.pl/1872/cb4a3e4cb9b159d3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb4a3e4cb9b159d3.html)
Kierownicę łatwo zamontujesz na sztycy mostkiem:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/MojePoziomkiProjektNr1Cruzbike#5435832549025230578
Z tego drugiego można by zrobić lwb:
(http://images44.fotosik.pl/521/2c8d27530678e866m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c8d27530678e866.html)
Z sterowaniem bezpośrednim / pośrednim do wyboru.
Ps. Co sądzicie o tym by zamiast na końcu rower malować obkleić go folią Carbon 3d ?
Pewnie będzie się z czasem ścierać ale efekt może być ciekawy. Próbuj, tylko odtłuść ramę przed oklejaniem.
-
Taka folia pewnie by ładnie wyglądała, tylko będzie też zasłaniała miejsca spawów i możesz nie zauważyć jak Ci jakiś zacznie pękać (odpukać) miejmy nadzieje że tak nie będzie. Jednak gdyby tak się stało to możesz mieć bardzo nieprzyjemnie skutki podczas jazdy.
-
Właśnie mój pierwszy cruzbike wyglądał niemal że identycznie jak to narysowałeś Yin. Jednak odnośnie jego masy nie chciał bym się wypowiadać. Był tak ciężki że ledwo co go dźwigałem do góry :D Tym razem chciałbym zrobić coś o wiele lżejszego i bardziej niskiego wysokość od ziemi optymalnie 40 cm, a waga hymmm 15 kg. Wiadomo że najlepiej jest projektować wszystko w praktyce. Spawarkę miałbym od sąsiada a co do reszty narzędzi to raczej mam. Gdyby ktoś znalazł jakiś naprawdę fajny projekt takiego cruzbike to prosił bym żeby go tu opublikować. Na razie znalazłem na you tube dość ciekawy filmik http://www.youtube.com/watch?v=RguFpnITQhM&feature=related
Co do foli to zakrycie spawów rzeczywiście może być minusem. A jeśli chodzi o jakość to myślę że i tak lepsze to niż spray :)
-
Gdyby ktoś znalazł jakiś naprawdę fajny projekt takiego cruzbike to prosił bym żeby go tu opublikować.
Zerknij tu: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/FWDCruzbikeMBB
Hmm 15kg w stali jest realne np coś w ten desen:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/FWDCruzbikeMBB#5641850573404397938
(Rower forumowicza Tomek70)
Z amortyzacją w tej wadze gorzej - chyba że zrobisz z tyłu coś takiego:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/FWDZOXIInne#5435576194480763954
-
Właśnie tak się zastanawiam czy opłaca się tą amortyzację robić... Może zrobię po prostu bardziej komfortowy fotel i już :) Ok dziękuję jak zacznę działać to pokażę zdjęcia ;)
-
Uwierz mi że się opłaca nie idż na łatwiznę odwdzięczy ci się za to rowerek i twój kręgosłup rób go trzy miesiące a zrób dobrze do wiosny daleko
http://www.youtube.com/watch?v=bQ2Ffm9UrHc
http://www.youtube.com/watch?v=TvTHRbERwHI&feature=plcp
-
potwierdzam, amortyzacja to minimum z tyłu, jeżdżę aktualnie bez z bardzo miękką gąbką która zosatwia jeszcze "amortyzacje" na dziurach, ale rower przy semi slickach 26x1,5 pompowane do 3,5 bara i koła odbijają się od wszystkiego co napotkają na drodze. zjazd z krawężników do miłych rzeczy też nie należy. Z drugiej strony odciążasz poniekąd koła, amortyzacja "pobiera" na siebie wagę użytkownika i koła tak już się krzywią :)
-
Czyli jednak polecacie amortyzację ? No właśnie nie wiem. Aktualnie rower jest projektowany i jeszcze wszystko przede mną... Słyszałem że amortyzacja zabiera sporo energii która zamiast iść w koła idzie po prostu w sprężynę czy to prawda ? I jak wy odczuwacie różnice jazdy bez i z amortyzacją na dłuższych trasach, i ogólnie średnie prędkości itp. ? Tomek widziałem że Twoją ramę od Cruzbike mógłbyś dać jakiś ogólny opis i jak Ci się ten rowerek sprawował ? :)
-
Jeśli chodzi o starty to na zwykłym najtańszym amorku są bo to praktycznie sprężyna na Allegro można kupić takie z tłumieniem olejowym lub próbować zrobić takie tłumienie samemu, są amortyzatory z tłumika z pralki automatycznej tam były takie olejowe. Do tej pory miałem założony meblowy trochę jest za słaby ale poprawa ogromna. ustało znacznie bujanie. Jeżeli pod wpływem nacisku na pedały amortyzator się nie ugina to wiekszych strat nie masz. W cruzbike tył ci się nie ugina, jak dusisz na pedała. Tylko powinno być tłumienie bo przy wjechaniu w byle dziurę na miękkim amorku a takie preferuje kilka razy cie bujnie góra dół.
