forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Danielasty w Listopada 02, 2012, 08:21:07 pm

Tytuł: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Listopada 02, 2012, 08:21:07 pm
witam,  w najbliższym czasie - max 2 miesiące powstanie swb uss na wzór irentego.
Rama amortyzowana stalowa typu Y
koło przód 20 cali tył 26
Kierownica na 99% podsiodłowa - tutaj nie wiem czy dać "u bar" równolegle do ziemi czy dać go ku górze i trzymać jak w trajkach
widelec amortyzowany na razie posłuży z dziecięgo rowera, ma tylko mocowanie pod v-ki
Siedzisko będzie prowizorka z drewna jak dotąd się sprawdzało użytkowo
Skąd taka zmiana z cruzbike? chciałbym zobaczyć jak się na takim jeździ, poczuć wady i zalety RWD Przy czym szukam czegoś co będzie wstanie wjechać na leśną ścieżkę czyli czegoś z amortyzacją. Jak mi się nie spodoba to pewnie sprzedam i powrócę do cruzbike Vendetta :) Fotek na razie nie ma i do połowy miesiąca nie będzie
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Listopada 03, 2012, 08:19:45 am
Ubara proponuje ustawić w pion lub lekko pod kątem. Najlepiej usiąść i złapać wwygodnie następnie unieruchomic. A prowadzenie uss jest po prostu rewelacyjnym rozwiązaniem i w przypadku lotu do przodu jajka całe :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Listopada 17, 2012, 11:52:02 pm
https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/SWBUSS (https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/SWBUSS)
Pierwsze nie oficjalnie zdjęcie. Rama nie posłuży do budowy - rower mojego taty, będzie trochę inna. Geometria nie jest taka zła chyba, myślałem że kąt główki będzie bardziej pionowy. Amortyzator na koło 20 cali posłuży z roweru dziecięcego który ma może z 20mm skoku - zawsze coś jakbym włożył tu rst ze sklepiku to by geo wyszło bardziej na plus. Teraz pytanie, seryjne mocowanie amortyzatora jest sporo od "Y". Jeśli bym wyciął je i przesunął bardziej do przodu, przy standardowym amortyzatorze 150mm kąt główki by się bardziej zmniejszył tak? w teoretyce jakby pójść dalej i zostawić to geo to mógłbym wsadzić tam większy damper np 165 czy nawet 190mm, pytanie czy by nie zahaczało o opone przy maksymalnym ugięciu
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Listopada 18, 2012, 11:25:00 am
IMHO nie zaszkodzi przesunąć mocowania dampera do przodu a najlepiej zrobić nowe, wielootworowe z możliwością regulacji punktu mocowania - wtedy ustawisz sobie taki kąt główki ramy jaki będziesz chciał. I docelowo odciąć mocowanie rury podsiodłowej.
Poza tym - kierownica powinna być w tym przypadku podsiodłowa - pośrednia z drążkiem kierowniczym - wtedy fotel będzie można bardzo nisko zamocować.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 06, 2013, 09:45:24 am
witam, prosze o małą podpowiedź, i starajcie się nie pisać że ten fotelik bądź ten kto je robi jest coś nie tak czy coś jak ta kłótnia miała juz tu miejsce

