forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: vrc46 w Czerwca 11, 2012, 11:31:55 am
-
Witam , jako że jestem tutaj nowy a władam tylko językiem ojczystym to znaczy Polskim a chciałbym zbudować sobie pojazd dla dwojga z tym że pedałować mogę tylko ja gdyż moja partnerka porusza się w aparacie ortopedycznym po prostu sztywna prawa noga pojazd chciałbym wykorzystywać głównie w mieście odnośnie projektowania i budowy takich pojazdów to jestem jak to mówią zielony mogę wszystko zrobić ze spawaniem począwszy po mechanikę silnika ,pozdrawiam ;D
-
Możesz się wzorować na:
http://hasebikes.com/148-0-tandem-pino-allround.html (http://hasebikes.com/148-0-tandem-pino-allround.html) lub http://www.greenspeed.com.au/gtt.html (http://www.greenspeed.com.au/gtt.html), wystarczy usunąć pedały pasażera z przodu (w Hase) lub tylne (w Greenspeed) i ewentualnie dorobić korby ręczne.
http://bike-on.com/product/varna-tandem-hybrid-handcycle-559.htm (http://bike-on.com/product/varna-tandem-hybrid-handcycle-559.htm)
http://www.varnahandcycles.com/hc06.htm (http://www.varnahandcycles.com/hc06.htm).
Poza tym Kamil Manecki (Velocraft) zmajstrował przyczepkę do wożenia dorosłej osoby za trójkołowcem - są w galerii ze zlotu z 2008 roku.
-
Dzięki Franc z tych obrazków najbardziej by mi odpowiadał ten greenspeed tylko gdzie morzna dorwać dokumentacje to znaczy jakieś rysunki z wymiarami pozdrawiam ;D
-
Raczej nie znajdziesz - lepiej samemu zaprojektować - ogólne zasady budowy trójkołowca (thunderbolt) czyli geometria przedniego zawieszenia znajdziesz na starej, głównej stronie (http://poziome.pl/thunderbolt/ (http://poziome.pl/thunderbolt/)) a resztę dorysować sobie samemu z wymiarami pod konkretne osoby. Siadamy na podłodze, mierzymy rezultat i mamy wynik. Szczegóły typu grubość rur - w zależności od zastosowanego materiału, im sztywniejsze tym lepiej - tandemy ponoć strasznie się wyginają a to źle wpływa na szybkość.
Greenspeed raczej robi trójkołowce na małych albo na bardzo małych kołach (20", 16") tu lepiej dać większe (26") ze względu na doskonałe polskie drogi, więc już samo to zmieni geometrię i trzeba będzie przeliczać. Kilka trójkołowców zostało na Forum opisane (w tym IMK P9 mojego autorstwa) więc jest skąd czerpać ogólne rozwiązania na przód i tył. Pomiędzy nimi należy wstawić część typu Handbike, wzorowaną np. na Varnach albo na naszym, polskim (wAw) Carbonbike: http://carbonbike.pl/index.php/category/katalog-rowerow/handbike/ (http://carbonbike.pl/index.php/category/katalog-rowerow/handbike/).
-
Witaj Franc otóż dla mnie jest potrzebny pojazd do poruszania się po mieście bo na dalsze wypady to mam wana Ulysse który do miasta się nie bardzo nadaje tak że mogą być i małe kółka pozdrawiam ;D Tym bardziej że w dalszej przyszłości planuję jego elektryfikację pozdrawiam
-
Zważywszy na jakość dróg szczególnie w naszych miastach, tym bardziej zalecałbym większe koła. Druga sprawa to wysokość roweru - w mieście lepsza jest większa. W trójkołowcach wysokość ramy wychodzi trochę poniżej osi przednich kół, inaczej nie ma ładnych proporcji, czyli małe koła = nisko rama = niski rower, duże koła = wysoko rama = wyższy rower.