W moim rozwiązaniu natomiast przód się ugina są straty ale nie są ogromne, Kiedy zjedziesz z równiutkiego asfaltu bez amortyzacji na nierówną wiejska drogę to byle dzieciak na MTB cię wyprzedzi a ty będziesz lawirował po między dziurami modląc się żeby to się już skończyło.
Jeśli chodzi o Plany mojego rowerka to nie mam nawet fotek ale wszystko możesz na youtube zobaczyć lub popatrz na
http://www.bikestats.pl/rowery/MBB-leopard-2_4012_13147.html
Wcześniej robiłem cruzbiki z amortyzowanymi fotelami. Nie mam też ich fotek ale widziałem je w archiwach kolegów:)
-
Co do amortyzatora to mam taki z górala (kross kupiony na targu... ) Jak pamiętam uginał się świetnie a i dziur też prawie nie czułem także powinien być ok :) Spróbuję coś wykombinować myśle że to nie będzie zbyt trudne jak na pierwszy rower ;)
-
Czyli jednak polecacie amortyzację ?
Zdania są podzielone, poszukaj w starszych postach był poruszony ten temat. Po pierwszym sztywnym poziomie byłem zdania że amortyzacja w poziomie być musi. Po dwóch amortyzowanych poziomych wróciłem do całkiem sztywnego i teraz twierdzę że przy dobrze zbudowanej stalowej cienkościennej ( w miarę) ramie na dużych kołach amortyzacja wcale nie jest niezbędna.
Słyszałem że amortyzacja zabiera sporo energii która zamiast iść w koła idzie po prostu w sprężynę czy to prawda ?
Też było omawiane w wspomnianym wątku. Straty są zawsze - jak duże zależy od projektu amortyzacji, jakości dampera i tego o ile amortyzacja podnosi wagę. Przykładowo - mój sztywny hi racer jest na tej samej trasie o 2-3 km/h szybszy ( mowa o prędkości średniej) niż mój amortyzowany swb.
-
http://img543.imageshack.us/img543/9403/zdjcie0058j.jpg http://img72.imageshack.us/img72/447/zdjcie0059k.jpg http://img402.imageshack.us/img402/5606/zdjcie0060s.jpg http://img26.imageshack.us/img26/231/zdjcie0061w.jpg
Znalazłem amortyzator po prostu z krzesła obrotowego :) Tylko nie wiem jak to można wykorzystać :/ Myślę żeby ogólnie cały fotelik z tego zrobić ale to jest dosyć ciężkie ... Teraz to już nie wiem jak robić ten rower . Wszystko ma swoje plusy i minusy najgorsze jest to że ja takich rowerów nie mogę ze sobą porównać :/ Z jednej strony chciało by się wsiadać jak do limuzyny a z drugiej przydało by się coś malego i lekkiego . Tak ogólnie to planuje koła 26` i to nie na jakichś tam szosówkach tylko zwykłe uniwersalne koła
-
Właśnie wszystko zależy od tego czego oczekujesz od rowerku, najlepiej wszystkiego
ale wszystkiego mieć nie można.