http://allegro.pl/show_item.php?item=3061337928 (http://allegro.pl/show_item.php?item=3061337928)
Planuje zakupić ten fotelik - powód - cena
Zadałem pytanie sprzedającemu gdzie są profile do jego mocowania. Twierdzi że widać je na 3 - 4 zdjęciu, choć ja tam widzę sam fotelik, żadnych otworów do przykręcenia czy coś. Zapytam Was czy samodzielnie mogę zrobić otwory u góry i na dole i przykręcić płaskownikiem do ramy?
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Marca 06, 2013, 10:18:17 am
Zapytam Was czy samodzielnie mogę zrobić otwory u góry i na dole i przykręcić płaskownikiem do ramy?
Foteliki "typu Kalisz"  ;) nie mają specjalnych profili do mocowania. We wszystkich rowerach jakie widziałem - w moim również, są po prostu przewiercone pomiędzy żebrami. Warto pod śruby dać bardzo duże podkładki, plus podkładami z kawałka gumy. 
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 06, 2013, 04:30:29 pm
Ja zrobiłem tak:
(http://lh3.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/S8tZeUgeqaI/AAAAAAAABVQ/xqx3uwLoykc/s640/HPIM8368.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_wS4GhnF9T3c/S8tZcTXPkGI/AAAAAAAABVM/0PPscMAizyY/s640/HPIM8364.JPG)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 06, 2013, 04:32:12 pm
Zdublowałem się.
Mocowanie przykręcone jest na szóstki zamkowe.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Marca 07, 2013, 07:36:42 pm
U Witka tego nie widać.. ale fotelik jest krzywy w miejscu mocowania, przed spawaniem blachę mocującą warto najpierw odpowiednio wygiąć (dopasować do fotelika w miejscu mocowania)
U góry spokojnie wystarczy mocowanie na dwie śruby.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipca 02, 2013, 07:43:59 pm
(https://lh3.googleusercontent.com/-CV_4uPVWjYQ/UdHF4Oo5hdI/AAAAAAAAA6M/qE9ozBYw0N4/s912/Zdj%25C4%2599cie0096.jpg) stan obecny pozioma, mam juz drugą rame do pocięcia, ale tak po dniówce... jakoś mi się nie chce :( dodam iż na 14 lipca chciałbym aby już jeździła :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 12, 2013, 06:24:16 pm
Kochani poziomowicze zlot tuż tuż a ja nie mam pomysłu an kierownice USS
-rura alu / stal i an giętarke?
-kupić kierownice do cruisera i wygiąć bardziej
-kupić bycze rogi i wygiąć
-kupić sztywną i osobno jakieś mega długie, niedostepne, rogi?
-kupić od kogoś gotową
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: domel w Sierpnia 12, 2013, 08:28:26 pm
A może użyć uchwyt od kosy spalinowej?  ;D
Niestety zwykle są niesymetryczne  :(
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 12, 2013, 09:43:03 pm
Potrzebujesz dwie kierownice stalowe, jedną przecinasz w połowie, obrabiasz pilnikiem końce ( te grubsze) i spawasz do pierwszej kierownicy jak rogi. Alternatywie rurka 22mm + podkładka zwiększająca grubość w miejscu mostka + procedura tak w pierwszym przypadku. W obu przypadkach potrzebujesz mostka z odkręcanym mocowaniem kierownicy bo w tym gdzie masz jedną śrubę zaciskającą ( patrz makrokesze) kiera nie przejdzie.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 18, 2013, 05:54:03 pm
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1150788_3494324812126_1827658178_n.jpg)
fotka z dzisiaj ( jeszcze ciepłe ), chyba troche za wysoko dałem support, i zapomniałem dospawać rury pod bagażnik. Trzymajcie kciuki bo do zlotu musi być gotowy ;D
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 26, 2013, 09:45:17 am
postęp prac:
fotelik będzie wyżej - na wysokości supportu
kierownica powinna być niżej jeszcze ale nie miałem mostka
nadal brakuje mi rury pod bagażnik
(https://lh6.googleusercontent.com/-MK75CMFl4iI/UhsPBzG7-FI/AAAAAAAAA9U/Fx1jJUeTe00/s800/DSC_0012.jpg)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpnia 26, 2013, 09:46:36 am
Zostało już tylko 4 dni........ hurry up!
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 26, 2013, 11:28:19 am
teraz mam nocki to mam full czasu na robienie, dałem dziś do serwisu bo nie mogłem starej miski supportu odkręcic, jutro ide odebrać, musze znaleźć spawacza jeszcze do tej rury i kierownicy, siedzisko postaram sie zamontować jutro, a za rurkami do łańcucha czekam juz 6 dni i nic :( a bez tego ni huhu :(
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 29, 2013, 10:22:21 am
podłączyłem własnie łańcuch, pociągnąłem rurki które twardo są sztywne i już;/ troche ociera no ale ... rurki przymocowałem na zipy do ramy tak prowizorycznie i z tyłu ociera mi łańcuch o rame na 7 i 8 :(
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Września 03, 2013, 02:29:04 pm
zamontowałem dłuższy mostek ( 110mm ) 5 stopni, promień skrętu jest cholernie mały bo uderza o fotelik ( tak wiem większy kąt mostka ) ale mimo to poszedłem pojeździć i takie efekty tu mam
jakość telefon + zoom z 3 piętra, - popołudniu będzie lepsza :)
https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/3Wrzesnia2013#5919387065949010402
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: paaj w Września 03, 2013, 03:05:27 pm
No i jest dobrze. Jeszcze tylko parę poprawek i będzie cud, miód, ultramaryna.
Szkoda że na zlocie musiałeś się męczyć na pionie, ale mówi się trudno i śmiga się dalej :).
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Września 03, 2013, 07:02:41 pm
jestem na etapie jazdy że wiem jak ruszyć bz problemu i normalnie sobie pojechać. Z racji L4 - na zlocie juz było źle mnie słychać- za dużo jeździć to nie moge, wymienic mi zostało hamulce na alu/ stal, jakieś oponki i zrobić coś z przesuwającymi się rurkami
http://www.youtube.com/watch?v=28m7V4-tPQE&feature=youtu.be
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Września 03, 2013, 07:25:08 pm
Cytuj
No weź mi taką zbuduj, taką na trzech kołąch
Korek, urabiaj brata dobrze :) Będziesz miała najsuper brata!

