forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: jajak w Maja 21, 2012, 07:25:28 pm
-
Koledzy mam pytanie dotyczące zakupu pierwszej w moim życiu poziomki. Mogę kupić coś takiego :
(http://images35.fotosik.pl/1400/71478a64abda0e27m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71478a64abda0e27)
Niestety nie wiem co to za firma i czy da się go w jakiś sposób "odszykować " Widać na nim ślady korozjii , trzeba by było piaskować i malować .Pozostałe elementy też pewnie do wymiany .Cena za jaką mi zaproponowano zakup to 650 zł .Jak myślicie opłaca się taki zakup ?
-
Ten rower przewalał się przez allegro swojego czasu.
Wg. mnie strasznie wysoki i no.. przeciętnej urody :) Cena też nie powala na kolana (a raczej miażdży..). Na allegro są czasami naprawdę ciekawe samoróbki, trzeba poczekać znajdzie się okazja.
Właściwie lepiej byłoby takie coś zrobić sobie samemu, koszt byłby na pewno niższy (dwa-trzy rowery ze złomu, trochę spawania, fotelik). Realne koszta wykonania do 400zł i parę dni na strychu.
-
Największy problem: miski suportu raczej wciskane, nie wkręcane - czyli będą problemy z wymianą korby. Niepotrzebny mid drive. Całość zrobiona chyba z dwóch starszych rowerów szosowych ( ciężkie rury). Do tego brak piwotów pod v-ki - te hamulce szczękowe które są teraz będą bardziej spowalniać niż hamować. Sam rower nie jest zły, geometria wygląda ok - jeśli się mylę co do rur i wagowo jest w okolicach 14 kg to można próbować z nim powalczyć. Był by to opłacalny zakup do spróbowania czy poziomy to jest to gdyby cena była w okolicach 300zł. Popisuję się pod radą Pająka: 400 zł budżetu + wizyta na paru okolicznych złomnicach + 2-3 weekendy na strychu / w piwnicy i jest własny poziom. Na początek proponuję iść w coś takiego: http://www.atomiczombie.com/Spirit%20Short%20Wheelbase%20Racing%20Bike.aspx
-
Dziękuję Wam bardzo za podpowiedż w jakim kierunku powinienem pójść ! Wasze uwagi są bezcenne, chyba rzeczywiście spróbuję sam coś poskładać !
-
Ew. na alledrogo pojawił się ciekawy batavus za 999 (hamulce rolkowe, piasta planetarna). Stan na oko bardzo dobry. Jak masz wystarczającą ilość gotówki, to spokojnie możesz gadać ze sprzedawcą, pozycja warta ceny.
http://allegro.pl/unikatowy-rower-poziomy-batavus-relaxx-4all-i2368036088.html (http://allegro.pl/unikatowy-rower-poziomy-batavus-relaxx-4all-i2368036088.html)
-
No i proszę jak widać można kupić poniżej tysiaka poziomego sztywniaka ;)
Oby takich więcej a tak na marginesie ile wg. was powinna taka poziomka kosztować dajmy na to że jest amortyzowana w wersji frameset?
-
Witajcie!Właśnie kupiłem coś takiego:
(http://images39.fotosik.pl/1572/7982b3c7b2013514m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7982b3c7b2013514)
Kupiłem trochę w ciemno , no ale od czegoś trzeba zacząć :)) Dałem 700 zł i muszę jeszcze pojechać odebrać ...
Nie wiem czy to dobry sprzęt ale chyba na poczatek wystarczy, spodobała mi się " lekka " konstrukcja tego roweru. Przerzutki są Nexus 7 ( nie mam doswiadczenia i nie wiem jak się sprawują )Mam, zamiar trochę pojeździć i może go trochę "odszykować .Firma nic mi nie mówi "Chico callenge" Może ktoś widział, słyszał lub posiada podobną konstrukcję ?
Uwagi mile widziane.
pozdrawiam
-
Poziomka firmy http://www.challengebikes.com/ z lat raczej wcześniejszych. Na początek za tą cenę jest całkiem ok* - najważniejsze to pojeździć na czymkolwiek poziomymi sprawdzić w praktyce czy spełnia oczekiwania :)
*Jak bym się miał czepiać to rozstaw osi trochę za mały na mój gust.
-
Tez uwazam ze dobry zakup na poczatek - szczegolnie ze sam ma Challenge'a :)
Mysle ze szczegolnie moga ci przypasc do gustu przelozenia w piascie bo jest to dosc wygodna opcja szczegolnie gdy nie mozna spojrzec na tylne koronki podczas jazdy i upewnic sie ze bieg "wszedl" - no i tez na poczatek przyd sie redukcja "do jedynki" na postoju. Przy niewytrenowanym poziomkowiczu ruszenie z wysokiego biegu, jesli zapomnialo sie o redukcji na normalniej przerzutce, to rzecz trudna, a zrzucanie na szybko konczy sie zgrzytami.