Ja przesiadłem się teraz na koła 28" Jeśli na trasę to tylko 28".
Ta gazówka z krzesła jest ciężka ale to zewnętrzna obudowa jest taka, samo co siedzi w środku jest lekkie kiedyś miałem zamysł żeby to wykorzystać, trzeba rozebrać wierzchnią warstwę nie pamiętam już dokładnie jak to w środku wygląda trzeba tylko przy tym uważać żeby nie popsuć, albo stoczyć na tokarce, jak ktoś ma możliwości bo ta zewnętrzna blacha ma chyba ze 3,5mm
-
Na początek im mniej kombinowania tym lepiej, damper masz już chyba z roweru do którego wcześniej podałeś linka, jeśli nie najprościej ( i pewnie najtaniej) będzie kupienie najtańszego chińskiego sprężynowego dampera na allegro. Np:http://allegro.pl/amortyzator-sprezyna-tyl-165mm-i2845304106.html
Wahacz też już masz, wystarczy odciąć z ramy tuleję na której jest mocowany i przespawać do nowej ramy np jak tu:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/MojePoziomkiProjektNr2LWBFalloutMontaz#5435834758892477218
-
Tu macie kilka zdjęć jednej i drugiej ramy. http://imageshack.us/photo/my-images/707/zdjcie0065oi.jpg/ 2 są chyba mojego pierwszego fotelika(całkiem wygodny) Co do tego co pisałeś Yin to właśnie ciężko by było zrobić taki wahacz, bo zwróć uwagę na to jak dziwnie jest to rozwiązane przy moim rowerze. Jest bezpośrednio połączony z suportem i bym musiał ciąć dwie fajne ramy ... W zdjęciach są jeszcze widełki z kołami. Mam taki plan by pierwszy Cruzbike był bez amortyzacji na sztywno i na dość sportowo ( w miarę wysokie przełożenia i koła 26`) a kolejny rower pełen komfort 3 koła amortyzacja tył i w miarę możliwości przód, mniejsze kółka, duży fotel, niskie przełożenia, kierownica pod fotelem... pełen relaks :) I tu moje 2 pytanie czy ktoś z was już jeździł na czymś takim z napędem na przód ? http://imageshack.us/photo/my-images/229/nobuodeltaze9.jpg/ :)
-
Panowie mam takie pytanie. Czy przy takim zamontowaniu napędu jak na filmiku nie będzie się nic działo ? (chodzi mi o to , że w niemal wszystkich cruzbike przód jest montowany po drugiej stronie główki) http://www.youtube.com/watch?v=RguFpnITQhM&feature=related
-
Wybaczcie że post pod postem ale to już inne pytanie :) Co jest zależne od długości roweru czyli rozstawu osi ? Jakie są optymalne długości ? Co się dzieje gdy są za małe a co gdy są za długie ? I ewentualnie co sądzicie o rozstawie osi jakieś 100 cm przy cruzbike na kołach 26'' ?
-
dłuższy będzie stabilniejszy na proste, ale zwrotnoscią będzie przypominał chucka norissa w ortopedycznych butach. Z kolei krótki rozstaw osi powoduje że rower jest bardzo nerwowy co chwile gdzieś nurkuje, każda dziura skręt jest od zaraz
-
A jaki rozstaw osi ma Twój Cruz ?
-
Panowie mam takie pytanie. Czy przy takim zamontowaniu napędu jak na filmiku nie będzie się nic działo ?
Nic. Takie ustawianie robi się:
A- Żeby zmniejszyć odległość suportu od siedzenia kiedy nie mamy regulacji położenia fotela.
B- Żeby dopasować pod siebie wyprzedzenie - na odwróconym widelcu cruz jest trochę bardziej zwrotny - przynajmniej w moim odczuciu.