I przynajmniej wiem, że Jamniczek nie ma najgorszego promienia skrętu pomimo łamiącego się łąńcucha :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Tef w Września 03, 2013, 07:31:28 pm
@Danielasty i weź mu jeszcze taką poziomkę na trzech kółach zbuduj  ;D (a'propos filmiku).
Jest nieźle - jeździ, reszta to detale do dopieszczenia. Powodzenia i zadowolenia z poziomki!
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Września 03, 2013, 07:36:34 pm
promień skrętu to tylko na "dzisiaj" taki mały, niższy mostek rozwiąże sprawe, wiadomo że nadal to nie będzie zawracanie w miejscu jak ASS, ale będzie większy bo teraz kurcze czasem jest za mały na tyle że się przewracam. Czytając posty wziąłem też pod uwage że kierownice USS się ciągnie a nie pcha do siebie :) przez co lepiej się prowadzi. Dziękuje wszystkim za rady i pomoc w budowie :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 04, 2014, 05:05:03 pm
Mam pytanko w sprawie amortyzatora tylnego. Gdy siadam na rower z tyłu ugina się bardzo mało, mam sprężynę 750lbs. Wziąłem sprężyne od taty fulla 650lbs, gdy wsiadam na rower taty ugina się tak z 30-40% a gdy przełoże ten amortyzator do poziomki ugina się może z 10%. Odwrotnośc sprawy jest w momencie pedałowania, gdy naciskam na pedał nawet przy ruszeniu ugina się ( ta 750lbs ) prawie w 70% a potem nieziemsko buja, na podjazdach jest jeszcze gorzej bo ugina się cała. Trzecia sprawa to wybieranie nierówności, gdy pedałuje to wybiera całkiem spoko, ale jak przestane pedałować to nie wybiera prawie nic . Gdy przewoziłem siostre na bagażniku +30kg to damper ugiął się do połowy i wreszcie poczułem wygodę jazdy, nawet mniej bujało.

Doświadczenie mi mówi o bujaniu że gdy punkt obrotu wahacza jest niżej niż jakaś zębatka to będzie bujać. w moim przypadku support jest wyżej niż oś obrotu. Oraz myślę że gdy naciskam to jakby cała energia z przodu zabiera wszystko z tyłu w prostoliniowym ruchu co zapewne wprawia w ruch właśnie ten amortyzator.

Storm podpowiedział mi żebym zamiast montować amortyzator w poziomie, przespawać otwory i żeby był w pionie i wtedy gdy położę się na foteliku to ugnie się tyle ile powinno i nie będzie tak bujać
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Marca 05, 2014, 01:12:34 pm
Zmiana położenia amorka nic Ci nie da.
Twardość sprężyny + naprężenie umożliwiają ustawienie wstępnego ugięcia. Jak dobrze pamiętam zalecane jest w okolicach 30% (ale to pewnie wiesz :) )
Żeby zmniejszyć "squat"-a musisz "dorzucić" jedną rolkę zbliżającą łańcuch do osi obrotu widelca i po sprawie.

Kwestia jest jeszcze taka, że do bujania dochodzi jeszcze "nietypowe" położenie nóg (które ważą całkiem sporo, a oś obrotu na przednim kole jest duża), dzięki czemu uniknięcie problemu może wymagać sporo testów i analizy poklatkowej filmików..
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 05, 2014, 02:03:48 pm
dzięki za odzew, w tej sprawie, przynajmniej wiem co jest nie tak i się rozglądam za rolką, troche postudiowałem zdjęc tych sklepowych rowerków i faktycznie rolka jest na wysokości zawiasu. położenie dampera i tak zmienię z racji że bede mógł odrobione zwiększyć kąt sterówki oraz bym miał możliwość zamontowania dampera 165mm o wyższym standardzie niż aktualny 150mm :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 09, 2014, 11:30:39 am
Daniel majstrował majstrował i popsuł. zrobiłem nowe elementy do mocowania dampera pod 150 i 165mm przyspawałem. prostopadle amortyzatyor postawiony do osi obrotu nie chodzi wcale, a jak jest postawiony lekko pod katem, to tak miękki że sag wynosi 100% i dodatkowo jak się ugina to się prostuje zględem podłoża, i jednym słowem udupiłem poziomke :(
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Marca 09, 2014, 01:16:44 pm
Spokojnie, co pospawane można odciąc, przerobić i pospawać jeszcze raz. Wrzuć fotki co napsułeś i pokombinujemy jak to naprostować :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 09, 2014, 01:46:49 pm
wrzucę jak się naładuje fon, ale powiem tak, zrobię tę ramę tak aby było i zostawie tacie, z tym że tata chce kiere ASS, a ja sam " chyba " zrobię cruzbike na 2x20 z amortyzatorem z tyłu, coś jak pająka zox z tym że MBB. bo zauwałem że gdziekolwiek pojadę i chce coś zdziałać poziomem to zawsze dzwonie po auto i poziomka wraca w bagażniku ;D
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 10, 2014, 01:48:22 pm
https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/ProblemZAmortzatorem (https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/ProblemZAmortzatorem)
zdjęcia częściowo podpisane.

