forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: paaj w Marca 14, 2012, 11:29:06 pm
-
Chciałem popróbować innej kierownicy niż moja USS i narodziło się pytanie, jak zrobić podobną kierownicę ( fotki poniżej ), regulowaną na długości i z możliwością podnoszenia przy wsiadaniu ?.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ISzkIOzJkfo/T2EZ-yCZvhI/AAAAAAAAAgg/OQj_1d14xJ0/s640/53172265_6.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Xcq-Ga9Y_NQ/T2EZ4h3z1jI/AAAAAAAAAgM/g507ArLutL8/s640/53172265_7.jpg)
Najbardziej interesuje mnie jak rozwiązane jest mocowanie do mostka, by blokowało się w wybranym zakresie odchylania kierownicy.
-
To zależy z jakiego materiału chcesz ją zrobić.
Patrząc na te zdjęcia widzę:
- nogę od statywu (wysuwany, regulowana rurka z kierownicą) ALU, albo 2 rurki alu ale wtedy nie masz tego szybkiego zapięcia
- zgnieciony kawałek rury tak aby mieć oval ALU
- w mostku siedzą 2 łożyska najlepiej, ale za to więcej masy
- no i blokada o której wspomniałeś.... nie widać jej..to się chyba zatrzymuje gdy po prostu obejma owalna będzie miała kolizję z mostkiem,
sorry za ten solidowy slang ale nie znalazłem innego bardziej trafnego określenia
Do tego oczywiście spawy...
Zawsze można to ze stali wyciosać, no ale tutaj mamy wagę...
Swoją drogą lubię USS, takie sterowanie jest bardzo leniwe ;)))
Odnośnie sterowania USS znalazłem kilka patentów, u mnie będzie jeden z nich na łożyskach wzdłużnych.
http://www.ihpva.org/projects/tstrike/underss.htm
Prostota = mnjesza zawodność
-
(http://images49.fotosik.pl/1385/bd27afd3ab2b6b86m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd27afd3ab2b6b86)
(http://images35.fotosik.pl/1244/ef3e6eba4b7e404bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ef3e6eba4b7e404b)
W mojej kierownicy dolna część jest stalowa, gotowy kawałek kształtownika + kawałek rurki. Górna część
alu. W mostku włożona jest tuleja z tworzywa. Po dociągnięciu śruby kierownicę można regulować tak że kierownica jest ruchoma, góra-dół, a zarazem trzyma się w wybranej pozycji.
-
Chciałem popróbować innej kierownicy niż moja USS i narodziło się pytanie, jak zrobić podobną kierownicę ( fotki poniżej ), regulowaną na długości i z możliwością podnoszenia przy wsiadaniu ?.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ISzkIOzJkfo/T2EZ-yCZvhI/AAAAAAAAAgg/OQj_1d14xJ0/s640/53172265_6.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Xcq-Ga9Y_NQ/T2EZ4h3z1jI/AAAAAAAAAgM/g507ArLutL8/s640/53172265_7.jpg)
Najbardziej interesuje mnie jak rozwiązane jest mocowanie do mostka, by blokowało się w wybranym zakresie odchylania kierownicy.
a gdzie te fotki???
-
(http://imageshack.us/photo/my-images/13/1001028d.jpg/)
Mam nadzieję ze na załączonej fotce widać jak to jest zbudowane.
Nie ma tam blokady, są dwie śruby które służą jako ograniczniki skrajnej górnej i dolnej pozycji.
W mostku wstawiona jest tuleja z tworzywa sztucznego.
Całkiem fajnie to się sprawuje :)
Pozdrawiam
-
http://imageshack.us/photo/my-images/13/1001028d.jpg/
-
Ale czekaj, p co ci składana ?
Przecież masz fotelik wysoko i dosyć pionowo, suport nisko, i pewnie nie za bardzo potrzebujesz składaną kierownice.
Bez problemu będziesz mógł zsiadać ze sztywną. Przy pchaniu roweru też się przydaje ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/PICT0086.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/kierownica.jpg)
-
Panowie dzięki za rady.
DROMADER - ciekawe proste rozwiązanie, ale nie chciał bym za każdym razem gdy zatrzymuję się by zakończyć jazdę najpierw luzować lekko zacisk by podnieść kierę do góry - jeżeli dobrze Cię zrozumiałem i poprawnie interpretuję to co widać na fotce.