-
Moim zdaniem a zrobiłem już kilka żeby nie był mniejszy rozstaw niż 120 cm do 127 cm dla cruzika na kołach 26"
-
Co myślicie ogólnie o tak ułożonym widelcu i podobnym kącie główki ? Czy to ma prawo jechać ? Jeśli tak to jak ?
http://imageshack.us/photo/my-images/801/zdjcie0089p.jpg/
-
Ma prawo. Jak? Normalnie
-
Dzięki :) Tak będę spawał :D
-
Rower będę spawał może w przyszłym tygodniu, ale dzisiaj robiłem prototypowy fotelik aluminiowy (bez spawania i giętarki) na razie jeszcze nie wykończony ale wkrótce... dosyć wygodny długość 70 cm szerokość 26 cm waga 1,25 kg (jeszcze co nieco się obetnie ale i co nieco dołoży) muszę jeszcze pomyśleć nad zagłówkiem. Tutaj zdjęcia http://imageshack.us/photo/my-images/213/zdjcie0095j.jpg/
-
Cruzbike już prawie gotowy jeszcze tylne podpórki fotelika, pokrowiec, założenie hamulca i przerzutek i pomalowanie. Co o niem sądzicie ? Uwagi mile widziane :) (a, rozstaw osi 117cm, wysokość suportu 50cm , wys. fotelika 65cm )
(http://img213.imageshack.us/img213/4662/zdjcie0116p.jpg)
(http://img442.imageshack.us/img442/701/zdjcie0115a.jpg)
(http://img833.imageshack.us/img833/5859/zdjcie0113v.jpg)
-
Kont główki i wyprzedzenie imho sporo za małe, będzie dosyć nerwowy. Ale jeździć powinno się dać. Jak go oblatasz i stwierdzisz że jest za nerwowy to zawsze można uciąć główkę i przyspawać pod większym kontem albo obrócić widelec.
-
Główka ma kąt nieco większy niż przy zwykłym pionowym rowerze nie powinno być najgorzej. Ale to będzie można stwierdzić dopiero po przejażdżce :)
-
i chyba trochę za nisko masz support, będziesz sobie odbijał o foteli pewną część ciała :)
Oczywiście możesz ściąć fotelik w trójkąt i może nie będzie źle (aczkolwiek mocowanie trochę będziesz musiał popsuć)
-
Dzięki :) Postaram się to zmienić ;)
-
Wystarczy skrócić tą troche pomarańczową rurke i przyspawac pod innym kątem, w tedy kąt główki ramy będzie inny i automatycznie support pójdzie do góry.
-
Dokładnie wrmichal :) Mam zamiar trochę go popróbować, a potem odciąć w miejscu spawania rurki czarnej z tą pomarańczowawą i pospawać pod mniejszym kątem wtedy to kąt główki się zwiększy, podniesie się suport, obniży fotelik i zmniejszy dziura pomiędzy ramą a fotelikiem (same plusy). W zasadzie to tak miało być już od początku tylko tak jakość pod wpływem emocji (w końcu to moja pierwsza spawana itp. poziomka) pospawałem i same przez to problemy :/
-
Spokojnie, bez stresu, ja swój pierwszy rower robiłem kupe czasu, później się tylko cieszyłem a po niecałym roku zbierałem materiał na następny i wyszło bajecznie, nie ma się co przejmować.: Trzymam kciuki
-
Dzięki :) W sobotę będą testy i zmiany (i tak przez kilka sobót[szkoła]) Ostateczną (pomalowaną wersją się na pewno pochwalę ;P
-
Do fotela zamocowanego pod takim katem oparcia suport jest za nisko pedałowanie będzie nie efektywne
-
Główka ma kąt nieco większy niż przy zwykłym pionowym rowerze nie powinno być najgorzej. Ale to będzie można stwierdzić dopiero po przejażdżce :)
kąt, kątem, ale wyprzedzenie chyba zerowe, albo nawet ujemne :)
-
Jeździłem trochę i powiem wam że jeśli chodzi o stabilność czy nerwowość to jest wszystko w porządku. Poza tym to ja już chyba nie wiem co to jest wyprzedzenie ... Jeżeli to jest to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eed518b7a1a9d02a.html To jak ja mogę mieć ujemne wyprzedzenie przy odwróconym widelcu ? Przecież nawet gdybym miał główkę w pionie to ta linia biegnąca wzdłuż główki nie może wyjść za tą idącą przez oś koła prostopadłą do podłoża. Czy może gdzieś popełniam błąd ?