Przypomnę, Problem amortyzowania tyłu polegał na tym iż
-damper o długości 150mm bez tłumienia i twardości spręzyny 750 lbs w poziomie, w momencie siadania na rower nie uginał się
-po wymianie spręzyny na 550lbs Sagu miałem może z 5-10%
-W oryginalnym układzie był problem że w momencie naciskania na pedał uginał się cały damper 750lbs a tym bardziej 550lbs.

-Zdecydowałem się że postawię damper bardziej pionowo w celu uzyskania prawidłowego sagu
-niestety teraz gdy usiąde sag wynosi 100%
-oraz to że damper przekręca się na dolnej osi prostopadle do ziemi

Szukam rozwiązania na
-tak aby sag był te 20-30% ugięcia gdy usiąde, oczywiście do tego odpowiednia twardość dampera przy mojej wadze w mtb używam normalnie 750lbs
-nie było efektu samowolnego wciskania się dampera w momencie naciskania na pedał.
-nie mówię że bujanie ma zniknąc w 100%, bujanie w rowerach pionowych w układzie jednozawiasowym w zupełności by mi wystarczyło
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: władek8 w Marca 10, 2014, 02:27:07 pm
Brak zdjęć.  :-[
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Marca 10, 2014, 02:36:13 pm
A myślałeś o samych elastomerach?
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 10, 2014, 03:24:33 pm
elastomery mnie nie urządzają bo
-są drogie
-trudno dobrać pod swoją wage
-są mało czułe
-przy zerowej temperaturze zamieniają się w kamień
-przyszłościowo patrząc, planuje zakupić jakiegoś powietrzniaka

zdjecia poprawione
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: PavvelB w Marca 10, 2014, 08:00:43 pm
Jak dla mnie to damper po przeróbce nie ma szans działać prawidłowo. Przy obrocie wahacza zaczep dampera porusza się prawie poziomo, amortyzator powinien być ustawiony w osi tego ruchu. Jak po przeróbce jest ustawiony prawie prostopadle to ruch wahacza praktycznie nie przekłada się na ściśnięcie amortyzatora a tylko jego obrót wokół górnego mocowania.
Bujanie przy pedałowaniu prawdopodobnie wynika ze zbyt dużej odległości łańcucha, zwłaszcza górnego odcinka, od osi obrotu wahacza. Przy naciśnięciu na pedały powstaje dźwignia, która powoduje obrót wahacza. Nie widzę na zdjęciach jak masz poprowadzony łańcuch, pokaż to. Dołożenie rolki prowadzącej tuż obok mocowania wahacza powinno poprawić sytuację.
Nie mam jeszcze doświadczenia z rowerami poziomymi, ale to są podstawowe zagadnienia z fizyki, dział mechanika :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 10, 2014, 08:40:24 pm
a co z sagiem? ktoś ma pomysł czemu w pionowym przy 750lbs mam te 20% sagu a właściwie w tej samej ramie w poziomie te 750lbs nie ugina się wcale?
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Marca 11, 2014, 08:39:20 pm
Daniel, najpierw kartka, dopiero potem spawarka :)
Zwija Ci amorek, bo tak naprawdę zamiast "wybierać" to on tylko "zgniata" widelec (i cała rama leży na ziemi). Rozrysuj sobie wektory sił i zobaczysz o co kaman. Możesz jeszcze zrobić półksiężyc i dobrać "odpowiednie" miejsce dla "twojej" sprężyny.
Ale i tak nie rozwiążesz tym problemu "zwijania" amorka podczas pedałowania. I nic nie pomoże twardsza sprężyna
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Marca 11, 2014, 09:14:28 pm
Ale i tak nie rozwiążesz tym problemu "zwijania" amorka podczas pedałowania. I nic nie pomoże twardsza sprężyna
Dokładnie. Bardzo dobrze to było widać w Wawie podczas wyścigu zlotowego patrząc z tyłu na starty zawodników: każda amortyzowana poziomka pompowała.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Marca 11, 2014, 09:45:57 pm
Ale niektóre pompowały bardziej..... :-[
Na szczęście to już niedługo - mam już mniejszą rolkę, będzie wyżej więc łańcuch będzie w sumie ~25mm bliżej osi. Do tego lepszy amortyzator... Będzie dobrze.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Yin w Marca 11, 2014, 11:48:40 pm
Myślę że te z manualną blokadą nie są złym rozwiązaniem - przejechałem się mtb z pełnym zawieszaniem z takim rozwiązaniem i faktycznie po zablokowaniu prawie jak hardtail.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Kulek w Marca 13, 2014, 11:32:46 pm
Na moje amatorskie oko, to przesuń mocowanie na sam szczyt wahacza, zaraz przed hamulcem, bo jak na razie bardzo dziwnie toto pracuje =]
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Marca 23, 2014, 01:15:44 pm
mocowanie już zrobione, wczoraj przejechałem 122km lecz jestem średnio zadowolony

coś hamuje rower, jadę sobie te 22km/h, przestaje pedałować i rower drastycznie zwalnia. hamulce nie hamują, koło jak podniosę to kręci się i kręci, opona prócz asfaltu nigdzie nie trze.