Piotrek333 - dzięki za zdjęcie. Teraz wiem co ustawia kierownicę we właściwym położeniu. ( nie przyjrzałem się takim rozwiązaniom na zlocie i z stąd teraz te pytania ). A miałbyś jeszcze fotkę z przodu kierownicy ? :).
trajk-o-ciklista - może i racja że nie jest mi konieczna podnoszona do góry ale mój brzuch trudniej by miał wydostać się spod takiej pochylonej na postoju :D ( Igor i nic mi nie mów o odchudzaniu :( ).
-
Panowie dzięki za rady.
DROMADER - ciekawe proste rozwiązanie, ale nie chciał bym za każdym razem gdy zatrzymuję się by zakończyć jazdę najpierw luzować lekko zacisk by podnieść kierę do góry - jeżeli dobrze Cię zrozumiałem i poprawnie interpretuję to co widać na fotce.
Trochę błędnie to zinterpretowałeś. Po odpowiednim dociągnięciu nakrętki kierownicę można podnosić i opuszczać, kierownica zatrzymuje się w wybranym położeniu i nie spada. Chodzi tylko o to aby wyregulować tak by nie było za ciężko, ani zbyt lekko.
-
Ok - rozumiem, dzięki,
-
no paaj Jak nowa kiera?
-
Antonowitch
Nowa kiera - się opiera.
Czasu brak, więc byle jak.
Sorka za rymowankę ale nie mogłem się powstrzymać ;D.
A poważnie miałem tak zawalony tydzień że nie było szans zająć się kierownicą.
Mam nadzieje że w przyszłym tygodniu się uda, bo jak nie to przyjdzie mi kupić gotową :(.
-
Ja mam podobnie,
rozgrzebanych kilka projektów, deadliny coraz bliżej, każdy czegoś chce...
I poziom czeka a to aż znajdę czas na załatwienia kawałka blaszki a to na czas...
No ale przez weekend udało mi się zrobić szkielet fotelika.
Czasu i chęci ;)
Rymowanka jest spoko ;)))
-
W tygodniu przed świętami udało mi się w końcu na szybko zmajstrować kierownicę do jazd testowych .
Trochę alu, część kierownicy od hulajnogi i w sobotę się przejechałem.
Sterowanie jest dużo łatwiejsze niż w moim systemie " czołgowym".
Nawet kolega który zrobił mi zdjęcie po prostu wsiadł i pojechał. A to ja :
(https://lh3.googleusercontent.com/-JZwO9hTLpGI/T4PdCre5RgI/AAAAAAAAAhQ/TjXUUgG171M/s640/IMG138.jpg)
Killka zdjęć kierownicy przy procesie twórczym.
(https://lh3.googleusercontent.com/-Z0jHeicX3xU/T4PbgPdvihI/AAAAAAAAAgw/xX7gVtnZuWQ/s640/IMG128.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-zvBwAzNDEsQ/T4Pboq-EnNI/AAAAAAAAAg4/1hOuPUlDu4M/s640/IMG130.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-UFxtEhkgU_0/T4Pb1deEbkI/AAAAAAAAAhI/HG8wBT5lEmo/s640/IMG136.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Bty-AvhOnuU/T4Pbvw94LhI/AAAAAAAAAhA/ajSv5xcdmzg/s640/IMG135.jpg)
Podjąłem decyzję że w tym sezonie jeżdżę z taką kierownicą, tylko muszę zrobić coś ładniejszego.
A może ktoś z Was ma do sprzedania kierownicę jak ze sklepu ( może się dogadamy?).
-
Nieźle :)
Obejma wysuwanego mostka jest trochę toporna i mocowanie samej kierownicy bym zmienił na zaciskowe o ile to nie jest bo nie widzę drugiej strony.
-
Oj toporne toporne od hulajnogi, a zacisk : wstyd przyznać skręcone zwykłą śrubą + nakrętka.
Usprawiedliwia mnie tylko to że to prowizorka do jazdy testowej.
-
A może ktoś z Was ma do sprzedania kierownicę jak ze sklepu ( może się dogadamy?).
