forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sprzedam, kupię => Wątek zaczęty przez: pajak_gdynia w Lutego 22, 2012, 09:57:59 pm
-
Hmm. Czy przypadkiem ktoś nie posiada redukcji umożliwiającej założenie "gołej" rury 22mm we wsporniku na 25.4? Oczywiście najlepiej na zbyciu? Bo w sklepach posucha, a kierownica ze stołka turystycznego czeka na objechanie :)
-
polecam redukcje z puszki od piwa :) u mnie działa, w dodatku jakby sie luzowała to przewiercić na wylot i skręcić śrubą ;D
-
nigdy nie spotkałem się z redukcją 25,4 - 22mm, natomiast wielokrotnie widywałem przejściówki 25,4 - 31,8mm
BMXy mają kierownice 22,2mm, jak nie znajdziesz adaptera, to kup kostek od bmxa ;)
-
a ja wiem co On planuje, cruzbike buduje ze starej ramy!! Kierownica od składaka ma 22mm, gdy rozmiar sztycy w starych rowerach jest właśnie 25,4 - jak ja zrobiłem? Kup sztyce na 25,4 obetnij jażmoi wsadź te 22mm, zostanie kilka mm luzu :)
-
Weź kawał starej kiery 25.4mm, wytnij środek kiery i zrób z tego adapter :)
Jeśli nie masz na zbyciu to kupisz tanią w sklepie za parę groszy.
Lub po prostu użyj kawał odpowiedniej rury calowej.
Jak już mowa o takich, jeśli ktoś potrzebuje adapter z 25.4 na 31.8 (oversize) to pasuje dystans pod mostek do rury sterowej A-head na 1 cale.
Tylko przeciąć piłą pierścień i założyć na kierownicy.
Pozdrawiam
-
Danielasty, cruz w przyszłym roku :) Na ten rok mam "w priorytecie" low-racera. Idzie mi to wyjątkowo jak po grudzie, ale może uda się go odpalić na ten sezon :) A puszką to bym się ponawijał, chyba lepiej znaleźć jakąś blachę alu 0.8mm, albo 1.5mm..
Trajk'o: też o tym patencie pomyślałem.. Ale okazało się, że kiera miała ściankę 1mm (albo nawet mniej) i kierownica miałaby 1.4mm luzu (nie wybierze takiego błędu mostkiem za diabła..).
Sam zakupy rurek niezbyt dobrze mi idzie, a 1" ze ścianką 2mm.. to już w ogóle podchodzi pod zdarzenie niemożliwe.. Już nawet zaczynam myśleć o "swoim" tokarzu (ostatnio na niego już dużo pracy rzuciłem).
-
Kiera alu ma dużo grubsze ścianki. Już robiłem taki adapterek z kiery alu, i musiałem trochę rozwiercić żeby pasowało na 22mm.
-
Właśnie taką "tanią" przycięłem :( Na końcówkach jakieś 1.5mm rokowało dobrze, ale w środku (ta część "ząbkowana") to chyba była z puszki (1mm).
Ale jeszcze mam jedną "chętną" firmówkę z mieszczucha, ta wygląda na solidniejszą. Brzeszczota zew goni, pogoda idealna na testy :)
EDIT.
Cięcie pełną parą :)
Kolejne dwie kierownice alu: jedna z "naspawanym" zgrubieniem, druga z zespawanymi dwoma połówkami przy pomocy "pogrubionej" poprzeczki.
Więcej (wolnych) alusowych kierownic już nie mam, więc zabrałem się za stalową.. i sukces :) Też wykonanie poprzez spawanie trzech części, ale chyba oszczędzali rurę i pośrodku było idealnie na szerokość mostka! Piękna tuleja po przecięciu pasuje idealnie :)
A ja myślałem, że kierownice są z rurek 1" po prostu formowane.. A tu taka niespodziewanka!
edit. A jakby co.. to pomyślałem dopiero teraz.. Przecież ze starego widelca 1" można zrobić taką redukcję :)
-
edit. A jakby co.. to pomyślałem dopiero teraz.. Przecież ze starego widelca 1" można zrobić taką redukcję :)
O faktycznie ! bo ID 22.2 a OD 25.4 :)
Mi nie przyszło do głowy, a akurat mam takie kawałki ze skracanych rur sterowych co leżą gdzieś po pudłach .. dzięks !