po 80km zaczęły mnie boleć kości łączące piszczel ze stopą w lewej nodze ( taka mała i cienka z przodu nogi ) ból ustąpił dopiero rano, oraz kośc bądź mięsień wewnątrz uda przy.... narządzie płciowym ale tylko w prawej nodze i po zejsciu z roweru chodziłem jak w załadownym pampersie.

Pytanie czy nacisk na pedały tudzież utrzymanie tempa zależy od pochylenia fotelika? Mam czyste wrażenie że na cruzie jechałem jakby szybciej
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: dziantek w Marca 23, 2014, 11:11:34 pm
A sprawdzales drugie kolo?  :D  A tak na serio moze dopiero pod obciazeniem zaczyna cos ocierac? (na hamownie z nim) A propo bolu - warto zrobic pare cwiczen rozciagajacych przed jazda, zwlaszcza dluzsza, zwlaszcza grupy miesni uzywanych "obok", na pewno nie zaszkodzi. Moze byc tez tak, ze sie za bardzo forsujesz.

Jesli to inny rower, to czemu ma byc tak samo, w koncu zmienia sie cala geometria, wlaczajac pozycje fotela, wiec twoje wrazenie moze byc sluszne, tym bardziej, ze wspominales o nieprzyjemnym pompowaniu.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: storm w Marca 24, 2014, 09:32:32 am
@Danielasty - a czy aby pod obciążeniem coś się nie przekrzywia/dogina? W sensie wahacz nie dotyka czasem koła gdzieś? Miałem tak w SWB daaaawno temu w 2010 roku. Zanim znalazłem problem to zdążyłem oponkę otrzeć nieco, a ile się nawkurzałem na samego siebie, że taki cienki jestem i siły nie mam ;]
Usiądź na bagażniku jak masz i poturlaj rower pod sobą i zobacz co jest grane, co jak pracuje.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Marca 24, 2014, 09:51:34 am
albo posadź Korka na bagażniku i niech trzyma kamerę :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: kriskor w Kwietnia 01, 2014, 07:27:39 pm
Zgadzam się z przedmówcami: obecnie amortyzator jest źle ustawiony, pierwotnie (kiedy był poziomo) było prawidłowo. Generalnie, żeby amortyzator pracował optymalnie powinien być ustawiony jak najbardziej równolegle do stycznej okręgu, którego środkiem jest oś obrotu wahacza (w układach wielowahaczowych tę oś trzeba sobie "wyobrazić", ale tutaj jest jeden wahacz, więc jest łatwo). Więc sugeruję powrót do układu pierwotnego.

Jeśli dumper 750 nie uginał się pod obciążeniem w spoczynku, a w poionowcu był dobrze dobrany, to tylko dowód, że obciążenia w rowerach poziomych rozkładają się inaczej niż w pionowych: w poziomych mniej przypada na tylne koło. Więc jeśli było zbyt twardo, zmień amortyzator na miększy (co próbowałeś). Możesz też spróbować jak tłumienie jadąc, ale koniecznie bez pedałowania.

Zakładając, że masz już dobraną siłę tłumienia czas rozwiązać problem nadmiernego pompowania. I tu niestety podejrzewam błąd konstrukcyjny: na Picassie nie mogę znaleźć zdjęć z łańcuchem, ale patrząc na to:
https://picasaweb.google.com/101401769132058802034/26Sierpnia2013?noredirect=1#5916848393409954546
podejrzewam, że idzie on wysoko nad osią wahacza. I to tu jest problem: jak naciskasz na pedały, łańcuch "przyciąga" wahacz. Im wyżej nad osią wahacza, tym lepsza dźwignia, czyli większa siła przyciągania. Tak więc tutaj sugerowałbym przekostruowanie roweru tak, żeby łańcuch (oczywiście strona napędowa) szedł tuż przy osi wahacza, najlepiej w linii osi. Możesz albo radykalnie podnieść oś, albo dospawać kółko prowadzące do ramy obok osi i przez nie puścić łańcuch. I sprawdź efekt.