-
Ważne że jeździ, chociażby teoretycznie nie maiło prawa. Gdzieś kiedyś na zagranicznym forum natrafiłem na fotkę swojego rowerka dziwili się że z takim kątem główki normalnie da się jeździ. Dobrze że przed budową nie wiedziałem że nie może :)
-
Ja też widziałem różne pochylenia główki nierzadko były odchylane w drugą stronę. Teoretyka nie zawsze pokrywa się z praktyką. Ale tak jak mówił pajak_gdynia będę go musiał trochę przerobić żeby suport był trochę wyżej a fotelik niżej :)
-
Jesli jest wygodnie to nic nie musisz, to jest fajne w rowerach hand made, to nie UCI :)
-
Wygodnie jest gemsi ale jak pisał tomek pedałowanie będzie niezbyt efektowne... w dodatku wygodniej będzie wsiadać :) Może w ten weekend coś pozmieniam, chociaż nie jestem pewien czy będę miał czas (bo chęci są)
-
Efektowne bedzie na pewno, tomkowi chodzilo o efektywnosc ;). Ale zeby to sprawdzic pojezdzij troche w jednym ustawieniu, szybka zmiana ustawien po niewielkim objezdzeniu moze sie tylko pozornie wydawac zmiana efektywna. Wz pod uwage ze podwyzszajac nogi zmienisz sposob ukrwienia nog i na poczatku moze prowadzic do wrazenia szybszego zmeczenia nog. Oczywiscie nie neguje tu tego co pisze tomek, bo on ma olbzymie doswiadczenie w jezdzie tego typu rowerami. Zwracam uwage ze pozornie prosta i wydajaca sie pojedynczą, zmiana, moze wprowadzic tak na prawde zmiane kilku parametrow. Milego strojenia :)
-
Ha ha mi też chodziło o efektywność :) Teraz fotelik jest prawie 20 cm wyżej niż suport. Ja chciałbym fotelik dać bardziej leżący niż siedzący przez co pedałowanie przy takim ustawieniu stanie się podobne do tego przy zwykłym pionowym rowerze (czyli będę musiał działać na pedały własnym ciężarem a nie mięśniami nóg) a tego nie chcę... Przecięcie roweru na połączeniu czerwonej i czarnej rurki, a następnie obniżenie tego wszystkiego ,tak jak mówisz zmieni kilka parametrów np. wysokość fotela, suportu a także kąt główki a co za tym idzie wyprzedzenie.
Ps. Żeby nie zaśmiecać forum zapytam tu co sądzicie o tym kole i tej korbie ? U kogoś tutaj na forum widziałem to kółko tylko nie wiem u kogo(wagowo jak dla mnie się nie liczy) :/
http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-joytech-wolnobieg-7s-shimano-i2926026630.html
http://allegro.pl/nowe-prowheel-chariot-30-42-52t-kwadrat-szosa-wys0-i2979126013.html
-
Zarówno koło jak i korbę być może widziałeś u mnie.
Niestety na dzień dzisiejszy nie jestem w wiele powiedzieć na temat tych rzeczy, ponieważ moja poziomka nadal czeka na spawanie.
O korbie tylko tyle co słyszałem- to to że ponoć miękka ale nadrabia ceną
Koło mam na tej samej obręczy tylko że na przód i 20 cali i tu powiem że o ile obręcz wygląda ładnie to łączenie na niej jest dość kiepsko wykonane. Posiadam tez piaste joy tech z tym że na maszynach bardzo ładnie się kreci.