Swego czasu zrobiłem taką jak robi Mariusz. Wieczorem, po skończonej robocie, zajrzałem na strony Cykloturu i były w sprzedaży, na dodatek wychodziło taniej, niż mój poświęcony czas.
-
Nieraz tak bywa że człowiek się namęczy a za parę złoty jest gdzieś do kupienia. Myślałem już o zakupie w sklepie i nawet sprawdzałem ale na dzień dzisiejszy nie mają w sprzedaży samych kierownic.
-
Paaj, a może odcinek pomiędzy mocowaniem widelca a zaciskiem wysuwanej rury zrobisz sobie z laminatu.
Dobry motyw na start i pierwsze szlify...
Ja bym zrobił go szerzej przy mocowaniu do widelca i węziej przy wysuwanej rurze do tego przekrój jak na rysunku.
Pewnie łatwiej jest kupić no ale droga do celu jest celem samym w sobie ;)))
Taki kształt wg. mnie jest ładny i dobrze będzie przenosił wszelkie naprężenia.
3x Roving 250 i 2x 200 tkanina na epoksydzie i nie pęknie, nie ma bata.
(http://gsign.linuxpl.eu/2kola/extreme/paaj_kiera.gif)
-
Elegancko :)
-
Grzesiu ale mnie podkręcasz :D.
Dzięki za projekcik - całkiem ładny, a potrafisz jeszcze załatwić by doba trwała parę godzin więcej ::).
Obiecuję że jeżeli już się zabiorę za laminowanie to na kierownicy się nie skończy i oprócz Gemsiego też Ciebie będę zanudzał pytaniami co i jak.
-
Grzesiu ale mnie podkręcasz :D.
Dzięki za projekcik - całkiem ładny, a potrafisz jeszcze załatwić by doba trwała parę godzin więcej ::).
Obiecuję że jeżeli już się zabiorę za laminowanie to na kierownicy się nie skończy i oprócz Gemsiego też Ciebie będę zanudzał pytaniami co i jak.
Nie zauważyłem aby ktokolwiek mnie zamęczał w jakikolwiek sposób tym bardziej pytaniami.
To tylko szkic i nie podkręcam, taką sztycę można zrobić w tydzień po 2,5h/dzień.
Pewnie mocowanie sztyca laminatowa(tak sobie to nazwałem dal ułatwienia opisu)/sztyca mostka wymaga zastosowania wzmocnienia
bo to miejsce będzie najbardziej obciążone. Aż kuci aby pokombinować z jakimś alu albo zastosować istniejącą część.
Pewnie w miejscu łączenia ze śrubą tej sztycy mostka wypadało by użyć jakiejś tulei z kołnierzem.
Jak chcesz mogę Ci zrobić projekt. podeślij zwymiarowaną sztycę mostka i długość tego ramienia w którym ma być wysuwana rura.
Co do doby dopiero teraz weekend udało mi się coś konkretnie zrobić.. w tygodniu zbyt wiele codziennych obowiązków wysysa czas aby oddać się czemuś innemu..
-
Musiał bym nie mieć sumienia by zawracać Ci głowę :).
Dam radę tylko nie wiem czy tuleję do mostka zrobić z tworzywa jak pisał Piotrek333, z kołnierzami po obu stronach czy wystrugać ją na łożyskach.
-
Zdecydowanie odradzam używania łożysk bo to ma chodzić CIASNO !! Dokręcając śruby będziesz mógł regulować opór z jakim ma się podnosić kierownica. Tuleja może być bez kołnierzy. Na zachętę dodaje zdjęcie rozkręconego ustrojstwa :)
(http://img525.imageshack.us/img525/1742/1007ee.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/525/1007ee.jpg/)
-
Fajne rozwiązanie i wykorzystanie mostka.
-
Piotrek333 dzięki bardzo. Kierownica już się powoli robi. Dolną część wraz z mocowaniem robię też z alu + może laminat ;).
Mam nadzieje że będzie na tyle sztywno aby nic się nie luzowało a tym bardziej pękło.
Mam nadzieję w tym tygodniu się sprężyć i zrobić na gotowo. Fotki oczywiście zapodam :)
-
Każdy z nas się spręża a pogoda i zapowiedzi przyszłych zjazdów jeszcze bardziej ;)
No może z pogodą nie trafiłem ;)))