Co do oporów pod obciążeniem nie mam pomysłów teoretycznych. Też przypuszczałbym, że coś trze po ugięciu wahacza.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: dziantek w Kwietnia 01, 2014, 10:03:13 pm
Cytuj
Generalnie, żeby amortyzator pracował optymalnie powinien być ustawiony jak najbardziej równolegle do stycznej okręgu, którego środkiem jest oś obrotu wahacza

Jesli masz na mysli styczna prostopadla do ramienia wahacza, to chyba nie wystarczy. Mozna przeprowadzic prosta/sieczna przez dwa punkty po okregu, ktore wyznacza minimalne i maksymalne wychylenie ramienia wahacza i dopiero wzgledem takiej prostej instalowac amortyzator lub wyprowadzac inne, kolejne uklady geometryczne, bo rozwiazan jednozawiasowej amortyzacji jest przynajmniej kilka. To o czym piszesz mialoby zastosowanie w przypadku amortyzacji ponizszego Gianta, natomiast w rowerze Danielastego punkt mocowania amortzatora nie znajduje sie na promieniu okregu, a sam amortyzator umieszczony jest inaczej, ale rownie prawidlowo. Natomisat zasada puszczenia lancucha przez punkt osi obrotu wahacza, o ktorym piszesz, powinna oczywiscie zostac zachowana. Chyba najlatwiej to rozwiazac dodajac pare rolek:


(http://img31.otofotki.pl/obrazki/ez481_poziom2.jpg)

(http://img31.otofotki.pl/obrazki/bw777_Poziom1.jpg)

Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: kriskor w Kwietnia 02, 2014, 12:56:56 am
[...] natomiast w rowerze Danielastego punkt mocowania amortzatora nie znajduje sie na promieniu okregu, a sam amortyzator umieszczony jest inaczej, ale rownie prawidlowo. [...]

Chyba napisałem nieprecyzyjnie, bo chodziło mi o okrąg, którego środek odpowiada punktowi mocowania wahacza (który nazwałem osią wahacza). Na szybko, niestety bez CADa, naszkicowałem o co mi chodzi (tylne koło po lewej stronie):

czarna linia - rama
zielona linia - wahacz
czerwona linia - amortyzator (zgniatany)
niebieski okrąg - oś mocowania wahacza
szare: wyimaginowany okrąg, o którym pisałem i styczna (amortyzator jest prostopadły do stycznej, nie do wahacza)


(http://img31.otofotki.pl/obrazki/xa159_Amortyzacja.jpg)

Oczywiście, to tylko gwarantuje, że skok amortyzatora będzie idelanie proporcjonalny do skoku wahacza. W przypadku zwykłej sprężyny będzie to też gwarantowało, że skok ten będzie proporcjonalny do siły nacisku. Zupełnie inna kwestia, to czy taka proporcjonalność jest pożądana. Ustawiając amortyzator inaczej można zmienić proporcje skoków i w ten sposób z np liniowego elementu amortyzującego zrobić nieliniowy. To już kwestia dla praktyków budowy rowerów, do których niestety nie zaliczam się...

A co rolek, to dokładnie o to mi chodziło, co narysowałeś -- i nawet ładnie to wygląda! :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Czerwca 13, 2014, 07:03:18 am
kupiłem nowy damper 165mm zamiast 150mm pasuje świetnie, powiększył się skok, właśnie montuje rolke do łańcucha, kupiłem błotnik i go ulepszyłem, dzięki temu błotnik za 9zł blaszany jest tak samo sztywny jak te za 40 ;D i kupiłem nową oponę na tył bo tamta miała jajo co było czuć na równym asfalcie :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Czerwca 13, 2014, 12:14:57 pm
co było czuć na równym asfalcie :)
Gdzie taki znalazłeś? :0)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Czerwca 13, 2014, 07:06:45 pm
dałem rolkę, założyłem, łańcuch an dole z przerzutki jest naciągniety na maksa,a  z przed i po rolce po prostu leży na ramie, z korby pusciłem rurką, tam o rolkę się łamie prawie z niej wypada i ledwo się trzyma, pedałami do tyłu kręcić się nie da :( fotki jutro bo wychodze na noc do roboty
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Czerwca 18, 2014, 04:17:55 pm
rolka działa, lecz po depnięciu na pedał wygina się na boki cały pręt przy spoinie, jak wmocnić takie coś? sprawa nie ejst raczej tak prosta bo rama ma rapter 1mm ścianki, elektrodą było spawane, niby jest nalane sporo ale mimo wszystko się wygina :(
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: tomo w Czerwca 18, 2014, 04:25:19 pm
Cyknij fotkę to będziemy kombinować
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Czerwca 20, 2014, 08:00:20 pm
panowie ze spółdzielni mieszkaniowej zobaczyli, złapałi się za głoweę i za free obspawali pręt tak że można nawet z ciężkiego biegu ruszać pod górkę ;D
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Majsterkowicz w Czerwca 22, 2014, 12:33:56 am
Na bank musiałeś trafić na jakiegoś 'szwagra', który się na rzeczy i zrobił robotę, jak należy.