Moim zdaniem za te cena jaką ten osprzęt kosztuje jest ok. Nie ma co za wiele wymagać
Jedynie zastanowił bym się aby zamiast wolnobiegu zastosować kasetę
-
Jeśli chodzi o korbę to mam dokładnie tą:
http://allegro.pl/prowheel-chariot-53-39-szosa-szosowe-760g-wys-0-i2979112541.html
Z tym że kupiłem ją za 140 i to w sklepie stacjonarnym u mnie w mieście. I tak mi wychodzi że warto czasem poszukać bo można nieco zaoszczędzić w tym wypadku 50 zł a to już nie mało
-
przy niezawysokim budżecie.. Daruj sobie korbę szosową 3 rzędową, lepiej uderzyć w normalną korbę treking. Pamiętaj, że do szosowej 3s potrzebujesz specjalną przerzutkę, czyli razem wyjdzie koło 250-300 (minimum..).
A co do położenia supportu.. Nie będziesz na niego naciskał "grawitacyjnie", rower zrobi się bardziej LWB. Skutkiem tego jest postawienie fotelika bardziej pionowo (albo będzie po prostu niewygodnie). Czyli coś z coś :)
-
Pamiętaj, że do szosowej 3s potrzebujesz specjalną przerzutkę, czyli razem wyjdzie koło 250-300 (minimum..).
Dobrze, że o tym nie wiedziałem ;-) Przerzutka wcale nie musi być jakaś specjalna. Pewnie, że można zainwestować w specjalną dedykowaną przednią przerzutkę szosową o zwiększonym zakresie, ale po co? Można użyć najzwyklejszej przutki MTB, a już luksusowo będzie to pracować jak się trafi przerzutka, która obsługuje zębatki 48t (co ciekawe z reguły są to te tańsze :P ).
-
hymm widzę że na ten temat może być dłuższa dyskusja :) Wstawię ten temat gdy skończę robić mojego cruza. Na razie bardzo mi pomogliście, wiem że do tej korby należy zachować dystans ponieważ jest miękka a i są ponoć problemy z przerzutką. Koła są jak na tą cenę nie najgorsze :) W ten weekend chyba jednak nic nie zrobię :/ Ale do końca lutego powinnem to wykończyć
Tak tak u ciebie to gines widziałem :) http://www.flickr.com/photos/87684421@N03/8375069531/in/photostream Hamulce masz do tego koła szczękowe czy v-ki ?
-
Z przerzutką to z tego co widzę różnie bywa zależy jaka się zastosuje poszukałem trochę na innych forach, bo sam jak na razie muszę zastosować przerzutkę dedykowaną do korb MTB 3s i to o mniejszej ilości zębów. Wydaje mi się że można coś zaadoptować.
Z resztą tak jak mówi live_evil potwierdzają to inne fora
Hamulce jak widać na zdjęciu to v-ki które też są rodzajem hamulców szczękowych
-
Miałem podobną korbę cięgle były z nią problemy to znaczy co jakiś czas musiałem prostować blaty.
W końcu podczas prostowania pękła końcówka ramienia "pająka"
-
To mnie nie pocieszyłeś teraz
-
Ale miałeś tej samej firmy tą korbę tomek ?
A gines kiedy planujesz spawać swojego pozioma ?
-
Na plus jej to to że jest leciutka No i 175 mm korba robi swoje niby tylko 5 mm różnicy ale ma kopa :) Nie firma inna ale parametry dokadnie takie same wygląd zewnętrzny też. Spoko nie załamuj się pomimo wszystko trzy sezony przejezdziłem tylko prostowanie tych baltow było denerwujace.