Radzilbym sie przyjrzec prowadzeniu lancucha w rurce - nawet nowsze Challenge mialy z tym problem - zawieszenie rurek sie wyrabialo, urywalo, wkrecalo...
Acha i pewnie szybko w lato zechcesz zmienic powierzchnie fotelika - do neoprenowych powlok mozna sie przyklejac.. Na poczatek mozna probowac zperforowac ja za pomoca zaostrzonej rurki - porobic mnostwo dziurek - oby estetycznie:) - sporo pomaga na syndrom spoconych plecow.
Ciekaw jestem rozwiazaniu amortycji z tamtych czasow (widze zawias) - fajnie jakby udalo sie wrzucic wiecej zdjec - rama wyglada na prosta do zrobienia.
-
Dziękuję za uwagi ! Jak tylko przywiozę i odpalę na pierwszą jazdę to podzielę się wrażeniami..:)) Postaram się wrzucić też kilka dokładniejszych zdjęć !
-
a skądinąd znany znaczek.. to przypadek, czy ktoś z forum się przyznaje? :)
Nexus.. masz, a jakbyś nie miał :) Zapominasz o problemach z biegami, ale cudów z przełożeniami też nie ma.
Materacyk z gąbki jest gorszy od "sprężynek", ale nie jest to sprzęt wyścigowy i wystarczy.
Mnie w tym rowerku martwi jedynie główka. Dość ostro i małe wyprzedzenie, a kiera wysoko. "Na oko" jest narowisty i ciężko będzie się wdrożyć.
-
Witajcie !Jestem po pierwszych 10 km na poziomce...wrażenie niesamowite:)) Mam też pierwsze spostrzeżenia po jeżdzie.Nie miałem okazji jeździć wcześniej na nexusie i kiedy nacisnę na pedały w pierwszej chwili jest bardzo mały opór , dopiero po chwili zaskakuje i czuć opór pod pedałami ( być może trzeba coś ustawić ..?)Ruszanie nie sprawiło mi problemu poprostu wsiadłem i pojechałem :)Widoczność do przodu świetna , na boki i do tyłu znacznie gorzsza( muszę kupić lusterko) Cały czas miałem z tyłu asekurację ( jechała za mną żona :)Trochę czułem kolana ale czytałem, że to normalne no i plecy całe mokre ..Trochę zastanawia mnie mocowanie łańcucha , czy nie lepiej rozwiązać to za pomocą rolek a nie w rurkach? Amortyzacja działa ale te nasze wspaniałe drog...i ( parę razy podskoczyłem dość wysoko ale nie było wywrotki ) Wrzucam troche zdjęć .
(http://images35.fotosik.pl/1452/c175d6020f320245m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c175d6020f320245)
(http://images39.fotosik.pl/1586/51357df95e1c3359m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=51357df95e1c3359)
(http://images40.fotosik.pl/1632/507776c83036d807m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=507776c83036d807)
(http://images35.fotosik.pl/1452/2bf01992c5bdef43m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2bf01992c5bdef43)
(http://images39.fotosik.pl/1586/d14b7628d532c99em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d14b7628d532c99e)
(http://images37.fotosik.pl/1602/6e9717bdf11f8031m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6e9717bdf11f8031)
(http://images40.fotosik.pl/1632/f2e88c7f6555a000m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f2e88c7f6555a000)
(http://images46.fotosik.pl/1596/9d503adee6b00f8dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9d503adee6b00f8d)
-
Witam,
Super że pierwsza jazda odbyła się bezstresowo:) czasem rożnie to bywa.
Świetnie że wrzuciłeś zdjęcia - szczególnie podoba mi się rozwiązanie tylnego wahacza na łożyskach maszynowych tłumionego gumowym elastomerem - wygląda zupełnie fajnie.
Apropos Nexusa - troszkę zjeżdżone piasty niestety tak mają:/ ale być może piasta była przesmarowana zbyt gęstym smarem i zapadki po prostu zawieszają się na moment - albo poprostu go ubyło.. Tak czy inaczej polecam przy okazji przeglądu zajrzenie tam - to naprawdę nietrudne - a warto bo korozja czy brak smaru szybko zabija piasty.
Troszkę przeraził mnie chaos w tej dziwnej rolce-nierolce bo jest przedziurkowana i zapinają się na niej szybkozłączki - troszkę ich tam za dużo:) Za to miejsce na porządną rolkę z łożyskowaną osią jest gotowe. Polecam przeciągnięcie napiętego sznurka od najwyższego ząbka na przedniej tarczy do najwyższego na tylnej koronce - wyznaczysz w ten sposób linię napiętego łańcucha. Wydaje mi się że łańcuch musi nieźle w tej co jest hałasować. Podobnie jak w moim rozwiązaniu poprowadziłbym pracujący łańcuch względem optymalnej linii w prostej rurce na sztywno, a powracający łancuch podwiesił na ulepszonej rolce (ruchomej w całości):
(https://lh6.googleusercontent.com/-0XEXdQIm8to/S8IwXi6FX-I/AAAAAAAAK_g/E1j4lnn0SoE/s400/CCmistral-study.jpg)
Napinacz w postaci wózka przerzutki już masz więc odpada lewa rolka.