Mimo wszystko, zarzuć fotki, zobaczymy jak to wyszło ;)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipca 04, 2014, 05:39:27 pm
https://plus.google.com/photos/101401769132058802034/albums/6032242520555508977?banner=pwa (https://plus.google.com/photos/101401769132058802034/albums/6032242520555508977?banner=pwa)
zostało tylko rozkręcić i pomalować ;D

BTW. czy ktoś wie jak na stałe ustawić "starą picasse" widzę że google wszystko połączyło i średnio mi się to teraz podoba,
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Majsterkowicz w Lipca 07, 2014, 09:27:15 pm
@Danielasty
Z tego co widzę, to masz tylko jedną rolkę na łańcuchu napinającym, a w pozostałej części jest sama rurka tekalanowa... Jak to się ma do wytrzymałości? Łańcuch mocno 'zżera' rurkę od wewnątrz?
Co do picassy - nie mam bladego pojęcia, bo jak zacząłem korzystać ze zdjęć google'a, to (nie)stety już się wszystko połączyło w jedno konto mailowe :-\
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipca 07, 2014, 09:51:08 pm
jeśli chodzi o strone napinającą, to rolka przejmuje większość siły a rurka po prostu sobie jest, jest przymocowana jak widać do małego pręta który zrobiłem bo - no własnie pod obciążeniem, co jakieś 15km się przesuwa o dobre 10cm, muszę lekko poluzować zawsze, cofnąć ręką i przykręcić jeszcze raz, jeśli chodzi u rurkę dolną to ona po prostu tam jest, co do trwałości to ciężko powiedzieć bo nie jeżdżę, ale nie widzę jakiś dużych wżerów tam, lekko postrzępione krawędzie i to w sumie wszystko
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Sierpnia 09, 2014, 03:05:04 pm
dziś pękł mi pręt gwintowany 8mm stalowy, który trzymał rolke napinajacą. Jakieś pomysły co do trwałego mocowania rolki? jest to kółko od hulajnogi z wyfrezowanym miejscem na łańcuch, spaw wytrzymał, ale pręt się wygiał
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Sierpnia 09, 2014, 03:26:40 pm
U mnie rolka jest na śrubie M10.
Jak miałem w FWD na M8 to nawet najmocniejsze śruby wyginały się.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: darko w Sierpnia 09, 2014, 08:50:58 pm
Załuż śrubę o twardości 8.8 to się nie powinna wyginać .
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Sierpnia 10, 2014, 08:05:02 pm
Załuż śrubę o twardości 8.8 to się nie powinna wyginać .
lub większej ;)
Może dało by radę zrobić od góry jakiś punkt podparcia z drugiej strony śruby. Taką ramkę.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpnia 11, 2014, 09:16:09 am
Nie używać prętów gwintowanych bo, nie wiem z czego są robione, ale na pewno nie ze stali. Trzeba użyć dobrych śrub M8 klasy 10.9 lub 12.8 i wystarczy. Przynajmniej u mnie wystarcza.
Zużycie rurek prowadzących łańcuch - ja swoje wymieniam przy zmianie łańcucha co jakieś 10~12kkm, żeby czystego łańcucha nie wkładać w brudne rurki.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Majsterkowicz w Sierpnia 11, 2014, 09:27:04 am
@Danielasty,
Zastosuj zwykłą śrubę z gwintem, jaki Ci odpowiada, ale wybierz taką, która nie jest gwintowana na całej długości. Utnij ją w ten sposób, aby część nienagwintowana była przyspawana, a sam gwint wystawał dopiero za rolką. To powinno załatwić sprawę.
Jak nadmienił Franc, materiał z którego robią pręty gwintowane znacznej długości, budzą zastrzeżenia, ale czytając "na pewno nie ze stali"... No to się uśmiałem :P
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpnia 11, 2014, 10:00:32 am
Danielasty: nie wiem, mogą być z plasteliny, gliny, gufna, naprawdę nie wiem, ale ze stali to raczej nie są - za mała wytrzymałość :)
Choć ogólnie śruby z supermarketu są z kiepskiego materiału - mi raz dość krótkim kluczem płaskim udało się ukręcić śrubę m10, a jakimś siłaczem nie jestem.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: dziantek w Sierpnia 11, 2014, 10:08:51 am
Cytuj
Choć ogólnie śruby z supermarketu są z kiepskiego materiału - mi raz dość krótkim kluczem płaskim udało się ukręcić śrubę m10, a jakimś siłaczem nie jestem.

Oj, w markecie chyba przekonaliby cię, że jesteś.