-
Na poniedziałek jestem umówiony
-
Musisz koniecznie powrzucać potem kilka fotek no i jak Ci się osprzęt spisuje :) A no i co do tej korby dokładnie nie łam się może to krzywienie blatów to tylko jakieś nieliczne egzemplarze :)
-
Fotki oczywiście jakieś zamieszczę, ale zanim wyciągnie się jakieś wnioski z jazdy i zachowania samej poziomki jak i osprzętu to będę musiał najpierw na niej nieco przejechać. Tak na samym początku to będzie się trzeba nauczyć na niej jechać, bo to moja pierwsza.
Co do korby to się okaże tak samo w praniu.
Natomiast mam nadzieje ze informacje tu pisane pomogą komuś w podjęciu decyzji w zakupie lub ewentualnej rezygnacji.
Z mojej strony powiem tylko tyle ze na pewno gdzieś na tym forum po przetestowaniu całości postaram się zaprezentować jakaś recenzje.
-
Już się nie mogę doczekać gines :)
Co myślicie o takim kącie główki ?
http://img59.imageshack.us/img59/8485/zdjcie0107oe.jpg
-
Wygląda znaczenie lepiej. Martwi mnie natomiast tył - widelec połączony przez rurę sterową do reszty ramy może klęknąć, lepiej jest uciąć rurę sterową i wspawać pomiędzy przód a tylny widelec rurę fi +- 40.
-
Te zdjęcia są jeszcze z przed jakiegokolwiek spawania (to były pierwsze plany... dlaczego pospawałem źle ? nie wiem) Rura będzie taka jak tu była :) http://img833.imageshack.us/img833/5859/zdjcie0113v.jpg
Ps: Potnę, pospawam i wyszlifuję najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu, pomalować chyba niestety nie dam już wtedy rady (ale do wiosny daleko)
I ciągle się zastanawiam czy to malować czy też obklejać folią carbon 3d jest dość droga a nie wiem jak to będzie wyglądać na łączeniach... (ewentualnie zrobił bym w ten sposób tylko niektóre elementy) A miał ktoś może już styczność z tą folią ?
-
Yin: o tylny widelec za bardzo bym się nie martwił, co najwyżej o samo połączenie rury sterowej z ramą.
W ZOX'ach przecież tylne zawieszenie to zwykły przedni widelec z dospawaną tulejką na łożyska i dokręcanymi ślizgami usztywniającymi widelco-wahacz wewnątrz rury ramy
-
Nie chrzań sie z folią, po spawaniu wyrównaj spawy daj do lakierowania proszkowego i będzie git
-
Franc - o sam widelec się nie martwię* tylko o "widelec połączony przez rurę sterową" . Ale wojtek999112 wyjaśnił że chodziło tylko o przymiarkę i teraz jest jak na powyższej fotce wiec jest ok.
* Przecież sam mam klon zoxa i hi racer'a z widelcem z tyłu :)
-
Tak więc dzisiaj przeciąłem i pospawałem to tak jak powinno być już chyba ostatecznie. Suport jest na 62 cm a fotelik na 60cm Przejechałem kilkadziesiąt metrów i prowadzi się dużo lepiej niż przedtem muszę jeszcze troszkę podsunąć fotelik do przodu i będzie idealnie :)
http://imageshack.us/photo/my-images/41/dscn7325d.jpg/
-
Całkiem zgrabny, gratulacje :)
-
Dawnooo nie pisałem :) Ale chciałbym (tak jak obiecałem) przedstawić zdjęcia skończonego już rowerku. Waga takiego jak na zdjęciach to około 18-19 kg (cały stalowy) Jeździ się bardzo wygodnie i elegancko się go prowadzi. Nie mam licznika ale zrobiłem już na pewno ponad 500 km. W przyszłości chciałbym zmienić koła na 28" i o połowę węższe. Wszystkim którzy się tu udzielili bardzo dziękuję za porady i wskazówki !
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d02c44b46728f027.html
-
Ładna konstrukcja, życze duzo przyjemności z pokonywanych kilometrów. Pozdrawiam
-
Bardzo dziękuję i również pozdrawiam !