Oczywiście łańcuch w rurce warto by szedł idelanie w osi tarcz a ten powrotny już nie musi więc mocowanie rurka-rolka może być albo z rolką od zewnątrz albo od wewnątrz.
Ciekawe rozwiązanie hamulca przedniego cantilever - jak się nie bardzo sprawdza dobra baza pod dobry v-brake (oczywiście pozistaje dylemat kolizji linki z rolką i rurką).
Na kolana bardzo uważaj - ja startowałem panicznie przez pierwsze tygodnie i trochę je sobie nadwyrężyłem.
Poza tym świetna baza do przeróbek i udoskonaleń i jak na pierwszy rower za tę cenę - rewelacja.
-
Dzięki Bryxon za opinię i cenne uwagi !
Pomyślałem sobie ,że zamiast prowadzenia łańcucha w rurkach można by było zrobić prowadzenie na rolkach.Zaznaczyłem miejsca ew .umiejscowienia rolek na czerwono .Rama według mnie pozwala na takie mocowanie ( jedna rolka z przodu już jest)Zgodnie z sugestia na żółto to linia prosta od zębatki przedniej do tylnej .
(http://images39.fotosik.pl/1586/43f48f51ba3f4d96m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=43f48f51ba3f4d96)
Czy takie mocowanie łańcucha nie spowoduje ,że będzie spadał lub nieprawidłowo pracował ?
Mam jeszcze jedną wątpliwość czy zmiana przedniej tarczy ( obecnie 33 zęby) na np 38 nie będzie problemem przy współpracy z piastą nexus ?
-
Może ekspertem nie jestem w tej materii ale w miejscu które zaznaczyłeś ja widzę dwie rolki umieściłbym dwie ale na jednej osi, jedna większą druga mniejszą. Co do spadania to proponuję także umieścić je w podkówkach z blachy które zabezpieczą je przed wypadnięciem z rolek. Mocowanie na czerwono bo dolna żółta linia jak widzisz powoduje kolizję przedniego koła z linią łańcucha czego byśmy raczej nie chcieli. Z tego co wiem to zmiana zębatki przedniej w żaden sposób nie zakłóci to pracy piasty, bo z jej punktu widzenia nic się nie zmienia...
-
Na żółto zaznaczyłem tylko linię górnej i dolnej granicy zębatek - tak na pewno łańcuch nie może pójść.Przebieg łańcucha zaznaczyłem czerwoną linią. Rolki są dwie dla górnego i dolnego przebiegu łańcucha.Zapewni to pracę łańcucha w jednej płaszczyźnie względem zębatek.Nie wiem czy umieszczenie dwóch rolek w jednej osi nie spowoduje nadmiernego odsunięcia od płaszczyzny zębatek a co za tym idzie zwiększenie tarcia i naprężeń łańcucha...
-
Acha.. teraz dopiero zobaczyłem zmieniony szkic. Z rolkami może się udać ale nie są one do końca takie uniwersalne: Przy małych zagięciach łańcucha (a takie są najoptymalniejsze chyba że nie mamy wyjścia) łańcuch może nam spadać - konieczne będą blaszkowe blokady.
Jak już kiedyś wspomniałem: rolki uważam że powinny zmieniać kierunek, a rurki tylko utrzymywać go.
Umieszczenie dwu rolek na osi zadziała bez zauważalnych strat jeśli na rolce pod obciążeniem nie będzie przekosu - ta prowadząca luźny łańcuch może być już nie w płaszczyźnie zębatki. Oczywiście ekstremalne ustawienie spowoduje że przy cofaniu roweru gdy korby kręcą się w tył (rzecz normalna przy piastach biegowych) łańcuch może nawet spadać..
Wydaje mi się że gdybyś odpowiednio zwiększył przednią tarczę - nawet to 46 zębów - dał nieco więcej z tyłu (Zębatki do nexusa są dość łatwo wymienne i kosztują niewiele) tak żeby nie przesadzić z przełożeniami cała linia łańcucha mogła by pójść w jednej rurce prościutko nad wahaczem (wiem upieram się:)) Pamiętaj także że jak siadasz geometria się zmienia na korzyść bo wahacz się ugina. Wtedy odpadło by ci zmaganie z dwoma górnymi rolkami. A dolne coż - mogą być dwie - zapewniam, że na tę jedną, a raczej dorobienie mocowania do niej - roboty starczy:]
Tu masz kalkulator przełożeń dla nexusów - (pod sekcją Sheldon Brown's Internal Gear Calculator for Internal Gear Hubs) http://sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html (http://sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html) dla kola 26 przy 100 rpm i zebatkach 46-20 przy nexusie 7 wyszlo mi 44,2 km/h wiec byloby fajnie:)