A może to były śruby przeznaczone do współpracy z kluczem aluminiowym :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Majsterkowicz w Sierpnia 11, 2014, 10:57:22 am
Albo dokręcania nakrętek jedynie palcami :P
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: domel w Sierpnia 14, 2014, 02:46:59 pm
W marketach np. Casto(d)rama(t) sprzedają na kilogramy śruby klasy 5.6 albo 5.8 - te faktycznie są zrobione z tzw. g*wnolitu. Trzeba się wybrać do sklepu metalowego i nabyć śrubę klasy 8.8 albo 10.9. 12.9 to już lekkie przegięcie ale do budowy czołgów jak najbardziej wskazane ;-) (i absolutnie nie nie chodzi mi tutaj o "Czołg" Franca)
Większość śrub jest ocynkowana co będzie powodować utrudnienia przy dospawaniu jej do ramy jako bolca na rolkę - generalnie wszystko co ocynkowane ciężko się spawa, ale tutaj nie powinno być tragedii bo powierzchnia nie jest duża.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Sierpnia 14, 2014, 08:31:21 pm
Ja do ramy (pod belką ramy) dospawałem nakrętkę przedłużaną m10:
(http://www.ph4605914417.nazwa.pl/zdjecia/nakretkam10/1.jpg)
Dzięki temu śrubę mocującą rolkę mogę dokręcić nie żałując przemocy :-)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 25, 2015, 12:06:55 am
Witam, jak macie poprowadzone linki w kierownicy uss? Po drodze mam sporo zakrętów, i np od tylnego hamulca linka chodzi jak ... niby hamuje ale trzeba użyć sporej siły żeby nacisnać klamkę, z przodu jest w miare ok, ale rewelacji też nie ma, za to przerzutkowe mimo sporych katów tych zakrętów linek, chodzą cacy :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Stycznia 25, 2015, 07:49:19 pm
dziś pękł mi pręt gwintowany 8mm stalowy, który trzymał rolke napinajacą. Jakieś pomysły co do trwałego mocowania rolki? jest to kółko od hulajnogi z wyfrezowanym miejscem na łańcuch, spaw wytrzymał, ale pręt się wygiał
  Mam pomysł zrób MBB :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 25, 2015, 08:14:43 pm
ale juz działa :) i jeździ, choć przejechanie 2km sprawiało mi ból w nogach ;d

ale owszem, chodzi mmi po głowie taki 2x20 mbb z blatem 53 i 8 biegów z tyłu i tylną amortyzacją elastomerem :) gdzieś w sieci był taki kalkulator gdzie wpisywało się rozmiar koła, przednią korbę, tylną kasete - ilość zębów, i podawał v-max przy różnej kadencji, ktoś coś pamięta?
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Aslu w Stycznia 25, 2015, 09:09:28 pm
@ Danielasty
Cytuj
... gdzieś w sieci był taki kalkulator gdzie wpisywało się rozmiar koła, przednią korbę, tylną kasete - ilość zębów, i podawał v-max przy różnej kadencji, ktoś coś pamięta?
To bardzo proste, przejrzyj  mój post tuż obok pt: Nexus z kasetą 7s ..., tam powinna znaleźć się odpowiedź na twoje pytanie...
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Stycznia 26, 2015, 01:34:59 pm
Najprościej zrób sobie arkusz w Excelu..
Formuła: (kadencja/60)*(zęby z przodu/zęby z tyłu)*(obwód koła w mm/1000)*3,6
Np. ($E$5/60)*(H$9/$G10)*($E$6/1000)*3,6 (znaki dolara są dość ważne, bo można zrobić dwoma przeciągnięciami).

Ale zapomnij, że to co wyjdzie z tabelki, to się da osiągnąć.. Papier/internet przyjmie wszystko, dopiero szosa pokazuje prawdę.
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Stycznia 27, 2015, 07:01:33 pm
(https://lh3.googleusercontent.com/-mokG6ugF39Q/VMfNlnE1ZCI/AAAAAAAABQ4/eBgUhY2A9nU/s912/DSCF1393.JPG) Taka sytuacja :)

Podziękowania dla like_evil
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lutego 07, 2015, 09:37:21 pm
mam pytanie, jaką nózkę i gdzie poleciacie montować? mam aktualnie z tyłu, ale rower się hibocze, czasem się przerwaca, kupiłem podwójną, ale nie ważne jak ja rozegnę, utne czy pospawam to się składa z powrotem do przodu, przykładowo, stawiam rower i masa tego przodu wędruje do porzodu i rower po prostu jedzie i nóżka się składa, macie jakieś pomysły jak takie coś ew zablkokować? albo jaką nóżke kupić aby rower stał stabilnie?
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lutego 07, 2015, 11:28:22 pm
Zamocuj odwrotnie, tak, żeby się składała do przodu :)
Tytuł: Odp: SWB USS Danielastego
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Maja 19, 2016, 07:52:03 pm
Witam, mam pytanie. Jak poprowadzić linkę do przerzutki przedniej w kierownicy uss? mam teraz po prsotu w pancerzu zawijasy i chodzi to tak że trzeba czasem dwoma rękoma. Chyba też mam źle przelotkę wspawaną, poradzi ktoś fotkami?